Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем вентилатор парно


Препоръчано мнение

Здравейте,

В събота вентилатора за парното намиращ се в купето просто не тръгна след като запалих. Съмнявам се в тъй наречения power resistor, който регулира оборотите на вентилатора. Това което направих е следното.

 

1. При запален автомобил до буксите на вентилатора и резистора има 14В.

2. Извадих вентилатора и му пуснах директно захранване от акумулатора-работи.

3. Размених релетата на вентилатора и компресора на климатика за да видя проблема да не е там. Пак не тръгна,а компресора си тръгна.

 

След като направих всичко това се насочих към този резистор (транзистор). Вие какво мислите?

 

Ако се окаже това чудо идва следващия проблем. Няма го никъде ново май май.

Номера за частта който намерих в Интернет е 7802А006

 

Ще се радвам на всякакви съвети.

 

Автомобила е Outlander II 2.4L CVT 2008 година.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е виновен резистора, вентилатора ще работи само на максимална скорост . Обаче по номера дето си дал излиза че, това е транзистор, който предполагам работи в ключов режим.

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това "чудо" би трябвало да може да се измери с обикновен оммер. А ако искаш наистина да знаеш какъв тип е, махни алуминиевият радиатор и прочети какво пише на самия транзистор. и после от някой магазин за електронни части купуваш, ако не същият, то поне аналог. Но както казваш на транзистор "резистор", по-добре потърси помощ от познат, който разбира от електроника. А може проблемът да не е в него, а в управлението му.

Редактирано от krasipet
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря за отговорите. Частта е заменена с чисто нова и проблема е решен. Намира се трудно, като цената варира 130-170 лв. Само на едно място ми предложиха доставка за следващия ден. Според сервизното ръководство наименованието е power transistor в магазините за авточасти такова чудо не са и чували. В един масив в интернет излиза TRANSISTOR,HEATER CONTROL за този номер. Определено не разбирам толкова много от електроника за това и посках помощ от форума.

 

Спорен ден.

 

П.с. Надявам се темата да е в помощ на някой.

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от Botov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро,

Вчера отново вентилатора спря. Работи 1 ден. Говорих с Милен от Пловдив и според него е възможно вентилатора да вдига много голям ток и да гори транзистора което означава,че може да съм изгорил 130лв на вятъра. Другия петък съм при него ако не намеря друго решение до тогава. Като разбера точната причина ще пиша за резултата.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от Botov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Здравейте , къде се намира проблемния резистор на парното ? От него ли е проблема? Днес и про нас се случи подобен проблем , топло има но вентилатора не работи 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта не сработи вентилатора на парното  , карахме автомобила до училище и обратно за по около 1 км и за 5мин. След това след около 1 час като тръгвахме към работа отново вентилатора не работеше и после изведнъж тръгна от само себе си по време на движение 

Какво става ....?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво проверих преди малко :

След като вчера вентилатора на парното на Мицубишито работеше и по време на движения спря и не тръгна повече. .Появи се миризма на бакелит ,но валеше дъжд и не съм сигурен дали беше от купето или от съседните автомобили в колоната ( бяхме в задръстване ) Днес пак не работеше .Почетох по  форуми и проверих ,при неработещ вентилатор :

1. Проверих бушон 30 А беше здрав , при бушоните под волана 

2 .Изкарах буксата на вентилатора на парното .Замерих с уред идваше 12 в и като въртях врътката за усилване волтажа се увеличаваше .По буксата като че ли имаше черен нагар от външната страна ,но контактите бяха чисти.В момента в който включих буксата вентилатора тръгна .Почистих със спирт и оставих така , засега работи 

3. Почистих контактите на буксата и на този резистор ,по него имаше окис по алуминиевите ребра

 

Според мен след тези проверки , проблема ще се окаже в четките на вентилатора на парното . Вие как мислите ?

1638697292864.jpg

1638698004406.jpg

1638698004421.jpg

1638698004467.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво си почистил клемите,ама натегна ли ги малко-да не би да има слаб контакт и от там нагари и проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...