Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Non turbo to turbo 4g63 eclipse 2g


Препоръчано мнение

Какво ми трябва ,за да сложа турбо на Mitsubishi eclipse 2g 4g63 non turbo ,какъв build трябва ,какво трябва да сменям,да слагам,какво турбо бихте ми предложили и ,ако имате някакви предположения колко ще струва гд всичкото .Благодаря!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега то е дълго и широко, но не е невъзможно. Ако имаш много читав и запазен екземпляр и едно 2-3 хиляди си струва да се направи турбо, зависимост от това какви части ще вземеш, колко от тях ще са втора употреба, в какво състояние и разбира се ако трябва да заплатиш труда. Но най-вече зависи дали сегашния ти двигател е в добро състояние. Трябва да кажеш коя година е произведена, между 95-96 и 97-99 има една основна но значителна разлика при средния лагер на коляновия вал. Освен това, най-слабата част в този двигател (така наречен 7 болтов 4Г63) е биелата. Види ли над 250-270 коня става рисково особено ако не е настроена читаво. Ако сложиш стоковата Гарет Т25 (0.7-0.8 бара) турбина ще ги издържи без проблем и можеш да си изкараш едни 220-230 коня на двигателя и да си пееш. Дори и 16Г турбина можеш да изръгаш но под 1 бар.

 

Самите бутала са с по-висока степен на сгъстяване, 10:1. Не са значителен проблем и са сравнително здрави. 7 болтовите блокове имат маслени пръскалки които охлаждат допълнително тези бутала. Но отново диапазона ти е между 200-250 коня. Ремапа ще е силно препоръчителен, иначе ще върви на доста по-богата смес, и следователно загуба на потенциална мощност и повече харчене...

 

Говорейки за ремап, фабричния компютър (ЕКУ) на нашите атмосферни еклипси не са програмируеми. В смисъл че не са ЕПРОМ и не може да им се сложи 'чип', който след това да се ползва за ремап и пренастройка на самите стойности, горивни карти, таийминг и т.н. Най-добре е да си намериш или заводски компютър от 2ра ген Турбо (Щатски модел), или да търсиш някой който може да прави магии.

 

Зависимост от това каква турбина ще избереш, най вероятно ще има маслено и водно охлаждане. За водния път, пуска се към голямата тръба след водната помпа, и към термостата, но трябва да се пробият по 2 дупки и да се сложи щуцер. Или за по-лесно, намираш тръба и термостат от турбо модел.

 

Масления път се прекарва или от главата (има една тапа която се маха и се слага банджо болт с мека връзка), или долу от масления филтър, пак има тапа, която може да се използва за захранване. Обратния път е лесен, на картера има едно плоско място; изрязва се централна дупка (диаметър 15-17мм), измайсторява се някакъв фланец който ще лежи там, пробиват се по още 2 дупки за да се захване с болтчета например (отвътре на картера се заварят 2 гайки), и после пускаш някакъв маслоустойчив маркуч нагоре към изхода от турбината, отново с някакъв направен метален фланец. Има много опции. Може и да ползваш фабричната маслена тръба за Т25цата.

 

Съединителя и маховика също е различен. При атмосферките маховика е изцяло плосък и притискателния диск е друг. При турбо модела има стъпала по окръжността, където се прикрепя притискателя. Заводския съединител на атмосферката ще ти приплъзва дори и при 200 коня, за това помисли дали ще си търсиш използван турбо маховик с нов съединител комплект (за турбо), или изцяло нов маховик, например Еxedy или Fidanza, те са олекотени.

 

Скоростната кутия е с по-къси предавки от турбо кутията. Вътрешностите и зъбите са по-слаби. Не издържат на много коне, но може за момента с нея да караш. Пък като гръмне, гръмне.

 

Отново за турбо системата. Можеш да намериш абсолютно всяка една част от заводски турбо еклипс (2ра ген само) и да ги сложиш на твоята. Пасват 1 към 1. Страничен интеркулер, Т25 турбина, маслен път, воден път, въздушен път (общо 4 на брой), включително шноркела от филтърната кутия до турбината. МАФ–а е същия, не го барай него. Ще ти трябва някакъв блоу оф клапан. Препоръчително е да използваш дросел+коляно от турбо Еклипс. Вървят заедно и ще те улесни ако намериш такова.

 

Реално погледната нещата не са много, но са специфични. Има адски много изписано по темата. Аз само ти ги нахвърлих като общо казано да имаш бегла представа за какво иде реч. Ако наистина се интересуваш, започни да търсиш подробна информация из нета за всяка една ключова дума която съм написал, и ще ти се изяснят доста нещата. Кое какво е, защо е, колко струва и къде се намира. Ще ти дам линк към един колега от Унгария който си турбинира неговия атмосферен Еклипс със 95% заводските части, и се получи доста добре. Впрочем не казвам че в нашия форум няма знаещи, или че няма такива, които са правили точно това, но там ще намериш много по-специфична и целенасочена информация точно за Еклипсите (DSM).

 

https://www.dsmtuners.com/threads/mitsubishi-itsabitshiti-eclipse.519560/

 

Иначе тук в България има достатъчно хора със знания и части, които биха ти направили колата с турбо. Но ако искаш всичко сам да правиш, без да прозвуча като много знаещ, имаш супер много материал да почетеш в близкото бъдеще и да започнеш да правиш план и списък с какво точно ще ти трябва. Опциите са много, пътищата различни, но в крайна сметка нищо не е невъзможно.

 

Успехи и дано някой друг също даде съвет. За кола като Еклипса е срамно да остане 150 коня. :rulez: :plane: :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много хора ми казаха,че парите ,за които ще дам ,за да сложа турбо на гс мога да си купя гст или гсх и аз удобрявам това мнение,но поне в България и като цяло в Ес мн трудно мога да намеря турбо версиите на еклипса 2г, а колата просто е невероятна и с мерак бих карал една такава

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...