Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Препоръчано мнение

След като взех колата й смених маслото, но след една седмица отидох на диагностика в сервиза ма Мицубиши в Севлиево и се оказа, че компютъра показва 750 мл нафта в маслото (явно запомнено старо показание) и го занулиха. Не знам дали това има значение, но да го имате предвид, че оригиналната диагностика вади и такъв показател и може би не е лошо при смяна на масло да се занулява.

 

Това означава ли че ако не се занули, това би повлияло по някакъв начин върху ДПФ регенерацията ?

 

Такава диагностика със зануляване бих направил за София при DJ-я.

 

И още един въпрос имам, ако някой знае, двигателите 4N13 имат ли дросел ? Защото не откривам.

Също така прочетох, че: система ”common rail” е с много високо налягане от 2,000 bar – вместо по-често използваното налягане от 1,800 bar – за по-ефективно разпръскване на дизеловото гориво, - оптимизирана система за впръскване в три фази: - пилотно впръскване, предварително впръскване, - основно впръскване.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 121
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

С нормално гориво, дори и без ДПФ и без мръсна газ не пуши. Ако разбира се и дюзите са наред. Пушештите дизеляци, които идват в България, са много амортизирани и отдавна неподържани.

Същото както и всички пушешти бензинови маслояди.

Взел съм си да покарам дизел. Не знам колко ще го карам, но лично мое мненеи е, че 1,8 се държи изненандващо добре като динамика и двигателя е тих. А тези 150 коня и 300 н.м се усещат много повече отколкото при бензин със 150 коня, който ще е макс 220 н.м. Но някак си не се усещат при бензина, защото ще му трябват много високи обороти, а те не се подържат 400 - 500 км, защото бензиностанцийте не са толкова начесто. Бензина е най-комфортен на дълго при 3000 - 3500 оборота, дизела при 2000 - 2500. Говорим за спокойно и равномерно каране и все пак двигателя да има сила и еластичност.

Най-добрия дизел, който съм карал лично аз е 2011 година на БМВ шестак 3000 кубика, автомат. Много динамичен и много иконимичен. Ако не е счупен и нищо не се налага да се подържа е идеалният дизел. Но счупили се нещо и ако се подържа както трябва не става за всеки. Също така това не е кола евридейка за къси разстояния. Атмосферния бензинов шстак 3000 кубика с директно впръскване, автомат на БМВ няма нищо общо с удоволствието на дизеловия шестак.

колега, карам атмосферен бензин който при 140 е на 2700 оборота и харчи 8 на сто.

Хайде да спрем с този безмислен спор дизел срещу бензин, темата е за конкретен модел Мицубиши.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още един въпрос имам, ако някой знае, двигателите 4N13 имат ли дросел ? Защото не откривам.

 

 

Aко и твоят DJ не открива, значи не е добре работата, защото има дроселова клапа. Тя е залепена за всмукателния колектор.

s-l300.jpg

:mitsu-smiley:

 

П.С. Към колегата с ASX от Русе (orion) - докато разглеждах програмата видях, че има един датчик точно на всм.колектор, който е за температурата на входящия въздух. Да не би да прави той някави мизерии. Понеже каза, че си забелязал някакво промяна при смяна на околната Т.

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aaaaa, ама аз изобщо Ево не съм помирисвал. Изброил съм турбо бензините, които съм карал.

 

Относно трайността на автомобила, не робувам никак. Сменям редовно маслото, не по-късно от 20 000 км или на 18 месеца макс. Карам с хубави масла и горива и основно извънградско. Карам ли градско 12 - 14 000 км сменям маслото. Повечето хора побуват на по-честа смяна. Автомобила обичам да ми е изправен, най-вече окачване, спирачки и кормилото. Вътре да ми е чисто. Външния вид ми е все тая. Обикновенно ме удря градушка и така си карам и така си продавам колите, на вдлъбнатини и със средно сериозни следи от експлоатация. От двигателя очаквам да изкара 80 000 - 100 000 км. Така че ако на това му се казва робуване, тури му вестник. Взех си дизел, да го видя колко може да изкара. Интересно ми е. Обикалям много от Турция през Гърция и Италия до Франция и Испания. Исками се най-вече да не закъсам в Турция и то на изток от Измир.

За мен колата съм я взел за приключение и адвенчъринг, с този мотор и ако се наложи ще направя някое и друго подобрение или ремонт, като най-много бих заложил за такива дейности на DJ Tymbi. За момента километража е на 120 хил км, като това е гарантирано от БС. Но външния вид е с много забележки, което ми е все тая. Отдолу и най-вече зад задните кколела, ръжда загатва на малки и средни точици тук таме, което ще видя дали ще консервирам сериозно или ще запечатам с грес.

 

Извинявам се за спама ама такива коментари като на колегата Станислав винаги са ме забавлявали :D .

 

Ганьовците много обичаме да се гордееме колко много тяга и сила имали дизелите (само че не караме камиони или трактори), колко много сме обикаляли по Европа, колко много коли имаме и какви сме карали без да ни питат като колегата Станислав. Цяла Европа отрича нафтовите печки ( дизелите ) а при нас от 50-60 коли на светофара - 70% всичко трака и работи като бусове.

 

Все тая, нека си робуваме на излишно сложните дизелови двигатели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aко и твоят DJ не открива, значи не е добре работата, защото има дроселова клапа. Тя е залепена за всмукателния колектор.

s-l300.jpg

:mitsu-smiley:

 

П.С. Към колегата с ASX от Русе (orion) - докато разглеждах програмата видях, че има един датчик точно на всм.колектор, който е за температурата на входящия въздух. Да не би да прави той някави мизерии. Понеже каза, че си забелязал някакво промяна при смяна на околната Т.

:mitsu-smiley:

....в тази тема аз нямам нищо общо....само един човек е карал колата си при мен от цялата тема .....дизела си има дросел ....а този датчик съм го проверил и него и мисля че реалната стойност от него е в нормални граници....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Aко и твоят DJ не открива, значи не е добре работата, защото има дроселова клапа. Тя е залепена за всмукателния колектор.

s-l300.jpg

:mitsu-smiley:

 

 

:mitsu-smiley:

 

Този Лансер все още не съм го карал при Пламен. Интересуваше ме инфото за дросела за моя информация, а свободните интерпретации са друго нещо. Недобронамерените коментари мисля да ги игнорирам. Но усещам, че всеки трети става язвителен и злобен. Темата е за дизели и такива които желаят да споделят нещо добронамерено, а не с назидателно-учителски тон.

 

Та вчера, в рамките на около 200 км извънградско градско, два пъти влязох в регенерация. С изключен климатик оборотите на място държаха 900.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ся,кат не си карал турбо биндзин двойна инджекция-нищо не знаеш http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_thumbup.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помолих, темата да не отива в посока полемика бензин/дизел. Нека не стигаме до заключването и. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ново двайсе - в режим на регенерация старт-стоп системата си гаси мотора без да й мигне окото. Поне 3-4 пъти го загаси, докато се усетя, че гасне от високи обороти.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще покарам следващите две седмици, предстои ми маршрут 5000 - 6000 км. Ще видя как ще се държи. Виждам че има капка масло на скобата на всмукателната тръба при турбото. Та освен двойната регенерация, това е другото което не знам до колко може да ме притеснява

,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще покарам следващите две седмици, предстои ми маршрут 5000 - 6000 км. Ще видя как ще се държи. Виждам че има капка масло на скобата на всмукателната тръба при турбото. Та освен двойната регенерация, това е другото което не знам до колко може да ме притеснява

,

......те всички имат омасляване там, че и на други места, само че ти не ги виждаш.....това е така, тъй като от турбината изпуска масло малко към двете посоки, т.е. и към горещия охлюв и към студения....само че в горещия маслото изгаяря а в студения ,маслото се качва до дросела през интеркулера, и от там - пак в мотора.....виждал съм на такива мотори( да не говорим за BSY моторите )интеркулерите им са пълни с моторно масло,а в някои случаи - мотора гърми, защото маслото в големи количества се качва от интеркулера към смук. колектори и започва неконтрулируемо подаване на гориво ( в случая масло ,което пак е гориво ) и мотора започва да се самоизфорсирва ,при което минава критичните обороти и се пръска....дори и да го изгасите ,нищо няма да изгаси , тъй като маслото влиза неконтрулируемо в мотора, и единствения вариант да угасите мотора е да го удавите като за целта го вкарате на 1или 2 скорост, да изгасите контакта и да пуснете съединителя и натиснете спирачките и дръпнете ръчната....това е валидно за такива с ръчна кутия....ако сте автомат, лошо.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......те всички имат омасляване там, че и на други места, само че ти не ги виждаш.....това е така, тъй като от турбината изпуска масло малко към двете посоки, т.е. и към горещия охлюв и към студения....само че в горещия маслото изгаяря а в студения ,маслото се качва до дросела през интеркулера, и от там - пак в мотора.....виждал съм на такива мотори( да не говорим за BSY моторите )интеркулерите им са пълни с моторно масло,а в някои случаи - мотора гърми, защото маслото в големи количества се качва от интеркулера към смук. колектори и започва неконтрулируемо подаване на гориво ( в случая масло ,което пак е гориво ) и мотора започва да се самоизфорсирва ,при което минава критичните обороти и се пръска....дори и да го изгасите ,нищо няма да изгаси , тъй като маслото влиза неконтрулируемо в мотора, и единствения вариант да угасите мотора е да го удавите като за целта го вкарате на 1или 2 скорост, да изгасите контакта и да пуснете съединителя и натиснете спирачките и дръпнете ръчната....това е валидно за такива с ръчна кутия....ако сте автомат, лошо.....

 

Пламен, благодаря, това е доста полезно инфо, за да се има предвид. Виждам че интеркулера на 4N13 e съвсем ниско долу пред радиаторите. Ако има пробка би било доста полезно. Може би е хубаво да му се направи една профилактика, за да съм наясно дали има наличие на течно моторно масло в него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Пламен, благодаря, това е доста полезно инфо, за да се има предвид. Виждам че интеркулера на 4N13 e съвсем ниско долу пред радиаторите. Ако има пробка би било доста полезно. Може би е хубаво да му се направи една профилактика, за да съм наясно дали има наличие на течно моторно масло в него.

Ако не губиш по 2 литра масло на 1000км няма страшно. Турбото дори и ново си пуска масълце. Пламен говори за това явление при турбо двигатвлите

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не губиш по 2 литра масло на 1000км няма страшно. Турбото дори и ново си пуска масълце. Пламен говори за това явление при турбо двигатвлите

 

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

За сега още не съм наясно на къде мърда маслото. Следя го внимателно, без да се втелясвам. Разход значителен, забележим не очаквам да има. Повече ме притеснява приход на нафта в маслото от регенерация на ДПФ, но ще видя и ще пиша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

За сега още не съм наясно на къде мърда маслото. Следя го внимателно, без да се втелясвам. Разход значителен, забележим не очаквам да има. Повече ме притеснява приход на нафта в маслото от регенерация на ДПФ, но ще видя и ще пиша.

http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=1173

един метод за следене качеството на маслото в домашни условия

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.oilchoice.ru/viewtopic.php?t=1173

един метод за следене качеството на маслото в домашни условия

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

 

Ако му вярвате на този анализ, колегите от друг японски форум са виртуози в разтълкуването на пробата. Защото нещата не са просто да капнеш и готово. Отделно въз основа на наблюденията на компететните анализатори се спряга идеята, че в зависимост от техническото състояния на двигателя, горивата, експлоатационните режими и не на последно място вида базовото масло по API, маслото по този капков метод би издъхнало на 5000км, или примерно 8000км. Пробези над тези показващи пробата, там са утопия. Предпочитат да карат с по-евтино масло, но да го сменят на сезон зима/лято, отколкото да робуват на Long Life масло, когато пробата им показва, че живота му е свършил. Правили са анализи и на двигатели на други марки, стига да се спазва добрият тон и тамошните правила. Поздрави.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста масово попадам на съвет в един резервуар от 60 литра нафта да се сипват 200 гр качественно бездимно двутактово масло например на Кастрол. Особено за по-новите дизелаци с директно впръскване и помпа за високо налягане. Действа добре предвид качествата на нашата нафта.

Взел съм такова масло, но още не съм сипал. За сега единствената добавка която слагам е на Бардал БДЦ. Но възнамерявам при следващия резервуар да вкарам 200 грама двутактово. Ще карам доста и основно извънградско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Би могъл да пробваш, но внимателно с пропорцията. Аз наскоро се изсилих и налях около 0.5 л. и се случи нещо, което преди това не се беше проявявало - колата понякога пушеше при работа на празен ход, т.е. на светофара. Доста неприятно. Едва изтраях да изгоря целия резервоар. После смених горивния филтър. Ако изобщо се осмелиш да сложиш, гледай да не е повече от 100 гр. на цял резервоар. Двигателят осезаемо ще започне да работи по-меко и безшумно, по-мазно. Обаче аз при последния злополучен опит, да отбележа че нямах ДПФ (фабрично), а се оказа, че и катализаторът ми е бил изтърбушен (без да знам), а горенето на масло, доколкото съм чел, е противопоказно за тези устройства. След изразходването на резервоара с дизел и масло и със смяната на горивния филтър, монтирах и... универсален катализатор. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста масово попадам на съвет в един резервуар от 60 литра нафта да се сипват 200 гр качественно бездимно двутактово масло например на Кастрол. Особено за по-новите дизелаци с директно впръскване и помпа за високо налягане. Действа добре предвид качествата на нашата нафта.

Взел съм такова масло, но още не съм сипал. За сега единствената добавка която слагам е на Бардал БДЦ. Но възнамерявам при следващия резервуар да вкарам 200 грама двутактово. Ще карам доста и основно извънградско.

колега, ти ми припомни далечната 1994г и за едина Форд Сиера 2.3 дизел без турбо

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даааа, по-разумно е да опитам като за начало със 100 гр масло на 60 литра. Все пак подчертавам, че съм взел бездимнно масло Кастрол. И резервуара ще го изгоря на извънградско каране изцяло. Надявам се 100 гр да не побъркат ДПФ-а и датчиците по изпускателната уредба, както и да не се отрази зле на геометрията на турбото.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даааа, по-разумно е да опитам като за начало със 100 гр масло на 60 литра. Все пак подчертавам, че съм взел бездимнно масло Кастрол. И резервуара ще го изгоря на извънградско каране изцяло. Надявам се 100 гр да не побъркат ДПФ-а и датчиците по изпускателната уредба, както и да не се отрази зле на геометрията на турбото.
Пробвай и пиши после. Дали ще налееш 100мл или не все тая. То и 100мл вода няма да повлияят.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

За сега положението е такова, че на цялото каране последните 2 седмици, почти 4000 км не съм усетил регенераци, не виждам да липсва масло, не виждам и да се е качило нивото му.

Колата не съм я карал с повече от 140 км/ч и то в моменти на изпреварване по магистрала. Като съм извънграда я карам с 90 - 100 км, магистрала 110 - 120 км

Шестата я включвам, когато съм над 100 км/ч, така че на оборотомера да имам поне 2000 оборота. С по-малко обороти трябва да дам повчко газ и не я чувствам да е динамична, както е над 2000 оборота. Но от 2000 нагоре е много динамична. Гориво не съм засичал, но разхода е под очакваното, предвид изминатите км. С 50 литра минавам 1000+ км съвсем грубо, но не съм очаквал и по-висок разход, предвид, че съм я карал много икономично и щадящо. Голямата разлика е когато свърши Бг нафтата и сипах Австрийска и после Италянска.

 

И сега като налея отново Бг нафта и ще се върна съвсем и напълно в нашата реалност

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С 50 литра минавам 1000+ км съвсем грубо, но не съм очаквал и по-висок разход, предвид, че съм я карал много икономично и щадящо. Голямата разлика е когато свърши Бг нафтата и сипах Австрийска и после Италянска.

 

И сега като налея отново Бг нафта и ще се върна съвсем и напълно в нашата реалност

Хм, явно качествата само на нафтата са различни, защото аз съм карал с газ и/или на бензин в няколко страни и не ми е правило никакво впечатление нито да върви повече или по - малко или да харчи различно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С Австрийската шума на двигателя е много по-мек и най-вече се усеща динамика и еластичност на двигателя при оборотите под 2000. Там е много ясно осезаема разликата.

Все още не съм пробвал скъпата нафта на ОМВ, дали ще се доближи до чужбинската. От тук като тръгвах си заредих нафта на Ромпетрол и бех доволен, защото преди това пък бях с нафта на Лукойл, от която нещо никак не бях доволен. А тя ми беше първата с която заредих резервуара и реших че двигателя нещо не е както трябва.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам 4N13 има ли подгряващи свещи. Сега лятото не ми светва индикация на таблото на студен двигател. Не съм чакал, върта и паля за четвърт оборот. Но все пак искам да зная повечко за това има ли и каква е индикацията, че подгрява и трябва да се поизчака.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...