Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Подлудиха ме тези спирачки.....


Препоръчано мнение

Накратко момчета, колата е Пежо 4007, взех я напролет и като спирам дори и на 30-40км в час се усеща сериозна вибрация в педала и волана. Веднага обстоен преглед ходова част, гуми, джанти, тампони и.т.н.Сменен десен носач, всичко друго ок.Свалих дисковете и на шлайф машина. Монтаж с нови накладки.Резултатът е че почти изчезна тресенето, но не напълно. Покарах така малко.Мин.месец монтаж на нови TRW дискове с накладки, преглед отново на ход.част, стенд и т.н.Всичко ок. Разработих дисковете както си му е реда 300 че и повече км.Тресене няма. Но само за 1200км вибрациите отново се появиха и тия дни вече си тресе доволно.Без натиснат педал колата не трепва изобщо. Моля помагайте!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Здравей колега,при смяна на спирачни дискове се почиства главината механично до блясък,следва проверка на бутало спирачен цилиндър-да не заклинва,оглед ход.част,гуми,джанти,лагери ,накрайници кормилна рейка...Биенето в диска се проверява с часовник с магнитна стойка,имат го в квалифицираните сервизи...Много хора правят следната грешка,след дълъг път-загряти почти до червено дискове вкарват колата на автомивка -резултата е ясен...Дано съм бил полезен...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора колега. Главините ги почистиха с шкурка и преди монтажа на диска ги напръска Майстора със спрей. Прегледани са за задържане апарати, смазани са водачите, гуми и джанти бетон. Мил съм я един път за този месец като беше рано сутрин и умишлено отложих водоструйка та за последно да са се охладили дисковете.На предните ми 2 автомобила съм сменял дискове и никога не съм имал такъв проблем. Чудя се може ли да е това от крива главина, полуоска карета, но нищо не тропа, колата върви екстра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Покарай няколко десетки км ,последните няколко , ти да си знаеш , да са без спирачки , после  пипни с ръка диска : ако е горещ, както си мисля , значи някъде нещо задържа и ти нагорещява диска . При горещи дискове и най-малкото пръсване/локва ,е предпоставка за кривене . 

Наскоро сменях предните ми дискове и накладки , спрях се не на оригиналните , а на АТЕ , явно бяха с  косъм по-дебели (комплекта от накладки и диск) , та се наложи да махна пластинките SHIM PADS -иначе опираха над допустимото . 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена, че като спирам се усеща на тласъци все едно отпускам и натискам едно след друго. Може ли нещо от помпата да е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност провери дисковете с индикаторен часовник за биене,нищо че са нови...все пак сме в България,ментата през път и на път.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....спирачната система на :mitsu-smiley: като цяло ,без изключение е под всякаква критика....не случайно са се водили няколко съдебни дела с искове за милиони $ в Европа поради катастрофи, причинени от калпави спирачни системи на :mitsu-smiley:......по принцип спирачните системи влагани в :mitsu-smiley: не са техни ,а на Сумитомо или Акебоно под доставчици,но това не оправдава проблемите с използването на калпав чугун и кофти материали....Единственото спасение е генерално да се сменят спир. система и да се приспособяват от АТЕ, Брембо и т.н. или компромисен вариант - да се поцинковат чрез електропоцинковане или горещо поцинковане на спирачните апарати и супортите......, за предпочитане е първия метод, но той е много по скъп и бавен.След това всичко ново  - буталца, водачи ,гумине О пръстени и .т.....и пак няма гаранция че всичко ще е ок...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да разбирам, че явно са си така спирачките ли? Колегата е с Аутлендър също като моята, но при него го няма този проблем. Явно съм попаднал на менте дискове пък били и те TRW. По скоро ме интересуваше дали от самата главина или пък рейка или от друго по ходовата част не се стига до това положение. То че дисковете са и малки по размер за такъв СУВ е видно още на пръв поглед. Алмерата на жена ми е с 280 ММ дискове. Ще се свалят май пак за проверка.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...в общи, в средни, в най конкретни линии така са си .....аз им викам "те са си така нещата" и приключвам с обясненията.....

Вие сами разбирате като давате сравнение с дисковете на Алмерата че са 280 мм ,а на Аутлендъра са 290 мм.....само сравненията по тегло ще са ви достатъчно ясни нещата ,а това не е само диаметъра от значение..........абе  баничарката я карам като най големия идиот -газ до дупка -спирачки и съм с едни от най евтините дискове които може да има и пак не са се изкривили....на другата ми кола са оригинални дисковете и все още няма проблеми с тях......само на :mitsu-smiley: каквото и да сложиш ,все тая ,а аз съм правил хиляди спирачни системи .......Колегите от Цитроен ме бъзикат яко заради този проблем , защото и техните Цкросъри ( и 4007 също) са така ,но при тях само тези конкретни модели са таака ,другите им модели нямат проблеми,а при :mitsu-smiley: всичките модели им са така.....

При теб може да е и нещо друго , не си  мисли че при колегата ти няма да има проблем , ще покара още малко и ще ревне и той , така че....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора, определено спирачките не са силна страна на този автомобил. Ще се прегледа обстойно всичко отново, водачи, апарати, окачване и.т.н Мисля да сложа дискове АТЕ на по късен етап, а дотогава ще си спирам от по далеч, а по пътя на логиката след размишления и разговори със запознати уж ако е крива главината би трябвало да бие и без натисната спирачка, та тъй де....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 8 часа, da bomb написа:

ако е крива главината би трябвало да бие и без натисната спирачка, та тъй де

Крива главина бие само при натискане на спирачката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

И само за пример. Единият ми Галант А2А е с дискове 256мм. Никога, ама никога не ми е кривил дискове.

Очевидно е, че дисковете са му малки. Имало е периоди с години, почти всеки ден да минавам по Драган Цанков от Телевизионната кула до Националния Стадион.

Там трябва да спреш на 12 градусов наклон на светофара. Повече от ясно е, че натоварването на предните дискове е голямо. Не е състезателно разбира се. :)

И обратното - на другият Галант, който е с дискове 276мм ми писна да криви спирачките и сложих 292 мм.

Проблема обаче се оказа, че не е в спирачките, а в  "майсторите ", които  бяха порядъчно "окалпазанили" водачите.

То не бяха "часовници", менте ми били дисковете...всичко било в Китай правено.....приказки безчет.....

Слушал съм ги тези неща, ял съм им "попарата" !

А всъщност се оказа, че ги напълнили с грес, която спираше хода им и апарата задържаше. При оправяне на проблема те НИКОГА вече не кривяха....

Намерете си КОМПЕТЕНТЕН и търпелив механик, който да ви оправи проблема със спирачките. 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а какви други по големи дискове и апарати може да се сложат и да се приключи с тая сага. Ако някой колега го е направил успешно, моля да сподели цифром и словом.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

 Само не си мислете, че диск 294мм е малък за гражданско каране тази кола и за това тресе. 

По спомен имахте с Пежо два размера в диаметър на предните дискове 294мм и 302мм. с пет дупки на 114,3мм. 

Проблема както вече горе писах не е в диаметъра на диска, освен ако не подготвяте колата за писта Дракон в Калояново. :mitsurally:

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивчивостта колега. Знам ли и аз къде точно е истината.Момчето което ми поддържа колите досега забележка нямам и дискове е сменял на другите коли, съединители, ангренажен и т.н. Винаги всичко е било на ниво. Е, не е специализиран по спирачна система. Ако някой знае сериозен механик в Хасково и наоколо да свирка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нищо чудно и проблема отново да бъде в дисковете. Когато водих мойте дискове на стругар човека ми разказа 100 случая на нови криви дискове. Най фрапантния беше че нови криви дискове стругова ги и след изтиване на диска при проверка е по крив от първоначалната кривина. Така че вече и скъпи дискове да купи човек не се знае дали си купува качество. За справка на предишната кола се чупеха основно части който съм подменил. С риск да ме оплюят повечето в форума вземи си дискове втора ръка дори и криви но да са отлежали известно време след струговане вероятността да се изкривят е доста по малка. Не ми се навлиза в подробности но при производството на дискове се изисква технологично време материяла да отлежи. Масово не се спазва и резултата настъпва още след първото прегряване на диска. Може да пробваш да предявиш рекламация предвид че си ги сменял в сервиз.

Редактирано от Иван Вълков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рекламация не мога да направя, защото аз си нося частите и плащам само за труд. Значи щом от Австрия си дойде с криви дискове, или наистина както каза Диджея им са калпави спир.системи, или пропускаме нещо друго.Сега ще занеса за проверка старите дискове, които запазих на проверка и после ще мисля и решавам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, голяма част от гамата на мицубиши, да имат проблеми със кривенето на дискове (други марки също се оплакват), но чак да се генерализира, че всички са така... Ми аз имам два колта от различни поколения. Моят е 25 годишен, като аз го карам къде 15 години вече...Смених оригиналните дискове от износване....след което сложих на доверие, някакви боклуци с които колата отказа да спира. После сложих TRW и от години си карам с тях и нямам грижи. Криви дискове не съм имал. Колта на жената е 2007-ма година. С него също нямаме никакви грижи. Караме го с дисковете и накладките с които дойде от Швейцария. И само да спомена, че аз не си жаля колата, понакарвам я прилично... Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Емил Димитров написа:

Възможно е, голяма част от гамата на мицубиши, да имат проблеми със кривенето на дискове (други марки също се оплакват), но чак да се генерализира, че всички са така... Ми аз имам два колта от различни поколения. Моят е 25 годишен, като аз го карам къде 15 години вече...Смених оригиналните дискове от износване....след което сложих на доверие, някакви боклуци с които колата отказа да спира. После сложих TRW и от години си карам с тях и нямам грижи. Криви дискове не съм имал. Колта на жената е 2007-ма година. С него също нямаме никакви грижи. Караме го с дисковете и накладките с които дойде от Швейцария. И само да спомена, че аз не си жаля колата, понакарвам я прилично... Поздрави!

....легендите са едно ,реалността е друга.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 часа, Светльо Ангелов написа:

Крива главина бие само при натискане на спирачката.

......грешиш.....при крива главина ,джантата ти мята като махало на часовника в централните Хали......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 33 минути, Емил Димитров написа:

Възможно е, голяма част от гамата на мицубиши, да имат проблеми със кривенето на дискове (други марки също се оплакват), но чак да се генерализира, че всички са така... Ми аз имам два колта от различни поколения. Моят е 25 годишен, като аз го карам къде 15 години вече...Смених оригиналните дискове от износване....след което сложих на доверие, някакви боклуци с които колата отказа да спира. После сложих TRW и от години си карам с тях и нямам грижи. Криви дискове не съм имал. Колта на жената е 2007-ма година. С него също нямаме никакви грижи. Караме го с дисковете и накладките с които дойде от Швейцария. И само да спомена, че аз не си жаля колата, понакарвам я прилично... Поздрави!

Емо, Благодаря ти за обективното мнение! :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Иван Вълков написа:

Нищо чудно и проблема отново да бъде в дисковете. Когато водих мойте дискове на стругар човека ми разказа 100 случая на нови криви дискове. Най фрапантния беше че нови криви дискове стругова ги и след изтиване на диска при проверка е по крив от първоначалната кривина. Така че вече и скъпи дискове да купи човек не се знае дали си купува качество. За справка на предишната кола се чупеха основно части който съм подменил. С риск да ме оплюят повечето в форума вземи си дискове втора ръка дори и криви но да са отлежали известно време след струговане вероятността да се изкривят е доста по малка. Не ми се навлиза в подробности но при производството на дискове се изисква технологично време материяла да отлежи. Масово не се спазва и резултата настъпва още след първото прегряване на диска. Може да пробваш да предявиш рекламация предвид че си ги сменял в сервиз.

.....чугуна старее 100 години, през това време кристалната му решетка се изменя на молекулно ниво,което пък ще рече че ще има "напрежения " в него.....за да се избегне това, от леярната,дисковете се местят в специялни камери, които не позволяват температурата да падне повече от 1-2 градуса на час.....в снешно време ,тъй като това е много скъп проьес  ,се ползват "състаряващи" чугуна добавки ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Явно добавките не са много качествени вече...... Доста по форумите и групите се оплакват от дискове като цяло. Като цяло механиката(кинематика, статика, съпромат) ми е далечна дисциплина но съм склонен да се доверя на опита на стругаря. Говорим ако точно диска е проблема. Всички други съпътсващи проблеми само ще допринесат диска да се окриви.

До колегата с проблема ако старите дискове имат още живот в едно стръгване при стругар.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 9 часа, Иван Вълков написа:

До колегата с проблема ако старите дискове имат още живот в едно стръгване при стругар.

По спецификация дебелината на спирачния диск е 24 мм.
Минимална дебелина не трябва да е под  22,4 мм.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...