Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Galant 2.5i V6 - лек тунинг


nor3play

Препоръчано мнение

Привет на всички. От два дни съм собственик на Galant 2.5i V6 163коня. Искам да ви попитам дали има варианти за леко засилване на автомобила. В идните дни ще ревизирам кабели, свещи, горивна помпа и ще почистя дюзите. Освен това мисля върху слагането на спортен филтър( премахване на панелния филтър и поставяне на коносовиден такъв), генерация и ремап. Само по себе си, всяко от тези неща няма да имат голям ефект, но от трите взети заедно очаквам около 20-30коня разлика. Какво мислите по този въпрос? Също как стоят нещата с ремапа и дали въобще е възможно, защото когато се обадих на известен тунинг център, те ми отговориха, че няма какво да направят за този двигател. Благодаря за вниманието! Извинявам се ако има вече такава тема и очаквам вашите коментари и предложения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само по себе си, всяко от тези неща няма да имат голям ефект, но от трите взети заедно очаквам около 20-30коня разлика. Какво мислите по този въпрос?

Мен ако питаш, мисля, че си голям оптимист .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох тук, че може да се увеличи мощността с 15-ина к.с.:

https://www.torquecars.com/forums/threads/galant-2-5-v6-induction-kit-exhaust.5877/

 

А тук виждам продават чип, който 'на хартия' вдига мощността с 15-на %:

https://www.ebay.co.uk/itm/UK-Chip-Tuning-MITSUBISHI-Galant-VI-2-5-120kW-136HP-97-04-Performance-Power-CS1/153350071665?fits=Car+Make%3AMitsubishi%7CModel%3AGalant&epid=17009511368&hash=item23b4606571:g:A6YAAOSwp3dcSFZx

 

Дали някой не е пробвал?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Първо, честито, и да си я караш с кеф и много безаварийни километри!

 

Иначе... И 1000 октанов бензин да сложи, това няма да промени мощността по никакъв начин. Високия октан гориво е за други цели...

 

За възд. филтър, препоръчвам да оставиш фабричната кутия, и да смениш филтъра с такъв тип, който е направен да влиза като заводско, но пак да е тип 'спортен'. Нещо от сорта на K&N номер 33-2794.

 

За ремапа... Много хора са с грешно впечатление какво е то дефакто и как/на кои автомобили може да се прави. На повечето такива Мицубишита, особено по-старите (1990-2003/4), ако компютъра (ЕКУ-то) не е вид ЕПРОМ (програмируем), то тогава няма начин да се ремапне или да се пипа каквото и да било. Алтернатива е самостоятелно ЕКУ, но там цените започват от 1000 лева и нагоре. Освен това, дори и да може да се ремапне специално този автомобил, трябва да се помисли за увеличаване обема на всмукван въздух. Ремапа, общо казано, променя горивните карти на компютъра. За всеки даден оборот и количество въздух, се увеличава количеството впръсвано гориво. Повече въздух = повече мощност, но само ако има достатъчно гориво, иначе поразии колкото искаш.

 

Само с един филтър, дори и цялостен алуминиев интейк кит, не може да се постигнат тези нужни количества допълнителен въздух. Най-ефективно оказват влияние естествено разпраделителни валове с увеличен лифт и продължителност, увеличаване на самия обем на двигателя (по няколко начина), или директно монтиране на турбина или суперчарджър. Но за тези неща говорим сериозни пари и читави майстори/тунери...

 

Лично аз бих препоръчал да си я караш така. Инвестирай някой лев в потенциални ремонти, които чакат (например криви дискове, ръждиви вежди/бомбета) и т.н. Покарай я така. И ако прецениш, че това е колата за теб (Галант като цяло), чукваш "VR-4" и почваш да планираш как да го намериш туй чудо и как ше го храниш :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор. До преди да взема галант-а карах бмв и там "тунинга" се случваше една идея по-лесно. Ще продължа да чета относно чипосване, интейк и т.н. Ако намеря нещо интересно ще го споделя тук и ще очаквам вашите коментари.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз ровя за много неща за моята. Да кажа аз в какво ще инвестирам К§Н 33-2794 сега се намира в БГ на същата цена както навън.

Колегата е прав да си ползваш кутията а не тия конични филтри, който изглеждат гъзарски но дърпат от горещия въздух в коша.

Друго моето можеш да направиш, намери си кутия или поне само тръбата от където се засмуква въздуха от VR4 защото е с по-голям дебит

и съответно виж къде има отвори на предната решетка в горния десен ъгъл пак на VR-a. Едва ли ще усетиш някаква брутална разлика но

защо пък не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само тръбата(фунията) от VR4 няма да му свърши работа, трябва да намери и входната част на кутията за филтъра, отвора към фунията е доста по-голям от на обикновения Галант. Фунията от обикновения Галант направо влиза в отвора на VR4.

Но не мисля, че ще усети разлика при тази смяна с фуния от VR

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
  • преди 2 месеца ...

Не мисля че му трябва още гориво. Той и така няма изхранване като се натисне. Двигателят е настроен за равномерен ход и еластичност. На 2000 оборота има 90 процента от максималния въртящ момент. Кутията е само с 5 ръчни предавки, които са оразмерени за нормално пътуване. Да бяха шест и с по-малки падове на оборотите щеше да се освободи двигателната тяга. А така е като завързан - голяма каросерия, предавки, плавно развърта е без втори тласък и тн.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

По-добре инвестирай в качествено и пълно обслужване. Смени свещи и, ако трябва, дистрибутора, горивен филтър, почисти дюзите, провери си налягането на горивото.

Иначе съм пробвал с K&N и не се усеща кой-знае какво. Единствения път, когато усетих разлика е когато свалих катализатора, и то не в посока ускорение, ами по-добра еластичност - на 5-та имаше чувствително по-голям въртящ момент.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...