Stanislav Konstantinov Публикувано 15 февруари 2021 Сподели Публикувано 15 февруари 2021 Имам въпрос свързан с ЕГР клапана на този двигател 4N13 1,8 di-d. Бих искал да опитам, на този двигател, да сложа метална пластина, с което да затворя отрaботените газове, някъде преди входа на EGR клапана. Някой опитвал ли е това и какъв е ефекта ? Трябва ли да очаквам, че има датчик, който ще отчете намесата и ще запише ли грешка ? Като съм застанал пред двигателя от дясно виждам, че от главата има извита метална тръба в посока към ЕГР-а, която очевино довежда част от отработените газове към входа на клапана. Там някъде е едното място което мога да затворя с метална гарнитурка. Другото място е след ЕГР клапана, което е по-неблагопритно, защото така ще продължат да се набиват сажди към ЕГР-а и в един момент може да се задръсти тотално всичко преди пластината.Това са ми опциите, но ако има някой който го е правил бих бил благодарен ако сподели. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 15 февруари 2021 Сподели Публикувано 15 февруари 2021 Чудна работа... Вместо да почистиш клапана и дросела, който също ще е затлачен със сажди, тъй като е едно в друго с ЕГР-а, и да отпушиш двигателя да взима въздух според спецификацията, ти зорлем се чудиш как да прецакаш нещо... А в софта на компа кой ще бръкне да напише, че вече няма ЕГР... Или после ще се чудим кви са тия грешки и откъде се взеха... Нация техническа сме, спор няма. Все казваме, че системата не работи, но първа работа на всеки е да прецака системата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 февруари 2021 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2021 Чудна работа... Вместо да почистиш клапана и дросела, който също ще е затлачен със сажди, тъй като е едно в друго с ЕГР-а, и да отпушиш двигателя да взима въздух според спецификацията, ти зорлем се чудиш как да прецакаш нещо... А в софта на компа кой ще бръкне да напише, че вече няма ЕГР... Или после ще се чудим кви са тия грешки и откъде се взеха... Нация техническа сме, спор няма. Все казваме, че системата не работи, но първа работа на всеки е да прецака системата. EGR-a и дросела ще почистя, преди да го затапя. Не искам да го изключвам, за да се налага да бъркам в компютъра. Искам да опитам, ако го затапя, как ще се държи колата. И лесно мога да махна пластината. Това ми е целта. Зимата и периода, когато карам на къси дистанции да го затапвам, а през лятото ще го махам, когато карам колата по друг начин, на дълги отсечки, когато загрява и работи дълго загряла на високи обороти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Delyan.Dimitrov Публикувано 16 февруари 2021 Сподели Публикувано 16 февруари 2021 Не вярвам да има съвременен дизел, който да не хване доста бързо, че ЕГР е затапен. Как ще реагира на това не знам обаче... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 февруари 2021 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2021 (редакция) И на мен ми се струва, че не е възможно да се затапи. ЕГР-а участва при смесообразуването и ако не се компенсира с повече въздух, ще го хване веднага и ще светне грешка. А и чета, че може да участва при регенерацията на ДПФ, което също ще е проблем. Но все пак е интересно, ако някой наистина е запознат. Редактирано 16 февруари 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 16 февруари 2021 Сподели Публикувано 16 февруари 2021 И на мен ми се струва, че не е възможно да се затапи. ЕГР-а участва при смесообразуването и ако не се компенсира с повече въздух, ще го хване веднага и ще светне грешка. А и чета, че може да участва при регенерацията на ДПФ, което също ще е проблем. Но все пак е интересно, ако някой наистина е запознат....възможно е разбира се, но се "маха " цялата ДПФ система ,а не само ЕГР-а.....както физически , така и софтуерно, но ще попилееш доста нерви, време и пари..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 февруари 2021 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2021 (редакция) ...възможно е разбира се, но се "маха " цялата ДПФ система ,а не само ЕГР-а.....както физически , така и софтуерно, но ще попилееш доста нерви, време и пари..... Това да махна ДПФ-а и ЕГР-а е съвсем крайна мярка, ако тотално сдадат багажа. Колата става автоматично Евро 3 или в най-добрия случай Евро 4. Затова всячески искам да избегна този вариант. За сега с каране предимно на дълги разстояния, но и това не е вариант, защото от друга страна все по-често ми се налага да я ползвам за къси градски отсечки също. Накрая ще си взема един Логан за 180 лв на месец ... в крайна сметка колата е просто един тенекиен леген. Редактирано 16 февруари 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 февруари 2021 Автор Сподели Публикувано 16 февруари 2021 (редакция) Автоматично колата става Евро 0 или 1, защото дори и при Евро 2 автомобилите имат EGR, a без корекция в софтуера "затапването" няма да има положителен ефект. Освен върху екологията, EGR системата има и други предназначения - за правилната работа на двигателя (особенно на турбо двигателите. Най-добре ако имаш проблем в EGR-а да си го решиш по стандартния начин - ремонт и отстраняване на проблема. Каква е причината, поради която искаш да "затапиш" EGR-a? Напоследък я ползвам при минус 10 за 2 - 4 километра, престой пак да изстине до минус 10 и пак за 2 - 4 км. Затова имах идея да го затапя, но явно това няма да стане на двигтел Евро 5, комън рейл бъкан с датчици и електроника. Не бих искал да прецакам нещата. Гледах разни спрей препарати за почистване на ЕГР, но често казано съм скептичен. Ще трябва да се разглобява след зимата за основно почистване. Редактирано 16 февруари 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 17 февруари 2021 Сподели Публикувано 17 февруари 2021 Под 0 гр околна температура ЕГР е винаги затворен. По време на регенерация на ДПФ - затворен. При натоварен двигател - затворен. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 17 февруари 2021 Сподели Публикувано 17 февруари 2021 Под 0 гр околна температура ЕГР е винаги затворен. По време на регенерация на ДПФ - затворен. При натоварен двигател - затворен. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Правилно казано."The EGR valve has two primary settings: open and closed, although the position can vary anywhere in between. The EGR valve is closed when the engine is starting up. During idle and at low speeds, only a small amount of power is required, and therefore only a small amount of oxygen, so the valve gradually opens – it can be up to 90% open at idle. However as more torque and power is required, for example during full acceleration, the EGR valve closes to ensure as much oxygen enters the cylinder." EGR-a иска оптимални условия, за да изпълнява ЕКО функцията си. За твоя преход от 2-4км той въобще не се отваря. Т.е. сажди се събират само в тръбата до самия клапан. Това не би следвало да те притеснява. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 17 февруари 2021 Сподели Публикувано 17 февруари 2021 потърсете в мрежата "how to delete EGR mitsubishi for 1 dolar" Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 17 февруари 2021 Автор Сподели Публикувано 17 февруари 2021 (редакция) Под 0 гр околна температура ЕГР е винаги затворен. По време на регенерация на ДПФ - затворен. При натоварен двигател - затворен. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk И аз мислих, че е затворен при ниски темп. Докато не проверих при минусите през последните дни - запалвам, отварям капака на двигателя, напипвам изпускателния колектор, след ДПФ-а, започва лекинко да се усеща промяна на ледената тръба да речем 20 -30 секунди след запалване. Напипвам тръбите на ЕГР-а, тези след ЕГР-а към всмукателния колектор и там също се усеща същата промяна на темп, което значи че си вървят отработени газове и при минус 10, както беше последните няколко дни. Та и под минус 10 си беше. потърсете в мрежата "how to delete EGR mitsubishi for 1 dolar" Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Гледах го и моята тръбичка на EGR-a е подобна, но този двигател не е 4N13, мисля че няма такава електроника и датчици и с това директно затапване, както мислих и аз да подходя, няма начин да стане. Редактирано 17 февруари 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 17 февруари 2021 Сподели Публикувано 17 февруари 2021 Колега с пипане не става. Вземи си един OBD2 четец и ще видиш в реално време как се държи егра. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.