Премини към съдържание

Покачване на нивото на маслото


Препоръчано мнение

Колеги здравеите, много се извинявам може ли малко помощ? Става въпрос за Паджеро 4 3.2 дизел 200к.с. Остават 1000 км до смяна на маслото и е вдигнали нивото 5 мм. Над максимума. Маслото е Мотул, нормално ли е това, казаха ми че имало връзка с регенерацията и било нормално когато наближи смяната на масло да се повиши малко нивото. Иначе джипа не пуши при каквито и да е ситуации, маслото за 15000 изгаря около 500 грама.

 

Порових се, но нищо не намирам по въпроса, освен за стари автомобили, маслото е чисто без миризми на антифриз или нафта, няма проблем с вървенето ускорението и т.н.

Преди смяната на маслото беше направена принудителна и успешна регенрация в Митсубиши.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравеите, много се извинявам може ли малко помощ? Става въпрос за Паджеро 4 3.2 дизел 200к.с. Остават 1000 км до смяна на маслото и е вдигнали нивото 5 мм. Над максимума. Маслото е Мотул, нормално ли е това, казаха ми че имало връзка с регенерацията и било нормално когато наближи смяната на масло да се повиши малко нивото. Иначе джипа не пуши при каквито и да е ситуации, маслото за 15000 изгаря около 500 грама.

 

Порових се, но нищо не намирам по въпроса, освен за стари автомобили, маслото е чисто без миризми на антифриз или нафта, няма проблем с вървенето ускорението и т.н.

Преди смяната на маслото беше направена принудителна и успешна регенрация в Митсубиши.

Здравей iordan 81. Според мен проблемът е от DPF филтъра. Да, направили са принудителна регенерация но това не значи че филтърът е чист.В Балкан стар освен този имат и още един вариант - да ти предложат нов филтър който струва към 4000 лв.Нямат право да го премахнат защото ще нарушат екологичните норми.А в маслото ти има нафта.Тъй като е в малко количество няма как да я усетиш.Може, но чрез химичен анализ в лаболатория.Остават ти два варианта - или да се почисти машинно или да се отстрани физически и софтуерно.За съжаление не съм сигурен кое е по-удачно.В този ред мисли Сталин би казал -има DPF-има проблем, няма DPF-няма проблем :) но пък не се знае доколко компетентно ще коригират компютъра на колата.А за машинното почистване знам три варианта:1.Без да разглобяват нищо от автомобила вкарват с апаратура Bardahl разни препарати 2.Почистване с ултразвук и в последствие нагнетяват препарат и вода под налягане/сваля се филтъра/ 3.Със спрейове и пароструйка/пак се сваля/ или добавка в горивото. Вариант 3 съм го пробвал - не става. Също и регенерация в Балкан стар е ала-бала.Даже ме предупредиха че ако карам градско много скоро ще имам проблем.Жалко че не ми е в гаранция колата.Продължавам да съм изумен кой болен мозък е измислил този DPF Верно в България горивата са некачествени, но все пак колата ми е на 75000км.Лошото е че всичките са в БГ.Още не съм решил какво да направя. Проучвам.Май Сталинският вариант е най-добре.Едва ли ще има проблеми с пушеци - нали отделно си има и катализатор.Ако направиш нещо-сподели.Нали за това е форум - да си помагаме.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Така както го обясняваш е нормално. На щеката имаш три белега, минимум, максимум и трета белязка, която показва до каква степен е допустимо да се повиши нивото на маслото в следствие на регенерация на DPF филтъра. Сменяш масло - зануляваш с тестер в бордовия компютър и в системата за DPF и повече нищо не трябва да правиш (имам в предвид да не започне да точиш масло, като забележиш че се е вдигнало над втората белязка). Ако от смяна до смяна нивото на маслото не се покачва до третата белязка, заначи всичко на пръв поглед е нормално, казвам на пръв поглед, защото трябва да се наблюдава и за течове и загуби на масло (тях електрониката не може да ги хване). Иначе с тестер може да се провери през какво разстояние е правил регенерация на DPF-a и от там да се прецени дали има проблем с тази система. По правило, градско и управление на къси разстояния (под 20км от палене до гасене) водят до по-честа регенерация (през по-къси интервали). При градски режим на кормуване е нормално да прави регенерация през около 400-500км при извъградско през 600-800км. Когато ресурса на DPF филтъра е на изчерпване, разстоянията през които прави регенерация падат значително и тогава покачването на маслото вследствие на регенерацията е по-бързо (обикновенно 3-5000км след смяната достига третото деление на щеката). Това вече е индикация, че има проблем и трябва да се търси сервиз за проверка. Винаги когато автомобила започне да прави регенерация на DPF-a е важно да се кара до приключването на цикъла докрай (това е изключително важно, защото прекъснатите цикли скъсяват живота на филтъра за твърди частици). По време на регенерация се покачват оборотите на празен ход, двигателя работи неравномерно и обикновенно се включват вентилаторите за охлаждане на радиатора (независимо, че температурата може и да е по-ниска от работната на двигателя) - това го казвам за да се научите да разпознавате режима на регенерация, защото няма лампа, която да показва това.

Добре де, а защо не хакнат една ламба за тази пуста регенерация. Има за задръстен ДПФ да сложат и една за регенерацият.

Аамм, тези на които перката им е с виско....

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пре предишната принудителна регенерация в Балкан стар, ми казаха, че DPF бил добре, нямало запушване. Сега смених маслото, но не съм го карал в Балкан стар за регенерация, но ако сега започне да вдига нивото на щеката - какво да го правя ? Така ли да го оставя или.... започвам да обмислям вариант за механично премахване на DPF + един ремап

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен на щеката има само 2 деления под формата на перфорирани точки на самия метален прът - едната е за минимум другата е за максимум, трето деление няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега много благодаря за изчерпателната информация, ще следя нивото, а ако нещо не е в нормите ще предприема някакви мерки, било то и механични :). Ако има нещо ново по темата ще ви държа в течение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така както го обясняваш е нормално. На щеката имаш три белега, минимум, максимум и трета белязка, която показва до каква степен е допустимо да се повиши нивото на маслото в следствие на регенерация на DPF филтъра. Сменяш масло - зануляваш с тестер в бордовия компютър и в системата за DPF и повече нищо не трябва да правиш (имам в предвид да не започне да точиш масло, като забележиш че се е вдигнало над втората белязка). Ако от смяна до смяна нивото на маслото не се покачва до третата белязка, заначи всичко на пръв поглед е нормално, казвам на пръв поглед, защото трябва да се наблюдава и за течове и загуби на масло (тях електрониката не може да ги хване). Иначе с тестер може да се провери през какво разстояние е правил регенерация на DPF-a и от там да се прецени дали има проблем с тази система. По правило, градско и управление на къси разстояния (под 20км от палене до гасене) водят до по-честа регенерация (през по-къси интервали). При градски режим на кормуване е нормално да прави регенерация през около 400-500км при извъградско през 600-800км. Когато ресурса на DPF филтъра е на изчерпване, разстоянията през които прави регенерация падат значително и тогава покачването на маслото вследствие на регенерацията е по-бързо (обикновенно 3-5000км след смяната достига третото деление на щеката). Това вече е индикация, че има проблем и трябва да се търси сервиз за проверка. Винаги когато автомобила започне да прави регенерация на DPF-a е важно да се кара до приключването на цикъла докрай (това е изключително важно, защото прекъснатите цикли скъсяват живота на филтъра за твърди частици). По време на регенерация се покачват оборотите на празен ход, двигателя работи неравномерно и обикновенно се включват вентилаторите за охлаждане на радиатора (независимо, че температурата може и да е по-ниска от работната на двигателя) - това го казвам за да се научите да разпознавате режима на регенерация, защото няма лампа, която да показва това.

Над дупката за максимум ниво на маслото на около сантиметър щеката си сменя цвета - става по лъскава.Това ли имате в предвид че е трети белег?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Не, белег си е - черта.

Моро, 2008 с ДПФ има ли такъв белег?

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Мисля че има, но явно има и автомобили при които няма - не съм сигурен.

Аз на моя не съм забелязал. На този кютюк трудно ще забележиш кога регенерира. Аз го хващам само с Торка по температурата на изгорелите газове нищо не забелязвам в работата на двигателя. Скачат от 400 на 750 градуса.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@niki nikolov

Дори да има ламбда, нищо няма да покаже.

Използват се температурни сензори, които следят регенерацията.

 

Колкото и глупаво да звучи, проблема в случая е "недаване на газ".

 

Карайте по смело поне един ден в седмицата, разбира се когато позволява ситуацията, и няма да имате проблеми. Стига разбира се всичко по системата свързана с ДПФ-а да работи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

@niki nikolov

Дори да има ламбда, нищо няма да покаже.

Използват се температурни сензори, които следят регенерацията.

 

Колкото и глупаво да звучи, проблема в случая е "недаване на газ".

 

Карайте по смело поне един ден в седмицата, разбира се когато позволява ситуацията, и няма да имате проблеми. Стига разбира се всичко по системата свързана с ДПФ-а да работи.

Не съм съгласен. Дизела не обича даване на гас. Дизела обича постоянно натоварване над 50% мощност по възможност.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...