Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Outlander 2009 2.2 156hp - Съединителят зацепва с удар?


Препоръчано мнение

Здравейте,

Мин. есен смених пълен комплект съединител (беше си заминал), маховик (превантивно) и помпа, но един проблем продължи да ме тормози - при смяна на предавки съединителят зацепва с глух удар (туп) и хич не плавно (колата се лашва леко напред-назад) - все едно феродото се удря в диска като при някой новобранец на шофьорски курс. Особено отчетливо е при ниски скорости и шофиране в града - тръгване по светофари, на полу-съединител и т.н. Независимо колко плавно се опитвам да зацепвам и сменям предавки си е все същото - едва ли не се усеща като нарочно да отпускам по-рязко педала на амбреажа в края на хода му, а това не е така. При по-високи скорости (над 70, да кажем) вече почти не се усеща. Подобни симптоми има и при напълно зацепен съединител, когато по-рязко отпусна или натисна педала на газта в по-ниските предавки (1, 2, 3). Пак повтарям - проблемът си го имаше и преди, и след смяната на съединителя, без разлика. 

Тъй като на две места ми казаха, че това било нормално и да съм карал по-внимателно, реших да проверя дали не съм аз лудият и тази събота правих тест-драйв на сходен Аутлендър от една автокъща в Ямбол и както и си мислих - там нямаше такъв проблем.

Сега се чудя дали са тампони, жила или нещо друго неукрепено по веригата (при положение, че съединителят/маховикът вече сме го изключили като вариант, както и моите шофьорски умения)...

Редактирано от Vladstone
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Когато сменяха съединителя бях помолил да ги проверят, но не са го били отбелязали/запомнили и не е свършено... но уж не им било направило впечатление да има проблем, ама така ми бяха казали други и за старата кола преди години, а като все пак ги сменихме си бяха скъсани и изсъхнали колкото искаш... (там, обаче, проблемът беше осезаеми вибрации, а такива тук по-скоро липсват).
Правилно ли съм запомнил, че са 4 тампоните (на кръст) на френския дизел и дали има още такива зад скоростната кутия/съединителя?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Е какво излиза? Че сте сменяли съединителя напразно без това да е било проблема....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност съединителят си беше заминал тотално и окончателно, така че смисъл имаше - аз отидох с този проблем горе и с по-издайническият, предполагащ смяна - приплъзване...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
преди 3 часа, Vladstone написа:

Пак повтарям - проблемът си го имаше и преди, и след смяната на съединителя, без разлика. 

Четох внимателно темата. Тук написа точно това. Как така го е имало преди проблема, пък след смяната няма никакво подобрение, ама бил заминал все пак....

Както и да е.

Трябва да се разбере проблема какъв е:

1. Тампони на двигател, скоростна кутия и т.н.

2. Дефектен нов съединител (притискателен диск).

3. Неправилен монтаж.

Тази кола не трябва да прави така!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи преди смяната описаният горе проблем си го имаше, но не му обръщах чак такова внимание (карах предимно извънградско Бургас - Ямбол - Бургас и там не се усещаше кой знае колко). Като започна пандемията ми се промени работния ритъм и вече бях доста повече в града. Тогава започнах да го усещам и да ме дразни повече, но реално инициативата да сменя съединителя дойде след като тръгна да приплъзва скоро след това. Мислех си, че като го сменя ще се оправи и другото, защото бях убеден, че и то като приплъзването е от съединителя, но уви - нямаше промяна. Иначе самото феродо беше износено до метал, а механиците ме посъветваха ако имам възможност да взимам направо и маховик (малко като смяна на водната помпа заедно с ремъка) и така и направих. След смяната обърнах внимание в сервиза, че пак прави същото, но те казаха да покарам известно време докато се напаснат частите (имаше и вибрация, която се оказа резонанс от една неукрепена тръба на интеркулера - вече изчезна).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Понеже рядко ще попаднеш в сервиз, който да гледа за нещо встрани от заявката - отиваш и казваш да гледат тампоните на двигател/ скорости. При такива симптоми трябва да е видимо как двигателят мърда. Или остава да има странен проблем по трансмисията... 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...