FearSoft Публикувано 28 Май 2020 Сподели Публикувано 28 Май 2020 (редакция) Привет!Имам следната чуденка - каква е нормалната, работна температура на антифриза при Спейс Стар 1.3? Питам, защото наскоро ми излезе грешка Р0125 (недостатъчна температура на охлл. течност), при положение, че колата беше изминала над 30 км. в топло време, т.е. достатъчно загряла. Веднага включих OBD-то и на Car Scanner ми показа 95-96 градуса. А стрелката на таблото си стоеше както винаги малко преди средата. Спрях, пипнах горния маркуч - не се пипа, горещ. А долният се държеше съвсем спокойно, малко над телесна температура. Заключението ми беше - термостат. Днес ми го смениха и казах, че всичко е ОК, отваря си термостата. А майсторът ми е дългогодишен познат и никога не ме е лъгал.Та реших да си пусна пак OBD-то и познайте - пак показва 95 градуса! И започнах да влизам във филми... Знам, че отваря на 88 градуса, ама никъде не намирам информация на колко градуса стои нормално - някакви идеи?За съжаление забравих да проверя долния маркуч, щото оставих колата на тенекеджия (последици от сина...), ама наистина вярвам на майстора, че е проверил и всичко работи както трябва. Дали пък това не е нормална температура?Само да добавя - след изваждане на кабела на датчика на ECU-то, температурата по OBD стана минус 38 или нещо подобно. Та си вадя извод, че може би датчикът си е наред. Редактирано 28 Май 2020 от FearSoft Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 30 Май 2020 Сподели Публикувано 30 Май 2020 Карай си колата и не се вкарвай във филми. А и вече си с един термостат назаде... Щом не мърда от средата стрелката значи си е ОК. Колко трябва да са градусите - е.а ли им мамата, нали се сещаш че ЕКУ-то едно мери, после по формула се извежда от него градусите по целзий. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 30 Май 2020 Автор Сподели Публикувано 30 Май 2020 Да, знам че показанията може и да са неверни, ама това важи и за другия датчик, на таблото. Пък и тая грешка ме притесни... То, не че термостатът е много пари, де. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 1 юни 2020 Сподели Публикувано 1 юни 2020 Тази грешка не е за температурата на водата, а че Катализатора не е развил достатъчна температура за да работи. в сервизното пише P0125 - Feedback system. Проблема го търсете по ламбда сонди и т.н. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 1 юни 2020 Автор Сподели Публикувано 1 юни 2020 (редакция) Ами не знам... Видях това https://www.google.com/url?q=https://www.autocodes.com/p0125_mitsubishi.html&sa=U&ved=2ahUKEwjy0oi1geHpAhVfQxUIHTmLDL0QFjACegQIBBAB&usg=AOvVaw2muj7ifMWbEsfyEXHWzygQЗатова и прибягнах до смяната. Пък сравнително студеният маркуч... Ако пак се появи ще гледам втората сонда. Редактирано 1 юни 2020 от FearSoft Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 3 юни 2020 Автор Сподели Публикувано 3 юни 2020 Само за информация на заинтересованите - термостатът отваря на 88 градуса и е напълно отворен при 100 градуса. Температури в порядъка на 95-96 са нормални в такъв случай. Поне според мен. Явно проблемът ще трябва да се търси другаде - ламбда, катализатор (тъй като и Р0170 се появява през известно време). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 3 юни 2020 Сподели Публикувано 3 юни 2020 По принцип студен долен маркуч на радиатора говори за запушен радиатор(или водна помпа с крайно износени перки, но това по-рядко се среща), а не термостат. Перката пуска ли ти се редовно?Датчика за нея стои до маркуча и ако до там не стига горещ охрадилел, тя не се активира. А датчика за стрелката е на корпуса на термостата, от там ти идва сигнала за стрелката. При "ленива", стара ламбда, горивната смес беднее и тогава мотора грее повече. Щом казваш, че си закачал екуто на диагностика, погледни другия път данните от екуто за ламбдата. 0.1V-бедна, богата-0.9V. Когато настъпиш до долу газда и стойностите не се качват повече от 0.2-3, значи е за смяна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 5 юли 2020 Автор Сподели Публикувано 5 юли 2020 Малък ъпдейт за тези, които се интересуват.Докато преди първата ламбда работеше (или поне така ми се струваше, щото я бях сменял преди 4 г.), сега забелязах, че вече не мърда грам от 0.2V. Преди работеше при даване на газ, но липсваше синусоида на празни обороти. Поръчах си нова от UK и вече пристигна. Сега ще я сменям и ще пиша за резултата.ПП. Продължавам да нямам каквито и да са проблеми с работата на двигателя, дано сондата да изгаси лампата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FearSoft Публикувано 19 юли 2020 Автор Сподели Публикувано 19 юли 2020 И още малко информация, мисля, че изчаках достатъчно, 10-на дни. След смяната на първата ламбда с оригинална такава (не универсална)всичко е наред! Няма лампи да светят, колата върви добре и разходът намаля. Явно просто е трябвало да изчакам достатъчно време, за да се спомине тотално ламбдата, защото в началото даваше нормални показания. Или аз не съм я уцелил в правилния момент. Но, важното е, че сега е ОК.Благодаря на всички, отнели малко от времето си по този мой проблем! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.