Премини към съдържание

Mitsubishi Lancer 1.6 комби, нов съм :)


Lancer05

Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

от днес съм горд собственик на Лансер 1.6, 98кс, 2005г. с газово БРЦ слагано в Италия. Идвам от Хонда форума и след като ме изнудиха да ми купят хондата накрая се съгласих и се метнах на Лансерчето. Аз май съм от малкото, които съм карал винаги комбита и търся само такъв автомобил, малкия данък задължително. Колицата много ме радва, само багажника й е някакси по-плитък от на хондата, но се надявам да ми свърши работа. Та въпросите:

- с какво масло е препоръчително да се кара тази кола, намерих някакви стикери на Кастрол, но не пише дали е 5/40 или 10/40, хондата я карах на 10/40 полусинтетика, спомням си, че имаше някаква препоръка в зависимост от възрастта на колата.

- каква генерация е моят двигател? Японската сглобка ли е и какви са свещите за него /по каталог, без да се има предвид газта/? Колекторите са метални ако това има значение, отдолу на двигателя има кора, а отгоре нямам разпънка /не знам дали не е махната заради газовото/. А и какви са хлабините на клапаните, които се препоръчват /по каталог, без да се взема предвид, че е на газ/.

- като дам на контакт, преди да запаля, сякаш чека ми гасне по-бавно от на хондата, това нормално ли е? По принцип чакам да угасне и тогава паля. А също свети маслото, акумулатора и ръчната /една удивителна в кръгче, предполагам, че е това/ и SRS, която гасне с чека, но някакси бавно, не знам как е при вас и дали е нормално... Като запаля нищо не свети.

- като пусна съединителя на място на 1ва гасне, не съм усетил проблем по баирите, поне засега с ускорението, но ми се струва, че съвсем малко сякаш ми играе под краката не знам как да го опиша и като сменям скоростите сякаш малко ама съвсем малко 2ра и 3та се вадят трудно. Т.е. нямам проблем да ги вкарвам, а да ги извадя просто съвсем лекичко сякаш запъват, но може и да е, защото не съм й свикнал на колата.

- какъв разхода на газ да очаквам горе-долу, ясно ми е, че е относително, но все пак смятам, че трябва да е под 10 смесено. На хондата ми даваше около 8 смесено, надявам се и тук да е така.

- този двигател с МАФ или с МАП сензор е?

- ключът като го завъртя малко запъва докато се върне на лок оф позицията. Преди време и хондата го имаше този проблем и го пръснах с нещо и се оправи, но не помня какво беше. Някой ако има идея да сподели, но мисля, че не беше вълшебното ВД40 :)

- стрелката за температурата по средата ли трябва да стои при загрял двигател?

- и не на последно място щъкам яко из Европата примерно около 12-15-20ч без да гася колата само като зареждам и минавам митници, тази кола става ли за такива преходи?

 

 

Надявам се да не ми се смеете много на въпросите, благодаря предварително на всички отзовали се.

Редактирано от Lancer05
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

- с какво масло е препоръчително да се кара тази кола, намерих някакви стикери на Кастрол, но не пише дали е 5/40 или 10/40, хондата я карах на 10/40 полусинтетика, спомням си, че имаше някаква препоръка в зависимост от възрастта на колата.

 

Здравей колега, добре дошъл.

Темата за маслата е дъвкана през годините и сигурно почти няма вече какво да се каже за първото поколение бензинки, чиито изисквания в частност са едни и същи. Започни тук от моя пост N:6 цък, мини през темата за масло с твоя двигател, моя пост N:2 цък и стигнеш до следното:

 

Смазочните норми която се изискват са доста минимални. Добрата новина е, че стандартите се надграждат през годините. Висшият пилотаж е да осигуриш по-върхова формула, а не да вдигаш излишно гъстотата. Като всички азиатски двигатели, в т.ч. и хондите, предпочитания вискозитетен клас се явява SAE 5W-30. Доводи за възрастта на автомобила и километрите съм слушал много. Положителни мнения при технически изправен двигател върнал се към този вискозитет съм получил повече. Вземи за пример мен. Моя Мицку е 09/2000г, на неизвестни километри от Италия, но аз му давам най-върховата защита според моите разбирания. Да, и много други опции са правилни, но не могат да ми задоволят изискванията. Конкретно за твоя двигател препоръките от вискозитетните класове които си заслужава са тези:

 

year-round ACEA A2-96 SAE 0W-40

year-round ACEA A3-02 SAE 0W-40

year-round API: SG SAE 0W-40

year-round ACEA A2-96 SAE 5W-40

year-round ACEA A3-02 SAE 5W-40

year-round API: SG SAE 5W-40

Below 40 ACEA A1-98 SAE 0W-30

Below 40 ACEA A2-96 SAE 0W-30

Below 40 ACEA A3-02 SAE 0W-30

Below 40 ACEA A1-98 SAE 5W-30

Below 40 ACEA A2-96 SAE 5W-30

Below 40 ACEA A3-02 SAE 5W-30

Below 40 API: SG SAE 5W-30

 

Препоръчвам ти да избереш:

На 1-во място златната среда SAE 5W-30. Допълнително нека това масло притежава ACEA A3/B4 и API SN.

На 2-ро място вземи SAE 0W-40, ACEA A3/B4, API SN

На 3-то място вземи SAE 5W-40, ACEA A3/B4, API SN

Вискозитетния клас SAE 10W-40 също е правилен, но остава извън моето полезрение и като формула, и като стандарти и качества. Нека да е последната възможна опция.

 

Не трябва да се плашиш от ниски вискозитетни класове. Навярно си забелязал във форума на хонда, че масовите двигатели от 2002 нагоре ги карат със SAE 0W-20 масло. И се натискат да карат с него! Разбира се това е друга крайност, защото свалят прекалено вискозитета, но там производителя го препоръча целогодишно. Тук чак такава полярност няма и използването на SAE 5W-30 с висок HTHS (ACEA A3/B4) не крие никакви опасности. Най-много да останеш доволен. В SAE 0W-30 и 5W-30 избягвай за сега стандартите ACEA A5 или ACEA A1. Те са по-лесно течливи масла с нисък HTHS за икономия на гориво. След време и след използването на SAE 5W-30, ACEA A3/B4, API SN и ако искаш още по-добре да ти се развърта двигателя, то си намери масло SAE 5W-30, ACEA A5/B5, API SN, но мисля че за сега е разумно да се избягват.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега, за по-изчерпателен отговор за маслата не съм се и надявал! Ориентирах се към една синтетика CASTROL EDGE 5W-30 A3/B4, да видим по колко ще го намеря. На другите въпроси някой да има отговори? Двигателят ми видях, че е 4g18, но няма как да си редактирам тъпия въпрос, просто големият талон не беше при мен като го зададох :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ориентирах се към една синтетика CASTROL EDGE 5W-30 A3/B4

 

Вискозитетния клас ОК, по ACEA A3/B4 OK, но изискването по API е само SL цък, а не както ти препоръчах SN. Категорията API SL е правилна, но все още съдържа прекалено много фосфор, а той не щади толкова катализатора, а и маслото ще старее с по-бързи темпове (спрямо SN). Това масло майче е спряно от производство, или е формула отпреди 10 години, защото не го виждам при текущите продукти на тази марка. Вдигни още малко качеството на формулата. Поздрави.

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл,

 

По твоите въпроси знам следното:

- Това е комбито с най малък багажник в класа си, няма и голяма товароносимост.

- Пишат, че този двигател лесно задръства маслени сегменти и почва да гори масло. Поради това предполагам е добра идея да се ползват по-качествени масла и промивки между смените.

- Разпънка има само в спортния пакет.

- Препоръката е свещите да са NGK или Denso. Точния модел незнам. За газ е хубаво да са с намалено разстояние между електродите или да са иридиеви такива, защото иначе се товарят бобините а те са скъпи доста.

- Двигателя е схидравлични повдигачи (компенсатори на хлабините) на клапаните.

- В книжката пише, че лампите без тези за маслото и акумулатора трябва да изгаснат след около 8 секунди.

- Стрелката за температурата на загрял двигател обикновено стои по средата.

- Този автомобил се води от надежните, за който ако се грижиш няма да те остави на пътя.

Редактирано от Cruiser
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам такава кола от година и за това време съм изминал малко над 13к км. До сега впечатленията ми са само положителни - разхода на колата е приличен 10/100 км градско, около 8/100 км извънградско, слагам малко 5W30 Кастрол Магнатек, сменям го на 10к км и до този момент грам не ми гори. Със стегнато окачване е и след като смених предни дискове и всички накладки, колата спира много добре. Двигателя на място и до около 3300 оборота е много тих, след това, поне за мен, става дразнещо шумен. Ускорението за 98 коня е прилично. Ламарините са меки (цитирам един тенекеджия) и интериора е доста.... консервативен, но пък един път като свикнеш, после ти харесва. Като цяло колата не е нещо невероятно, но пък е типично японско изпълнение - семпло, надеждно и непретенциозно. Обръщаш ли му необходимото внимание, няма да е предаде.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Карам такава кола от година и за това време съм изминал малко над 13к км. До сега впечатленията ми са само положителни - разхода на колата е приличен 10/100 км градско, около 8/100 км извънградско, слагам малко 5W30 Кастрол Магнатек, сменям го на 10к км и до този момент грам не ми гори. Със стегнато окачване е и след като смених предни дискове и всички накладки, колата спира много добре. Двигателя на място и до около 3300 оборота е много тих, след това, поне за мен, става дразнещо шумен. Ускорението за 98 коня е прилично. Ламарините са меки (цитирам един тенекеджия) и интериора е доста.... консервативен, но пък един път като свикнеш, после ти харесва. Като цяло колата не е нещо невероятно, но пък е типично японско изпълнение - семпло, надеждно и непретенциозно. Обръщаш ли му необходимото внимание, няма да е предаде.

 

Здрасти колега,да те питам това ли масло ползваш от линка https://maslata.bg/shop/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-castrol-magnatec-c3-5w-30/ ,ако може да напишеш самата формула за маслото, защото гледам има различни модификации.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здрасти колега,да те питам това ли масло ползваш от линка https://maslata.bg/shop/%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BB/%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE-castrol-magnatec-c3-5w-30/ ,ако може да напишеш самата формула за маслото, защото гледам има различни модификации.

Здравей, извинявай за късния отговор. Ето тази модификация на Кастрол ползвам и на този етап съм доволен:

 

http://www.motobul.com/brand/castrol/magnatec-stop-start/category/masla-za-dvigateli-na-leki-avtomobili/series/castrol-magnatec-stop-start-5w-30-a5

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, извинявай за късния отговор. Ето тази модификация на Кастрол ползвам и на този етап съм доволен:

 

http://www.motobul.com/brand/castrol/magnatec-stop-start/category/masla-za-dvigateli-na-leki-avtomobili/series/castrol-magnatec-stop-start-5w-30-a5

 

Благодаря ти за полезната информация. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...