Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем с ел. серво! Губи се! Твърд волан!


ferrarko

Препоръчано мнение

Здравейте.

От известно време ми се появява проблем с електрическото серво на волана. Пускам нова тема, защото намерих само една подобна, но не знам дали е същият проблем, пък и заглавието не е точно.

Горе долу ситуацията е следната:

Това никога не се получава при студен старт, тоест колата цяла вечер не е карана и сутринта при запалване да се появи проблемът! Не зависи от околната температура и метеорологични условия. Получава се след като като колата е карана, няма значение дали са 6км, 100км или 200+ км . Например спираш и гасиш колата за да разтовариш покупки или да платиш горивото на бензиностанцията, след което се връщаш в колата, завърташ ключът и палиш. Пробваш да завъртиш воланът, но го усещаш твърд, труден за въртене и в същият момент изскачат съобщения на борд компютърът.

IMG-1085.jpg

Принципно излизат една след друга две графики, но все не успявам да заснема втората, защото докато извадя телефона графиките се припокриват с тези на неработещият ABS/ESP. Но другата май беше само с волан и пише CHECK(Проверка).

Понякога сервото се връща след загасяне и повторно запалване, друг път не става и трябва да покарам 10~100м докато се върне.

 

По чуждите форуми не успях да намеря смислена информация, може би не знам какво точно да напиша. В нашият намерих само една подобна тема, пак е за същата Lancer спецификация. Но там колегата се оплаква, че сервото му се губи в движение, при по високи температури и не му вади графики.

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=38488

 

.....проблема ви е в електромотора долу при рейката....когато това се случи, пипнете ел. мотора и ще се изгорите.....проблемите може да са два:

1 е че четките на четкодържателя не контактуват със необходимата сила към колектора,и тогава се загрява още повече мотора, при което в един момент прегрява когато темп. на околната среда е по висока....

2 е пак като първиия ,но причината е чисто механична и се състои от това, че при загряване на ел. мотора, притискателя на ел. мотора към рейката е уж тефлонов или полиамид ,но при по високи темп. той запича като се разширява и затяга ел. мотора....

Бушоните за ел. рейката НЕ изгарят ,защото той все пак се върти и тока ,който минава през него е почти на пиковата граница до изгарянето му......те се намират поне на Колта ,на самата плюсова клема на акумулатора....

 

.....като допълнение към горното, сетих се че съм имал и друг проблем, в самата рейка имаше разбит водач на гребена и той се закачаше от зъбите му при по високи температури, защото нямаше грес там вече ,и гребена работеше на сухо, когато е по ниска темп. тогава явно от влагата или конденза се мажеше и всичко беше ок....това е все едно ефекта при разбит шарнир, когато е горещо и сухо, той скърца , когато е мокро или влажно , той не скърца, въпреки че е разбит......

 

Тези цитати от другата тема на DJ Tymbi незнам дали важът и за моят проблем. Но независимо дали важът или не, не разбрах може ли да се ремонтира това електрическо серво?!

 

Исках да отида на диагностика в Бургас, но там откакто станаха Силвър стар ми казаха, че нямат диагностика за :mitsu-smiley:. Уж ги продават, а не могат да ги обслужват :icon_hmm: :icon_doh: ! Колата вече е на 180000км., започна да се появява около 170000км.

 

Ако може помагайте или поне споделете опит :help:

Редактирано от ferrarko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....проверете тези неща които съм писал, но като допълнение ,първо си проверете акумулатора дали е ок, дори за проба го сменете с друг читав /нов ......защото когато запалиш мотора, стартера е дръпнал едно количество ел. заряд,но пък при запален мотор се върти и алтернатора,който пък държи 14 волта и акумулатора се зарежда ....когато обаче завъртите волана,част от тока на аллтернатора отива за захранване на ел. сервото,което понякога е около 70-90А ток....а самия алтернатор пика му е 80-90А ток.....за това ,в този момент когато завъртите волана, част от тока идва и от акумулатора,ако той не е ок, тогава се случва и тази ситуация,която ие имате.....не е лошо да проверите освен ак-ра, и клемите силовите ,които захранват ел. сервото.....да ги почистите от окисляване.....

За да ви свети така на таблото,сигурно ви изписва грешка, хубаво е да се прочете коректно, част от грешките са свързани с захранването ,нещо от типа на :нисък волтаж,недостатъчен ток и т.н.....В ози ред на мисли, е желателно да прослелдите целия процес на електрозареждане и връзката алтернатор-акумулатор-ел.серво.....това става с амперметър и волтмеър...първо да се замери ал-ра какво напрежение вади при запалването на мотора и след това, когато той загрее, по същия начин се замерва и тока, който черпи за ел.серво....имайте напредвид че тока е доста голям и обикновен мултицет не може да замери такива стойности ,защото ообикновенно са до 20А ток, а на вас ви трябва 100А да мери ток....когато всичко се изясни по токовете, тогава прибягвайте към горните неща които съм ги бил описвал навремето....

По принцип се ремонтират такъв тип рейки,така че няма драма.....,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторът ми е нов, този номер ми го правеше и преди да сложа новият акумулатор. Този съвет с акумулатора ми го дадоха и в Митсубиши Бургас (бившето ДарсАуто), но след поставянето на чисто нов, сервото продължи да се губи.

 

Ех DJ Tumby защо сервиза ти е чак в София !?! :icon_crying:

Редактирано от ferrarko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ужас!!! Явно съм късопаметен!!! Сега докато рових из форума, намерих такава тема и то създадена от мен самия. Аве снощи ме глождеше нещо докато пишех темата, че вече съм писал или обяснявал по този проблем, но не помнех къде или с кого! Явно снощи бая ми се е спяло :) :icon_blush: :icon_doh:

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=38182&pid=350448&st=0entry350448

Редактирано от ferrarko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Оказва се че проблемът е свързан с неработещият ми ABS и грешките които той генерира!

 

Когато ходих да ми ремонтират ABS, споделих за този проблем и ако може да се оправи! Направиха диагностика, нищо не намериха и предположиха, че проблема е свързан с грешките от ABS! Това ми се стори малко вероятно! Но излязоха прави!

След ремонта на ABS, проблема с волана повече не се е появил! Така че имайте го в предвид, ако не ви работи ABS и понякога се губи сервото на волана.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=36208&st=40&gopid=357697entry357697

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

....,По принцип се ремонтират такъв тип рейки,така че няма драма.....,

 

 

В този ред на мисли ми е интересно, кое е по-добро, хидравлично или електрическото серво, конкретно за Лансер ? И ако се стигне до ремонт, кое се оправя по-лесно ?

Защото много често по форумите има препатили от ремонти на хидравлични рейки, които споделят, че ремонта за който си струва да се плаща е само чисто нова рейка.А и помпата не се оправя, а се сменя, което не е много евтино.

Редактирано от Stanislav Konstantinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...