СтоянБ Публикувано 4 февруари 2021 Сподели Публикувано 4 февруари 2021 (редакция) След 120 хил. км. двигател 2.0 DI-D BWC и дълго чудене в последните години защо пуши колата при студен старт и на място мирише много, бяха почистени ЕГР клапанът и дроселната клапа. Ето снимки какво е било премханато при почистването - консистенция и количество. Колата се прероди. Все едно да ти е бил запушен носът и да бягаш спринтове и маратон. Жалко е, че не съм се сетил по-рано. Редактирано 4 февруари 2021 от СтоянБ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MuxoB Публикувано 4 февруари 2021 Сподели Публикувано 4 февруари 2021 (редакция) Все се мисля че това е "нормално" за един дизелов цваген на тези километри. Редактирано 4 февруари 2021 от MuxoB Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 8 февруари 2021 Сподели Публикувано 8 февруари 2021 (редакция) След 120 хил. км. двигател 2.0 DI-D BWC и дълго чудене в последните години защо пуши колата при студен старт и на място мирише много, бяха почистени ЕГР клапанът и дроселната клапа. ...... Колата се прероди. Все едно да ти е бил запушен носът и да бягаш спринтове и маратон. Жалко е, че не съм се сетил по-рано. Мога да кажа само Браво за свършената работа. Ти ли си разглоби дросела, егр-а и евентуално всмукателния колектор или го прави някой запознат ? И моята на студен двигател на място много мирише на една остра кисела миризма, нищо общо с изгоряла нафта. Но моят мотор е този след дизела на VW, японския 4N13 150 коня 1.8 DI-D Редактирано 8 февруари 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 8 февруари 2021 Автор Сподели Публикувано 8 февруари 2021 Не съм го правил аз, разбира се, ходих на сервиз. Не знам дали видът на двигателя има значение или по-скоро видът и качеството на горивото и технологията на работа на двигателя и другите компоненти. Трудно ми е да си представя, че в твоите ЕГР и дросел ще има нещо по-различно от показаното на снимките по-горе, при положение, че става дума за кажи-речи същия пробег, същото гориво и малко или повее еднакви експлоатационни условия. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 9 февруари 2021 Сподели Публикувано 9 февруари 2021 Не съм го правил аз, разбира се, ходих на сервиз. Не знам дали видът на двигателя има значение или по-скоро видът и качеството на горивото и технологията на работа на двигателя и другите компоненти. Трудно ми е да си представя, че в твоите ЕГР и дросел ще има нещо по-различно от показаното на снимките по-горе, при положение, че става дума за кажи-речи същия пробег, същото гориво и малко или повее еднакви експлоатационни условия. Къде го направи това почистване. Може и на лични да ми изпратиш сервиза. Иска ми се да мога да присъствам на цялата процедура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 9 февруари 2021 Сподели Публикувано 9 февруари 2021 Това ще да е нещо, като да се присъства не на раждане, а на прераждане. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 11 февруари 2021 Сподели Публикувано 11 февруари 2021 Искам да използвам темата и да попитам, доколко на празен ход е нормално да има сравнително сериозно картерно налягане ? като отвия капачката на маслото налягането я държи на 5 мм над отвора, щеката като я дръпна се усеща подухването, а иначе от отдушника също си излизат картерните газове. И другото е, че като вдигна щеката, особено при загрял двигател и се вижда и леко димене. Когато вдигна оборотите налягането намалява.Има ли нещо което не е наред ? Възможно ли е ЕГР-а да седи прекомерно отворен и това да е причина ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 февруари 2021 Сподели Публикувано 12 февруари 2021 Къде го направи това почистване. Може и на лични да ми изпратиш сервиза. Иска ми се да мога да присъствам на цялата процедура......това са естествени работи за дизел,на мога да разбера какво толкова чудно има .... А ето какво става ,когато ЕГР-а не работи и съответно мотора не прави регенерация на ДПФ-а.... ..имаме и такива случай, но те не са заради това, че е дизел, а заради това ,че не е сменявано маслото дълго време.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 16 февруари 2021 Сподели Публикувано 16 февруари 2021 .....това са естествени работи за дизел,на мога да разбера какво толкова чудно има .... А ето какво става ,когато ЕГР-а не работи и съответно мотора не прави регенерация на ДПФ-а.... ..имаме и такива случай, но те не са заради това, че е дизел, а заради това ,че не е сменявано маслото дълго време.... Все пак много зависи как се експлоатира дизела ... според мен има съществена разлика също между помпа-дюза и комън рейл двигателите, от към екологична гледна точка, съответно при комън рейла може да се постигмне доста по-добро изгаряне. Преди година в Солун се возих на едно такси Пежо 406 дизел 2003 година . Шофьора го питах на колко км е колата - каза ми на 800 000 хиляди и нищо освен масло не бил сменял. Нямал проблеми с нещо да му се е задръстило и въобще каза че като цяло не му се е налагало нищо да прави по двигатела. Оплака се обче, че скоростната била слаба и двапъти са му я ремонтирали основно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 5 март 2021 Сподели Публикувано 5 март 2021 Днес рано сутринта бях на -10 градуса и ми се наложи да запаля дизела. Запали без да се замисля от четвърт оборот буквално. При такава температура я оставих 3-4 минути да поработи на място. След което потеглих, първите 2-3 километра без да пресирам двигателя.Явно отдавна не се е налагало да я подкарам при толкова минусова температура. Дюзите работеха много, ама изключително много шумно, особено се усилваше шума, ако се опитах да подам малко повечко газ.След като светна първата индикация на температурата на двигателя ( 2-3 километра някъде) и шума постепенно утихна. Та има ли основание да ме притеснява този шум първоначално при такава отрицателна температура ? Или на всеки дизел комън рейл така му се "разпяват" дюзите - нещо между чаткане и чукане ? Или може би е индикация, че е време да се качат за проверка на стенд ? Двигателя е на 135 000 км. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 5 март 2021 Сподели Публикувано 5 март 2021 Все пак много зависи как се експлоатира дизела ... според мен има съществена разлика също между помпа-дюза и комън рейл двигателите, от към екологична гледна точка, съответно при комън рейла може да се постигмне доста по-добро изгаряне. Преди година в Солун се возих на едно такси Пежо 406 дизел 2003 година . Шофьора го питах на колко км е колата - каза ми на 800 000 хиляди и нищо освен масло не бил сменял. Нямал проблеми с нещо да му се е задръстило и въобще каза че като цяло не му се е налагало нищо да прави по двигатела. Оплака се обче, че скоростната била слаба и двапъти са му я ремонтирали основно.....никаква разлика няма по отношение на този проблем-нагара.....а сравнение с таксита и дума да не става ,тъй като такситата практически не се гасят....и тук в БГ има много таксита на по толкова км. пробег....За шумните дюзи - сложете Ви пауър на Шел следващия път ( възможно най много и на най празен резервоар ) и ще останете изненадан.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav Konstantinov Публикувано 5 март 2021 Сподели Публикувано 5 март 2021 (редакция) ....никаква разлика няма по отношение на този проблем-нагара.....а сравнение с таксита и дума да не става ,тъй като такситата практически не се гасят....и тук в БГ има много таксита на по толкова км. пробег....За шумните дюзи - сложете Ви пауър на Шел следващия път ( възможно най много и на най празен резервоар ) и ще останете изненадан....Ок, до сега никога не съм сипвал Шел ВиПауър дизел. Явно добавката в това гориво ще да е разковничето. Последните няколко пъти бях сипвал Джи Форс на ГазПром - без да съм им фен, просто по метода проба - грешка. Редактирано 5 март 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 6 март 2021 Автор Сподели Публикувано 6 март 2021 ЕГР-ът връща част от изгорелите газове в дросела и го е запушил. При студен старт и работа на място колата не може да си поеме въздух по начина по който й е необходимо. В резултат на което не изгаря добре горивото, отделя повече газове, които може и да не виждаш, защото се обират от катализатора и ДПФ-а. Но пък се прецакват те. Става верижна реакция. Една повреда води до друга. Отпуши дросела и ЕГР-а, после продължи с друго, ако има с какво. Смяната на горивото е най-лесната работа, но няма да реши проблема, защото саждите могат да се почистят ефективно само при разглобяване на двата компонента. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.