Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Препоръчано мнение

Така е,и аз моя го държах до последно ама кат взе да прави регенерации през стотина км и като как става мазало турбото кат се запуши и действах радикално.Добре,че поне на моята бангия не и вкарва нафта в маслото.В интерес на истината преди да го махна ауспуха беше огледало и след махането още на третия ден вече имаше сажди-вършат работа значи.

И другото лошо - фирмата ми е осигурила подземен паркинг в БЦ и ако избълвам еднаж огромно черно кълбо, кат секи редови немски дизел, го избълвам, ше ме изгонат тутакси, веднага и завинаги от паркинга :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 121
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

А,всеки знае себе си.

При мен отделно даваше грешка в капачката не резервоара,а датчика си е пара.

 

Редактирано от Даниел Цветков
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А,всеки знае себе си.

При мен отделно даваше грешка в капачката не резервоара,а датчика си е пара.

Аз си продадох С5, 2,2 HDI на 250 к километра с работещ ФАП и Еолис за още поне 50к километра

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Teя дизели е крайно време да ги спрат от производство, пуууу, еб@сI т@ш@к@ :icon_doh:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Teя дизели е крайно време да ги спрат от производство, пуууу, еб@сI т@ш@к@ :icon_doh:

И що, след като още не е измислено нищо по-добро от дизела :first:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Станислав това ти е грешката,че точиш масло при следваща регенерация вкарва повече гориво аз направих твоята грешка и го смених на 8 000км.За година и половина тази кола не можа ли да те научи как да я караш....Спри да ползваш 5 6 предавка в градски цикъл мотора е много динамичен дръж го 2000 2 500 оборота по спортно каране 3 4 пръдавка наслаждавай се на жуженето на турбинката и няма да имаш проблем. nikipp само така усетил си япончето поздравления.До X нема проблем да се кара проблема е четвъртия белег на щеката превеждай ти си книжката на mitsubishito първо.Японеца го е измислил 1литър нафта на 5.3 литра масло нищо работа,без запекли сигменти.Не оставяйте регенерация при 900 оборота равносилно е на прекъсване.Търсете обходни,околовръстни пътища.

 

Един път съм изкарвал до сега колата извън града и винаги карам с над 2000 оборота моторетката. Моя маниер на каране не е газ до дупка от раз при 1200 оборота и на висока предавка, защото видиш ли така се пестяло някакво гориво при дизела.

Притеснението ми е карането в града и особено зимно време, когато за 3 - 5 км няма да загрее грам. И ще се лее нафта в маслото.

Механика ме посъветва зимата да си удължа маршрута за последното пътуване за деня, така че да връртя 15-20 км и то с някакво постоянно темпо, с обороти.

Ще се наложи явно да се местя да живея някъде извън града, за доброто на двигателя. Или ще махна ДПФ и ЕГР. Като чета в нета, това се практикува доста масово и в Западна Европа, особено след 150 000 км, а там горивата са им по-добри от нашите и карат на по-дълги дистанции и уж еко контрола е по на ниво.

Истината е, че дизела ако го карам с 3000 оборота ще харчи колкото бензина, когато е с 3000 оборота.

Също така е истина, че динамиката и усещането да имаш 300 н.м. въртящ момент при 2000 оборота, при бензина за да се постигне трябва по-голям обем, ако ще и да има турбина.

Истина е, че бензина част от работата, която върши е да отдава топлина, при дизела КПД-то е с 10% нагоре.

Истина е, че кефа от голяма кубатура и високи обороти при бензина няма как да се постигне при дизела.

Истина е, че кефа от свистенето на турбината при дизела няма как да се усети при турбо бензина.

....

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ерата на дизеловите агрегати отмина...Икономичността на съвременния дизел се убива от идващите разходи в последствие.. Що се отнася до вървенето, безспорен факт...докато не се качиш на турбо-бензинов двигател... Аз също карах дълги години дизели, но от старите....които правеха по 500к км без главоболия... Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Книжката е хубаво да се прочете - няма нужда да се превежда, имам я оригиналната на български и изтеглена на PDF оттук също на български. В нея се намират обяснения на някои странни звуци например и други интересни неща.

 

Ако мотора не загрее зимата изобщо няма да влезе в регенерация и не виждам как ще се лее тази нафта. Друг въпрос е, че ще трябва да му се осигури по някое време възможност да я направи. Тоз механик малко странна личност ми се вижда, за да не използвам друга дума. Какво ще стане, ако удължиш маршрута, освен, че ще набиваш още сажди във филтъра, тя регенерацията не я прави на всеки 20-30 км.

 

Темата раздвижи форума - особено като се включиха и противниците на дизела, преди имах Рено Лагуна и във форума на Рено това беше най-лютия спор - бензин VS дизел - нещо като яйцето и кокошката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбирайте погрешно. Аз не съм противник на дизела, и както казах дълги години карах коли с дизелови агрегати. Просто, като виждам какви разходи има по съвременните автомобили с дизелови мотори, мисля че по-голямото им КПД и икономичност от към гориво не са оправдани. Извинявам се за изразеното мнение, и моля темата да не се превръща в подобен спор. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един път съм изкарвал до сега колата извън града и винаги карам с над 2000 оборота моторетката. Моя маниер на каране не е газ до дупка от раз при 1200 оборота и на висока предавка, защото видиш ли така се пестяло някакво гориво при дизела.

Притеснението ми е карането в града и особено зимно време, когато за 3 - 5 км няма да загрее грам. И ще се лее нафта в маслото.

Механика ме посъветва зимата да си удължа маршрута за последното пътуване за деня, така че да връртя 15-20 км и то с някакво постоянно темпо, с обороти.

Ще се наложи явно да се местя да живея някъде извън града, за доброто на двигателя. Или ще махна ДПФ и ЕГР. Като чета в нета, това се практикува доста масово и в Западна Европа, особено след 150 000 км, а там горивата са им по-добри от нашите и карат на по-дълги дистанции и уж еко контрола е по на ниво.

Истината е, че дизела ако го карам с 3000 оборота ще харчи колкото бензина, когато е с 3000 оборота.

Също така е истина, че динамиката и усещането да имаш 300 н.м. въртящ момент при 2000 оборота, при бензина за да се постигне трябва по-голям обем, ако ще и да има турбина.

Истина е, че бензина част от работата, която върши е да отдава топлина, при дизела КПД-то е с 10% нагоре.

Истина е, че кефа от голяма кубатура и високи обороти при бензина няма как да се постигне при дизела.

Истина е, че кефа от свистенето на турбината при дизела няма как да се усети при турбо бензина.

....

Приятел, не си карал турбиниран бензин но приказваш... Карай си дизеляка, ходи на пичк@ си м@йна да може нивото на нафтата в маслото да не е високо, затапвай си егр клапана и т.н. И си свиркай. Всеки има право на избор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, не си карал турбиниран бензин но приказваш... Карай си дизеляка, ходи на пичк@ си м@йна да може нивото на нафтата в маслото да не е високо, затапвай си егр клапана и т.н. И си свиркай. Всеки има право на избор.

 

Колега, малко си невъздържан и грубичък. Тука си обменяме мнения и мисли, а ти нещо се вживяваш в роля. Хайде по-спокойно го давай.

Карал съм турбо бензин на мерцедес Цедка, на ауди А4 и на Пежо 508. Никак не са лоши, но са ужасно лакоми и сложни с цялото си директно впръскване, досущ като дизелите, смятай дюзи, помпи за високо налягане и nox сензори, като минимум. Маслояди при високи обороти. По-мощните двигатели станаха много сложни, скъпи за подръжка и т.н

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви питам, защо робувате на колите си? Не мога си представя как бих си купил кола и да се съобразявам с нея как да стигна от вкъщи до работа по по-дълъг маршрут или да планирам да я продухвам уикенда и всякакви такива глупости ?!

 

Извинявайте, ама това е пълен абсурд! Къде ви отиде икономията, щом ще обикаляте безцелно? Губите си времето в обикаляне и тази кола става непрактична, защото трябва да се съобразявате постоянно с нея.

 

 

 

 

На Станислав твърдението (защото е твърдение, а не истина) за тишината на турбо бензина е пълна глупост. Седни в някое Ево и се наслушай на турбо "музика". Динамиката въобще не искам да я коментирам... ако в дизела имаше динамика всички състезателни серии да ползваха дизел, ама йок!

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви питам, защо робувате на колите си? Не мога си представя как бих си купил кола и да се съобразявам с нея как да стигна от вкъщи до работа по по-дълъг маршрут или да планирам да я продухвам уикенда и всякакви такива глупости ?!

 

Извинявайте, ама това е пълен абсурд! Къде ви отиде икономията, щом ще обикаляте безцелно? Губите си времето в обикаляне и тази кола става непрактична, защото трябва да се съобразявате постоянно с нея.

 

 

 

 

На Станислав твърдението (защото е твърдение, а не истина) за тишината на турбо бензина е пълна глупост. Седни в някое Ево и се наслушай на турбо "музика". Динамиката въобще не искам да я коментирам... ако в дизела имаше динамика всички състезателни серии да ползваха дизел, ама йок!

 

Aaaaa, ама аз изобщо Ево не съм помирисвал. Изброил съм турбо бензините, които съм карал.

 

Относно трайността на автомобила, не робувам никак. Сменям редовно маслото, не по-късно от 20 000 км или на 18 месеца макс. Карам с хубави масла и горива и основно извънградско. Карам ли градско 12 - 14 000 км сменям маслото. Повечето хора побуват на по-честа смяна. Автомобила обичам да ми е изправен, най-вече окачване, спирачки и кормилото. Вътре да ми е чисто. Външния вид ми е все тая. Обикновенно ме удря градушка и така си карам и така си продавам колите, на вдлъбнатини и със средно сериозни следи от експлоатация. От двигателя очаквам да изкара 80 000 - 100 000 км. Така че ако на това му се казва робуване, тури му вестник. Взех си дизел, да го видя колко може да изкара. Интересно ми е. Обикалям много от Турция през Гърция и Италия до Франция и Испания. Исками се най-вече да не закъсам в Турция и то на изток от Измир.

За мен колата съм я взел за приключение и адвенчъринг, с този мотор и ако се наложи ще направя някое и друго подобрение или ремонт, като най-много бих заложил за такива дейности на DJ Tymbi. За момента километража е на 120 хил км, като това е гарантирано от БС. Но външния вид е с много забележки, което ми е все тая. Отдолу и най-вече зад задните кколела, ръжда загатва на малки и средни точици тук таме, което ще видя дали ще консервирам сериозно или ще запечатам с грес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз да ви питам, защо робувате на колите си? Не мога си представя как бих си купил кола и да се съобразявам с нея как да стигна от вкъщи до работа по по-дълъг маршрут или да планирам да я продухвам уикенда и всякакви такива глупости ?!

 

Извинявайте, ама това е пълен абсурд! Къде ви отиде икономията, щом ще обикаляте безцелно? Губите си времето в обикаляне и тази кола става непрактична, защото трябва да се съобразявате постоянно с нея.

 

 

 

 

На Станислав твърдението (защото е твърдение, а не истина) за тишината на турбо бензина е пълна глупост. Седни в някое Ево и се наслушай на турбо "музика". Динамиката въобще не искам да я коментирам... ако в дизела имаше динамика всички състезателни серии да ползваха дизел, ама йок!

Туй исках да кажа, ама не ми се пише толкова :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Туй исках да кажа, ама не ми се пише толкова :icon_thumbup:

 

Аз не карам с повече от 110 км/ч, освен за много кратко ако изпреварвам, някой който се движи с по-ниска скорост по магистрала. В общия случай мен ме изпреварват повече от попътните автомобили. Естественно в лявата лента на магистралата отдавна в България никой не се движи с максималната разрешена скоротст. Там по-скоро всички се придържат към 170 км/ч, а мен това не ме кефи с никаква кола.

Та до 120 - 130 км/ч дизела ми се струва достатъчно динамичен за моя стил и начин на каране.

Състезателните коли са само бензинки и това няма да се промени в посока дизел, по-скоро в посока хибриди и електрички.

А ако сравним един турбо бензин например 1800 кубика 150 коня с един турбо дизел 1800 кубика 150 коня разликата ще е в това, че бензина ще има къси скорости и за да има динамика ще трябва да се пълни оборотомера до 5000 оборота, ще тръгва относително добре след 3000 оборота, а дизела ще бъде с дълги скорости, ще тръгва добре след 2000 оборота и ще може да се развърта с динамика до 3500 - 4000 оборота.

Дизела тегли много по-добре от бензина в баири без да вдига висока температура на маслото до над 140 градуса и без да трябва постоянно да се пили на високи обороти. Дизела тръгва от място без газ, и върви дори и по черен път в баир на 1ва без газ, а бензина със същите параметри не го може.

Но много ми е смешно някой с баварец дизел да тръгне да се пъне на някой с бензинова пила и дизела да направи всичко в чернилка и сажди зад себе си.

В планиско силата на дизела се усеща много и най-важното не е склонен към прегряване като бензина. А и бензина като прегрее чак толкова започва да детонира, което се случва дори и при модерните турбо бензини.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Модерните еко изисквания към дизеловите двигатели им ев@х@ м@м@та. Затуй теглите... :icon_crying: Туйто.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е точно пък за този двигател не позна за пушенето.c938c1d8e635afc8f5d415232a8f2993.jpg

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С нормално гориво, дори и без ДПФ и без мръсна газ не пуши. Ако разбира се и дюзите са наред. Пушештите дизеляци, които идват в България, са много амортизирани и отдавна неподържани.

Същото както и всички пушешти бензинови маслояди.

Взел съм си да покарам дизел. Не знам колко ще го карам, но лично мое мненеи е, че 1,8 се държи изненандващо добре като динамика и двигателя е тих. А тези 150 коня и 300 н.м се усещат много повече отколкото при бензин със 150 коня, който ще е макс 220 н.м. Но някак си не се усещат при бензина, защото ще му трябват много високи обороти, а те не се подържат 400 - 500 км, защото бензиностанцийте не са толкова начесто. Бензина е най-комфортен на дълго при 3000 - 3500 оборота, дизела при 2000 - 2500. Говорим за спокойно и равномерно каране и все пак двигателя да има сила и еластичност.

Най-добрия дизел, който съм карал лично аз е 2011 година на БМВ шестак 3000 кубика, автомат. Много динамичен и много иконимичен. Ако не е счупен и нищо не се налага да се подържа е идеалният дизел. Но счупили се нещо и ако се подържа както трябва не става за всеки. Също така това не е кола евридейка за къси разстояния. Атмосферния бензинов шстак 3000 кубика с директно впръскване, автомат на БМВ няма нищо общо с удоволствието на дизеловия шестак.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Станислав, в последните ти няколко отговора се опитваш да ни убедиш колко супер е дизела, но доводите ти, лично според мен, не са уместни.

 

Ще караш колата без подаване на газ, пък по черен път... извинявай ама първо колите са правени за основно каране по асфалтирани пътища и второ един бензинов двигател с автоматични скорости също ще потегли сам без да му подаваш газ.

 

През цялото време сравняваш дизелов и бензинов двигател с еднакви коне, но всъщност акцентираш върху тягата (въртящ момент). Ако сравниш дизелов и бензинов двигател с еднакъв въртящ момент, нещата ще са по друг начин. Всичките тези неща които ги изтъкваш като преимущества на дизела ще издишат спрямо бензиновия мотор.

 

Взел си да караш дизел, харесва ти - ок, няма лошо в това. Просто не се опитвай да убедиш останалите колко е як.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Станислав, в последните ти няколко отговора се опитваш да ни убедиш колко супер е дизела, но доводите ти, лично според мен, не са уместни.

 

Ще караш колата без подаване на газ, пък по черен път... извинявай ама първо колите са правени за основно каране по асфалтирани пътища и второ един бензинов двигател с автоматични скорости също ще потегли сам без да му подаваш газ.

 

През цялото време сравняваш дизелов и бензинов двигател с еднакви коне, но всъщност акцентираш върху тягата (въртящ момент). Ако сравниш дизелов и бензинов двигател с еднакъв въртящ момент, нещата ще са по друг начин. Всичките тези неща които ги изтъкваш като преимущества на дизела ще издишат спрямо бензиновия мотор.

 

Взел си да караш дизел, харесва ти - ок, няма лошо в това. Просто не се опитвай да убедиш останалите колко е як.

 

Прав си LiX, може би се отплеснах да търся прилики, разлики и преимущества на единия и на другия тип двигатели.

А мен по-скоро и най-вече ме интересуват спецификите на 4N13 150 к.с. Нищо друго. Къде са му слабите мест, какви са му спецификите, на кое трябва да се обърне най-вече внимание, ей това ме интересува ?

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като взех колата й смених маслото, но след една седмица отидох на диагностика в сервиза ма Мицубиши в Севлиево и се оказа, че компютъра показва 750 мл нафта в маслото (явно запомнено старо показание) и го занулиха. Не знам дали това има значение, но да го имате предвид, че оригиналната диагностика вади и такъв показател и може би не е лошо при смяна на масло да се занулява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...