YoKK Публикувано 30 юни 2020 Сподели Публикувано 30 юни 2020 (редакция) Здравейте, колеги. Направи ми впечатление, че нивото на хидравличното масло е паднало малко под мининума в казанчето и искам да го долея. Колата е Space Star, 1,6 бензин, 2004г., ръчни скорости. Проблемът е, че не зная какво точно масло да сипя, т.е не марка, а конкретните спецификации на оригиналното масло или читав и съвместим заместител? Редактирано 30 юни 2020 от YoKK Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 1 юли 2020 Сподели Публикувано 1 юли 2020 Dexron II е спецификацията на маслото . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YoKK Публикувано 5 юли 2020 Автор Сподели Публикувано 5 юли 2020 (редакция) Здравейте, масова практика е да се иска съвет и независимо дали сме получили обратна връзка или не, след решаване на проблема да се забравя да се сподели резултата и намереното решение. Аз споделям моето решение, което се надявам да спести време и неудобства на друг колега в подобна ситуация.Първо искам да благодаря на колегата mario64 за предоставената информация. Преди време имах същия проблем с леко паднало ниво на хидравличното масло с друга марка японски автомобил от същото поколение като мицубишито и трябваше малко да се долее. Препоръчаха ми хидравлично масло, което по спецификация е dexronIII и се използва за автоматични скоростни кутии, но е приложимо и като течност при кормилни уредби със сервоусилвател. Та така, тогава долях от това масло и не съм имал проблеми. Сега на мицубишито долях пак от него и няма ядове. Редактирано 5 юли 2020 от YoKK Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 юли 2020 Сподели Публикувано 6 юли 2020 То няма ядове, но дано и за напред да няма ядове.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Не е добра практика на масло което е на минерална основа, да се долива такова което е на синтетична основа . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YoKK Публикувано 6 юли 2020 Автор Сподели Публикувано 6 юли 2020 (редакция) Ееее, един път ми казваш "сипвай смело" по Viber, а във форума "дано да нема ядове..." На кой бог да се кланя човек?! Редактирано 6 юли 2020 от YoKK Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 юли 2020 Сподели Публикувано 6 юли 2020 Здравейте, колеги. Направи ми впечатление, че нивото на хидравличното масло е паднало малко под мининума в казанчето и искам да го долея. Колата е Space Star, 1,6 бензин, 2004г., ръчни скорости. Проблемът е, че не зная какво точно масло да сипя, т.е не марка, а конкретните спецификации на оригиналното масло или читав и съвместим заместител? Здравей колега. Производителя в Owner manual и във своите вътрешно фирмени бюлетини дава препоръка за масло на база спецификация/стандарт. Този който се изисква за твоята хидравлика е Dexron IID. Това е често срещана препоръка за масовите хидравлики дори и на по-ново поколение автомобили, независимо че самият стандарт е въведен в далечната 1975г (Wikipedia линк). Масло по Dexron IID в чистия му вид е минерално, но това не означава че формулата на маслото "кучета я яли". Искам да кажа че ATF течността си е с доста понижен вискозитет, независимо от минералната формула. Така че първата препоръка за твоята (и моята и мн. други хидравлики) е Dexron IID. Стандартите еволюират и през 1993 се въведе по-горен стандарт DEXRON-III(F), който в частност може да се каже че заменя Dexron IID. Сега класическото масло по Dexron III също е минерално, но все повече производителите стандарта го вграждат и в синтетична формула. Или кратката версия е че каквото и масло поддържащо базовия стандарт по веригата Dexron IID в минерална или синтетична формула е правилно. И маслата няма как да се пресекат, защото отговарят на един и същи в частност стандарт (Dexron IID). И не може без лабораторен анализ да се определи течността в казанчето каква формула е. По-скоро се притеснявай от следното: Всяка течност си има срок на годност, примерно 5г от датата на производството. Когато купиш такава бутилка ужким на края на своя експлоатационен живот и я сложиш в хидравликата чиито възел не се сменя никога, ето това е лошото. Защото производителя не е казал като маслото на двигателя или спирачките сменяйте го през еди кое си време. Ето сам казваш, че трябва да долееш, а не да смениш цялата течност. А старата от кога е? Така че не вида формула е проблема, а старостта на маслото.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
YoKK Публикувано 6 юли 2020 Автор Сподели Публикувано 6 юли 2020 Благодаря за отговора. Логично и обосновано изложение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 7 юли 2020 Сподели Публикувано 7 юли 2020 Ееее, един път ми казваш "сипвай смело" по Viber, а във форума "дано да нема ядове..." На кой бог да се кланя човек?!На вайбъра не разбрах за какво точно Мицубиши става въпрос .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_blush.gif Повечето са със синтетични масла, но точно този спейс не знам защо са решили да е с минерално .Ако си долял 50-100 млл. не вярвам да ти направи беля . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.