Bozhidar Ivanov Публикувано 24 декември 2019 Сподели Публикувано 24 декември 2019 Здравейте, Проблемът ми е че когато колата загрее напълно започва да гасне когато съм извън скорост, независимо дали съм в движение или спрял. Понякога оборотите падат до около 500, след това скачат на +-900 и успява да ги задържи но в повечето случай директно угасва. Една по една смених частите които обикновено създават подобни проблеми (ECU, стъпков мотор, датчик на дроселова клапа и дори дебитомера) но нямаше абсолютно никакъв ефект. Еклипса е първо поколение с атмосферен двигател 150 коня. Някой има ли идеи на какво може да се дължи това? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 27 декември 2019 Сподели Публикувано 27 декември 2019 FIAV клапана проверен ли е (дросела чистен ли е с разглобяване - сваляне и отделяне на двете части) ?Грешки в ЕКУ-то има ли ?Комп. диагностика правихте ли и с какво - или насляпо сменяхте...?Поздрави ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 27 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 27 декември 2019 FIAV клапана проверен ли е (дросела чистен ли е с разглобяване - сваляне и отделяне на двете части) ?Грешки в ЕКУ-то има ли ?Комп. диагностика правихте ли и с какво - или насляпо сменяхте...?Поздрави ! Здравей, FIAV клапана тази част под дросела към която се прикрепя стъпковия мотор ли трябва да е? Ако да, значи нея и дросела не съм ги пипал изобщо. Тези двете неща да се почистят ли ми предлагаш като евентуално решение?След като смених частите които съм споменал в първият ми коментар и видях че няма ефект я закарах в един сервиз за Мицубишита близо до нас в София. Вече мина известно време и още не могат да я разберат от какво точно е проблема, но майстора ми каза че като са му правили диагностика не им е показало никакви грешки или нередности по електрониката. Съмнява ме да е нещо свързано с ECU-то при положение че и двата които имам са със сменени кондензатори. Единият го пращах преди 2 месеца на Милен от Пловдив и той ми каза че само кондензаторите са за смяна и други проблеми не е открил. Иначе, не съм сигурен дали са разглобявали дросела да го чистят но ще питам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 28 декември 2019 Сподели Публикувано 28 декември 2019 Ами защо не прескочиш до Милен в Пловдив с автомобила? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 28 декември 2019 Сподели Публикувано 28 декември 2019 Само за информация - Тук е описано как става. После трябва да се обучимоторчето за празен ход. Иначе, щом автора е от София, може би е по-добре да се обърне към Пламен (DJ Tymbi).Поздрави ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 28 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 28 декември 2019 Ами защо не прескочиш до Милен в Пловдив с автомобила? Здравей, Не ми е толкова удобно да се разкарвам до Пловдив защото ходя на работа и би ми отнело повече време да отида и да се върна, а сегашния сервиз ми е на 5-10 минути с кола. Но в случай че тук не успеят да я оправят ще трябва да му се обадя да се разберем. Все пак би било полезно ако някой е имал подобен проблем да даде мнение и може да се улеснят нещата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 28 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 28 декември 2019 (редакция) Само за информация - Тук е описано как става. После трябва да се обучимоторчето за празен ход. Иначе, щом автора е от София, може би е по-добре да се обърне към Пламен (DJ Tymbi).Поздрави ! Здравей, DJ Tymbi от автосервиз "Джей Ауто" ли е? Помня че преди около година и половина бях звънял на този сервиз за един друг проблем и останах с впечатлението че изобщо не му се занимава да ги прави тези стари Еклипси и малко ме отказа тогава. Мерси за статията иначе, ще я разгледам. Редактирано 28 декември 2019 от Bozhidar Ivanov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 28 декември 2019 Сподели Публикувано 28 декември 2019 Не ми е толкова удобно да се разкарвам до Пловдив защото ходя на работа и би ми отнело повече време да отида и да се върна, а сегашния сервиз ми е на 5-10 минути с кола. Но в случай че тук не успеят да я оправят ще трябва да му се обадя да се разберем.Хич не ми се струва удобно, бързо и евтино да ходиш до някакъв сервиз който не ти решава проблема, отделно да сменяш неща които са здрави. Пловдив ти е на час и нещо път, адаша ще ти оправи количката и ще си доволен. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 28 декември 2019 Автор Сподели Публикувано 28 декември 2019 Хич не ми се струва удобно, бързо и евтино да ходиш до някакъв сервиз който не ти решава проблема, отделно да сменяш неща които са здрави. Пловдив ти е на час и нещо път, адаша ще ти оправи количката и ще си доволен. Здравей, В сервиза който съм я закарал са успявали да ми я оправят преди при подобни проблеми и за това съм я оставил там. Нямало е как да знам че ще се окаже нещо по-сложно за тях този път и както казах, в случай че не успеят да я оправят ще я закарам до Пловдив. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 15 януари 2020 Автор Сподели Публикувано 15 януари 2020 (редакция) Здравейте, Реших да ви ъпдейтна за положението с Еклипса. Днес ходих да го покарам но все още си гаснеше като загрее хубаво и този път направо си го взех. За последно са прочиствали FIAV клапана но очевидно е нямало положителен ефект.Знаете ли дали продават нови такива FIAV клапани, или е по-добре направо да се изолира с една от тези металните пластини и да остане само стъпковият мотор? Самата пластина мога ли да я намеря тук в България или ще трябва да се поръчва от някой сайт? Редактирано 15 януари 2020 от Bozhidar Ivanov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 15 януари 2020 Сподели Публикувано 15 януари 2020 (редакция) Не стана ясно дали след почистването на дросела и FIAV клапана са направили настройка/обучение на моторчето за празен ход.Винтът на дросела за настройка на въздуха (байпас-а) -> ако го развиете на 1/4 оборот - какво се получава ?(После може да питам, какво става, ако се включи климатика...)Не писахте дали има записани грешки в ЕКУ-то... Щом оборотите падат/подскачат рязко - според мен е стъпковото моторче или неправилно настроен датчик за празен ход.Проверявани/прозвънявани ли са кабелите МПХ-ЕКУ ?Стъпковите моторчета - проверявани ли са намотките, и механично - лагерчета, винто-гаечната предавка и триене на ротора в статора... За мен не е добра идея да се затапва FIAV клапана - може да има проблеми в студено време.Освен ако не счупен...Идеята на линка, който съм дал по-горе - е да разберете нагледно как се разглобява дросела и FIAV клапана - за да се почисти и провери/настрои както трябва...... Щото масовата практика е - пръскане на КарбКлинер/спрей за почистване на карбуратори на входа на дросела...Което не е най-удачното! Диджеят (Пламен) е един от форумните майстори, разполага с всичко необходимо. В профилът му има координати...Възможно е да сте останали с впечатление, че не му се занимава - ако е имал много работа, или просто така е прозвучало...Другият е Милен от Пловдив. Поздрав ! Редактирано 15 януари 2020 от George_B Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 15 януари 2020 Автор Сподели Публикувано 15 януари 2020 Не стана ясно дали след почистването на дросела и FIAV клапана са направили настройка/обучение на моторчето за празен ход.Винтът на дросела за настройка на въздуха (байпас-а) -> ако го развиете на 1/4 оборот - какво се получава ?(После може да питам, какво става, ако се включи климатика...)Не писахте дали има записани грешки в ЕКУ-то... Щом оборотите падат/подскачат рязко - според мен е стъпковото моторче или неправилно настроен датчик за празен ход.Проверявани/прозвънявани ли са кабелите МПХ-ЕКУ ?Стъпковите моторчета - проверявани ли са намотките, и механично - лагерчета, винто-гаечната предавка и триене на ротора в статора... За мен не е добра идея да се затапва FIAV клапана - може да има проблеми в студено време.Освен ако не счупен...Идеята на линка, който съм дал по-горе - е да разберете нагледно как се разглобява дросела и FIAV клапана - за да се почисти и провери/настрои както трябва...... Щото масовата практика е - пръскане на КарбКлинер/спрей за почистване на карбуратори на входа на дросела...Което не е най-удачното! Диджеят (Пламен) е един от форумните майстори, разполага с всичко необходимо. В профилът му има координати...Възможно е да сте останали с впечатление, че не му се занимава - ако е имал много работа, или просто така е прозвучало...Другият е Милен от Пловдив. Поздрав ! Здравей, Когато са му правили диагностика ми казаха че нищо не отчело грешки, а след почистването на дросела и FIAV клапана са правили настройка. Аз лично съм пробвал два различни стъпкови с които не съм имал проблеми преди това. Не съм им правил подобни проверки като тези които си споменал, но силно ме съмнява и двата да са се прецакали по едно и също време и абсолютно нищо да не се променя като се разменят. Сегашният даже е от тези по-новите черни модели, а колкото до кабелите, не мисля че са преглеждани. Питах информативно за металните пластини в случай че се наложи да се изолира този FIAV клапан. Но така или иначе не мисля повече да я питам аз самия и може би ще е най-добре да я закарам до Пловдив просто. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 16 януари 2020 Автор Сподели Публикувано 16 януари 2020 (редакция) Здравей, Когато са му правили диагностика ми казаха че нищо не отчело грешки, а след почистването на дросела и FIAV клапана са правили настройка. Аз лично съм пробвал два различни стъпкови с които не съм имал проблеми преди това. Не съм им правил подобни проверки като тези които си споменал, но силно ме съмнява и двата да са се прецакали по едно и също време и абсолютно нищо да не се променя като се разменят. Сегашният даже е от тези по-новите черни модели, а колкото до кабелите, не мисля че са преглеждани. Питах информативно за металните пластини в случай че се наложи да се изолира този FIAV клапан. Но така или иначе не мисля повече да я питам аз самия и може би ще е най-добре да я закарам до Пловдив просто. В предишният ми коментар съм забравил да спомена че колата си работи добре когато пусна климатика, не се тресе изобщо. Имал съм проблеми с тресене и подскачане на оборотите когато го пусна но това беше преди време и се оправи при смяна на стъпковият мотор. Редактирано 16 януари 2020 от Bozhidar Ivanov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 30 януари 2020 Сподели Публикувано 30 януари 2020 Колега има ли развитие с твоя проблем?Аз имам някои други идея относно твоя проблем: ЕКУ-то да не работи правилно (сменяни ли са му някога кондензаторите?)Щом прави проблем само на загрял мотор, дали не дърпа въздух от някоя гарнитура/вакуум? Ето тук има една полезна тема, разгледай я и преслушай отново тези места:http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html А в тази тема е описано как се намества празния ход на мотора:http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html Ако все още имаш проблеми, пиши, ще помагаме с каквото можем. Поне можем да се видим и на живо да правим предположения. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 31 януари 2020 Автор Сподели Публикувано 31 януари 2020 Колега има ли развитие с твоя проблем?Аз имам някои други идея относно твоя проблем: ЕКУ-то да не работи правилно (сменяни ли са му някога кондензаторите?)Щом прави проблем само на загрял мотор, дали не дърпа въздух от някоя гарнитура/вакуум? Ето тук има една полезна тема, разгледай я и преслушай отново тези места:http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html А в тази тема е описано как се намества празния ход на мотора:http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html Ако все още имаш проблеми, пиши, ще помагаме с каквото можем. Поне можем да се видим и на живо да правим предположения. Здравей, Миналата седмица я закарах до Пловдив при Милен и днес се чух с него. Каза ми че при диагностика нищо не му е отчело грешки и все още не е напълно сигурен от къде е проблема. Обаче го съмнява че може е от сензора за колянов/разпределителен вал. Ако съм го разбрал правилно трябва да е ето тази част: https://www.carid.com/ic/spectra-premium/engine-parts/mt15_1.jpg със сериен номер "MD184529".Ако някой разполага със здрав такъв може да ми пише. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 1 февруари 2020 Сподели Публикувано 1 февруари 2020 Да, това е датчика на разпределителния вал CAS-Cam Angle Sensor. (на колянов вал 1Г нямат).Аз имам такъв резервен, дойде с колата, когато я купувах. Но понеже моя не ми е правил проблем, не съм тествал този и не знам дали работи.Та ако решиш нещо, драсни.Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 1 март 2020 Автор Сподели Публикувано 1 март 2020 Хора, Милен от Пловдив също не успя да открие от къде идва проблема и ще ходя да си я взимам другата седмица. Не съм очаквал че ще е такъв скапан и неоткриваем проблем който никой да не може да реши.Колкото и да не ми се иска, май ще се наложи да я спирам от движение скоро. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 27 април 2020 Сподели Публикувано 27 април 2020 Хайде поне да споделим крайния резултат, понеже съм сигурен, че ще е от полза и на други колеги в бъдеще.С Божо проверявахме какво ли не, той обиколи всички майстори и накрая проблема си го реши сам за 2мин. - почистване на клапана за картерни газове на капака на главата. Link Процедурата е елементарна, сваля се и се пръска със спрей за спирачки или каквото подобно имате под ръка. След интервенцията трябва да чувате как съчмата се движи, докато го разклащате. Уточнявам симптомите - проявява се само при добре загрял мотор ( може и само при много горещо време), мотора не работи равномерно на празен ход, в крайни случаи като при Божо, направо гасне. Ако имате проблем с ниските, без значение колко е загрял мотора, вероятно не е от клапана, но не пречи да го почистите.При мен това лято също се прояви подобен проблем, само че при мен държеше 1000 - 1200 об./м в горещо време (зимата не съм имал проблеми). След почистване - проблема изчезва. :drinks: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 27 април 2020 Автор Сподели Публикувано 27 април 2020 Хайде поне да споделим крайния резултат, понеже съм сигурен, че ще е от полза и на други колеги в бъдеще.С Божо проверявахме какво ли не, той обиколи всички майстори и накрая проблема си го реши сам за 2мин. - почистване на клапана за картерни газове на капака на главата. Link Процедурата е елементарна, сваля се и се пръска със спрей за спирачки или каквото подобно имате под ръка. След интервенцията трябва да чувате как съчмата се движи, докато го разклащате. Уточнявам симптомите - проявява се само при добре загрял мотор ( може и само при много горещо време), мотора не работи равномерно на празен ход, в крайни случаи като при Божо, направо гасне. Ако имате проблем с ниските, без значение колко е загрял мотора, вероятно не е от клапана, но не пречи да го почистите.При мен това лято също се прояви подобен проблем, само че при мен държеше 1000 - 1200 об./м в горещо време (зимата не съм имал проблеми). След почистване - проблема изчезва. :drinks: Да, доста коварна част се оказа и не е за пренебрегване. След прочистването веднага се усети разлика в работата на мотора, като се върти винта на дросела също се усеща че има повече ефект върху оборотите.За около 160км. градско не ми е угаснала нито един път но на моменти държи по-високи обороти и ще трябва да се регулира допълнително. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 25 Май 2020 Сподели Публикувано 25 Май 2020 Нов ъп по темата - оказа се, че почистването на клапана при мен НЯМА ефекта, който си мислех. Сега в жегите през изминалата седмица, полежението си остава същото - след като колата е карана дълго време в жеги, в градски условия, на светофар продължава да държи 1000- 1100об./мин. След рязко подаване на газ до 2-3к об., се оправя и заковава на 850. На следващия светофар - същата работа...Когато ги задържи високи, си направих ескперимент и изкарах буксата на стъпковото - промяна никаква. От което си правя изводи, че то спира да работи коректно в даден момент.Също забелязах и друг феномен, когато леко "почуквам" педала на газта с крак, без вдигане на обороти, пак се оправя. Това пък ме навежда да мисълта, че дроселовата клапа просто не затватя плътно (жилото на газта се движи свободно и не е пренатегнато). Оборотите са нагласени по предписание на производителя: http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html Мисля да я сваля, почистя и прегледам, и ще споделя резултата. Другия вариант е да си намеря ново стъпково, но първо ще почистя дросела... Ако някой друг има идея, да предлага... :D Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 26 Май 2020 Сподели Публикувано 26 Май 2020 Онова бутонче на дросела, отчитащо положението за празен ход... Може би е клеясало и не всеки път реагира. Като отпуснете газта не затвори ли веригата, оборотите не се контролират от моторчето за празен ход. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 26 Май 2020 Сподели Публикувано 26 Май 2020 (редакция) Ще го погледна, не се бях сещал за него, до сега ми е създавало няколко пъти проблеми(скъсано кабелче), но колата се държеше по един доста по-странен начин... Интересно е защо се проявява само в горещо време. Сега като е хладно навън - никакви грижи... Редактирано 26 Май 2020 от BikerBoyy Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 19 юли 2021 Автор Сподели Публикувано 19 юли 2021 Здравейте, Дълго време мина но реших все пак да ъпдейтна темата защото на времето когато прочистихме клапана за картерна вентилация (PVC) имаше разлика и колата в действителност работеше добре но малко след това започна да прави същите номера с оборотите и гасненето на празен ход. Като последен вариант реших да махна абсолютно цялата газова инсталация и още с вземането от сервиза усетих разлика в това как работи. Мога да кажа че от края на октомври миналата година до сега не съм ги имал тези проблеми изобщо, и се надявам да си остане така. В крайна сметка си остава мистерия как точно газовата инсталация е оказвала влияние за пробрема и само може да се гадае но го имайте на предвид при подобни проблеми ако сте слагали газ. Ако питате мен, по-добре си ги дръжте stock тези коли за да си спестите евентуални главоболия след време. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.