Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Повдигачи на клапани-с извинение


Препоръчано мнение

Здравейте,

Започвам с извинение,защото въпросът ме има сигурно бърз отговор в техническата документация,но нямам време!

Аутлендър 2008 4B12-Mivec 170кс.Карам с газов инжекцион и добри газаджии ми казаха,че ако съм с механични повдигачи трябва да имам допълнителна мазителна система.А аз не знам???Моля за помощ!Благодаря предварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм, че това е само препоръка. Сигурно оказва ползотворно влияние, но липсата не е фатална. Много други фактори /като вида на маслото/ са по-решаващи за живота на мотора от това.

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравейте,

Започвам с извинение,защото въпросът ме има сигурно бърз отговор в техническата документация,но нямам време!

Аутлендър 2008 4B12-Mivec 170кс.Карам с газов инжекцион и добри газаджии ми казаха,че ако съм с механични повдигачи трябва да имам допълнителна мазителна система.А аз не знам???Моля за помощ!Благодаря предварително!

 

Не в повдигачите, а в клапаните е проблема. Пропан-бутана влиза в горивната камера в газообразно състояние и поради това, че имат по-високо октаново число горивния процес се извършва при по-висока температура подлагайки на по-високо напрежение горещите и сухи клапани и клапанни гнезда.

Липсата на смазване на клапаните, в комбинация с високата температура на горене на пропан-бутана или метана, води до преждевременно износване и увреждане на клапаните и на клапанните легла.

От тази генерация двигатели на Мицубиши (4В) до наши дни вече са оборудвани с така наречените "меки клапани".

За това за предотвратяване на евентуални проблеми се налага монтирането на система за омасляване и предпазване на клапаните и клапанните легла.

От там нататък може да се избират 2 вида - вакумна или електрическа система за автоматично мазане на клапаните.

За предпочитане е електрическата система за смазване, защото има електрическа помпа, гарантираща постоянен поток на лубриканта,

сензор за ниско ниво на лубриканта в резервоара, придружен обикновено със светлинен индикатор, за да следиш нивото,

и накрая ECU, което регулира потока на лубриканта според мощността на двигателя.

Монтирането на такава система на твоя двигател е строго препоръчителна, да не кажа задължителна!

 

Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за кампетентния отговор.И...Ще сложа,щото намерих "ОТКРОВЕН" газаджия,който не беше категоричен за ползата,но ме увери,че няма да навреди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за кампетентния отговор.И...Ще сложа,щото намерих "ОТКРОВЕН" газаджия,който не беше категоричен за ползата,но ме увери,че няма да навреди.

....съдейки по личен /субективен опит ,така и по обективен опит,тази система има полза при карането на газ за колата ти, още повече ,че мотора й е от тези "кекавите" ,къде всичко по него е максимлно спестено о материала ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

а на 2,4 gdi 2003 също ли са "меки",всъщност японските двигатели са едни от най твърдите на сплав,майстор на двигатели ми го е казал. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Благодаря за кампетентния отговор.И...Ще сложа,щото намерих "ОТКРОВЕН" газаджия,който не беше категоричен за ползата,но ме увери,че няма да навреди.

 

Добре е да чуеш мнението на компетентни майстори, отколкото на "ОТКРОВЕНИ".

 

а на 2,4 gdi 2003 също ли са "меки",всъщност японските двигатели са едни от най твърдите на сплав,майстор на двигатели ми го е казал. :icon_hmm:

 

Тук не говорим за GDI двигателите, а за 4B12-Mivec.

Всъщност доста митове се изказаха за безумно твърдите сплави на японските двигатели.

Те просто са двигатели, като всички останали със своите минуси и плюсове.

Тези легенди, както и категорични изказвания тип "сектанизъм" само пречат на обективността.

Всъщност двигателите на Мицубиши са доста надеждни, но при определени условия на поддръжка и внимание към тях.

Все пак така или иначе всичко свързано с Япония е специфично и трябва определения човек, който поправя колата да има знания и опит.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето наблюдение върху тези 4B12......или поне колкото глави съм свалил досега за клапани е че системата за смазване е абсолютно безсмислена. Материала на всмукателните клапани е такъв че от високата температура се закаляват и стават уникално здрави, дори почти невъзможни за механична обработка..... А изгарят изпускателните(проблем на материала, така да се каже). Съответно маслото което влиза с газта и въздуха ми се струва краино нереално да смаже изпускателните клапани без да изгори в цилиндъра. Дори като се замисля всички глави които съм свалил са били със система за смазване.....

Най-добре си е редовна проверка и регулиране, дори ги оставям с доста по-голяма хлабина, без значение че мотора ще е по-шумен, важното е да живее по дълго.....

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Моето наблюдение върху тези 4B12......или поне колкото глави съм свалил досега за клапани е че системата за смазване е абсолютно безсмислена. Материала на всмукателните клапани е такъв че от високата температура се закаляват и стават уникално здрави, дори почти невъзможни за механична обработка..... А изгарят изпускателните(проблем на материала, така да се каже). Съответно маслото което влиза с газта и въздуха ми се струва краино нереално да смаже изпускателните клапани без да изгори в цилиндъра. Дори като се замисля всички глави които съм свалил са били със система за смазване.....

Най-добре си е редовна проверка и регулиране, дори ги оставям с доста по-голяма хлабина, без значение че мотора ще е по-шумен, важното е да живее по дълго.....

.....има ,има разлика ,не е голяма, но има......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Не в повдигачите, а в клапаните е проблема. Пропан-бутана влиза в горивната камера в газообразно състояние и поради това, че имат по-високо октаново число горивния процес се извършва при по-висока температура подлагайки на по-високо напрежение горещите и сухи клапани и клапанни гнезда.

Липсата на смазване на клапаните, в комбинация с високата температура на горене на пропан-бутана или метана, води до преждевременно износване и увреждане на клапаните и на клапанните легла.

От тази генерация двигатели на Мицубиши (4В) до наши дни вече са оборудвани с така наречените "меки клапани".

За това за предотвратяване на евентуални проблеми се налага монтирането на система за омасляване и предпазване на клапаните и клапанните легла.

От там нататък може да се избират 2 вида - вакумна или електрическа система за автоматично мазане на клапаните.

За предпочитане е електрическата система за смазване, защото има електрическа помпа, гарантираща постоянен поток на лубриканта,

сензор за ниско ниво на лубриканта в резервоара, придружен обикновено със светлинен индикатор, за да следиш нивото,

и накрая ECU, което регулира потока на лубриканта според мощността на двигателя.

Монтирането на такава система на твоя двигател е строго препоръчителна, да не кажа задължителна!

 

Успех! http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif

 

4B модела казвате е кекав, а как стоят нещата със "6G72" дето е към 177к.с. (някъде 181кс. го пишат). Той е по-старо поколение има ли такъв проблем като на 4В ? Изобщо как му се отразява пропан-бутана?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...