Премини към съдържание

Mitsubishi Ralliart-покупка, подръжка, съвети


Препоръчано мнение

Здравейте,

Набелязал съм тази Марка/модел по ред причини, но имам неяснотии и ще се радвам някой да даде информация от "кунята" или ако се е опарвал за някои неща да не повтаряме грешките.

В близко време ще купувам може би такава кола, необходима ми е за извънградско главно, ще ходя из БГ с нея и по Балканския полуостров в такъв периметър по екскурзийки. Оффроуд освен на някой язовир мисля,че няма да има.

 

Та по- общо казано, има ли нещо в технически аспект от което да се притенсявам като я купувам( тоест какво да гледам) и съответно по-натам какво ще ме очавка като разходи? Ориентировъчни цени( предполагам не са ниски).

Ако има мераклии също така (сервизи) или ентусиасти бих направил някое кафе да си поговорим да я дам за оглед при тях преди да я платя един план за идната една година за разходи и какво трябва да се смени, за да е надежна.

 

Също така, каско, данъци, гараж...кое е необходимо и до колко за този тип експлоатация. В София ще се държи колата, но както казах, градско в никакъв случай, за задръствания си имам друга малка кола автоматик на газ, която си е градски боец и няма скъпа подръжка, турбо и високи разходи, просто не става за дълъг път.

Като профил съм инжинер, техник, досегашанта си кола и аз съм я диагностицирал и рмеонирал в доста от случаите. Лансъра ми допада на първо четене, защото мога да карам доста добре и технично и агреивно в завои а и може да е семейна кола и мисля, че ще ми пасне на стила на живот. За ЕВО 10 пари нямам определено, ако някой тръгне да ме увещава:)).

Доста общо подхващам темата и затова и си позволявам да пустна нова такава при положние, че има подобни...но мисля че не са много много изчерпателни. Все пак модела е от 20000 за който и да е стандарт семейство не са малко пари и грижи и редно да се поставят наяве цялостно нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледай ревюто на Бричка.

 

:D Гледал съм го, както и почти всичките му ревюта на Филип. Но ми се ще малко и в цифри да се говори. А и после, когато реша и изибера автомобила да го закарам някъде и да се прегледа от специалист.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Основния недостатък на Ралиарта по мое лично мнение е скоростната кутия - рядко издържат над 60-70000 км без ремонт. Най-често проблемите идват от приплъзващи плочи на съединителя (въпреки, че кутията превключва автоматично има многодисков съединител). Другият възможен проблем е с torque damper-a на кутията, там вече сметката е още по-солена.

 

Колата щеше да е чудесен избор ако беше с ръчна кутията или с по-издържлив автоматик. Иначе колата е един хибрид между Лансер и Ево. Двигателната част е от Ево (с по-малка турбина); скоростната кутия е от Ево (без Super-Sport режима); AWD системата е от Ево (без AYC); спирачки, окачване, джанти/гуми са от Лансер/Аутлендер.

 

Други потенциални проблеми са:

 

1. Слаби спирачки - взети са от Аутлендер, но са много далеч от Брембо и по-лошото е, че Брембо апаратите не пасват на това окачване.

 

2. Издъхване на AWD помпата - досега не съм виждал Ево без ремонтирана/сменена помпа, мойта е ремонтирана 2 пъти.

 

Теб те интересуват цифри, ремонт на скоростна кутия 3000-7000 лв., ремонт на AWD помпа 1000-1500 лв., подмяна на AWD помпа около 3000 лв., за спирачките там опции много та не мога да ти дам приблизителни цифри, но можеш да си сметнеш най-малко цените за подмяна на дискове и накладки, без да броим ъпгрейд на спирачната система.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:D Гледал съм го, както и почти всичките му ревюта на Филип. Но ми се ще малко и в цифри да се говори. А и после, когато реша и изибера автомобила да го закарам някъде и да се прегледа от специалист.

Здравей евентуално бъдещ колега.От страни погледнато явно си доста тежък клиент,който търси голяма сигурност и големи гаранции ,а тъси стар и сравнително сложен/мощен турбо двигател,скоростна кутия,перманентно 4X4 предаване и др./ автомобил.Питаш за цифри.Сам можеш да прецениш и изчислиш на 241 коня колко е годишния данък,на 1998 кубика колко е гражданската, на два пъти по-висока цена спрямо лансер същата година колко е каското,съответно и разхода на гориво.А все още не си почнал обслужване и ремонти ,които са неизбежни при покупка на уптребяван автомобил на 7-10 години и на около 150-200 х. километра,това виждам аз за 20 000 лв.Разбирам,че много те вълнуват разходите, ако е така моя съвет е да се поогледаш за лансер с 4В11,или 4В12 двигател.Ако мога да съм ти полезен за в бъдеще,с голямо удоволствие.Желая успех при решаване на ребуса и лек ден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравей евентуално бъдещ колега.От страни погледнато явно си доста тежък клиент,който търси голяма сигурност и големи гаранции ,а тъси стар и сравнително сложен/мощен турбо двигател,скоростна кутия,перманентно 4X4 предаване и др./ автомобил.Питаш за цифри.Сам можеш да прецениш и изчислиш на 241 коня колко е годишния данък,на 1998 кубика колко е гражданската, на два пъти по-висока цена спрямо лансер същата година колко е каското,съответно и разхода на гориво.А все още не си почнал обслужване и ремонти ,които са неизбежни при покупка на уптребяван автомобил на 7-10 години и на около 150-200 х. километра,това виждам аз за 20 000 лв.Разбирам,че много те вълнуват разходите, ако е така моя съвет е да се поогледаш за лансер с 4В11,или 4В12 двигател.Ако мога да съм ти полезен за в бъдеще,с голямо удоволствие.Желая успех при решаване на ребуса и лек ден.

 

Здравей, благодаря за отговорите на всички колеги. Добре а при тези коли които казваш ако готим пак авоматик- CVT кутиите какво обслужване имат спрямо тази с двойния съединител? Конкретно на какво хиляди какво се сменя като консумативи и какви ремонит искачат като фабрични недостатъци и/или ненавременно обслужване?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

CVT кутията е мудна, при по-агресивно каране сама се ограничава, защото загрява и изкарва съобщение за "SLOW DOWN". Трябва да се слага само оригинално масло и по-често да се сменя na 50 - 60 000 км. Ако се спреш все пак на този вариант трябва да търсиш кола на малко километри. Има теми за проблеми с кутията, разтърси се из форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно:) тая кутия не е моята...съответно и колата.

 

А голяма разлика в поведението на Ралиарт хечбек и седан има ли? Как се усеща на каране? Забелязах, че много малко седани има на пазара в сравнение с предлаганите хечбек. На како може да се дължи това? Не съм се спрял още, кой от двата варианта ще взимам. Може би каквото изпадне и която е в най-добро състояния пък без значение хечбек или седан...

Иначе, ако колата се кара извънградско DCT кутията предполагам не се натоварва много от гледна точка на много честа смяна на предавките, както при градско и от там и ресурса би бил доста по-голям.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно:) тая кутия не е моята...съответно и колата.

 

А голяма разлика в поведението на Ралиарт хечбек и седан има ли? Как се усеща на каране? Забелязах, че много малко седани има на пазара в сравнение с предлаганите хечбек. На како може да се дължи това? Не съм се спрял още, кой от двата варианта ще взимам. Може би каквото изпадне и която е в най-добро състояния пък без значение хечбек или седан...

Иначе, ако колата се кара извънградско DCT кутията предполагам не се натоварва много от гледна точка на много честа смяна на предавките, както при градско и от там и ресурса би бил доста по-голям.

Бройката на всичките ралиарти които в момента/а и въобще/са на тезгяха рядко надхвърля броя на пръстите на едната ръка.Този с хилядите доработки и оселеняване за 40 бона едва ли представлява интерес,а сивия варненския се продава поне от 5 години като цената тогава беше 22500 евро,при него нямам представа какъв е случая.Та останаха всичко на всичко 3 броя.Въпроса, за седан или хеч май не стои на дневен ред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бройката на всичките ралиарти които в момента/а и въобще/са на тезгяха рядко надхвърля броя на пръстите на едната ръка.Този с хилядите доработки и оселеняване за 40 бона едва ли представлява интерес,а сивия варненския се продава поне от 5 години като цената тогава беше 22500 евро,при него нямам представа какъв е случая.Та останаха всичко на всичко 3 броя.Въпроса, за седан или хеч май не стои на дневен ред.

П П А при лансерите се предлага също и ръчна кутия.При употреба на автомобила в извънградски уловия ръчката не е трудна за ползване,а и не съм чул и чел някой да се оплаква от нея.

Редактирано от Niki007
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Също така се спомена за слабите спирачки при Ралиарт. Аз съм готов примерно още ако я купя колата и да ги махнам( дискове, апарати...) въпроса ми е дали има добра алтернатива? Тоест други супорти за апаратите, друга марка на апарати/дискове, за да не си ходим по главите после с прегрети и/или криви дискове след някоя планинско каране.

 

Иначе отностно избора аз говорех за европейския пазар, ако тук нищо не харесам, бих отишъл на място да си я взема. Има обяви в мобиле.де примерно.

Редактирано от Zero^gravity
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Също така се спомена за слабите спирачки при Ралиарт. Аз съм готов примерно още ако я купя колата и да ги махнам( дискове, апарати...) въпроса ми е дали има добра алтернатива? Тоест други супорти за апаратите, друга марка на апарати/дискове, за да не си ходим по главите после с прегрети и/или криви дискове след някоя планинско каране.

Разбира се подлежи на ъпгрейд, но трябва да се има предвид, че с по-големите апарати и дискове идват нови джанти (17 или 18") и по-широки гуми.

В заводския си вариант на Ралиарта могат да се сложат 16-ки за зимата, което е голям плюс според мен. Аз примерно на Евото по-малки от 18-ки не мога да сложа...

 

Самият ъпгрейд не излиза евтино, така че помисли. Ако сложим в сметките гумите, джантите, аларати, дискове, маркучи... поне 5000 лв. трябва си приготвиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Добре за спирачките разбрах:).

Да питам за веригата на мотора. Там доколкото прочетох има 2 вида- стара преди сервизен болетин и нова след него, която е с нов дизайн.

Старата верига, ако колата е с нея, на колко хиляди километра максимално трябва да се смени? Колко струва тази смяна горе долу?

Също така, ако кутията няма проблеми, а само едно сервизиране трябва да й се направи, какво се сменя- масло и филтри на кутията ли? Колко струва и то? На по-малко от 100 000км било добре да се прави доколото четох по наши и чужди форуми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако мотора е с метален капак на клапаните е със старата верига, ако е с пластмасов капак на клапаните е с новата верига. Смяната се случва някъде 2010 - 2011-та. Не се сменя на км, прави се инспекция като се свали капака има един репер, гледа се отгоре дали веригата е преди или след репера. В краен случай светва лампа с грешка за разтегната верига, ама това е много крайно, има случаи на разтегната верига и счупен мотор преди да светне лампата.

Частите за смяната на веригата са около 600-700 лв., за труд не знам зависи къде я правиш.

 

На кутията се обслужват масло и филтър. Кутията събира 7.5 литра масло, бърза проверка показва 78 лв/литър. Слага се САМО оригинално масло Diaqueen SSTF (MZ320065).

100 000 км по мое мнение е изпусната кутия ако не е сервизирана. Те рядко изкарват толкова много без проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер отговори, много систематизиано и полезно ще стане. Поне като се ходи да се гледа дадена кола да не губя време, а да има ключови неща, за които да гледам в сервизните документи и по колата.

 

А отностно турбото на колко хиляди километра се появяват проблеми? Какви могат да са те и някакво обслужване прави ли се през периода на експлоатацията. Как може да гледам за проблемите в турбото?

( Питам за такива неща, не че няма да има някой с мен, когато се избира колата, ами защото и аз искам да си направя проверката)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Турбото е доста мънично за този мотор. Бързо развърта заради малките размери ама и бързо му секва дебита. Все пак е и на по-малко налягане спрямо Евото. Ако е карано с хубаво масло сменяно на указаните интервали не би трябало да има проблеми. Ако искаш да му правиш инспекция се гледа за луфт във вала на турбото, ама едва ли някой ще ти позволи да му разглабяш колата...

 

Много често се ъпгрейдва, защото мотора е от Ево, държи много а е с малка турбина. Най-малкото можеш да сложиш заводски части от Ево и да го докараш на заводската мощност на Ево Х та и отгоре. Аз продавам такъв кит за ъпгрейд от Ралиарт към Ево Х със заводски части. Ако те интересува ми пиши на ЛС.

 

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер, мерси отново за отговорите. А за кита за ъпгрейда, да избера кола, да я пробвам да я видя, че ще остане за мен и тогава и ъпгрейда ще правим. И все пак е много добре,че знам от къде мога да се сдобия с такъв кит :).

 

А отностно clutch pack-овете (съединителите), щом са фрикционни и те имат някакъв живот...след колко километра най-често се обаждат?

Тук зависи и мнооого предполагам как е карана и диапазона е голям, но ако е карана нормално говорим (не като Ево Х, а като ралиарт) тоест с мощността и динамиката на ралиарта и не е озорвана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А отностно clutch pack-овете (съединителите), щом са фрикционни и те имат някакъв живот...след колко километра най-често се обаждат?

Тук зависи и мнооого предполагам как е карана и диапазона е голям, но ако е карана нормално говорим (не като Ево Х, а като ралиарт) тоест с мощността и динамиката на ралиарта и не е озорвана.

 

Тук влизаме в някакви хипотези, а мисля че сам си отговори - зависи как е карана. Ти за нормално карана забрави, след като вземеш такава кола няма ли да й се израдваш веднага? Предишният собственик няма да си е купил такава кола просто да се вози :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да при всички положения ще е понатискана... но ориентировъчно колко изкарват 100 000 км, 150 000, 200 000км? Питам понеже изобщо си нямам представа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, няма такова нещо ориентировъчно. Вече ти казах, че всичко зависи от това как е карана и сервизирана. Въпросния clutch pack представлява редуване на метални плочи и фрикционни плочи. За разлика от ръчната кутия, която е със сух съединител, тук те са мокри - в масло. Вече ти казах, че маслото трябва да е само оригинално. То служи хем за охлаждане на плочите, хем упражнява налягане върху тях. Колкото по-голямо е налягането толкова по-малко вероятност има за приплъзване.

Работата е там, че приплъзването създава топлина, маслото загрява, когато топлината дойде в повече маслото не си върши оптимално работата. Металните плочи в clutch pack-a са сравнително тънки и топлината ги кара да се кривят, от там се получават проблеми с трудно превключване, още повече приплъзване от неравните повърхности и въобще нещата стават необратими, отиваш на сервизиране.

Стоенето в задръстване също създава топлина защото кутията постоянно превключва - тръгни спри, тръгни спри, но общо взето си на място и не се охлажда хубаво.

 

Ако искаш удължаване на живота на SST-то трябва да мислиш за по-добро охлаждане и тунинг на софтуера управляващ кутията. И двете неща са сравнително лесно постижими, стига да имаш финансовата възможност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Значи гори, колкото и сипеш, не връща! :icon_rock:

Абе направо си купи и ще ти се изясни картинката от всички посоки. :icon_thumbup:

Lixius ще ти помага с техническа информация и части. :icon_n_king:

Мерака, времето и парата е от теб!!! :rolleyes:

Редактирано от Vasil Sivkov-Noby
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здравейте,

Мина доста време и не съм купил нищо:))) сега пак подновявам търсенето. Още един важен въпрос да задам. Гледам има някои Ралиарти с газов инжекцион...

Това добре ли е, зле ли е? Знам, че повечето нови японски автомобили и по-скоро главите и клапаните им не обичат газта. При този мотор/глава/клапани/ компютър как седи въпроса. Колко километра изкарват преди да се наложи ревизия на главата? Искам и определено кола със SST кутията, ако е на газ шашка ли й се логиката щом се променя неминуема дори и леко картата на мотора, когато е на газ? Как са превключванията на предавките? И от опит кажете, ако усещате разлика.

 

Благодаря и поздрави:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Мина доста време и не съм купил нищо:))) сега пак подновявам търсенето. Още един важен въпрос да задам. Гледам има някои Ралиарти с газов инжекцион...

Това добре ли е, зле ли е? Знам, че повечето нови японски автомобили и по-скоро главите и клапаните им не обичат газта. При този мотор/глава/клапани/ компютър как седи въпроса. Колко километра изкарват преди да се наложи ревизия на главата? Искам и определено кола със SST кутията, ако е на газ шашка ли й се логиката щом се променя неминуема дори и леко картата на мотора, когато е на газ? Как са превключванията на предавките? И от опит кажете, ако усещате разлика.

 

Благодаря и поздрави:)

 

За мен, на такава машинка и газ е направо ..... но ако все пак, аз лично бих сложил само и единственно течна фаза. Но това са доста пари, за истинска уредба с грамотен монтаж и настройка.

Ако питаш за кола от този калибър и си правиш сметка на разходите, предполагам че ще останеш неприятно изненадан и трудно ще и се радваш.

Първо и най-важно, при по-върховите модели, е да напериш максимално запазена и подържана. Защото първоначалното спестяване на хилядарки води до последващо даване и то винаги е в повече.

Драугата алтернатива е да имаш твой сервиз за такива автомобили и да си я ремонтираш.

В Швейцарските сайтове съм виждал доста интересни обяви за Ралиарт с гарантирана сервизна история и с поносим пробег.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...