Премини към съдържание

PAJERO V60 2000-2006 VS PAJERO SPORT K90 2(000-2006) разлики


Препоръчано мнение

Здравейте група!

 

Да кажа с 2 думи, че никога през живота си не съм карал джип, но сега ми се налага, защото трябва да карам по черен път, който има участъци с наклон, коловози, камъни, кал, а за капак зимата пада по 50 санта сняг!

Въпреки, че доста четох тук и на други места и честно казано стана каша в главата ми, така и не ми стана съвсем ясно, защото намерих много противоречиви данни и информация. - каква точно е съществената разлика между тези две Паджерота - https://www.cars-data.com/en/mitsubishi/pajero-lang PAJERO 3 V60 2000-2006 и https://www.cars-data.com/en/mitsubishi/pajero-sport PAJERO SPORT K90 2000-2006

 

Визуално не я обсъждаме. Става въпрос за задвижванията, блокажите, окачването, шасито, теглото, проходимостта. И така да нахвърлям горе-долу какво съм чел, видял и разбрал:

 

-1. Pajero Sport/Montero Sport/Challenger/Nativa/Shogun Sport е едно и също нещо с различно наименования за различни сатрани и пазари.

-2. Паджеро Спорт бил по-лек с около 150-200кг и по-тесен. Вярно ли е? От къде идва разликата в тежината?

-3. Спорта бил на шаси като L200 /почти нищо не знам за това Л200/, а П3 V60 бил на купе? Така ли е или и двете са на купета?

-4. Отпред и двете са с независимо окачване. А отзад има ли разлика? Четох някъде че Спорта е с цял мост отзад, а не с независимо окачване като стандартното П3. Имат ли разлика в шарнири, носачи, пружини и други такива от гледна точка на здравина, дебелина и цена?

-5. П3 V60 понякога е с бутон за блокаж на задния диференциал, но не всички. Има ли такъв блокаж и на спорта? Някъде четох за изпълнение с LSD има ли такива?

-6. П3 V60 е със Super select, а Спорта бил с easy select и скоростните лостове имат сътоветно:

 

П3 V60:

2H - задно

4H - 4х4 без блокиране на междуосовия диференциал (нещо като Full time AWD)

4HLc - 4х4 с блокиран междуосов диференциал

4LLc - същото като 4HLc само че с бавни

N - неутрал.

 

Sport:

2H - задно

4Н - ? тази позиция четох била с блокиран междуосев диференциал и не позволява каране както е на П3 4H-то

4L - ? Това е заключен среден диф с бавни предполагам.

 

-7. Просвет (Ground clearance) стандартно на накои места чета че е 235, на други 225, а на едно място пишеше даже 215... Последно колко е и има ли разлика между този на П3 и на спорта?

-8. Четох някаква неща, че Спорта не бил за нашия пазар и имало някакви проблеми с регистрациите. Освен това нямало части за него? То като отворя мобилето има поне 20 броя дето се продават в момента. Та има ли някакви проблеми с регистрацията и намирането на части?

-9. Прави ми впечатление, че обявите на П3 нямат 3.0i V6, а при спорта масово е с този мотор. Така ли е и може ли да се сложи газова на него ?

-10. На кратко Спорта по-проходим и по-добър ли е за офроуд от П3, защото на мен така ми изглежда. Поддръжката на двата модела предполагам е по-скъпа от Jeep Cherokee 2000-2005г., но за сметка на по-добра проходимост в полза на Паджерото или не? Търся надеждност и да върши работа, а не бегачка и лукс, особено на тия години.

 

Извинявам се за многото въпроси, но не съм типичен офроудър, имам средна техническа грамотност, а не висока и както казах нямам никакъв опит с джиповете.

 

Ще бъда много благодарен за съдействие и дори ако някой има и ми покаже тези джипове да ги разгледам ще ми е от голяма помощ или ми прати user manual да си чета и разнищтвам за двата и да си сравнявам.

Редактирано от inj.stoichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....инженере, не можа ли по кратко..... :D :D

1. Купета - носеща рама имат Паджеро спорт, Паджеро 2 и Л200 ,а на шаси е Паджеро 3 и 4 ......при първите е подходящ за по тежък оффроад и носи на сериозни доработки, докато вторите са на шаси и там има ограничение в ъпгрейдите по окачването .....

2. мотори - при Паджеро 2 и спорт, бензиновите мотори са си често явление, докато при Паджеро 3 , почти няма бензинов мотор за Европа предназначен ,и ако има, то той ще е ГДИ.....Паджеро 4 има с 3.8 литорв бензинов мотор, който е топ версията на ПАджеро ....иначе всики са дизели, П3 е с най скапаната ГНП помпа, а П4 е с комън рейл.......

3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....

ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....инженере, не можа ли по кратко..... :D :D

1. Купета - носеща рама имат Паджеро спорт, Паджеро 2 и Л200 ,а на шаси е Паджеро 3 и 4 ......при първите е подходящ за по тежък оффроад и носи на сериозни доработки, докато вторите са на шаси и там има ограничение в ъпгрейдите по окачването .....

2. мотори - при Паджеро 2 и спорт, бензиновите мотори са си често явление, докато при Паджеро 3 , почти няма бензинов мотор за Европа предназначен ,и ако има, то той ще е ГДИ.....Паджеро 4 има с 3.8 литорв бензинов мотор, който е топ версията на ПАджеро ....иначе всики са дизели, П3 е с най скапаната ГНП помпа, а П4 е с комън рейл.......

3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....

ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал.....

 

Не съм истински инженер, само така пише. ;)

 

Значи, правилно съм разбрал, че Само П2 и спорта са с носеща рама.

PININ и той ли е с такава носеща конструкция или е като П3?

 

За Спорт модела грешно съм разбрал, че е с постоянно заключен централен диференциал на 4Н, защото той всъщност няма такъв, връзката е директна един вид. Тоест изпълнението му е такова - "Part-time transmission. No center differential."

 

А така и не разбрах разликата в теглото на СПОРТ-а от къде идва, ако я има изобщо? И има ли си части и консумативи за поддръжка у нас или това е спънка? Някакви проблеми при регистриране нов внос ?

 

Задните мостове на кои от моделите П2, П3, СПОРТ, ПИНИН са цели, като приляга на истинки джип? До колкото съм чувал май само на П3 е независимо отзад окачването от изброените, другите са с цели мостове.

Редактирано от inj.stoichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А някой да каже по въпроса с Просвета на тези модели? На П2, П3 и на СПОРТ еднакъв ли е и колко е? А на ПИНИН колко е?

Редактирано от inj.stoichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само Паджеро 3 и 4 са с независимо окачване отзад , както не "приляга на истински джип" . Те не са и с носещи рами . Клиренса на никое Мицубиши не е впечатляваш и завирането на гуми , по-големи от 33" , става с компромиси . Абе трагедия ....

Само да вметна , че повечето от 12те титли в Дакар , са с коли с независимо окачване и без ladder frame :)

Като за първи джип , взимай си най-запазеното от посочените . Супер селекта е за предпочитане , моторите 3.2DID и с GDI са капризни. Успех и да докладваш !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само Паджеро 3 и 4 са с независимо окачване отзад , както не "приляга на истински джип" . Те не са и с носещи рами . Клиренса на никое Мицубиши не е впечатляваш и завирането на гуми , по-големи от 33" , става с компромиси . Абе трагедия ....

Само да вметна , че повечето от 12те титли в Дакар , са с коли с независимо окачване и без ladder frame :)

Като за първи джип , взимай си най-запазеното от посочените . Супер селекта е за предпочитане , моторите 3.2DID и с GDI са капризни. Успех и да докладваш !

 

Абе да ти кажа, доста съм неориентирам, а това е лошо, защото докато не навлезна в едно нещо много на вътре информативно не предприемам нищо. Честно казано май съм по-навит на Пинин, че е доста по-лек, по икономичен, по-практичен, че тия другите му братя големите с тия мотори по 3.0 и нагоре, па и с по 6 цилиндъра малко ме плашат... Но пък Пинина не ме устройва от друга страна и тя е че искам да мога да превозвам 4 души + 1 дете па и един див Джак Ръсел, наред с това и багаж... И става дядовата ръкавичка Мицубиши версия. :D Абе няма угодия... Затова друго нещо, което съм набелязал и е по-икономично от Паджеротата и съм чувал, че е доста здраво като мотор е Нисан Террано 2.7 дти., само дето имам опасения, че докато взема решение и избера такова Терано, ръждата може да го е изяла! :) Преди да взема решение искам всичко да претегля сериозно, "оти съм зодия везни". За това така разпитвам и сравнявам клирънси, различия между СПОРТ и П3 и т.н. Иначе ако не намесвахме парите и поддръжката бих взел един СПОРТ категорично 3.0и В6 ... мнгого ми харесват или Дълга база паджеро ГДИ 6-так., но тук се сблъскват желанията с реалността.

 

Та въпросът ми за клирънса си остава. Ако някой може да каже кое колко е чакам с нетърпение!

Редактирано от inj.stoichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тая транспорта задача с Пинин няма да я решиш , или ще е мъка , при повече от 20км преход.

Тераното маистина е добро и бюджетно решение , ако намериш неръждиво , скачай . Кеф , освем просто придвижване , се постига с повечко кончета , цилиндри и поне опция фултайм . Дългите П2 и П3 с V6 са на подобна с Терано цена , а предлагат повече от всичко (вкл и вътре са попопо)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тая транспорта задача с Пинин няма да я решиш , или ще е мъка , при повече от 20км преход.

Тераното маистина е добро и бюджетно решение , ако намериш неръждиво , скачай . Кеф , освем просто придвижване , се постига с повечко кончета , цилиндри и поне опция фултайм . Дългите П2 и П3 с V6 са на подобна с Терано цена , а предлагат повече от всичко (вкл и вътре са попопо)

 

Малко грешиш за цената само. На Terrano цените средно вървят между 6000-7000лв 2.7д за що годе читави, а Бензините на П2 и П3 вървят от 7000лв нагоре в момента. При това ГДИ се газифицира скъпо и не много оправдано, отделно пари за газифициране и допълнително по-скъпо обслужване, по-високи данъци... Като цяло Мицубишито натоварва с около най-малко 1500+ лв в същата година даже 2000+лв. За сметка на това е по-луксозно, по-хищно като визия и вози по-хубаво и има по-добро 4х4 със супер селекта.

 

Май ще се спра на варианта или Паджеро СПОРТ Дизел 2.5 или Нисан Терано 2.7дизел, защото разтоянието, което ще минавам е общо 30км в посока, като от тях 5км с в градско, останлите 20 планински път и накрая завършваме с 5км по черен тесен път, който си е направо чист офроуд. По пътя има завои през почти цялото време и няма за къде да се бърза и да се изпреварва и да се кара с високи скорости, затова ми се струва че бензиновия вариант не е много за мен и ще се насоча дори конкретно към ръчна кутия.

 

Но искам още инфо за Паджеро спорт. Гледам ги и ми изглежда че дизелите на спорт са по-високи от бензиновите 6-ци. Може би затова виждам на различни места в интернет различни параметри за граунд клирънса. Все още никой не ми е казал колко е? Хайде група, който знае да подсказва.

Редактирано от inj.stoichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Паджеро спорт и Терано са си в един клас , явно на там клониш (Паджерото е с Патрола ....) А такава разлика в цената е равна на каре гуми и минимално обслужване , та гледай конкретния екземпляр в какво състояние е , може икономия от 1,5-2к , да не е разумна .

Дизелите да са по-високи от бензиновите ,ще ме учуди много :) . На мен ми изглеждат по-лилави :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

.....

3. раздатки - при :mitsu-smiley: има няколко вида по често срещано разд. кутии, но в Паджеротата те са основно 2 - супер селект и ийзи селект.....супер селекта е най добре защото той има всички предимства да се справя както по асвалта ,така и по черен път....кеф ти само задно, кеф ти предно и задно с одворен блокаж на разд. кутия....кеф ти 4х4 постоянно зацепено 50на 50 преден заден мост,кеф ти и понижаваша предавка с цел много трудни терени..като допълнение на това, има и закл. на задния диф.....

ийзи селекта е много по опростена разд, от супер селекта, като основната разлика е че на черен път не може да се кара по асвалт или твърда настилка на 4Н, защото в тези кутии няма междуосев диференциал.....

 

Четох из форумите, че на Pinin-а SUPER SELECT-а му е по-различен от на Pajero 2 и 3. При "4Н" не били зацепени постоянно четирите колела, а само задния мост и при преплъзване на него виско съединителя зацепва предния мост - един вид "On demand"/"automatic". Така ли е или е "Full-time" и си въртят четирите постоянно и когато се долови разлика в оборотите между преден и заден мост виското зацепва и ги изравнява?

 

Другото което ме вълнува сега е като блокираш 4НLc или 4LLc какво блокираш точно и как?

- виско муфата ли се блокира по някакъв начин?

- твърда директна връзка като Part-time? или

- отделен централен диференциал, койето се блокира отделно от виско връзката???

Редактирано от inj.stoichev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...