Botov Публикувано 3 септември 2018 Сподели Публикувано 3 септември 2018 Здравейте,В събота вентилатора за парното намиращ се в купето просто не тръгна след като запалих. Съмнявам се в тъй наречения power resistor, който регулира оборотите на вентилатора. Това което направих е следното. 1. При запален автомобил до буксите на вентилатора и резистора има 14В.2. Извадих вентилатора и му пуснах директно захранване от акумулатора-работи.3. Размених релетата на вентилатора и компресора на климатика за да видя проблема да не е там. Пак не тръгна,а компресора си тръгна. След като направих всичко това се насочих към този резистор (транзистор). Вие какво мислите? Ако се окаже това чудо идва следващия проблем. Няма го никъде ново май май.Номера за частта който намерих в Интернет е 7802А006 Ще се радвам на всякакви съвети. Автомобила е Outlander II 2.4L CVT 2008 година. Sent from my iPhone using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
niki nikolov Публикувано 4 септември 2018 Сподели Публикувано 4 септември 2018 Ако е виновен резистора, вентилатора ще работи само на максимална скорост . Обаче по номера дето си дал излиза че, това е транзистор, който предполагам работи в ключов режим. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krasipet Публикувано 4 септември 2018 Сподели Публикувано 4 септември 2018 (редакция) Това "чудо" би трябвало да може да се измери с обикновен оммер. А ако искаш наистина да знаеш какъв тип е, махни алуминиевият радиатор и прочети какво пише на самия транзистор. и после от някой магазин за електронни части купуваш, ако не същият, то поне аналог. Но както казваш на транзистор "резистор", по-добре потърси помощ от познат, който разбира от електроника. А може проблемът да не е в него, а в управлението му. Редактирано 4 септември 2018 от krasipet Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Botov Публикувано 4 септември 2018 Автор Сподели Публикувано 4 септември 2018 (редакция) Здравейте,Благодаря за отговорите. Частта е заменена с чисто нова и проблема е решен. Намира се трудно, като цената варира 130-170 лв. Само на едно място ми предложиха доставка за следващия ден. Според сервизното ръководство наименованието е power transistor в магазините за авточасти такова чудо не са и чували. В един масив в интернет излиза TRANSISTOR,HEATER CONTROL за този номер. Определено не разбирам толкова много от електроника за това и посках помощ от форума. Спорен ден. П.с. Надявам се темата да е в помощ на някой. Sent from my iPhone using Tapatalk Редактирано 4 септември 2018 от Botov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Botov Публикувано 6 септември 2018 Автор Сподели Публикувано 6 септември 2018 (редакция) Добро утро,Вчера отново вентилатора спря. Работи 1 ден. Говорих с Милен от Пловдив и според него е възможно вентилатора да вдига много голям ток и да гори транзистора което означава,че може да съм изгорил 130лв на вятъра. Другия петък съм при него ако не намеря друго решение до тогава. Като разбера точната причина ще пиша за резултата. Sent from my iPhone using Tapatalk Редактирано 6 септември 2018 от Botov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stm Публикувано 2 декември 2021 Сподели Публикувано 2 декември 2021 Здравейте , къде се намира проблемния резистор на парното ? От него ли е проблема? Днес и про нас се случи подобен проблем , топло има но вентилатора не работи Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stm Публикувано 2 декември 2021 Сподели Публикувано 2 декември 2021 Сутринта не сработи вентилатора на парното , карахме автомобила до училище и обратно за по около 1 км и за 5мин. След това след около 1 час като тръгвахме към работа отново вентилатора не работеше и после изведнъж тръгна от само себе си по време на движение Какво става ....? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stm Публикувано 5 декември 2021 Сподели Публикувано 5 декември 2021 Ето какво проверих преди малко : След като вчера вентилатора на парното на Мицубишито работеше и по време на движения спря и не тръгна повече. .Появи се миризма на бакелит ,но валеше дъжд и не съм сигурен дали беше от купето или от съседните автомобили в колоната ( бяхме в задръстване ) Днес пак не работеше .Почетох по форуми и проверих ,при неработещ вентилатор : 1. Проверих бушон 30 А беше здрав , при бушоните под волана 2 .Изкарах буксата на вентилатора на парното .Замерих с уред идваше 12 в и като въртях врътката за усилване волтажа се увеличаваше .По буксата като че ли имаше черен нагар от външната страна ,но контактите бяха чисти.В момента в който включих буксата вентилатора тръгна .Почистих със спирт и оставих така , засега работи 3. Почистих контактите на буксата и на този резистор ,по него имаше окис по алуминиевите ребра Според мен след тези проверки , проблема ще се окаже в четките на вентилатора на парното . Вие как мислите ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даниел Цветков Публикувано 5 декември 2021 Сподели Публикувано 5 декември 2021 То хубаво си почистил клемите,ама натегна ли ги малко-да не би да има слаб контакт и от там нагари и проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.