Премини към съдържание

Въпрос относно свещи NGK


ferrarko

Препоръчано мнение

Здравейте.

Реших да сменя свещите сам. След няколо магазина в който нямаше налични, в един магазин след уточняване на автомобила по VIN номера, ми предложиха много добра цена 26лв. за свещи NGK, с взимане на същия ден. Предварително бях проверил, че NGK-то са 30+лв. ,даже попитах дали са иридиеви, потвърдиха и ги поръчах. Когато отидох да ги взема се оказа, че номера е различен от този който намирам в онлайн каталога на NGK.

Попитах защо е така и ми обясниха, че номера който е в нета е ЕОМ(заводско обурудване), а тези били афтермакет аналог и ми дадоха гаранция, че няма да има проблем. По една или друга причина(не ми беше и ден), успяха да ме убедят и се съгласих да ги взема с уговорка, че ако има проблем мога да ги сменя.

 

 

Сега обаче взе да ме гризе притеснението, дали няма да прецакам нещо. Хванах се да търся информация и сравнявам в интернет за двата модела свещи, но за съжаление не успях да намеря нищо сигурно и категорично! Нещо не съм доволен от информацията в сайтовете и каталозите на тази марка, с толкова скъпи свещи! Дори параметрите на размерите не успях да потвърдя.

 

Така че моля ви дайте съвет ако сте запознати със свщите на NGK! Още не съм ги поставил и ако трябва да ги връщам!?!

За Mitsubishi Lancer 2008 1.5 Petrol:

- Според онлайн каталога NGK ILZFR6C-11K Stock N:4673 Laser Iridium Premium

- Аз купих NGK LFR6AIX-11P Stock N:1005 Iridium Max

 

ngk_laser_iridium_001-171.jpg?fit=416%2C416&ssl=1&is-pending-load=15777808176.jpg

Редактирано от ferrarko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит със свещите, мога да ти кажа че трябва да изглеждат като на снимката от ляво.

Снимката от дясно ми е като на някакви свещи менте, дори логото на NGK не е оригиналното. Аз бих ги върнал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свещите отляво са тези които ти трябват, поне от проучването което аз направих. Доста Мицубишита са с такива свещи. :)

Честно казано и аз не съм виждал такива като тези в дясно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

LiX ти караш EVO и е нормално да не си помирисвал от горепосочените! Te предполагам са за обикновенни коли ;)

 

Тези линкове са от под-сайт на NGK, който е информационен за техните свещи:

 

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/iridium/01_3/index.html#MAX

 

http://www.ngk-sparkplugs.jp/english/techinfo/iridium/05/index.html

 

Принципно има информация за тях, само че никъде не открих подробна информация за двата, за да сравня какви точно са разликите и дали са заменяеми.

 

Тези NGK Iridium Max са IX серия-та но с удължен живот, като това го има и пише в PDF-техническите каталози.

https://ngksparkplugs.com/en/category/products/ignition-parts/spark-plugs

https://ngksparkplugs.com/en/resources/iridium-ix-vs-oe-iridium-spark-plugs

 

В сайта от първите линкове има наръчник за разпознаване на фалшиви свещи, ама картинките са нискокачествени и не много полезни. От това което виждам, моите мисля че отговарят. Но освен оригиналността, повече ме вълнува техническата информация и съвместимост. Защото може да са оригинални, но ако не са технически подходящи, няма смисъл от тях.

Редактирано от ferrarko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОЕМ свещите за lancer x 1.5 са Bosch. OEM MN176628 или Bosch 0 242 235 769. Тези не знам дали ще станат, дори не излизат като заменяеми за този модел. Виж и тук: Свещи Lancer 2008 бензин

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ОЕМ свещите за lancer x 1.5 са Bosch. OEM MN176628 или Bosch 0 242 235 769. Тези не знам дали ще станат, дори не излизат като заменяеми за този модел. Виж и тук: Свещи Lancer 2008 бензин

 

Преди няколко години взимах иридиеви свещи, все още бях с бензинка, та си спомням, че си ги поръчах на човек от форума, който ми ги достави и дадох нещо като 80+ лева, някъде 20+ лв на свещ. Бях доволен, минах над 140 000 км с тези свещи.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Последно да питам, преди да съм сменил свещите! От това което намерих като информация, Сеещите които съм взел, имат еднакви външни параметри с "препоръчаните", направо са си еднакви, с еднакво топлинно число са и експлоатационен живот. Но да приемем, че не са подходящи!

 

Какво ще стане ако ги сложа и по какво ще разбера, че не са подходящи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По нищо, това са едни свещи все пак. Ако караш на газ може и да усетиш някаква разлика и то много тънка...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Изкарах и сравних със старите свещи NGK, които са сложени след оригиналните BOSCH. Сравних визуално, после ги измерих и нямаха разлика. Проверих номера на старите, който е NGK ILFR6B в онлайн и PDF-печатни каталози. Oказва се, че според онлайн каталога(<-Цък) и PDF-печатните каталози за 2017-2018г.(<-Цък) и 2018-2019г.(<-Цък) се препоръчват за модели на VOLVO, SAAB, SUBARU, LAND ROVER и FORD ! :)

 

При проверка в тези печатни каталози, препоръчаните за моят двигател NGK ILZFR6C-11K Stock N:4673 Laser Iridium Premium се оказва, че са съвместими само с още един двигател на COLT 6 4A90 MIVEC DOHC и никоя друга автомобилна марка! Т.е. излиза че тези свещи са специално разработени от NGK само за два двигателя :mitsu-smiley: , което ми се вижда доста ограничено!

 

Спред PDF каталога от 2018-2019г. тези които купих NGK LFR6AIX-11P Stock N:1005 Iridium Max са съвместими с модели на Nissan и Subaru.

 

Сравнявайки параметрите на препоръчаните свещи NGK ILZFR6C-11K и закупените от мен NGK LFR6AIX-11P, както и информацита за значенията на буквите от номера в PDF каталога и сайта, излиза че са ендакви във всичко!

А при проверка на препоръчаните свещи и последно монтираните NGK ILFR6B се оказва, че единствената разлика е в разстоянието до електрода. На препоръчаните е 1,1мм , а старите са имали 0,8мм !!!

 

Та така:

-свещите ги има като модел в официалните сайтове и каталози на NGK;

-имат еднакви параметри с препоръчаните OEM от NGK;

-старите никъде не пише, че стават за Lancer, били са с разлчино разстояние до електрода и съм изкарал безпроблемни 80000км!

 

В крайна сметка се престраших и сложих закупените NGK LFR6AIX-11P Stock N:1005 Iridium Max и след 200км. не усещам разлика.

Другото което отново не направих по-предписание, е че ги завих без динамометричен ключ, само на усет без да стягам силно.(Това го считам за неправилно, но ми се досвидя да купя ключ който който ще използвам твърде рядко)

 

Разказах на един авер за моето запознанство със "света" на свещите и той се сети че на служебният му Citroen C1 след незнайно колко хиляди киолметри никога не е сменял свещите.

Реши да ги смени и отиде в Bosch сервиз да го направят:

1. Свещите които са му сложили са NGK Laser Iridium. Според номера никъде не пише, че са за Citroen C1. Дават ги за Nissan и Mazda :D

2. При затягането не са използвали динамометричен ключ ;)

 

Та закакво го пиша това!? Незнам дали ви е интересно и полезно! Ей така за информация и размишлеие! :icon_hmm:

Явно може да се използват и разлчини свещи от препоръчаните в каталога, првилно ли е, променя ли се нещо и фатално ли е!?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....................

Явно може да се използват и разлчини свещи от препоръчаните в каталога, првилно ли е, променя ли се нещо и фатално ли е!?

 

Ако монтажните размери са еднакви, топлинното число същото (или една идея по-хладни свещи ако ще се кара на газ), няма да имаш проблеми. При мен по каталог излязоха 2 модела (гледах на Денсо, понеже четох доста предупреждения за ментета на NGK иридиевите) - единте бяха една идея по-високо топлинно число. В крайна сметка се оказа, че бившият собственик е монтирал вече NGK Iridium и ми се размина смяната :) . Само коригирах междуелектродното разтояние, че тези 1,1мм са много за турбо особено на газ. След което заработи доста по-мазно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-лошото, което може да се случи при ползване на крааайно неподходящи свещи, е това:

 

16998799_10208651794668581_1194440654176651485_n.jpg.a5df06c67c1b3b8c29c87f8692d315f4.jpg

 

Но най-често дупка в буталото се получава при съвкупност от фактори, като например: прегряване на мотора, неправилно топлинно число на свещите, каране на газ(заради по-високата температура), бедна горивна смес, голям аванс и детонации.

В съвременните автомобили на бензин е почти невъзможно, но при неправилна настройка на АГУ може...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...