StDOBREV Публикувано 8 ноември 2020 Сподели Публикувано 8 ноември 2020 Здравейте, колеги.Не съм писал във форума отдавна, бих искал обаче да пусна една тема с въпроси, защото не мога да намеря отговори в други теми.Продължавам да си карам Мицубишито - Колт 1.3 1998г, просто сърце не ми дава да я оставя, дивгателят работи перфектно, а е на 350 000 км.Създава ми обаче напоследък два проблема, които според мен нямат връзка:1. Тропане по предницата - има го от поне 2-3 години, като през това време съм сменил макферсони с пружини и амортисьори (от предишния модел, които са с лагер горе на чашката) - няма промяна; шарнири - няма промяна; накрайници вътрешни и външни - няма промяна; тампони на носачите - няма промяна (всички части без амовете са нови). Не съм сменял само тампоните на стаб. щанга. Тропането е от най-малката неравност и е по-скоро дрънчене с ниска честота... Не знам как да го обясня.2. Дрънчене откъм съединителя - преди година се наложи да сменя скоростната кутия и ревизирахме съединителя - вместо да се подобри, се влоши, т.е. преди не се чуваше шум от аксиалния лагер, вече се чува. Наред с кутията сменихме и надлъжната греда под нея, на която ляга кутията - тази греда има два тампона, преди да я монтираме, бяха добре, сега обаче виждам, че единия тампон се е отлепил от кожуха си... Има луфт 1см. Тампони по двигателя не съм сменял досега. Дрънченето при полусъединител го има най-вече при каране на задна - докато зацепи съединителя имам чувството че ще падне...Имате ли някакви насоки към решение на проблемите?Благодаря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivo122 Публикувано 8 ноември 2020 Сподели Публикувано 8 ноември 2020 При мен тропаше от неравности по пътя и като смених тампоните на стаб. щанга утихна. Изпратено от моят ONEPLUS A5010 с помощта на Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 8 ноември 2020 Сподели Публикувано 8 ноември 2020 (редакция) То, почти сигурно тропането е от тампоните на стабилизиращата щанга. Евтини са, но... трудно се хващат да ги сменят майсторите /неприятно се сменят, а не могат да ти вземат много пари :D/. Ако ще ги сменяш сам, трябва да си търпелив и малко изобретателен. Задължително трябва да вдигнеш предницата във въздуха, за да увиснат носачите, инак забрави да бръкнеш, за да развиеш болтчетата на планките. Редактирано 8 ноември 2020 от Емил Димитров Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 8 ноември 2020 Автор Сподели Публикувано 8 ноември 2020 То, почти сигурно тропането е от тампоните на стабилизиращата щанга. Евтини са, но... трудно се хващат да ги сменят майсторите /неприятно се сменят, а не могат да ти вземат много пари :D/. Ако ще ги сменяш сам, трябва да си търпелив и малко изобретателен. Задължително трябва да вдигнеш предницата във въздуха, за да увиснат носачите, инак забрави да бръкнеш, за да развиеш болтчетата на планките.Благодаря за насоката, и аз мисля че е от тях, защото други компоненти не остават... Освен ако не тропат и амовете, понеже са втора ръка.А има ли начин да установя дали е от тампоните на щангата, без да ги разглобявам? В нормална позиция на колата трябва ли да имат луфтове? Защото последно ги гледах и не можах да видя нищо нередно... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 ноември 2020 Сподели Публикувано 9 ноември 2020 (редакция) 1. Тропането е от най-малката неравност и е по-скоро дрънчене с ниска честота... Не знам как да го обясня. 2.- вместо да се подобри, се влоши, т.е. преди не се чуваше шум от аксиалния лагер, вече се чува. Здравей Стойчо, здравей .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifНай напред честито, гледам вече не си от града на поета, а си станал столичанин . http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif1- Дрънчене с ниска честота по скоро е от износени водачи на спирачни апарати, отколкото от тампони на щангата .2- Шумът може да не е от аксиалния лагер, а от лагера на първичния вал на "новата" кутия .П.П. Тампоните с лагерчета от предишния Колт също могат да тракат по дупки, ако лагерчето е износено . Редактирано 9 ноември 2020 от mario64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 9 ноември 2020 Автор Сподели Публикувано 9 ноември 2020 Здравей Стойчо, здравей .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gifНай напред честито, гледам вече не си от града на поета, а си станал столичанин . http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif1- Дрънчене с ниска честота по скоро е от износени водачи на спирачни апарати, отколкото от тампони на щангата .2- Шумът може да не е от аксиалния лагер, а от лагера на първичния вал на "новата" кутия .П.П. Тампоните с лагерчета от предишния Колт също могат да тракат по дупки, ако лагерчето е износено .Бай Марине, радвам се, че те виждам отново на линия Дааа, наистина водачите съвсем ги бях забравил - единия ми е малко хлабав, бях го чистил и смазал, но явно пак се е раздранчал, но ми се струва че още отпреди това имаше хлопане.Ще прегледам тампоните на щангата и водачите на спирачките. Макферсоните ги смених след като бях при теб и ти ми установи луфт в единия макферсон (стария, с втулки вместо лагери), та... не знам.Но за ск. кутия съм убеден че е добра - то не е шум (шумът от лагера си е шум като от есенни листа, като на паднала циментация на лагер), а църкане (църкането е като допиране на ламелите в лагера, ако има някой крив ламел). Но проблемът е че адски дрънчи, особено като се опитвам да карам назад, на полусъединител, даже оборотите глъхнат понякога. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.