Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Здравейте колеги, нов съм във форума, но изчетох почти всички теми за Outlander, където вече може би всичко е казано, но все пак реших да попитам за нещата, които ме вълнуват още веднъж.

Отскоро съм собственик на Outlander 2012 2.4 Benzin CVT скорости. Колата все още не съм я карал, тъй като я купих от Швейцария и е зализана откъм шофьорската страна и има разни ламарини и някой дребни неща по предна лява гума за оправяне и е в процес на стягане. По километраж колата е 115 000 км, като книжка липсва и от автокъщата до Женева, където я купих казаха, че при ПТП се иззема от застрахователя и се дава на полицията за разследване дали ПТП-то не е настъпило вследстие на техническа неизправност. Някой чувал ли е такова нещо? Момчето, което ми я докара с автовоза каза, че според него се реални, защото каза, че от 20 години вози коли от от Швейцария и досега не е чул нито един човек да де се е оплакал, че са му я върнали там. За уточнение момчето само ми я вози от там. Аз сам си я харесах и купих от швейцарски сайт, тъй че достъп до българи не е имала :D. Все пак колата е като нова и пали и работи като кола на 115 000 и аз си мисля, че е на толкова. Все пак ще я закарам предварително в Балкан Стар да видим дали ще ми кажат история. Сега по съществените въпроси...

Според вас трябва ли да сменя сега маслото на CVT-то и да правя това подобрение с по-големия радиатор за охлаждане?

Освен нормалното обслужване, какво друго според вас трябва да обслужа? Дали да сменя свещи, масло на диф., пистов ремък и тн. Дали трябва да направя реглаж на клапаните и какво мислите дали на 150 000 трябва да мисля и за веригата?

Моля и за мнения къде ще ми сложат истински качествена газова система BRC или Landi Renzo може би. Колата ще се прави на газ, защото карам по 40-50 хиляди км.на година. По груби сметки за 5 години ще избия и газовата и колата от разликата с бензина, тъй че не се опитвайте да ме убедите да не "прецаквам" колата с газова :) Най-вероятно като я стегна минавам през Балкан Стар и после отивам в сервиза на DJ Tymbi, тъй че и неговото мнение ми е важно, въпреки, че ще го чуя и на живо :)

Поздрави и безаварийно на всички!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж само дали не е от тези на които двигателя е с кашкавалени гнезда на клапаните че тогава всяка година и глава ще трябва да правиш/сменяш. И това упражнение да не нулира разлики в бензин/газ :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж само дали не е от тези на които двигателя е с кашкавалени гнезда на клапаните че тогава всяка година и глава ще трябва да правиш/сменяш. И това упражнение да не нулира разлики в бензин/газ :(

Защо да правя глава? Нали се слага някакво омасляване и изкарва до към 60 хил и после има нужда само от реглаж. Дори и на 60 хил да правя реглаж за 700 лв пак ще ми е доста по евтино на газ. Все пак при добре направена газ говорим за близо 2 пъти по-евтино от бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@Benkovski. Проверявал ли си колко струва течността за омасляване и за какъв пробег стига? Един познат ми бе споменал цени (ако не се лъжа) от 30-40? лв за литър който свършвал много бързо, защото системата сама дърпала от него. Ще бъде интересно да се включи и този разход в сметките. Поздрави.

 

ЕДИТ: Тук (линк) пише цитирам .."Препоръчителната дозировка е по една капка масло на всеки 8 секунди, при работа на автомобила на празен ход." , а цената на произволна течност варира около 30 лв (линк). Вече газаджийте и сервизните механици ще знаят в дълбочина повече.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@Benkovski. Проверявал ли си колко струва течността за омасляване и за какъв пробег стига? Един познат ми бе споменал цени (ако не се лъжа) от 30-40? лв за литър който свършвал много бързо, защото системата сама дърпала от него. Ще бъде интересно да се включи и този разход в сметките. Поздрави.

 

ЕДИТ: Тук (линк) пише цитирам .."Препоръчителната дозировка е по една капка масло на всеки 8 секунди, при работа на автомобила на празен ход." , а цената на произволна течност варира около 30 лв (линк). Вече газаджийте и сервизните механици ще знаят в дълбочина повече.

За съжаление навлязохме пак в спор "за" и "против" газта. Тази течност е около 30 лв за литър да и изкарва 4-5 хил км. Мисля, че е пренебрежителен разход. На 15 на сто бензин при 2.20 отиваш на 30+ лева на 100км. Дори и да го сметнем 20 газ защото пали бензин + смазочна течност + подръжка пак отиваме на поне 10 лв разлика на 100 км. При 50 000 км това са ти 5000лв. Извади реглаж + други разходи си поне 4 бона напред на 50 хил км. Всичко зависи колко караш

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@Benkovski. Аз споделих просто мнение по темата. Съжалявам че си го изтълкувал като насока "бензин vs газ". Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам на газ от 2002 год. до сега - сладка работа. Когато и да сложиш газова уредба - закъснял си.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на мнение че когато и да сложиш газ си закъснял. Преди 3-4 месеца взех на жената една хондичка и веднага първото нещо беше да и сложа газ.

Идеята ми беше да видиш кои двигатели на тези Outlander-и държат на газ защото както караш много хич не ми се вижда добра идеята да правиш клапани всяка година. То ще ти строши и нервите де, като почне да не работи като хората. Не знам дали могат да се набият хубави легла на клапаните и да се реши така проблема. Защото за течноста съм чувал че няма много ефект, то като е мек метала и температурата на изгаряне на газта е по-висока едва ли някакво смазване ще помогне много.

Аз на моя 4G63 съм му навъртял 300 000км. на газ, взех го с газ от Италия, колко ли са го карали там нямам идея. Клапани не съм правил заради газта, само заради скъсан ремък. Тогава ги гледах - идеални, значи държи на газ този вид двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като колегата прави такъв пробег да слага една течна фаза и забравя за всички недостатъци на класическия газов инжекцион. Казвам го от личен опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Май това е най-доброто решение, изпарението на газта ще охлажда и вероятно няма да има проблем с клапаните. Отделно като плюс малко повече коне от мотора :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...