ivagor Публикувано 23 февруари 2020 Сподели Публикувано 23 февруари 2020 (редакция) Здравейте съфорумници. Пиша с молба за съвет. В началото на седмицата дадох Грандис-а за преглед на предница, че им леко похолпване при ляв и десен волан на неравност. Уви, тръгнал леко ляв шарнир, но можело да издържи още. Дотук добре, ама се оказа, че водачите на спирачките били за смяна, задните накладки също, а предните били ОК и имали живот. Викам, айде, щом е за спирачен апарат - веднага действам. Вземам колата и карам има няма 50километра, и забелязвам че при 100, 110 и натискане на педала....и айде едно хубаво тресене на предница. Викам си, добре де...в сервиза можеха още онзи ден да ми вземат още доволно пари за предни дискове, накладки....ам уви, нямаше проблем Та според вас, тези симптоми за дискове ли са или нещо друго....(като не става диагностика физически, да пробвам онлайн) И също, при смяна на въпросните водачи, може ли нещо друго по спирачния апарат джасе провокира.. преди намесата нямах този проблем Редактирано 23 февруари 2020 от ivagor Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djidjo75 Публикувано 23 февруари 2020 Сподели Публикувано 23 февруари 2020 Не е задължително да са дискове. Още повече че от написаното се разбира, че по предницата не е правено нищо освен спирачните апарати. Аз имах подобен проблем с моя Грандис. Купих го със сменени дискове и накладки, но при спиране тресеше много. За да спра от 120 до нула ми се налагаше да отпусна педала и пак да натисна, и тогава спира. Смених накладките и се оправи. Какво точно означава тръгнали водачи на спирачките, сменят се с нови ли? При мен само ги зачиствам със шкурка и ги смазвам при всяка сезонна смяна на гуми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivagor Публикувано 23 февруари 2020 Автор Сподели Публикувано 23 февруари 2020 Не е задължително да са дискове. Още повече че от написаното се разбира, че по предницата не е правено нищо освен спирачните апарати. Аз имах подобен проблем с моя Грандис. Купих го със сменени дискове и накладки, но при спиране тресеше много. За да спра от 120 до нула ми се налагаше да отпусна педала и пак да натисна, и тогава спира. Смених накладките и се оправи. Какво точно означава тръгнали водачи на спирачките, сменят се с нови ли? При мен само ги зачиствам със шкурка и ги смазвам при всяка сезонна смяна на гуми. В случая ги смених, да. Относно накладките отпред ми казаха, че имали живот. На мен чуденката ми идва от това че преди намесата нямаше този проблем, а по нещата дето са сменяни не мисля, че има какво да причини това. Че пак ще се ходи там е ясно, но исках да сондирам малко мнения Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivagor Публикувано 23 март 2020 Автор Сподели Публикувано 23 март 2020 Здравейте отново. Тресенето при мен е от дисковете се оказа. Обаче имам и тръгнал шарнир. Можете ли да споделите смяната само на шарнира ли препоръчвате или евентуално с носача...носачът като такъв е ОК..но ме съветват да помисля дали да не сме я комплекта. Явно не са сигурни колко добре ще набият новия шарнир (си мисля аз) та оттам и въпросното предложение. Четох и тук че има колеги които също прпоръчват и смяна на носач... Мерси предварително Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
StDOBREV Публикувано 24 март 2020 Сподели Публикувано 24 март 2020 За шарнира имаш няколко варианта:1. да смениш само шарнира с някакъв, да го набият в носача без да го заварят - най-лошия вариант, шарнира излиза след 5км и си в канавката (изпробвано);2. да смениш носача + шарнира - най-скъп, но под въпрос дали най-добър вариант (зависи какво менте ще е новия носач);3. да смениш само шарнира с правилния - има шарнири, които се монтират със зегер-шайби (не знам за твоя модел дали има), марката е MOOG;4. да смениш само шарнира, но да го прикапят на CО, или електрожен - съвсем малко, колкото да хване, като внимават да не изгорят втулката, т.е. заварка и веднага заливане с вода. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivagor Публикувано 24 март 2020 Автор Сподели Публикувано 24 март 2020 За шарнира имаш няколко варианта:1. да смениш само шарнира с някакъв, да го набият в носача без да го заварят - най-лошия вариант, шарнира излиза след 5км и си в канавката (изпробвано);2. да смениш носача + шарнира - най-скъп, но под въпрос дали най-добър вариант (зависи какво менте ще е новия носач);3. да смениш само шарнира с правилния - има шарнири, които се монтират със зегер-шайби (не знам за твоя модел дали има), марката е MOOG;4. да смениш само шарнира, но да го прикапят на CО, или електрожен - съвсем малко, колкото да хване, като внимават да не изгорят втулката, т.е. заварка и веднага заливане с вода. Благодаря за детайлите. Предлагат ми някакъв на Yamato.. освен да потърся място в София за това, където знам че ще подходят по-сериозно (DJ ако има свободни часове) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 25 март 2020 Сподели Публикувано 25 март 2020 При наличието на разбити елементи по окачването, първо сменете тях, тогава дискове и накладки. От шарнир може да тресе и то доста. При такъв ремонт също може да почне да тресе ако е свалян диска, има ръжда и не е легнал в същото положение. И другото на водачите се слага малко смазка..... ако се нахакат добре със смазка се затруднява движението на апарата и се криви при спиране. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veso Публикувано 29 март 2020 Сподели Публикувано 29 март 2020 Благодаря за детайлите. Предлагат ми някакъв на Yamato.. освен да потърся място в София за това, където знам че ще подходят по-сериозно (DJ ако има свободни часове)Здравейте,имам наблюдение за тресенето при грандиса,карам го вече 12 години и е на 430,000км,преди редовно сменях предните дискове с накладки на всеки 2 години,за да неутрализирам тресенето,задните дискове оригиналните изкараха до 425,000км само задни накладки сменях и деа пъти челюстните за ръчната,проблема на тресенето отпред е в гумените маншони на водачите на апаратите,защото отвора през който минават е отворен от другия край и главичката на маншона се подава,водата се просмуква между маншона и отливката на апарата получава се ръжда която притиска маншона от вън,от там водача започва да не се връща и да задържа,почват да греят дисковете и да тресат на 20мин на магистралата,смени маншони те на водачите разпробий малко отвора за да го изчистиш и проблема ще изчезне,гарантирано от мен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.