Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Лансър дизел 1.8 DI-D 150 кс


Препоръчано мнение

Харесах си Лансър 1.8 DI-D 150 кс. Колата не е нова, та ме интересува кое по двигателя трябва да се гледа най-вече. Окачване и смяна на дискове не ме притесняват особено, но колата е с директно впръскване и не знам дюзите и помпата за високо налягане лесно ли сдават багажа, ако се сипе кофти нафта. Също така и турбото с променливата геометрия как се държи?

Въобще ще се радвам ако някой сподели отзиви ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам 2.0 ДИ-Д, 140 к.с., моята е с помпа-дюза. Дюзите са капризни, в крайна сметка разпръсквачите се износват с пробега. Според мен най-добре можеш да разбереш състоянието им при студен старт (след пренощуване) - ако от раз заработи равномерно и без бял пушек, значи перфектно. Ако има малко пушек 15-20 секунди и лесно се изчисти при малко газ, пак е добре. После като се стопли и влезе в нормален режим, всички работят добре. Тези елементи подлежат на настройка и реглаж, така че не е болка за умиране.

 

Относно горивото - ако имаш наоколо, пробвай от Газпром (от двата вида), или още по-добре - от Ромпетрол (само една разновидност).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.8 е маде ин джапан и е с директно впръскване и всичко е в пъти по-скъпо от помпа дюзата на ВАГ, от това което чета. Ако се сипе кофти нафта и отиде помпата за високото налягане или / и дюзите ремонта е мега скъп, като за такава кола.

Интересува ме и съединителя, дали е демпферен ? Тази информация не успявам да открия.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Интересуваме този мотор 4N13 с ангренажна верига ли е или е с ангренажен ремък ? И на какво време се сменя ?

Също така маслото в скоростите на ръчната кутия на колко време се сменя и какъв вискозитет трябва да е?

И трябва ли да ме притеснява, че е с алуминиев блок, а не с чугунен ?

Интересно ми е също зимата колко бързо тръгва топлото и двигателя загрява ? Има дизели, които без помощно подгряване, на градско и на ниски обороти им трябва много време да загреят. А не ми се кара навлечен и посинял през зимата.

 

С носталгия си спомням през далечната вече 93 г си взех от Франция Пежо 405 1.9 атмосферен дизел, 69 коня, произведен 1989 беше на 80 000 км. Не му мислех каква нафта ще му налея. Карах го много време, до 2009 с двигателя никакви проблеми не съм имал, само с торионното окачване отзад. Харчеше малко, вървеше си супер, не пушеше. Е питам се за какво днешните дизели са толкова комплицирани, мощни и като караш зад някой, който реши да я настъпи брутално и се вижда как хвърля сажди, дори и много нови коли, на които са си с ДПФ-ите.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да намериш някой с японски дизел си е късмет. Двигателят е рядкост, защото го пуснаха твърде късно на пазара, в момент когато продажбите спадаха. Така че не очаквай отзиви от собственици.

Двигателите с алуминиев блок са масови, не виждам какво те притеснява. Верига или ремък все тая. Веригата не е вечна и тя се сервизира. За маслата има каталожни данни, провери си в сайта на някой производител на масло.

 

Това което трябва да те притеснява най-много е скапаната нафта продавана в БГ! От лошото качество на горивото идват повечето проблеми!

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирайте ме грубо за справедлива цена за такъв Лансър, 2011 г, много запазен, на малко над 100 000 км, второто ниво на оборудване?

Поисканата първоначална цена е била над 16 000 лв. За мен е страшно много това.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 месеца ...

Имам въпрос, относно профилактика на ДПФ. Някой ползвал ли е добавка XENUM In & Out ?

Четох доста позитивни отзиви по различни форуми. Не е евтина, но дава доста добър резултат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам въпрос, относно профилактика на ДПФ. Някой ползвал ли е добавка XENUM In & Out ?

Четох доста позитивни отзиви по различни форуми. Не е евтина, но дава доста добър резултат.

здравей Станиславе! Аз карам Lancer 1.8 DI-D / 116 hp / 4N13 2013 год. Единственият ми проблем беше ДПФ филтъра. При активиране на режим за почистване на саждите /за което няма сигнализация и не усещаш кога се случва/ влиза нафта в картера. За пробег около 2000 км - около 700 мл се вдигна нивото. Ходих в Silver star - направиха принудителна прочистване и смениха маслото, но ефект никакъв - пак влиза нафта. А колата е на 70000, би трябвало ДПФ филтъра да не е в толкова ужасно състояние. Още веднъж опитах - свалихме го и го промихме с препарати и струя под налягане, но уви - трети път смених масло. Така че тази Clearteh технология на Мицубиши май не е много успешна. Никакъв друг проблем нямам колата си е много добра но със забележка че разходът на гориво е малко по-висок от указаният за модела.Успех !!! :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

здравей Станиславе! Аз карам Lancer 1.8 DI-D / 116 hp / 4N13 2013 год. Единственият ми проблем беше ДПФ филтъра. При активиране на режим за почистване на саждите /за което няма сигнализация и не усещаш кога се случва/ влиза нафта в картера. За пробег около 2000 км - около 700 мл се вдигна нивото. Ходих в Silver star - направиха принудителна прочистване и смениха маслото, но ефект никакъв - пак влиза нафта. А колата е на 70000, би трябвало ДПФ филтъра да не е в толкова ужасно състояние. Още веднъж опитах - свалихме го и го промихме с препарати и струя под налягане, но уви - трети път смених масло. Така че тази Clearteh технология на Мицубиши май не е много успешна. Никакъв друг проблем нямам колата си е много добра но със забележка че разходът на гориво е малко по-висок от указаният за модела.Успех !!! :icon_thumbup: :mitsu-smiley:

 

Благодаря ти за коментара колехга Т1. В крайна сметка премахна ли ДПФ физически и софтуерно или продължаваш да си с него ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Т1, не разбрах усещаш ли регенерациите или ги прекъсваш? При прекъсване най-вече се пълни маслото с нафта.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Т1, не разбрах усещаш ли регенерациите или ги прекъсваш? При прекъсване най-вече се пълни маслото с нафта.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

 

Аз да вметна, че последния ми пробег от септември насам е 3600 км. Всичките минати извънградско, 3 по 1200 км. Не съм усетил регенерация и не съм наблюдавал повишаване на нивото на маслото. Но сигурно регенерация е имало. Преди това за кратък интервал лятно градско ми прави 2 пъти регенерация. Сега ако започна да я карам зимно на кратки разстояния не ми се мисли как ще е.

 

И още нещо, вчера заредих от ОМВ макс моушън, но помолих и малко да ми капнат в една тубичка. След това прелях по 300 грама в две малки шишета от минерална вода. Едното пренощува в къщи, а другото в камерата на хладилника при -8. Това което беше в къщи на 22 градуса си остана супер течливо, е не като бензин. Другото от камерата беше станало като гъсто масло за скоростна кутия, а все пак е от хубавата нафта и не е било в камера за дълбоко замразяване на -16.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега Т1, не разбрах усещаш ли регенерациите или ги прекъсваш? При прекъсване най-вече се пълни маслото с нафта.

 

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk

По никакъв начин не се усеща регенерацията на ДПФ-а. Така че не мога да отговоря на въпроса дали съм я прекъсвал. Вероятно да, при прекъсване се пълни с нафта картера.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По никакъв начин не се усеща регенерацията на ДПФ-а. Така че не мога да отговоря на въпроса дали съм я прекъсвал. Вероятно да, при прекъсване се пълни с нафта картера.

Е, тя работата ясна тогава, прекъсвал си регенерациите и затова се пълни с нафта. Принципно това е голяма простотия, как са го измислили не ми стига акъла. Моята постоянно я следя, защото я карам предимно градско и къси извънградски. Като вдигне оборотите на 900 и почне да ръмжи по-странно при подаване на газ и я разхождам за 20 мин. Така вече 13000 км не ми е вдигнала маслото, скоро го смених. Но преди е правила проблем, дори и е правена принудителна регенерация в Мицубиши. Така че ако я следиш и не прекъсваш регенерациите не би трябвало да имаш проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Интересува ме на този двигател - 4N13 на Mitsubishni, доколко е нормално, като извадя щеката на маслото и от там да духа сравнително силно и се усеща миризма на картерни газове.

В сравнение с D4D на Тойота 2.0 110 к.с. там от щеката нищо не излиза, няма и най-малък полъх.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...