Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Pajero 4 шум и вибрация?!?


Препоръчано мнение

Какво забелязах при мойто Pajero 4!

Попринцим си карам колата основно в режим 4H, пред известно време я бях оставил на 2Н и тогава забелязах следното!

При подържане на скорост 100-110км/ч в режим 4Н се усеща лека вибрация и шум от предницата, в режим 2Н изчезва!!!

На какво може да се дължи проблема?

Маслата по скорости, диф. и раздатки са сменявани преди 30к.км.

Ако беше от гумите щеше да си седи проблема и в двата режима!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво забелязах при мойто Pajero 4!

Попринцим си карам колата основно в режим 4H, пред известно време я бях оставил на 2Н и тогава забелязах следното!

При подържане на скорост 100-110км/ч в режим 4Н се усеща лека вибрация и шум от предницата, в режим 2Н изчезва!!!

На какво може да се дължи проблема?

Маслата по скорости, диф. и раздатки са сменявани преди 30к.км.

Ако беше от гумите щеше да си седи проблема и в двата режима!

..вероятно имате проблем с веригата на раздатката,която прехвърля въртящ момент към предния мост чрез кардана....или вероятно недозацепена муфа на предния мост, тя се управлява от вакуум, а вакуума издърпва чрез актуатора на предния мост муфата....но по вероятно е да е от веригата или нещо по разд. кутия ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Диджея правилно е обяснил проблема, ако е от вакуума проблема ще е при 2Н и звукът е като от стържещо зъбно колело. Ако е само при 4Н - проблема е в раздатката. При мен беше по-малкия дявол - клапанчетата за вакуума, които се отпред в дясно и шума се чуваше само на 2Н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вибрацията и шума не са силно изразени (мислех си че е внушение даже), и при по-вискока или по-ниска скорост изчеват, и са доста слабо изразни няма стържене, тропане, чукане.

От австралийските форуми разбрах че хора със същите симптоми решават проблема със смяна на тампоните на напречната гредата която носи кутията които струват 24$ за 8бр, някой имат проблем с вибрационния баласт на ск.кутията (гумена тухличка), която при остаряване започва да не абсорбира вибрацийте.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вибрацията и шума не са силно изразени (мислех си че е внушение даже), и при по-вискока или по-ниска скорост изчеват, и са доста слабо изразни няма стържене, тропане, чукане.

От австралийските форуми разбрах че хора със същите симптоми решават проблема със смяна на тампоните на напречната гредата която носи кутията които струват 24$ за 8бр, някой имат проблем с вибрационния баласт на ск.кутията (гумена тухличка), която при остаряване започва да не абсорбира вибрацийте.

......съмнявам се да е от тези тампони,аз лично никога не съм сменявал тях,освен ако са скъсани или болтовете ,които минават през тях не се отвиват и се налага оксижена да играе.....ако е от тях,би трябвало във всяка позиция на разд. кутия да имаш шумове/вибрции,защото на въпросната греда лежи разд. кутия, барабар с ск. кутия.....дали си на задно или на 4Н е все тая ....освен това шума ще го чуваш по скоро отдолу посредата,от към предните седалки, а не отпред....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мицубиши е измислил суперселекта с цел да караш на 4х4 само когато е необходимо.

Твоите симптоми ги имах на пинина. Съмненията ми бяха за верига, така я карах 5 г и я продадох.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв размер е накрайника за гресирането карето на предния Кардан!

Супер селекта е прекрасен и разполагаш с Awd и 4wd едновременно! Има много позитиви когато караш в режим 4H!Когато теглиш ремарке, когато караш по завой колата е по-стабилна и не люлее толкова, На магистралата с висока скорост е по стабилна! Даже не разбирам защо когато ти дават една възможност за сигурност и стабилност са оставили възможност да избереш по не сигурен и по не стабилен режим. Не виждам разлика в икономията на гориво невероятна! 2H има предимство в града в хубаво време колата е по-маневрена и по лека за оправление само това!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какъв размер е накрайника за гресирането карето на предния Кардан!

Супер селекта е прекрасен и разполагаш с Awd и 4wd едновременно! Има много позитиви когато караш в режим 4H!Когато теглиш ремарке, когато караш по завой колата е по-стабилна и не люлее толкова, На магистралата с висока скорост е по стабилна! Даже не разбирам защо когато ти дават една възможност за сигурност и стабилност са оставили възможност да избереш по не сигурен и по не стабилен режим. Не виждам разлика в икономията на гориво невероятна! 2H има предимство в града в хубаво време колата е по-маневрена и по лека за оправление само това!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

пъпката е стандартна, с най-обикновен такаламит става гресирането

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мицубиши е измислил суперселекта с цел да караш на 4х4 само когато е необходимо.

Твоите симптоми ги имах на пинина. Съмненията ми бяха за верига, така я карах 5 г и я продадох.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

....суперселект системата позволява на автомобила да се кара навсякъде ( преди всичко на асфалт) както на задно ,така и на 4х4 предаване, без това да влияе на завоите.....това става благодарение на междуосевия диференциал в раздатката.....даме както при диференциалите в ск. кутии,които имат за цел да разминават върт. момент между двете водещи колела, така и тук ,само че разминаването става между двата моста - преден и заден мост.....Другото предимство на супер селект системата е, че може в движение да се превключва от 2Н на 4Н позиции и обратно, дават го до 80 км./ч. да става ,но лично аз на моята съм го пробвал и на 120 км./ч. ,макар и да не е препоръчително, защото при превкл. се чува звук на триещи се зъби( което значи че се трият зъбите на синхронизаторите)....на позиция 4Н може да си карате автомобила с около до 140 км/ч. ,аз лично съм го пробвал и на около 200 км./ч. да карам ,но не е ок това,според мен до 160 може да си я карате и на 4Н......

Друг е въпроса с другите позиции - 4HLc и 4LLc, и в двата случая автомобила трябва да е спрял преди да превкл. на 3-та позиция....при нея,освен че раздатката е прехвърлила на двата моста върт. момент,ами вече се заключва междуосевия диференциал в разд. кутия и така предаването става 50 на 50 предна /задна ос....това значи че колкото върт. момент има на предната ос, толкова и на задната ос.....на 4-тата позиция 4LLc, тогава става и още нещо - освен че е заключен м/уосевия диференциал,ами и минава в понижаваща предавка -мисля че беше 1:1.78, т.е. с почти два пъти по ниски предавателни числа(по къси) ще работи скоростната кутия и по този начин предавките са почти два пъти по мощни....това се прави в случаите, че имате насреща си много стръмен и труден терен,който би поизмъчил ,а в някои случаи и дори да изгасне мотора ви ,нищо че карате на 1 или 2 предавка.....

И последното нещо в по голямата част от Паджертата е заключване на задния диференциал...( в моята го имаше и това )това става посредствон едно копче до ск. лост на централната конзола в близост копчетата за подгряване на седалките.....това копче задейства малко компресорче,което надува една мембрана вътре в зад. диф,и отй от своя страна задейства контрата на задния диф.....по този начин закл. планетарния механизъм в дифа и така двете задни колела се въртят с еднакво усилие и скорост.....разбира се тази опция може да се вкл. само когато разд. кутия е в позиция 4LLc, а автомобила е нагазил в кал/ сняг......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

само ще допълня, че R/D може да се включи и на 4HLс.

Съгласи се, че постоянното каране на 4Н ненужно натоварва веригата и предния мост, който и на външен вид изглежда по-слаб от задния.

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

само ще допълня, че R/D може да се включи и на 4HLс.

Съгласи се, че постоянното каране на 4Н ненужно натоварва веригата и предния мост, който и на външен вид изглежда по-слаб от задния.

 

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

.....съмнявам се че може да се вкл и на 4Хлц....иначе да , на 4Н ненужно натоварва веригата когато си на асфалт и сухо време, примерно лятото и абсолютно ненужно , но някои хора - жени ходи им обяснявай.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.youtube.com/shorts/lGtQfWqilg8

мое видео от днес

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото четох, междуосевия диференциал не е симетричен. Затова и предния мост не носи толкова въртящ момент. Така че какво толкова се товари тази верига? В книгата на моята машина пише, че 4Н е основната позиция на супер селект 2. А и така избягвате опасността от затягане на каретата на предния кардан от седене... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото четох, междуосевия диференциал не е симетричен. Затова и предния мост не носи толкова въртящ момент. Така че какво толкова се товари тази верига? В книгата на моята машина пише, че 4Н е основната позиция на супер селект 2. А и така избягвате опасността от затягане на каретата на предния кардан от седене... :)

.....зависи дали е П4,П3 или Л200.....При Л200 има нещо такова че предното е само "повей ветрец"....докато при П4 и конкретно 3.8литровия мотор, при 4Н върт. момент е "плаващ" и стига до съотношение 20/80 дори......т.е. предния мост почти не се върти.......проблема с веригата е обратен, тя може да се разтегне не защото има голям върт. момент от мотра ,а от това че предния мост се върти и по инерция ако се пускате, имате натоварване ,породено от кинетичната енергия ,а не от двигателната .....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.youtube.com/shorts/lGtQfWqilg8

мое видео от днес �

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

.....ха , озадачи ме с това видео.....ще потърся в ел. схените точната схема да видя дали е само при теб така, или си има някаква модификация ......за целта би ли си казал точния модел Паджеро 4 , година, модификация и т.н.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....ха , озадачи ме с това видео.....ще потърся в ел. схените точната схема да видя дали е само при теб така, или си има някаква модификация ......за целта би ли си казал точния модел Паджеро 4 , година, модификация и т.н.....

3.2 2008. Не е само при мен. В инструкцията по експлоатация също е писано, че може да се задейства на 4Hlc.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото четох, междуосевия диференциал не е симетричен. Затова и предния мост не носи толкова въртящ момент. Така че какво толкова се товари тази верига? В книгата на моята машина пише, че 4Н е основната позиция на супер селект 2. А и така избягвате опасността от затягане на каретата на предния кардан от седене... :)
По принцип си прав за 4H, само дето посаното в книжката се отнася за нови коли до гаранция а не за 450к и нагоре навъртели баби :)

Иначе и аз на седмица две покарвам на 4х4 да раздвижи чорбите...

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Вибрацията и шума не са силно изразени (мислех си че е внушение даже), и при по-вискока или по-ниска скорост изчеват, и са доста слабо изразни няма стържене, тропане, чукане.

От австралийските форуми разбрах че хора със същите симптоми решават проблема със смяна на тампоните на напречната гредата която носи кутията които струват 24$ за 8бр, някой имат проблем с вибрационния баласт на ск.кутията (гумена тухличка), която при остаряване започва да не абсорбира вибрацийте.

Moята има същата вибрация ,та следя с интерес. Може би говориш за тампоните , които държат голямата греда ,дето носи и Ск.Кутия барабар с раздатката (с номера 2910A065 & 2910A066 -общо 8бр)? Има логика , лесни са и ще опитам след Новата . Има и една гредичка под раздатката(MR448194),при мен ,като че ли тя е вън от съмнение , щото омекнат ли /скъсат ли се тампоните й , вибрацията ще е яка-корпуса на трансфера ще се опре в метала на тая гредичка и ще е грррр. При мен има видими милиметри между трансфера и гредата.

Като че ли имам вибрацията , но 5 пъти по-слаба и само на 2H (при 100-110),която се мултиплицира ,като включа на 4Н.

По схемите не виждам номера на "гумената тухличка" ,бихте ли го изкопали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi&grp_id=27&area=M60&cat=B603N601A&mdl=V93W&clf=LNHVQL&cfg_id=1&blk_id=220

за тази тухла ли става въпрос?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията започва да ми прилича на хвърляне на боб....Вдигнете Паджерото на крик,някой да седне вътре и да изрежда скоростите / но някой който знае какво прави,за да не счупите АСК/ И МОНТЬОР С ОПИТ ДА СЛУША ОТ ДОЛУ И ЩЕ ВИОРИЕНТИРА В ПРОБЛЕМА!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дискусията започва да ми прилича на хвърляне на боб....Вдигнете Паджерото на крик,някой да седне вътре и да изрежда скоростите / но някой който знае какво прави,за да не счупите АСК/ И МОНТЬОР С ОПИТ ДА СЛУША ОТ ДОЛУ И ЩЕ ВИОРИЕНТИРА В ПРОБЛЕМА!

.....но преди това да откачат някой датчик на АБС-а ,защото ще му пречи да развърти......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...