Lubo-Ch Публикувано 26 септември 2017 Сподели Публикувано 26 септември 2017 (редакция) Здравейте колеги! Със захладняването тези дни (съответно запотяване на преден прозорец), установих следния проблем- промених позицията на обдухване от Auto към обдухване само на стъклото, но не последва никаква промяна на потока на въздух в купето. Продължи да духа така да се каже в автоматично положение. Въпросът ми е- на някой от вас да се е сблъсквал с този проблем и как го е решил, защото до преди две седмици си работеше абсолютно коректно?Съответно трябва да отбележа, че парното/климатик е по-различно от повечето, които срещам в България(за продан, а и на живо). А именно, че жабката е между радиото и системата за охлаждане, а не както на повечето- то да е непосредствено под радиото. Редактирано 26 септември 2017 от Lubo-Ch Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cruiser Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 Здравейте колеги! Със захладняването тези дни (съответно запотяване на преден прозорец), установих следния проблем- промених позицията на обдухване от Auto към обдухване само на стъклото, но не последва никаква промяна на потока на въздух в купето. Продължи да духа така да се каже в автоматично положение. Въпросът ми е- на някой от вас да се е сблъсквал с този проблем и как го е решил, защото до преди две седмици си работеше абсолютно коректно?Съответно трябва да отбележа, че парното/климатик е по-различно от повечето, които срещам в България(за продан, а и на живо). А именно, че жабката е между радиото и системата за охлаждане, а не както на повечето- то да е непосредствено под радиото. Това, което описваш се води климатроник. Което пък от своя страна означава че клапата се управлява от електромотор. Нищо не разбирам и не съм го разглобявал, но по пътя на логиката първо бих проверил да не пречи нещо на клапата или тя да се е откачила от мотора. Ако не е (пак по пътя на логиката) ще е нещо по веригата мотор - жици - платка - бутон. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 За мен е откачено жило, надали се управляват клапите от моторчета. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 27 септември 2017 Сподели Публикувано 27 септември 2017 На Лансера редовен проблем е пречупване на жилата..... Въртиш си копчетата ама нищо не се променя....сваля се блока с врътките и се вижда всичко. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lubo-Ch Публикувано 28 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 28 септември 2017 Отново здравейте колеги, Такаа, проверих нещата... Свалих модула за контрол на обдухването (самият модул не е с жила и т.н.- има три потенциометъра за преместване на съответно желаните-градус,сила,позиция), там всичко изглежда наред. Проблемът, който допълнително установих се състои в това, че когато колата е студена и позицията на обдухване е: към стъклото/краката и стъклото/само краката/само към тялото и т.н., всичко работи и се променят позициите на обдухване безпроблемно. Но когато вече загреее, при преместване на превключвателя да стои на позиция "към предно стъкло" или каквато и да е друга било тя позиция- отново духа само на Auto...Въпросите ми са: 1.Ако някой от вас се е сблъсквал с такъв проблем- нека сподели :P2.Проблемът в контролера на самия климатроник ли би бил да бъде?3.Потенциометрите ги измерих и са ОК, но дали може да бъде лентовия кабел във връзката м/у управляващите превключватели и интегралната схема за управление на клапите?4.Самите клапи евентуално? Благодаря Ви много колеги ! ===> Предварително :P Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lubo-Ch Публикувано 28 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 28 септември 2017 https://spct2000.files.wordpress.com/2015/01/2005-mitsubishi-lancer-interior.jpg Това е видът на самата козола и типът на климатроника- само за пояснение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 29 септември 2017 Сподели Публикувано 29 септември 2017 С две думи - когато е студена колата, всичко е ОК, но като загрее - започват проблемите?! Нали така?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lubo-Ch Публикувано 29 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 29 септември 2017 С две думи - когато е студена колата, всичко е ОК, но като загрее - започват проблемите?! Нали така?! Да колега, до това заключение стигнах и се чудя от къде може да идва проблема... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 29 септември 2017 Сподели Публикувано 29 септември 2017 Проблема е електрически. Симптомите са за така наречената студена спойка или нестабилен контакт. Предлагам ти, като начало да огледаш буксите, wd-40 няма да е излишен. Ако няма ефект - ще трябва да ползваш поялник за припояване на някои контакти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lubo-Ch Публикувано 30 септември 2017 Автор Сподели Публикувано 30 септември 2017 Проблема е електрически. Симптомите са за така наречената студена спойка или нестабилен контакт. Предлагам ти, като начало да огледаш буксите, wd-40 няма да е излишен. Ако няма ефект - ще трябва да ползваш поялник за припояване на някои контакти. Благодаря за насоката колега! Имам уменията за проверка, но нямам нужната апаратура(останали са ми поялник и мултиметър от гимназията, но те не са толкова прецизни- все пак там правехме доста груби неща...). Възможно ли е да ме насочите ако знаете някой майстор/колега/специалист, който би довел до разрешаването на този казус? Изключителни благодарности отново!!! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kesten Публикувано 30 септември 2017 Сподели Публикувано 30 септември 2017 Нещата (надявам се, да е само това) опират до демонтаж и монтаж на панела с врътките. Напълно е възможно и само с това да се оправи (недобър контакт в буксите). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.