Премини към съдържание

Еclipse 1G угасва на празен ход.


Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Проблемът ми е че когато колата загрее напълно започва да гасне когато съм извън скорост, независимо дали съм в движение или спрял. Понякога оборотите падат до около 500, след това скачат на +-900 и успява да ги задържи но в повечето случай директно угасва. Една по една смених частите които обикновено създават подобни проблеми (ECU, стъпков мотор, датчик на дроселова клапа и дори дебитомера) но нямаше абсолютно никакъв ефект. Еклипса е първо поколение с атмосферен двигател 150 коня. Някой има ли идеи на какво може да се дължи това?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

FIAV клапана проверен ли е (дросела чистен ли е с разглобяване - сваляне и отделяне на двете части) ?

Грешки в ЕКУ-то има ли ?

Комп. диагностика правихте ли и с какво - или насляпо сменяхте...?

Поздрави !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

FIAV клапана проверен ли е (дросела чистен ли е с разглобяване - сваляне и отделяне на двете части) ?

Грешки в ЕКУ-то има ли ?

Комп. диагностика правихте ли и с какво - или насляпо сменяхте...?

Поздрави !

 

Здравей,

 

FIAV клапана тази част под дросела към която се прикрепя стъпковия мотор ли трябва да е? Ако да, значи нея и дросела не съм ги пипал изобщо. Тези двете неща да се почистят ли ми предлагаш като евентуално решение?

След като смених частите които съм споменал в първият ми коментар и видях че няма ефект я закарах в един сервиз за Мицубишита близо до нас в София. Вече мина известно време и още не могат да я разберат от какво точно е проблема, но майстора ми каза че като са му правили диагностика не им е показало никакви грешки или нередности по електрониката. Съмнява ме да е нещо свързано с ECU-то при положение че и двата които имам са със сменени кондензатори. Единият го пращах преди 2 месеца на Милен от Пловдив и той ми каза че само кондензаторите са за смяна и други проблеми не е открил. Иначе, не съм сигурен дали са разглобявали дросела да го чистят но ще питам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация - Тук е описано как става. После трябва да се обучи

моторчето за празен ход.

 

Иначе, щом автора е от София, може би е по-добре да се обърне към Пламен (DJ Tymbi).

Поздрави !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами защо не прескочиш до Милен в Пловдив с автомобила?

 

Здравей,

 

Не ми е толкова удобно да се разкарвам до Пловдив защото ходя на работа и би ми отнело повече време да отида и да се върна, а сегашния сервиз ми е на 5-10 минути с кола. Но в случай че тук не успеят да я оправят ще трябва да му се обадя да се разберем. Все пак би било полезно ако някой е имал подобен проблем да даде мнение и може да се улеснят нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация - Тук е описано как става. После трябва да се обучи

моторчето за празен ход.

 

Иначе, щом автора е от София, може би е по-добре да се обърне към Пламен (DJ Tymbi).

Поздрави !

 

Здравей,

 

DJ Tymbi от автосервиз "Джей Ауто" ли е? Помня че преди около година и половина бях звънял на този сервиз за един друг проблем и останах с впечатлението че изобщо не му се занимава да ги прави тези стари Еклипси и малко ме отказа тогава.

 

Мерси за статията иначе, ще я разгледам.

Редактирано от Bozhidar Ivanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е толкова удобно да се разкарвам до Пловдив защото ходя на работа и би ми отнело повече време да отида и да се върна, а сегашния сервиз ми е на 5-10 минути с кола. Но в случай че тук не успеят да я оправят ще трябва да му се обадя да се разберем.

Хич не ми се струва удобно, бързо и евтино да ходиш до някакъв сервиз който не ти решава проблема, отделно да сменяш неща които са здрави. Пловдив ти е на час и нещо път, адаша ще ти оправи количката и ще си доволен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хич не ми се струва удобно, бързо и евтино да ходиш до някакъв сервиз който не ти решава проблема, отделно да сменяш неща които са здрави. Пловдив ти е на час и нещо път, адаша ще ти оправи количката и ще си доволен.

 

Здравей,

 

В сервиза който съм я закарал са успявали да ми я оправят преди при подобни проблеми и за това съм я оставил там. Нямало е как да знам че ще се окаже нещо по-сложно за тях този път и както казах, в случай че не успеят да я оправят ще я закарам до Пловдив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте,

 

Реших да ви ъпдейтна за положението с Еклипса.

 

Днес ходих да го покарам но все още си гаснеше като загрее хубаво и този път направо си го взех. За последно са прочиствали FIAV клапана но очевидно е нямало положителен ефект.

Знаете ли дали продават нови такива FIAV клапани, или е по-добре направо да се изолира с една от тези металните пластини и да остане само стъпковият мотор? Самата пластина мога ли да я намеря тук в България или ще трябва да се поръчва от някой сайт?

Редактирано от Bozhidar Ivanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не стана ясно дали след почистването на дросела и FIAV клапана са направили настройка/обучение на моторчето за празен ход.

Винтът на дросела за настройка на въздуха (байпас-а) -> ако го развиете на 1/4 оборот - какво се получава ?

(После може да питам, какво става, ако се включи климатика...)

Не писахте дали има записани грешки в ЕКУ-то...

 

Щом оборотите падат/подскачат рязко - според мен е стъпковото моторче или неправилно настроен датчик за празен ход.

Проверявани/прозвънявани ли са кабелите МПХ-ЕКУ ?

Стъпковите моторчета - проверявани ли са намотките, и механично - лагерчета, винто-гаечната предавка и триене на ротора в статора...

 

За мен не е добра идея да се затапва FIAV клапана - може да има проблеми в студено време.

Освен ако не счупен...

Идеята на линка, който съм дал по-горе - е да разберете нагледно как се разглобява дросела и FIAV клапана - за да се почисти и провери/настрои както трябва...

... Щото масовата практика е - пръскане на КарбКлинер/спрей за почистване на карбуратори на входа на дросела...

Което не е най-удачното!

 

Диджеят (Пламен) е един от форумните майстори, разполага с всичко необходимо. В профилът му има координати...

Възможно е да сте останали с впечатление, че не му се занимава - ако е имал много работа, или просто така е прозвучало...

Другият е Милен от Пловдив.

 

Поздрав !

Редактирано от George_B
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не стана ясно дали след почистването на дросела и FIAV клапана са направили настройка/обучение на моторчето за празен ход.

Винтът на дросела за настройка на въздуха (байпас-а) -> ако го развиете на 1/4 оборот - какво се получава ?

(После може да питам, какво става, ако се включи климатика...)

Не писахте дали има записани грешки в ЕКУ-то...

 

Щом оборотите падат/подскачат рязко - според мен е стъпковото моторче или неправилно настроен датчик за празен ход.

Проверявани/прозвънявани ли са кабелите МПХ-ЕКУ ?

Стъпковите моторчета - проверявани ли са намотките, и механично - лагерчета, винто-гаечната предавка и триене на ротора в статора...

 

За мен не е добра идея да се затапва FIAV клапана - може да има проблеми в студено време.

Освен ако не счупен...

Идеята на линка, който съм дал по-горе - е да разберете нагледно как се разглобява дросела и FIAV клапана - за да се почисти и провери/настрои както трябва...

... Щото масовата практика е - пръскане на КарбКлинер/спрей за почистване на карбуратори на входа на дросела...

Което не е най-удачното!

 

Диджеят (Пламен) е един от форумните майстори, разполага с всичко необходимо. В профилът му има координати...

Възможно е да сте останали с впечатление, че не му се занимава - ако е имал много работа, или просто така е прозвучало...

Другият е Милен от Пловдив.

 

Поздрав !

 

Здравей,

 

Когато са му правили диагностика ми казаха че нищо не отчело грешки, а след почистването на дросела и FIAV клапана са правили настройка.

 

Аз лично съм пробвал два различни стъпкови с които не съм имал проблеми преди това. Не съм им правил подобни проверки като тези които си споменал, но силно ме съмнява и двата да са се прецакали по едно и също време и абсолютно нищо да не се променя като се разменят. Сегашният даже е от тези по-новите черни модели, а колкото до кабелите, не мисля че са преглеждани.

 

Питах информативно за металните пластини в случай че се наложи да се изолира този FIAV клапан. Но така или иначе не мисля повече да я питам аз самия и може би ще е най-добре да я закарам до Пловдив просто.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Когато са му правили диагностика ми казаха че нищо не отчело грешки, а след почистването на дросела и FIAV клапана са правили настройка.

 

Аз лично съм пробвал два различни стъпкови с които не съм имал проблеми преди това. Не съм им правил подобни проверки като тези които си споменал, но силно ме съмнява и двата да са се прецакали по едно и също време и абсолютно нищо да не се променя като се разменят. Сегашният даже е от тези по-новите черни модели, а колкото до кабелите, не мисля че са преглеждани.

 

Питах информативно за металните пластини в случай че се наложи да се изолира този FIAV клапан. Но така или иначе не мисля повече да я питам аз самия и може би ще е най-добре да я закарам до Пловдив просто.

 

В предишният ми коментар съм забравил да спомена че колата си работи добре когато пусна климатика, не се тресе изобщо. Имал съм проблеми с тресене и подскачане на оборотите когато го пусна но това беше преди време и се оправи при смяна на стъпковият мотор.

Редактирано от Bozhidar Ivanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега има ли развитие с твоя проблем?

Аз имам някои други идея относно твоя проблем: ЕКУ-то да не работи правилно (сменяни ли са му някога кондензаторите?)

Щом прави проблем само на загрял мотор, дали не дърпа въздух от някоя гарнитура/вакуум?

 

Ето тук има една полезна тема, разгледай я и преслушай отново тези места:

http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html

 

А в тази тема е описано как се намества празния ход на мотора:

http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

 

Ако все още имаш проблеми, пиши, ще помагаме с каквото можем. Поне можем да се видим и на живо да правим предположения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега има ли развитие с твоя проблем?

Аз имам някои други идея относно твоя проблем: ЕКУ-то да не работи правилно (сменяни ли са му някога кондензаторите?)

Щом прави проблем само на загрял мотор, дали не дърпа въздух от някоя гарнитура/вакуум?

 

Ето тук има една полезна тема, разгледай я и преслушай отново тези места:

http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html

 

А в тази тема е описано как се намества празния ход на мотора:

http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

 

Ако все още имаш проблеми, пиши, ще помагаме с каквото можем. Поне можем да се видим и на живо да правим предположения.

 

Здравей,

 

Миналата седмица я закарах до Пловдив при Милен и днес се чух с него. Каза ми че при диагностика нищо не му е отчело грешки и все още не е напълно сигурен от къде е проблема.

Обаче го съмнява че може е от сензора за колянов/разпределителен вал. Ако съм го разбрал правилно трябва да е ето тази част: https://www.carid.com/ic/spectra-premium/engine-parts/mt15_1.jpg със сериен номер "MD184529".

Ако някой разполага със здрав такъв може да ми пише.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, това е датчика на разпределителния вал CAS-Cam Angle Sensor. (на колянов вал 1Г нямат).

Аз имам такъв резервен, дойде с колата, когато я купувах. Но понеже моя не ми е правил проблем, не съм тествал този и не знам дали работи.

Та ако решиш нещо, драсни.

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Хора, Милен от Пловдив също не успя да открие от къде идва проблема и ще ходя да си я взимам другата седмица. Не съм очаквал че ще е такъв скапан и неоткриваем проблем който никой да не може да реши.

Колкото и да не ми се иска, май ще се наложи да я спирам от движение скоро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Хайде поне да споделим крайния резултат, понеже съм сигурен, че ще е от полза и на други колеги в бъдеще.

С Божо проверявахме какво ли не, той обиколи всички майстори и накрая проблема си го реши сам за 2мин. - почистване на клапана за картерни газове на капака на главата.

Link

 

Процедурата е елементарна, сваля се и се пръска със спрей за спирачки или каквото подобно имате под ръка. След интервенцията трябва да чувате как съчмата се движи, докато го разклащате.

Уточнявам симптомите - проявява се само при добре загрял мотор ( може и само при много горещо време), мотора не работи равномерно на празен ход, в крайни случаи като при Божо, направо гасне. Ако имате проблем с ниските, без значение колко е загрял мотора, вероятно не е от клапана, но не пречи да го почистите.

При мен това лято също се прояви подобен проблем, само че при мен държеше 1000 - 1200 об./м в горещо време (зимата не съм имал проблеми).

След почистване - проблема изчезва. :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хайде поне да споделим крайния резултат, понеже съм сигурен, че ще е от полза и на други колеги в бъдеще.

С Божо проверявахме какво ли не, той обиколи всички майстори и накрая проблема си го реши сам за 2мин. - почистване на клапана за картерни газове на капака на главата.

Link

 

Процедурата е елементарна, сваля се и се пръска със спрей за спирачки или каквото подобно имате под ръка. След интервенцията трябва да чувате как съчмата се движи, докато го разклащате.

Уточнявам симптомите - проявява се само при добре загрял мотор ( може и само при много горещо време), мотора не работи равномерно на празен ход, в крайни случаи като при Божо, направо гасне. Ако имате проблем с ниските, без значение колко е загрял мотора, вероятно не е от клапана, но не пречи да го почистите.

При мен това лято също се прояви подобен проблем, само че при мен държеше 1000 - 1200 об./м в горещо време (зимата не съм имал проблеми).

След почистване - проблема изчезва. :drinks:

 

Да, доста коварна част се оказа и не е за пренебрегване. След прочистването веднага се усети разлика в работата на мотора, като се върти винта на дросела също се усеща че има повече ефект върху оборотите.

За около 160км. градско не ми е угаснала нито един път но на моменти държи по-високи обороти и ще трябва да се регулира допълнително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Нов ъп по темата - оказа се, че почистването на клапана при мен НЯМА ефекта, който си мислех. Сега в жегите през изминалата седмица, полежението си остава същото - след като колата е карана дълго време в жеги, в градски условия, на светофар продължава да държи 1000- 1100об./мин. След рязко подаване на газ до 2-3к об., се оправя и заковава на 850. На следващия светофар - същата работа...

Когато ги задържи високи, си направих ескперимент и изкарах буксата на стъпковото - промяна никаква. От което си правя изводи, че то спира да работи коректно в даден момент.

Също забелязах и друг феномен, когато леко "почуквам" педала на газта с крак, без вдигане на обороти, пак се оправя. Това пък ме навежда да мисълта, че дроселовата клапа просто не затватя плътно (жилото на газта се движи свободно и не е пренатегнато). Оборотите са нагласени по предписание на производителя: http://www.vfaq.com/mods/BISS-1G.html

 

Мисля да я сваля, почистя и прегледам, и ще споделя резултата. Другия вариант е да си намеря ново стъпково, но първо ще почистя дросела...

 

Ако някой друг има идея, да предлага... :D

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Онова бутонче на дросела, отчитащо положението за празен ход... Може би е клеясало и не всеки път реагира. Като отпуснете газта не затвори ли веригата, оборотите не се контролират от моторчето за празен ход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще го погледна, не се бях сещал за него, до сега ми е създавало няколко пъти проблеми(скъсано кабелче), но колата се държеше по един доста по-странен начин...

Интересно е защо се проявява само в горещо време. Сега като е хладно навън - никакви грижи...

Редактирано от BikerBoyy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте,

Дълго време мина но реших все пак да ъпдейтна темата защото на времето когато прочистихме клапана за картерна вентилация (PVC) имаше разлика и колата в действителност работеше добре но малко след това започна да прави същите номера с оборотите и гасненето на празен ход.

Като последен вариант реших да махна абсолютно цялата газова инсталация и още с вземането от сервиза усетих разлика в това как работи. Мога да кажа че от края на октомври миналата година до сега не съм ги имал тези проблеми изобщо, и се надявам да си остане така.

В крайна сметка си остава мистерия как точно газовата инсталация е оказвала влияние за пробрема и само може да се гадае но го имайте на предвид при подобни проблеми ако сте слагали газ.  Ако питате мен, по-добре си ги дръжте stock тези коли за да си спестите евентуални главоболия след време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...