inj.stoichev Публикувано 7 април 2021 Сподели Публикувано 7 април 2021 (редакция) Здравейте група! Да кажа с 2 думи, че никога през живота си не съм карал джип, но сега ми се налага, защото трябва да карам по черен път, който има участъци с наклон, коловози, камъни, кал, а за капак зимата пада по 50 санта сняг!Въпреки, че доста четох тук и на други места и честно казано стана каша в главата ми, така и не ми стана съвсем ясно, защото намерих много противоречиви данни и информация. - каква точно е съществената разлика между тези две Паджерота - https://www.cars-data.com/en/mitsubishi/pajero-lang PAJERO 3 V60 2000-2006 и https://www.cars-data.com/en/mitsubishi/pajero-sport PAJERO SPORT K90 2000-2006 Визуално не я обсъждаме. Става въпрос за задвижванията, блокажите, окачването, шасито, теглото, проходимостта. И така да нахвърлям горе-долу какво съм чел, видял и разбрал: -1. Pajero Sport/Montero Sport/Challenger/Nativa/Shogun Sport е едно и също нещо с различно наименования за различни сатрани и пазари.-2. Паджеро Спорт бил по-лек с около 150-200кг и по-тесен. Вярно ли е? От къде идва разликата в тежината?-3. Спорта бил на шаси като L200 /почти нищо не знам за това Л200/, а П3 V60 бил на купе? Така ли е или и двете са на купета? -4. Отпред и двете са с независимо окачване. А отзад има ли разлика? Четох някъде че Спорта е с цял мост отзад, а не с независимо окачване като стандартното П3. Имат ли разлика в шарнири, носачи, пружини и други такива от гледна точка на здравина, дебелина и цена? -5. П3 V60 понякога е с бутон за блокаж на задния диференциал, но не всички. Има ли такъв блокаж и на спорта? Някъде четох за изпълнение с LSD има ли такива?-6. П3 V60 е със Super select, а Спорта бил с easy select и скоростните лостове имат сътоветно: П3 V60:2H - задно4H - 4х4 без блокиране на междуосовия диференциал (нещо като Full time AWD)4HLc - 4х4 с блокиран междуосов диференциал4LLc - същото като 4HLc само че с бавниN - неутрал. Sport: 2H - задно4Н - ? тази позиция четох била с блокиран междуосев диференциал и не позволява каране както е на П3 4H-то 4L - ? Това е заключен среден диф с бавни предполагам. -7. Просвет (Ground clearance) стандартно на накои места чета че е 235, на други 225, а на едно място пишеше даже 215... Последно колко е и има ли разлика между този на П3 и на спорта?-8. Четох някаква неща, че Спорта не бил за нашия пазар и имало някакви проблеми с регистрациите. Освен това нямало части за него? То като отворя мобилето има поне 20 броя дето се продават в момента. Та има ли някакви проблеми с регистрацията и намирането на части?-9. Прави ми впечатление, че обявите на П3 нямат 3.0i V6, а при спорта масово е с този мотор. Така ли е и може ли да се сложи газова на него ?-10. На кратко Спорта по-проходим и по-добър ли е за офроуд от П3, защото на мен така ми изглежда. Поддръжката на двата модела предполагам е по-скъпа от Jeep Cherokee 2000-2005г., но за сметка на по-добра проходимост в полза на Паджерото или не? Търся надеждност и да върши работа, а не бегачка и лукс, особено на тия години. Извинявам се за многото въпроси, но не съм типичен офроудър, имам средна техническа грамотност, а не висока и както казах нямам никакъв опит с джиповете. Ще бъда много благодарен за съдействие и дори ако някой има и ми покаже тези джипове да ги разгледам ще ми е от голяма помощ или ми прати user manual да си чета и разнищтвам за двата и да си сравнявам. Редактирано 7 април 2021 от inj.stoichev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 7 април 2021 Сподели Публикувано 7 април 2021 .....инженере, не можа ли по кратко..... :D :D 1. Купета - носеща рама имат Паджеро спорт, Паджеро 2 и Л200 ,а на шаси е Паджеро 3 и 4 ......при първите е подходящ за по тежък оффроад и носи на сериозни доработки, докато вторите са на шаси и там има ограничение в ъпгрейдите по окачването .....2. мотори - при Паджеро 2 и спорт, бензиновите мотори са си често явление, докато при Паджеро 3 , почти няма бензинов мотор за Европа предназначен ,и ако има, то той ще е ГДИ.....Паджеро 4 има с 3.8 литорв бензинов мотор, който е топ версията на ПАджеро ....иначе всики са дизели, П3 е с най скапаната ГНП помпа, а П4 е с комън рейл.......3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inj.stoichev Публикувано 8 април 2021 Автор Сподели Публикувано 8 април 2021 (редакция) .....инженере, не можа ли по кратко..... :D :D 1. Купета - носеща рама имат Паджеро спорт, Паджеро 2 и Л200 ,а на шаси е Паджеро 3 и 4 ......при първите е подходящ за по тежък оффроад и носи на сериозни доработки, докато вторите са на шаси и там има ограничение в ъпгрейдите по окачването .....2. мотори - при Паджеро 2 и спорт, бензиновите мотори са си често явление, докато при Паджеро 3 , почти няма бензинов мотор за Европа предназначен ,и ако има, то той ще е ГДИ.....Паджеро 4 има с 3.8 литорв бензинов мотор, който е топ версията на ПАджеро ....иначе всики са дизели, П3 е с най скапаната ГНП помпа, а П4 е с комън рейл.......3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал..... Не съм истински инженер, само така пише. ;) Значи, правилно съм разбрал, че Само П2 и спорта са с носеща рама.PININ и той ли е с такава носеща конструкция или е като П3? За Спорт модела грешно съм разбрал, че е с постоянно заключен централен диференциал на 4Н, защото той всъщност няма такъв, връзката е директна един вид. Тоест изпълнението му е такова - "Part-time transmission. No center differential." А така и не разбрах разликата в теглото на СПОРТ-а от къде идва, ако я има изобщо? И има ли си части и консумативи за поддръжка у нас или това е спънка? Някакви проблеми при регистриране нов внос ? Задните мостове на кои от моделите П2, П3, СПОРТ, ПИНИН са цели, като приляга на истинки джип? До колкото съм чувал май само на П3 е независимо отзад окачването от изброените, другите са с цели мостове. Редактирано 8 април 2021 от inj.stoichev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inj.stoichev Публикувано 8 април 2021 Автор Сподели Публикувано 8 април 2021 (редакция) А някой да каже по въпроса с Просвета на тези модели? На П2, П3 и на СПОРТ еднакъв ли е и колко е? А на ПИНИН колко е? Редактирано 8 април 2021 от inj.stoichev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didooo6 Публикувано 8 април 2021 Сподели Публикувано 8 април 2021 Само Паджеро 3 и 4 са с независимо окачване отзад , както не "приляга на истински джип" . Те не са и с носещи рами . Клиренса на никое Мицубиши не е впечатляваш и завирането на гуми , по-големи от 33" , става с компромиси . Абе трагедия ....Само да вметна , че повечето от 12те титли в Дакар , са с коли с независимо окачване и без ladder frame Като за първи джип , взимай си най-запазеното от посочените . Супер селекта е за предпочитане , моторите 3.2DID и с GDI са капризни. Успех и да докладваш ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inj.stoichev Публикувано 8 април 2021 Автор Сподели Публикувано 8 април 2021 (редакция) Само Паджеро 3 и 4 са с независимо окачване отзад , както не "приляга на истински джип" . Те не са и с носещи рами . Клиренса на никое Мицубиши не е впечатляваш и завирането на гуми , по-големи от 33" , става с компромиси . Абе трагедия ....Само да вметна , че повечето от 12те титли в Дакар , са с коли с независимо окачване и без ladder frame Като за първи джип , взимай си най-запазеното от посочените . Супер селекта е за предпочитане , моторите 3.2DID и с GDI са капризни. Успех и да докладваш ! Абе да ти кажа, доста съм неориентирам, а това е лошо, защото докато не навлезна в едно нещо много на вътре информативно не предприемам нищо. Честно казано май съм по-навит на Пинин, че е доста по-лек, по икономичен, по-практичен, че тия другите му братя големите с тия мотори по 3.0 и нагоре, па и с по 6 цилиндъра малко ме плашат... Но пък Пинина не ме устройва от друга страна и тя е че искам да мога да превозвам 4 души + 1 дете па и един див Джак Ръсел, наред с това и багаж... И става дядовата ръкавичка Мицубиши версия. :D Абе няма угодия... Затова друго нещо, което съм набелязал и е по-икономично от Паджеротата и съм чувал, че е доста здраво като мотор е Нисан Террано 2.7 дти., само дето имам опасения, че докато взема решение и избера такова Терано, ръждата може да го е изяла! Преди да взема решение искам всичко да претегля сериозно, "оти съм зодия везни". За това така разпитвам и сравнявам клирънси, различия между СПОРТ и П3 и т.н. Иначе ако не намесвахме парите и поддръжката бих взел един СПОРТ категорично 3.0и В6 ... мнгого ми харесват или Дълга база паджеро ГДИ 6-так., но тук се сблъскват желанията с реалността. Та въпросът ми за клирънса си остава. Ако някой може да каже кое колко е чакам с нетърпение! Редактирано 8 април 2021 от inj.stoichev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Delyan.Dimitrov Публикувано 8 април 2021 Сподели Публикувано 8 април 2021 За да затрудня избора бих предложил да видиш и L200 двойна кабина Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didooo6 Публикувано 9 април 2021 Сподели Публикувано 9 април 2021 Тая транспорта задача с Пинин няма да я решиш , или ще е мъка , при повече от 20км преход. Тераното маистина е добро и бюджетно решение , ако намериш неръждиво , скачай . Кеф , освем просто придвижване , се постига с повечко кончета , цилиндри и поне опция фултайм . Дългите П2 и П3 с V6 са на подобна с Терано цена , а предлагат повече от всичко (вкл и вътре са попопо) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inj.stoichev Публикувано 9 април 2021 Автор Сподели Публикувано 9 април 2021 (редакция) Тая транспорта задача с Пинин няма да я решиш , или ще е мъка , при повече от 20км преход. Тераното маистина е добро и бюджетно решение , ако намериш неръждиво , скачай . Кеф , освем просто придвижване , се постига с повечко кончета , цилиндри и поне опция фултайм . Дългите П2 и П3 с V6 са на подобна с Терано цена , а предлагат повече от всичко (вкл и вътре са попопо) Малко грешиш за цената само. На Terrano цените средно вървят между 6000-7000лв 2.7д за що годе читави, а Бензините на П2 и П3 вървят от 7000лв нагоре в момента. При това ГДИ се газифицира скъпо и не много оправдано, отделно пари за газифициране и допълнително по-скъпо обслужване, по-високи данъци... Като цяло Мицубишито натоварва с около най-малко 1500+ лв в същата година даже 2000+лв. За сметка на това е по-луксозно, по-хищно като визия и вози по-хубаво и има по-добро 4х4 със супер селекта. Май ще се спра на варианта или Паджеро СПОРТ Дизел 2.5 или Нисан Терано 2.7дизел, защото разтоянието, което ще минавам е общо 30км в посока, като от тях 5км с в градско, останлите 20 планински път и накрая завършваме с 5км по черен тесен път, който си е направо чист офроуд. По пътя има завои през почти цялото време и няма за къде да се бърза и да се изпреварва и да се кара с високи скорости, затова ми се струва че бензиновия вариант не е много за мен и ще се насоча дори конкретно към ръчна кутия. Но искам още инфо за Паджеро спорт. Гледам ги и ми изглежда че дизелите на спорт са по-високи от бензиновите 6-ци. Може би затова виждам на различни места в интернет различни параметри за граунд клирънса. Все още никой не ми е казал колко е? Хайде група, който знае да подсказва. Редактирано 9 април 2021 от inj.stoichev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
didooo6 Публикувано 10 април 2021 Сподели Публикувано 10 април 2021 Паджеро спорт и Терано са си в един клас , явно на там клониш (Паджерото е с Патрола ....) А такава разлика в цената е равна на каре гуми и минимално обслужване , та гледай конкретния екземпляр в какво състояние е , може икономия от 1,5-2к , да не е разумна . Дизелите да са по-високи от бензиновите ,ще ме учуди много . На мен ми изглеждат по-лилави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
inj.stoichev Публикувано 21 април 2021 Автор Сподели Публикувано 21 април 2021 (редакция) .....3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал..... Четох из форумите, че на Pinin-а SUPER SELECT-а му е по-различен от на Pajero 2 и 3. При "4Н" не били зацепени постоянно четирите колела, а само задния мост и при преплъзване на него виско съединителя зацепва предния мост - един вид "On demand"/"automatic". Така ли е или е "Full-time" и си въртят четирите постоянно и когато се долови разлика в оборотите между преден и заден мост виското зацепва и ги изравнява? Другото което ме вълнува сега е като блокираш 4НLc или 4LLc какво блокираш точно и как?- виско муфата ли се блокира по някакъв начин? - твърда директна връзка като Part-time? или- отделен централен диференциал, койето се блокира отделно от виско връзката??? Редактирано 21 април 2021 от inj.stoichev Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.