Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Промяна на настрoйки в ETACS


Препоръчано мнение

„Скрити" функции в автомобили Mitsubishi Lancer X, Outlander, ASX. Правилният термин е неактивни функции – софтуерно са заложени, но поради различните нива на оборудване и липсата на съответния хардуер се налага това ограничение. В противен случай колата ще „пищи" и свети от грешки. Каква е идеята – монтирате някоя„екстра", включена в каталога на производителя, активация; демонтирате –деактивация. За да има смисъл от цялата процедура, се използват само оригиналничасти! Иначе комуникацията между тях и ETАCS е невъзможна. Не всички оригинални функции са идеални. На пазара има много като брандове и много по-добри и евтини предложения. Но, ако се стремите към линията,заложена от производителя, ще трябва да се задоволите с неговите. Окабеляването в повечето случаи е налично. Добавяте липсващото, активирате и то започва да работи като от завода. И все пак има функции, за които не е нужно да се добавя хардуер – дневни светлини в някои варианти, комфортни чистачки, изпрати ме до вкъщи, заключване на вратите в движение, напомняне за забравен ключ и др. Но за други е необходимо закупуването на съответния хардуер. И нещо, което трябва да е ясно –поставянето на някои части не означава, че ще работят. Просто ще си стоят там и толкова. ETACS няма дазнае за съществуването им. Ето някои от функциите, налични за нашите автомобили:

 

SecurityAlarm

 

DaytimeRunning Lights

 

Cruise-control

 

Auto doorlock/unlock

 

Front FogLamp

 

AdaptiveFront-lighting System

 

Wiper washercheck bulb Warning

 

TPMS

 

Multi ModeRKE

 

TripComputer Autoreset Return at IG OFF

 

Close Hood

 

Comfortwasher

 

KeylessEntry System

 

Door UnlockMode

 

Coming HomeLight

 

Head lampwasher

 

Gcc SpeedAlarm

 

Sun Roof

 

WelcomeLight

 

Key Reminder

 

AutomaticAnti-Dazzling Mirror

 

Auto LightControl

 

Horn chirpby keyless

 

Power WindowType

 

ReverseAlarm

 

Pre-alarm

 

EmergencyStop Signal

 

Variablespeed alarm

 

Dead LockOperation Customize

 

Door UnlockMode Customize

 

Hands free и други.

 

Но не всичко е „цветя и рози". Оказва се, че Mitsubishi са пускали на пазара автомобили с различни версии на софтуера на ETACS. За да разберете с каква е вашият автомобил, трябва да се регистрирате на http://mmc-autoelect...-exploer-online, да изпратите VIN кода си и от там ще ви кажат с коя версия сте. Пак там въвеждате версията и получавате в табличен вид информация за всичко, което е заложено от завода. Ако нещо сте си харесали предварително, но го няма в този спиък, значи няма да го имате по този начин. А има такива неща. В по-старите версии няма неща, налични за по-новите автомобили. Тогава просто ги е нямало. След 2014 има тенденция умишлено да пускат доста по-орязани версии. В крайна сметка, не знаеш, кое е за предпочитане – ново или старо. Тогава се прави нещо по-кардинално – сменя се версията на софтуера.

 

Какво е необходимо за да направите активация?! Диагностичен уред MUT-III, Lexia-3 с лаптоп и програма или кабел Toyota Mini – VCI с лаптоп и програма. Да сте събрали достатъчно информация, какво ще правите, дали го има налично за вашия автомобил и немалък процент смелост. Понякога се получават ситуации, от които ме обливаше студена пот. J

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам темата!

 

Какво е ETACS? ETACS - Electronic Total Automobile Control System – система за пълен контрол на автомобила. В исторически план не зная, как и кога е възникнала идеята за „отключването" на функците. Наличието им във всички съвременни автомобили е факт. Логично е в автомобили от един модел с различни нива на оборудване, компютъра да е с различни достъпни функции. Но клиента иска да вземе максимума. И така се стигнало до въпросната „гимнастика". За всяка марка си има тънкости и различен хардуер – диагностични прибори, кабели,софтуер. Дълго време за нашите автомобили вездесъщ бе MUT-III. С него работят и всички официални сервизи. Ентусиасти от Украйна са открили начин да извършват активация чрез него - изтегля се файл с разширение KON, изпраща им се,заявявате, какво да ви активират, заплащате за услугата, изтегляте си готовия файл, копирате го обратно в колата и сте готови. Но нищо не е толкова просто, колкото изглежда. Никой от официалните сервизи не иска да се занимава с това –нарушават договора с фирмата производител на автомобила. Прибора е скъп, за да си го купиш просто ей така. По-малките сервизи го нямат. И така стигаш до задънена улица, наречена български пазар – малък и недъгав. Ако все пак намерите начин, идват следващите затруднения – трябва да знаете, какво можете да активирате. Защото от завода излизат различни хардуерни и софтуерни версии на ETACS. Автомобили от една и съща година е възможно да бъдат с различни ETACS-и. И от там идват различията. Искате да имате една функция, но се оказва, че тя не е налична за вас. Днес активирате едно, утре друго и всеки път се заплаща. Може и накуп, но дали ще работят е въпроса.

Някъде във времето се появи кабела LEXIA 3 – собствениците на Пежо и Ситроен отдавна ползват услугите й. С подходящ софтуер можеше да се ползва и от нас. Но кабела също бе скъп (не колкото MUT-а), да не говорим, че китайците пуснаха евтина реплика, често неработеща и даваща проблеми. Така стигнахме до бюджетния кабел Toyota Mini –VCI. Евтин и работещ. Руснаците са направили работещ софтуер, с който да задоволят нуждите ни. Програмата непрекъснато се обновява, като всяка следваща версия е по-добра. Какво ви трябва?! Преди всичко кураж. И да знаете, какво правите.

 

1. Въпросният кабел – AliExpress е вашият сайт.

 

2. Софтуер – EtacsDecoder – Регистрирате се и изтегляте от сайта им. Безплатен. Наличен на руски и английски. Във всеки запис може да направите неограничен брой промени, стига да знаете, какво правите и какво ще се получи накрая. Това препоръчват, но аз имам друго виждане. И то е свързано с факта, че има различни версии на ETACS и на екрана излиза ERROR . Предпочитам едно по едно, за да зная, кое няма да работи.

 

3. Лаптоп с Windows от ХР нагоре.

 

4. Драйвери XHorse за кабела –изтеглят се от сайта на Etacs Decoder.

 

5. Наличие на интернет. Програмата изисква непрекъсната интернет връзка.

 

6. Регистрирате се на http://mmc-autoelectric.org.ua , давате си VIN кода, а от там ви казват, коя версия на ETACS имате. Пак там, виждате какви функции има заложени и кои можете да промените.

 

Доста време мина преди да се почувствам достатъчно сигурен, за да предприема постъпки към активиране. Четене, четене и пак четене. И винаги не е достатъчно. Разбрах, какво е налично при мен като функции. И пак бях изненадан. Описани са, но ги няма в ETACS-а. Пробвах да активирам няколко функции накуп (както препоръчват), но не се получи. ERROR. Защото просто някои не бяха налични. А кои? Не знаех. И отново. А безплатните опити се топят – три не са кой знае колко. Затова си платих пакет от 10. И започнаха пробите. Има неща, които желаех, но нямаше да се получат. Поради една или друга причина. Но други вече са факт :)

Редактирано от kesten
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 години ...

Наскоро се заиграх и аз с промени в ETACS-a. Да обновя информацията, понеже има вече безплатен софтуер за писане на регистри в ETACS-a, както и добавяне на нови ключове, записване на нов vin в ECU-то, калибриране на ъгловия датчик на волана и др. Ето какво е нужно в момента:

1. Windows 7 32-bit с възможно най-новите ъпдейти (поне SP1 с Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015). Аз ползвам виртуална машина на VMWare, някой ако иска мога да му я пратя, като на нея съм качил и MUT III 2019, но не съм подкарал passthrough driver-a.

2. Кабел J2543, като заедно с кабела идва софтуер Toyota Techstream и драйвер.

3. Регистрирате се на https://forum.kolyandex.su/ - от там се сваля MMCodingWriter и MUT Coding Mitsubishi.

4. С MMCodingWriter се свръзвате с колата и сваляте на файл текущата версия на ETACS-a.

5. Отваряте записания файл с MUT Coding Mitsubishi и променяте регистрите (Variant Coding-a), които искате. След което си записвате новия файл.

6. Зареждате новия файл в MMCodingWriter и го записвате в ETACS-a.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...