Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Да ми е честито - поредна гарнитура


Препоръчано мнение

Вече не знам, днес Вагончето издуха поредната гарнитура без предупреждение. Без да загравя или надува както при другите сдухвания. Както си карах взе да прекъсва и угасна, паля - прекъсва и пуши яко отзад. При свалени свещи хвърля антифриз от 1-ви цилиндър. Ако не я обичам ще я хвърля вече...

Та какво може да издухва гарнитурите, предната бях пуснал снимки - беше разтегнат металния пръстен около цилиндъра, язви по метала. Главата един път я шлайвах. Изкарват по 1.5 години и 30 000км, почти еднакво всичките като време и километри. Тази най-малко - сменена на 25.02.2017г. преди 24 000 километра.

До тук пробвах - Elring, Victor Reintz, Payen. Оригинална - с чакане.

Какво да правя - нов ремонт, каква гарнитура този път. Или друг двигател, ако е по-нов и на малко километри ще е ОК, моя 4G63 е на 400 000 по километраж. От какво може да пасне, Галант, от Вагон по нов.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вече не знам, днес Вагончето издуха поредната гарнитура без предупреждение. Без да загравя или надува както при другите сдухвания. Както си карах взе да прекъсва и угасна, паля - прекъсва и пуши яко отзад. При свалени свещи хвърля антифриз от 1-ви цилиндър. Ако не я обичам ще я хвърля вече...

Та какво може да издухва гарнитурите, предната бях пуснал снимки - беше разтегнат металния пръстен около цилиндъра, язви по метала. Главата един път я шлайвах. Изкарват по 1.5 години и 30 000км, почти еднакво всичките като време и километри. Тази най-малко - сменена на 25.02.2017г. преди 24 000 километра.

До тук пробвах - Elring, Victor Reintz, Payen. Оригинална - с чакане.

Какво да правя - нов ремонт, каква гарнитура този път. Или друг двигател, ако е по-нов и на малко километри ще е ОК, моя 4G63 е на 400 000 по километраж. От какво може да пасне, Галант, от Вагон по нов.

.....преди 3-4 години бях ти писал какво да проверите, но ти не ме послуша вероятно, следд като пак ти духват гарнитурите......сега свалете главата и намерете проверовъчна линия,това е шаблониран метален прът ,на който от едната страна е абсолютно гладка( дава се да се челосва от време на време)....наложете го в/у челото на добре почистения блок и с луфтомер (о,05мм)или 5 стотн и от мм, проверете дали ви е крив блока....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, правихме го това, майстора такава линия и с луфтомер бута едни пластини. Най-тънката минаваше на 1-2 места но каза че е нормално, в нормите. Сега като сваля главата ще видя дали пак на същото място е издухана гарнитурата.

Ти кажи ако е проблем в блока дали да го шлайвам или друг двигател да търся. От какво по-нов Mitsubishi ще пасне? Ако го свалям за шлайф да сменям ли сегменти например. Или нещо друго.

Целия този проблем стана като скъсах ремък и отворих двигателя да сменя 8 смукателни клапана...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето в това видео представят това, което описва DJ-я - на 4:50 мин. Поствам го за по-голяма яснота на четящия.

https://www.youtube.com/watch?v=Chhe2F_-2Bo

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, правихме го това, майстора такава линия и с луфтомер бута едни пластини. Най-тънката минаваше на 1-2 места но каза че е нормално, в нормите. Сега като сваля главата ще видя дали пак на същото място е издухана гарнитурата.

Ти кажи ако е проблем в блока дали да го шлайвам или друг двигател да търся. От какво по-нов Mitsubishi ще пасне? Ако го свалям за шлайф да сменям ли сегменти например. Или нещо друго.

Целия този проблем стана като скъсах ремък и отворих двигателя да сменя 8 смукателни клапана...

.......най тънкия луфтомер е 0.05мм, което си е бая кривина,така че не слушай майстора ти,сигурно е правил само Москвичи и Лади, а тук става въпрос за японски автомобил.... имай на предвид,че главите дори и да нямат проблеми, при свалянето им от блока и последвалото замерване,те са деформирани вече от статичните напрежения, така че съм сигурен, че е мръднала поне с една десета или 0.10 мм......направете това, което описах по горе, като си изберете поне на 30-40 точки да проверите челото на блока за кривина......ако има дори и 5 стотни,то трябва да се челоса и блока......за съжаление ,в този случай трябва да се свали мотора, да се поразглоби малко и тогава на шлайф.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето в това видео представят това, което описва DJ-я - на 4:50 мин. Поствам го за по-голяма яснота на четящия.

https://www.youtube.com/watch?v=Chhe2F_-2Bo

....да точно това е, луфтомера в случая е 0,05 мм, или 5 стотни от мм-ъра......както се вижда, луфтомера не може да влезне м/у блока и линията.....влиза ли , значи е челосване блока.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.......най тънкия луфтомер е 0.05мм, което си е бая кривина

Да не си с някой модерен японски луфтомер бре, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif защото на моя пише Чайна таун и имам 0.04 мм. пластина .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_angel.gif
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не си с някой модерен японски луфтомер бре, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif защото на моя пише Чайна таун и имам 0.04 мм. пластина .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_angel.gif

.....не е лошо да си сложиш очилата с по големия диоптер ,току виж може да се види че е 0.05...... :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Границата посочена от Мицубиши за този двигател е 0,2мм.

.....цт,2 стотни е, не е 2 десети......при 2 десети може да не прилегне гарнитурата към блока....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Grinding limit: *0.2 mm (0.008 inch).

Миро ми помогна и ще ми достави оригинална гарнитура, лошото е че са 2 седмици чакане, да е жива и здрава на майка ми Микрата да не махам крачоли пеш.

Блока ще го мерим тези дни подробно, дано да е в норми и под 0.2 мм кривина, DJ-я казва 0.02мм, дано да не е така че 0.05 пластина си влизаше на няколко места.

Ще сложа и нови болтове.

Едно приятелче майстор на климатици и железар с фрези и стругове ми дава съвет с голям и фин шлайф камък да търна ръчно главата. Добра идея ли е това? Че като се замисля - махане, разглобяване, носене, шлайфане, сглобяване си е доста работа, за парите не говоря.

Тези дни разгледах алтернативи за замяна на Wagon-а ама зле работа, за сравнително висока кола, да ми събира голяма стълба вътре, газ, 30000 км на година пробег, да е здраво окачване и евтина подръжка не намерих подходяща алтернатива.

На моя ветеран не съм сменял нищо по задното окачване, по предницата май пак, едни биалетки и шарнири които не бяха даже за смяна че имах чукане от тампон на стабилизиращата щанга.На километраж около 400000, 250000 от мен, реални бог знае колко са му врътнали в Италия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

pic1.jpg

....и аз съм ги гледал тези работи още преди години, но откакто на 3-4 пъти имахме такива проблеми като на колегата с издухани гарнитури, от тогава си ги правя равни,имай на предвид,че гарнитурите са меттални, и там няма как да покрие 2 десети кривина....ако е клингеритена, тогава по може......

Колегата Миленджи, послушай ме, от опит казвам това....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пламене, иска ми се да е равна, но трябва сваляне на двигателя и разглабяне, от там шлайф ама близкия до мен много заети...отделно ми трябва и колата. Уикенда ще видя какво е положението под главата. Ако има голяма кривина на блока отива на горния вариант. Колкото и да не ми се ще. Ако блока е пак на 0.05 не го барам. Или го тървам на ръка с най-финния и голям хлайф камък който намеря?

Хвърли едно око на снимката на последната гарнитура, недоумявам как е толкова разплескана и изместена, пръстена елипса и метала го няма. Пък и цялата се е разплула в едната посока :(

https://drive.google.com/file/d/0B15escabN8moQV9JLW1fQ0tjWmc/view?usp=sharing

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....не е лошо да си сложиш очилата с по големия диоптер ,току виж може да се види че е 0.05...... :P

И с микроскопа Хъбъл да я гледам, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif пак си е 0.04 .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_tongue.gif Ако още не ти се вярва, мога и да снимам .

 

 

....и аз съм ги гледал тези работи още преди години, но откакто на 3-4 пъти имахме такива проблеми като на колегата с издухани гарнитури, от тогава си ги правя равни,имай на предвид,че гарнитурите са меттални, и там няма как да покрие 2 десети кривина....ако е клингеритена, тогава по може......

 

Сложи си сега ти очилата http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/tongue.gif и огледай хубаво гарнитурите .

Аз съм се утрепвал да търся метална гарнитура за тези мотори и така и не намерих .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Даже и клингеритени няма, освен ако не си ги изрежеш сам, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif всичко дето се предлага за стария 4Г63 е графитено .

 

 

 

Миленски, колкото и да не ти се занимава със сваляне на блока, разглобяване и носене на шлайф, ще трябва да го направиш, иначе тази тема ще стане безконечна .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif Там където ти сплесква поредната гарнитура, блока ти е по висок и докато не го челосаш и него, ще сменяш гарнитури до второ нареждане, независимо каква марка ще вземеш .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Свалих главата вчера, вече по норматив го правя за под 30 мин. Този път не е сплескана, изглежда даже доста добре. Ама майстора каза че е пробила на 1-ви цилиндър, то и оттам хвърляше антифриз като свалихме свещите. Днес ще ударим мастара на блока и главата да видим кривините. Ако някой меже да гледа на двигател по снимки да сподели накъде отива работата...

Блок - https://drive.google.com/open?id=1zGvw0UXqWNyu5HiA2qjOTe1Bz5Z23zrU

Глава - https://drive.google.com/open?id=1PWFxEfNuwf_xqrLOmIbJNTN7AkJP4Acg

1-ви цилиндър глава - https://drive.google.com/open?id=1Yvo6bBM-0BvJeBIAyK9u9vT5eH9n2C5w

Гарнитура отзад - https://drive.google.com/open?id=14DzCsvve0W6XMOsvgsiU_Cc7KeZY9_hf

1-ви цилиндър - https://drive.google.com/open?id=1XNUU-_f4TUI0aUGun5hlxrsgNO3ABAXJ

пак 1-ви отзад - https://drive.google.com/open?id=1eg7hFNPx_6eH8v5B_SUxsaBDn87CmThT

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така, вчера мерихме главата и блока. Не са криви. Та чакам оригиналната гарнитура от Миро, ще взема и нов комплект болтове и дано да не отварям повече такава тема :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж си в такъв случай охладителната система . Турбинката на водната помпа дали има перки, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif радиатора дали не е затлачен с тиня, термостата дали отваря навреме, ей такива неща . Смърт без причина няма .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може и да има нещо по охлаждането. От мома тази кола понякога тръгва да загрява, само лятото по магистралата, когато навън е над 35гр., пуснат климатик и над 140 км./ч скоростта. В последно време установих че почна да загрява по лесно, скороста при която почва лятото да тръгва стрелката стана 120-130. Никога обаче не съм я докарвал в червеното, леко отнемам газта за минутка и така.

Сменил съм термостат - същата история. Даже го махнах и пробвах без него - пак така се държи. Свалих радиатора, мих го отвън с обезмаслител, от вътре с една специална течност. И с маркуча го промих - нищо не излезе като батак. Имаше малко подобрение, вероятно от външното измиване. Последно налях добавка за промиване на охладителната система въпреки предупрежденията че може да шурне като лейка. Е не шурна от никаде но никакъв резултат. Един авер ме светна че имам дупки на купето за по голям радиатор, може би за дизеловия агрегат. И си мислех това лято да бучна един такъв, струва ми се че 2-3 пръста да е по широк и няма да загрява.

Мина една седмица, още една да ми дойде гарнитурката...

За болтове какви да взема - Payen, Ajusa?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вземай Аджуса за трийсетина лева и си свиркай, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif без това догодина пак ще отваряш .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

Нищо не каза за водната помпа, има ли перки по нея. http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

А, и най добрия препарат за промивка на затлачена охладителна система го има безплатно по мандрите, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif вземаш 6-7 литра цвик (едни му казват така, други суроватка http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif), наливаш го в системата и караш 2-3 дни с него, после източваш, промиваш хубаво и чак тогава антифриз, и него го прави като за -30 градуса, да не караш с чист концентрат и за това да няма добро охлаждане .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Водната помпа е сменяна преди 80 000, на старата и изкривих оста като минах през една пряспа и ремъка и заграби парче лед. Планирал съм смяната и за догодина, с ангренажа че зор махането и...

Това със суроватката не го знаех, може да пробвам но не ми се вярва да има затлачвания, антифриза е бистър, не е карана при мен с вода.

И си мисля да взема един двигател, намерил съм даже за 250 гроша, само на бензин каран, на 220 000 уж. На свободно време да го отворя, сегменти, лагери, клапани каквото се наложи, да го окача на един синджир да виси и ха е духнал моя звяр пак гарнитурата направо вадя двигателя и пускам другия.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...

Изчаках малко време за да видя как се държи автомобила преди да кандидатсвам за най-безмислен ремонт :) В случея ме пре..а холандеца. И намалям броя на издуханите гарнитури от 4 на 3. Та

Дойде оригиналната гарнитура от Миро, изглеждаше много по добре и различно - черен и по мек графит, металните пръстени около цилиндрите са черни а не бели като на неоригиналните.

Поставих гарнитурата, нови болтове, стягане почти по книга (2-те 90 градуса не можахме да се направят докрай, мастора вика ще скъсам някой болт, по динамометричен - над 95 Nm). Паля и същата работа - прекъсва, пуши като локомотив. 1-ви цилиндрър не работи. Свеща - мокра. Смених се резервна - малко се пооправи ама малко. На газ не иска да оберне - изклюва. Въобще както си беше. Майстора вика да я поразтъпча из града за да се издуха. Разтъпках, дима намаля малко ама си прекъсва и тресе. Погледна я пак, от изпускелния колектор до 1-ви цилиндър се въждаха мехурчета. Вика да не е счупила някой сегмент. Мерим компресия - 13.5 с малки отклонения на всички цилиндри. Метнах да гледам газовото - няма газ към редуктора - заседнал от мръсотия евроклапан, затова като се прецака само на бензин. Почистихме - сега пък прекъсна бобинката му. Махнах изцяло клапана - тръгн а си на газ с прекъсване пак. Оставих я за другия ден да я гледам - дали към друг двигател или отпадъци...

Паля на сутринта - пуши прекъсва. Гледам от изпускателния колектор - вече не са мехурчета а направо си пръска. Викам ясно - пукната главата и изхвърля антифриз. Отивам при майстора, махам целия изпускател, въртя и ми вика спирай, хвърля бензин. Гледам - яко тече от дупката на 1-ви цилиндър. Изключвам кабела на инжектора, вадя пожарогасителя - стрелката му на 0, а го държа уж недай си боже да свърши работа. Въртя - пак тече бензин. Тука вече се сетих че за 2 км докато я пробвах дали няма да се оправи стрелката на бензина бая падна и светна даже лампата, едно 15л. надолу. Съмнение за прецакан инжектор. Имам резервни, сменям - пак тече яко. Тука вече решавам да видя импулсите към бензиновите инжектори. И бам - още на 1-вия постоянно към маса, на другите има комутация както си е реда. И тука вече идва холандеца с неговата газова Prins - има модул за прекъсване на бензиновите инжектори, външен. Възстанових 1-ви инжектор да не е през него и вагончето запя на бензин. Модула - 1-ви канал дава на маса постоянно. Не че нямам резервен модул (че и цял комплект газово Prins де). За час сменям модула и си лети и на газ и на бензин.

И пушека от аспуха е бил от наливания бензин, а когато развихме свещите това което е изхвърляло от 1-вия цилиндър е било бензин ама кой да помирише. И въобще не е било за смяна на гарнитура ама като я знам че прави тези упражнения я набедих за гарнитура а проблема си беше електрически :) :) :)

Пак късмет че не гръмнах някъде с този бензин в аспуха, ако някой палеше цигара зад мен...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...