Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Повдигане на Grandis


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги!

От скоро имам Грандис 2,4 и след като го направих на газ ми прави впечатление, че бутилката която сложих на мястото на резервната гума е прекалено близо до земята. Има ли възможност да се повдигне цялата кола с около 5 см?

Редактирано от Jordan Atanasov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой, който може да даде отговор на въпроса ми? Поне да каже може ли или не може да се повдигне Грандиса.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти Колега, колко близо е бутилката до пътя? Колко литрова бутилка сложи? Диаметър, височина на бутилката? Моята я смених след като купих колата точно по тази причина - много висеше и дразнеше. Старата беше висока 200мм и беше монтирана хоризонтално за да работи коректно нивомера. Смених я с дебелина 180мм и я монтирах по пода на колата, той е с наклон от задницата към моста. Сега нивомера не работи коректно но не ме бърка защото никога не разчитам на него. Но сега отзад изглежда доста прилично.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бутилката ми е 180 мм, най-тънката която се произвежда. Монтирана е почти хоризонтално като датчика е откъм задната броня, за да отчита коректно, но въпреки това показанията не отговарят на реалноста. Не съм мерил колко см има от бутилката до земята, но ми се струва не повече от 10-12 см. За нашите пътища е критично имайки в предвид, че използвам колата много често натоварена.

Редактирано от Jordan Atanasov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моят Грандис и той е клекнал, с 300 зора намерих пружини които ги чаках месец(тази седмица ще ги сменям и ще кажа как е), виждал съм друг с така наречените балони ( въздушна възглавница в пружината) доста вирната беше и май около 90 лева струва.

Редактирано от Санди81
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А не става ли с някакви фланци, които да се поставят отпред и отзад? Имах Субару, на което окачването е на макферсони и повдигането ставаше по този начин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

От скоро имам Грандис 2,4 и след като го направих на газ ми прави впечатление, че бутилката която сложих на мястото на резервната гума е прекалено близо до земята. Има ли възможност да се повдигне цялата кола с около 5 см?

....5см подложки е опасно, губи се част от стабилноста,но тъй като е дълъг и м/уосието е голямо, няма проблем да сложите подложки,отпред е макферсон и там лесно ще се повдигне, но отзад е мултилинково ,и там малко по трудно се повдига, тъй като трябва да сложите подложки както на пружините,така и на амортесюрите... т.е. трябва да увеличите неговия ход......правил съм на Спейс Вагон ( предшественика на Грандис) такова нещо и отзад го реших проблема с амортесьора като от долната му част ,той завършва с О-образно ухо,на което има тампон, който пък през него минава болт за захващане за купето.....този тампон се избива, и се набива плътно желязо,така че да няма свиваем елемент в него....и отдолу на въпросното плътно ухо,се заварява от друг амортесьор ухо, с оригиналния тампон.....по този начин се вдига окачването,но НЕ се увеличава хода на амортесьора...но това е достатъчно да реши проблема ,който имате.....подложката на пружините трябва да е с такъв размер,колкото сте увеличили размера на амортесьора.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В тубата е пълно с такива клипове! Имаше и за Грандис, но на него сложиха пневмобалони ( възд,. възглавници)

Личното ми мнение, че не мога да разбера, как си отваряте тези сватби!

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това ми изглежда много сложно, особено за задното окачване. Има ли някой някъде, който разбира от тези неща и ги е правил, за да отида директно при него да ми свърши работа? Днес си ударих вече бутиклата нато слизах от един пордюр.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моята 180мм бутилка монтирана както описах е на едно ниво със средното и последното гърне! Това като ориентир, ако искаш мога да направя някаква снимка за да добиеш представа. Преглътни правилната работа на нивомера и монтирай бутилката по дъното на багажника!

Редактирано от Nikolay Ivanov Ivanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Само да попитам датчика, който стърчи отстрани на бутилката накъде трябва да сочи? Моя сега сочи към задната броня.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Случайно открих това http://avtopolis.net/bg/tampon-podlozhka-pruzhini-mitsubishi-grandis-2004-cena-10-leva-pvdigane-24-mm.-prodava-em-komplekt-0884333265.html Ще ги пробвам да видя дали ще има ефект.

Редактирано от Jordan Atanasov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми сложиха подложките на задните пружини и се получи много добре.

 

С колко се повдигна задницата колега?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Над пружините има заводски гумен тампон около 5 мм. Махнах го и сложих новите тампони, които са 2.4 см, така че колата се повдигна с 2 см, а разстоянието от задната броня до земята с 3 см. Стана перфектно, дори не се наложи да променям геометрията на задното окачване. Всичко ми струваше 20 лв за тампони и 10 лв за труд. Не знам как да кача снимка да покажа резултата.

Редактирано от Jordan Atanasov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Здравейте колеги днеска смених пружините с нови Каяба и задницата се вдига на 72 сантиметра е калника от земята, старите бяха счупени по 1 оборот, на пръв поглед и возия не може да се разбере освен клекналия й вид а даже успях да закарам цяла кухня от Русе до Варна без проблем, явно предишните собственици са дърпали каравана и са я претоварвали.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би и аз трябва да помисля за нещо подобно! Моята все се притеснявам да не удрям бутилката на бордюри!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте колеги. И аз искам да се присъединя към питането за повдигането на Грандис. Моят е доста клекнал отзад, и отделно газовата бутилка смъква още от клиренса. Когато се натовари опира доста. В Германия нямам проблеми, но на лято като тръгнем да се прибираме и след Унгария почват ядове. Отделно карането в България доста ме изтормозява с този проблем. Тази година трябва да сменям бутилката заради давност и като гледам старата не ми се иска с новата да се случва това. Имам два варианта на повдигане, единия е с пружина с малък диаметър,която се вкарва в оригиналната, а втория е с балон с компресор. И двата варианта са с документ с който да мога да узаконя интервенцията. Първия вариант ме притеснява от това да не почнат двете пружини да се трият една в друга и да почне да скърца като каруца, а втория ме притеснява това да не се протрие балона, и въздуха от делно. Имах джип на времето с въздушно окачване и брах бая ядове с него. Преглеждах му пружините и на първо четене не виждам счупено и не ми се сменят с нови само за пробата. Имам и Лансер на който още на първата година му смених задните пружини за да се окаже че нищо не се променя, все така увиснал си е. Ако има някой който си е решил проблема, моля да сподели опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има въздушни възглавници които се поставят в самите пружини. За Варна ми казаха, че комплекта излиза около 130 лева и хем возията се оправя и хем и се повдига колата. Аз ще направя това мероприятие, но ще стане във времето, когато обслужвам колата ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има въздушни възглавници които се поставят в самите пружини. За Варна ми казаха, че комплекта излиза около 130 лева и хем возията се оправя и хем и се повдига колата.

Знаете ли как става надуването на тези възглавници, дали е еднократно с помпа и вентили на всяка, или с компресор монтиран в купето и шлаух до всяка от двете? И тука има такива комплекти на цена от 260 евро, но ме притеснява че тези възглавници с времето ще се протрият от пружината и ще започнат да създават ядове, все пак са създадени сами по себе си да носят товара и да не се опират никъде. За това си мисля, че с пружини ще е малко по-дуракоустойчиво, но пък при тях не можеш да регулираш височината, и при празен автомобил може и да стърчи задницата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Знаете ли как става надуването на тези възглавници, дали е еднократно с помпа и вентили на всяка, или с компресор монтиран в купето и шлаух до всяка от двете? И тука има такива комплекти на цена от 260 евро, но ме притеснява че тези възглавници с времето ще се протрият от пружината и ще започнат да създават ядове, все пак са създадени сами по себе си да носят товара и да не се опират никъде. За това си мисля, че с пружини ще е малко по-дуракоустойчиво, но пък при тях не можеш да регулираш височината, и при празен автомобил може и да стърчи задницата.

Има група във фейсбук на Грандиси и в нея Любо се казва момчето си е повдигнал колата с такава възглавница. Значи еднократно надуване не система в купето ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах пружини пък да видим, ще дам отзиви като го накича. Проблема при мен е че ако има някоя интервенция по колата трябва да е вписана в талона на автомобила. От фирмата ме увериха че пружините идват с такъв сертификат, който се представя пред институциите за да се узакони интервенцията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 дни сложих пневмо балони и за сега съм доволен.Стана по стабилна, не плува като преди въпреки че всичко и е добре по окачването.Височината се регулира според натоварването.Ако системата се окаже и надежна за по дълъг период значи нямаме проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...