Премини към съдържание

Тропане по окачването, дрънчене от съединителя


StDOBREV

Препоръчано мнение

Здравейте, колеги.

Не съм писал във форума отдавна, бих искал обаче да пусна една тема с въпроси, защото не мога да намеря отговори в други теми.

Продължавам да си карам Мицубишито - Колт 1.3 1998г, просто сърце не ми дава да я оставя, дивгателят работи перфектно, а е на 350 000 км.

Създава ми обаче напоследък два проблема, които според мен нямат връзка:

1. Тропане по предницата - има го от поне 2-3 години, като през това време съм сменил макферсони с пружини и амортисьори (от предишния модел, които са с лагер горе на чашката) - няма промяна; шарнири - няма промяна; накрайници вътрешни и външни - няма промяна; тампони на носачите - няма промяна (всички части без амовете са нови). Не съм сменял само тампоните на стаб. щанга. Тропането е от най-малката неравност и е по-скоро дрънчене с ниска честота... Не знам как да го обясня.

2. Дрънчене откъм съединителя - преди година се наложи да сменя скоростната кутия и ревизирахме съединителя - вместо да се подобри, се влоши, т.е. преди не се чуваше шум от аксиалния лагер, вече се чува. Наред с кутията сменихме и надлъжната греда под нея, на която ляга кутията - тази греда има два тампона, преди да я монтираме, бяха добре, сега обаче виждам, че единия тампон се е отлепил от кожуха си... Има луфт 1см. Тампони по двигателя не съм сменял досега. Дрънченето при полусъединител го има най-вече при каране на задна - докато зацепи съединителя имам чувството че ще падне...

Имате ли някакви насоки към решение на проблемите?

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен тропаше от неравности по пътя и като смених тампоните на стаб. щанга утихна.

 

Изпратено от моят ONEPLUS A5010 с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То, почти сигурно тропането е от тампоните на стабилизиращата щанга. Евтини са, но... трудно се хващат да ги сменят майсторите /неприятно се сменят, а не могат да ти вземат много пари :D/. Ако ще ги сменяш сам, трябва да си търпелив и малко изобретателен. Задължително трябва да вдигнеш предницата във въздуха, за да увиснат носачите, инак забрави да бръкнеш, за да развиеш болтчетата на планките.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То, почти сигурно тропането е от тампоните на стабилизиращата щанга. Евтини са, но... трудно се хващат да ги сменят майсторите /неприятно се сменят, а не могат да ти вземат много пари :D/. Ако ще ги сменяш сам, трябва да си търпелив и малко изобретателен. Задължително трябва да вдигнеш предницата във въздуха, за да увиснат носачите, инак забрави да бръкнеш, за да развиеш болтчетата на планките.

Благодаря за насоката, и аз мисля че е от тях, защото други компоненти не остават... Освен ако не тропат и амовете, понеже са втора ръка.

А има ли начин да установя дали е от тампоните на щангата, без да ги разглобявам? В нормална позиция на колата трябва ли да имат луфтове? Защото последно ги гледах и не можах да видя нищо нередно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Тропането е от най-малката неравност и е по-скоро дрънчене с ниска честота... Не знам как да го обясня.

 

2.- вместо да се подобри, се влоши, т.е. преди не се чуваше шум от аксиалния лагер, вече се чува.

 

Здравей Стойчо, здравей .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Най напред честито, гледам вече не си от града на поета, а си станал столичанин . http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

1- Дрънчене с ниска честота по скоро е от износени водачи на спирачни апарати, отколкото от тампони на щангата .

2- Шумът може да не е от аксиалния лагер, а от лагера на първичния вал на "новата" кутия .

П.П. Тампоните с лагерчета от предишния Колт също могат да тракат по дупки, ако лагерчето е износено .

 

Редактирано от mario64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Стойчо, здравей .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Най напред честито, гледам вече не си от града на поета, а си станал столичанин . http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

1- Дрънчене с ниска честота по скоро е от износени водачи на спирачни апарати, отколкото от тампони на щангата .

2- Шумът може да не е от аксиалния лагер, а от лагера на първичния вал на "новата" кутия .

П.П. Тампоните с лагерчета от предишния Колт също могат да тракат по дупки, ако лагерчето е износено .

Бай Марине, радвам се, че те виждам отново на линия :)

Дааа, наистина водачите съвсем ги бях забравил - единия ми е малко хлабав, бях го чистил и смазал, но явно пак се е раздранчал, но ми се струва че още отпреди това имаше хлопане.

Ще прегледам тампоните на щангата и водачите на спирачките. Макферсоните ги смених след като бях при теб и ти ми установи луфт в единия макферсон (стария, с втулки вместо лагери), та... не знам.

Но за ск. кутия съм убеден че е добра - то не е шум (шумът от лагера си е шум като от есенни листа, като на паднала циментация на лагер), а църкане (църкането е като допиране на ламелите в лагера, ако има някой крив ламел). Но проблемът е че адски дрънчи, особено като се опитвам да карам назад, на полусъединител, даже оборотите глъхнат понякога.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...