Премини към съдържание

Съвети за Грандис


Препоръчано мнение

Здравейте колеги. Фен съм на японските автомобили. Имам Лансер 2003-та, 2000 кубика, сега се оглеждам за Грандис за семейна кола. Искам само и единствено бензин с газова уредба, заради разстоянията които ще се кара колата. Има ли някакви детски болести за които трябва да внимавам при огледите? Някъде четох че при каране на газ се вкопават много клапаните и трябвало да се регулират на около 60 хил. Те не са ли като на 4G63 мотора само регулиращи? Колите които са на газ са на доста километри, все пак за това им е монтирана такава. За какво трябва да се оглеждам при огледа? Ще съм ви благодарен ако ме напътите със съвети

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните не са саморегулиращи. На 100к км препоръчително се регулират. На LPG 50-60k.Стържене от ск.кутия( ръчна)! При тръгване на първа е най ясно! Износен лагер на първичния вал. Може да се кара и така. Евтин е, (10-на лв.)но требе отваряне освен, ако не сменяш съединител!

Корава кола без изявени дефекти и проблеми! Моторчета на клапи, клемореди и ей такива досадни неща са напълно реални за кола над 10 год. Над 250к км може да се наложи по сериозни ремонти, но няма начин, примерно стартер или генератор да е вечен :)

 

ПП По горното е за Грандис 2,4

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните не са саморегулиращи. На 100к км препоръчително се регулират. На LPG 50-60k.Стържене от ск.кутия( ръчна)! При тръгване на първа е най ясно! Износен лагер на първичния вал. Може да се кара и така. Евтин е, (10-на лв.)но требе отваряне освен, ако не сменяш съединител!

Корава кола без изявени дефекти и проблеми! Моторчета на клапи, клемореди и ей такива досадни неща са напълно реални за кола над 10 год. Над 250к км може да се наложи по сериозни ремонти, но няма начин, примерно стартер или генератор да е вечен :)

 

ПП По горното е за Грандис 2,4

 

Благодаря за отговора.

Минавам средно по 100 километра дневно и ми трябва наистина надеждна кола. Лансера ми е на над 300к км и смея да твърдя, че е в перфектно техническо състояние. Живея в Германия и колата ми трябва ежедневно, не мога да си позволя нито един ден без кола, за това всеки автомобил който съм купил до сега е минал абсолютно пълно обслужване, без каквито и да е компромиси.Масла, ремъци, филтри и водна помпа, окачване и всичко прилежащо към него, изпускателната система от катализатора до последното гърне се подменя задължително. И Грандис-а който ще взема ще мине такъв ремонт, просто ми трябва да може да ме прибере до Бг на лято. За проблемите питах, защото не искам да вземам немска или френска кола и да се поболявам по електроники, дюзи и тем подобни вродени болести. Имам колеги които прекарват по един месец сумарно в годината, я за планово обслужване, я за чистене на грешки. Не съм някой фанатик, не си чистя колата през ден, просто искам колата да ме предвижи от точка А до точка Б без каквито и да е премеждия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Мога да споделя от моя опит до момента при изминати около 40хил. безпроблемни километра с въпросния Грандис и дълги пътувания в Европа.

Изводите ми са на база личен опит и доста четене по чуждестранни форуми (най-вече американски, тъй като мотора 4g69 е разпространен там).

Според мен трябва да се обърне внимание на нещата по-долу при първоначално обслужване на колата и по този начин ще си осигурете надежден автомобил.

 

- Трябва ти ревизия на стартера. Бендикс и прочие или направо нов. Моя личен не е отказал, просто беше профилактиран и работи без проблем.

- От съфорумници знам за податливи корминлни накрайници (вътрешни и външни), но според мен това зависи много от начина на шофиране, експлоатация и пътните у-вия.

- Направи добро обслужване на ангренажния комплект + водна помпа. Двигателя е с 2 ангренажни ремъка и балансиращи валове, който трябва да бъдат зацепени по процедура.

- Слаб първичен лагер на скоростна кутия. При евентуален ремонт, направо сменяш и комплект съединител. Ще разпознаеш дефектиралия лагер лесно.

- Ако слагаш АГУ, бъди сигурен че хората са вече слагали на Грандис и са запознати с двигателя. Трябва ти добра допълнителна смазваща система.

- Редовен реглаж на клапани - м/у 30-50 хиляди. Трябва да бъде направено по процедура.

- Задните спирачни апарати имат склонност към "запичане" и им е нужно правилно смазване на водачи, обезвъдушване и т.н.

- Добре позната болежка е проблем с климатичната система. Има доста клипове в интернет. При мен, все още работи добре.

- Ако е карана в Германия/Австрия и т.н съм виждал 3 Грандиса включително и моя със скъсани жила за ръчна спирачка.

 

Списъкът не е малък, но нека не забравяме че все пак това са употребявани автомобили. Всичко описано по-горе може да се провери/подмени

при първоначално обслужване и при нужда от подмяна/смяна на всичко това няма да излезе кой знае колко, сравнено с други марки, имайки предвид че искате колата да е надеждна.

 

Дано да съм ви помогнал. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор.

Да знаете какъв е дерта с балансиращите валове на тези мотори? След 150-200к км почвали да страдат от тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За специфичен проблем с балансиращите валове не съм чувал... по-скоро проблемите са следствие от неправилното им зацепване.

Има комплекти за премахване на единия балансиращ вал, но не знам до колко е необходимо. Вземете хубав ангренажен комплект и водна помпа

и този който ви я монтира трябва да бъде наясно с процедурата и всичко ще е наред:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://youtu.be/nKDziO6pB2A

Ако разбираш руски, това ще ти помогне. Пича има таксита само от тази марка :)

Че то има ли Българин който не разбира Руски, при положение че беше задължителен в училище? Изгледал съм всичките клипове в Тубата като се надявам да съм добил някаква представа какво трябва да гледам. Благодаря ви за помощта, имам няколко термина за огледи и ще видим дали ще има с какво да се похваля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата е на лице вече. Днес се убих от път, от единия край на Германия до другия. Колата е 2005-та с газ, което беше и условието ми на търсене. И тука идва следващия въпрос, знаете ли какво масло се налива в казанчето за газовото и за колко време му стига един литър масло? Не мога да кача снимки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте пичове, извинявам се много но като пуснах тема за проблем със скоростите защо никой не ме светна че има някакъв си лагер който е проблемен, нали обменяме опит, това ми е първата японска машинка и очаквах малко помощ, недай си боже да попитам за компютъра няма и да получа явно информация, DJ Tymbi единствено пое инициатива да помогне, може би се налага да се обръщам само към него,в Volkswagen форума не съм имал такова мълчание, не искам да обидя никой но не е нормално според мен, вземи кола после питай и ще чуеш мълчание.

Редактирано от Санди81
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление напоследък е така... И аз чакам отговор в една друга тема от 4 дни вече. И гледам да се оправям доколкото е възможно сам. Може би сезонът е причината. Или просто никой няма проблеми и си кара колата, а не мисли за ремонти :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен японските автомобили не са чак толкова разпространени като немските например, и от там идва по-малката посещаемост на форума. Иначе и аз още не съм си отговорил на въпроса какво масло трябва да наливам в казанчето за клапаните.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.jlm.bg/bg/items/show/Avtogaz-i-metan/JLM-Valve-Saver-Fluid-1L/2/41

 

Това ще ти свърши работа. Отзивите са добри. Гледам че не си в България, така че трябва да е достъпно и по другите държави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

://www.jlm.bg/bg...r-Fluid-1L/2/41

 

Това ще ти свърши работа. Отзивите са добри. Гледам че не си в България, така че трябва да е достъпно и по другите държави.

Благодаря, намерих го и тука, ще ми свърши перфектно работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Излезе и първия проблем на автомобила. Светна ми чека, имам OBD2 ELM 327 , но не знайно защо не може да се свърже с компа на колата. Сега не знам дали да си поръчвам директно две ламдасонди и да ги сменя или да изчакам още месец и да видя дали в Бг ще успеят в сервиза да се вържат с компа и да изчистят грешката?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Излезе и първия проблем на автомобила. Светна ми чека, имам OBD2 ELM 327 , но не знайно защо не може да се свърже с компа на колата. Сега не знам дали да си поръчвам директно две ламдасонди и да ги сменя или да изчакам още месец и да видя дали в Бг ще успеят в сервиза да се вържат с компа и да изчистят грешката?

 

То по OВD2 са няколко протокола и може точно тоя на Грандиса да не се поддържа от устройството. Иначе ако е някоя от сондите само с чистене на грешка няма да се оправи, ще светне пак, пък след смяната на сондата трябва да се изчисти грешката, т.е. трябва си диагностиката.

 

ПП Може с мултицет да се проверят сондите. Откача се конектора и се гледа за съпротивление за двете черни и за другите.

Редактирано от vcolt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То по OВD2 са няколко протокола и може точно тоя на Грандиса да не се поддържа от устройството. Иначе ако е някоя от сондите само с чистене на грешка няма да се оправи, ще светне пак, пък след смяната на сондата трябва да се изчисти грешката, т.е. трябва си диагностиката.

Ясно, ще изчакам до отпуската, че тука малко калпава системата, хем се чака доста време, хем с неизвестен резултат. Да препоръчате нещо с което да мога да чета и чистя грешките, но за Грандис специално? Странното, е че с OBD-то си влизам в Лансера и си чистя спокойно грешката на чека. Там ми се появява регулярно макар да съм сменил и двете сонди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ще изчакам до отпуската, че тука малко калпава системата, хем се чака доста време, хем с неизвестен резултат. Да препоръчате нещо с което да мога да чета и чистя грешките, но за Грандис специално? Странното, е че с OBD-то си влизам в Лансера и си чистя спокойно грешката на чека. Там ми се появява регулярно макар да съм сменил и двете сонди.

 

Протоколът е ISO-9141 (това само за бензиновите двигатели), устройство което го поддържа, би трябвало да може да чете и чисти грешки. Аз си взех някакво по-общо, че да мога и на Колта ми да го ползвам, който е с CAN, та специално за Грандис нямам поглед. Иначе сондите на Грандиса са 4, две преди катализатора и две след, а в ръководството 13А-391 е описано как се проверяват.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Протоколът е ISO-9141 (това само за бензиновите двигатели), устройство което го поддържа, би трябвало да може да чете и чисти грешки. Аз си взех някакво по-общо, че да мога и на Колта ми да го ползвам, който е с CAN, та специално за Грандис нямам поглед. Иначе сондите на Грандиса са 4, две преди катализатора и две след, а в ръководството 13А-391 е описано как се проверяват.

Благодаря за отговора. Сега проверих, ОВД-то ми поддържа протокола, прави опити да се свърже по 46 протокола което отнема повече от 30 минути, свързва се по ELM, но не може да се свържи по ECU. Проблема е някъде по-на дълбоко, но не ми се заиграва, че да не се наиграя. Ще го лекувам в БГ.

Редактирано от djidjo75
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе нов автомобил, би трябвало да се свърже по ОБД. Оня ден един познат с Пинин ми се обади че нещо не върви като хората. Имах под ръка OBD2 ELM 327 с bluetooth, закачи от раз, че и показа грешката - липса на искра към 3-ти цилиндър. При вадена на бобината и свеща - всичко клеясало.

Ама на моя Вагон такива ОБД-та не минават. Много си играх - само Mut-Scaner и EvoScan пдкарах. С Vag-com интерфейс.

А ламбда сонда е зор да се провери дали работи коректно. С мултицет абсурд. С цифров осцилоскоп може и да се види дали клати коректно, ама ако е станала ленива няма как да се хване лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, ще изчакам до отпуската, че тука малко калпава системата, хем се чака доста време, хем с неизвестен резултат. Да препоръчате нещо с което да мога да чета и чистя грешките, но за Грандис специално? Странното, е че с OBD-то си влизам в Лансера и си чистя спокойно грешката на чека. Там ми се появява регулярно макар да съм сменил и двете сонди.

 

 

Сменяй ламбдите, не разчитай на чистене на грешки. Правят проблем с подгревния елемент и колкото да чистиш грешки винаги ще свети. Купувай сонди само на Denso.

Смяната е лесна, всеки ще може да го изпълни.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"Универсални" за предкатализатор са DOX-0113, за след са DOX-0109 - със сплайсване на кабели и си ползваш конекторите от старите, има и някакви DirectFit, които не съм ги виждал в наличности тука.

За тия пред катализатора има топлинен щит и вложка шестограм 22 рязана за кабелите ще е от полза.

 

Иначе ако успееш да укажеш на диагностиката кои протоколи да пробва, може и да стане, моята също малко се лигави, включвам в порта, давам на контакт, пускам да чете и не иска, изключвам, давам пак контакт, пускам пак да чете и се връзва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добър вечер. Отново въпрос за нашите возила. запознати ли сте как точно се захваща този вид багажник на Грандис без рейки на покрива?

https://www.ebay.de/itm/THROUGH-PAIR-OF-ALUMINIUM-ROOF-BARS-119-CM-WHISPBAR-MITSUBISHI-GRANDIS-RAI/352437834278?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_

Във момента съм с багажник който с една скоба се хваща през трегера, но тази скоба се вижда и малко ме дразни.

И още един въпрос относно спирачната течност. Колко течност събира цялата система, поръчах от тази два литра и се надявам да ми стигнат за смяната и.

https://www.ebay.de/itm/2x1L-LITER-CASTROL-REACT-PERFORMANCE-DOT-4-BREMSFL%C3%9CSSIGKEIT-BRAKE-FLUID-32490093/401449839907?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Само тя ми липсва и съм готов със събирането на всички течности необходими за пълна подмяна, скоростна кутия, хидравлика, двигател, антифриз и спирачна течност.

Смятам, че подмяната на автомобил 2-ра употреба е абсолютно необходимо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, знаете ли дали ключът който е за заключване на колата има някакъв чип за запалване или някаква друга защита против кражба? Понеже купих колата само с един ключ си купих втори и смятам в България да ми го направят, като не ме бърка дали ще заключва от дистанционното или не. Но ме бърка ако ми го направят и отключа колата, но не мога да я запаля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...