Премини към съдържание

Проблем превключването на позицийте за обдухване на купето (Lancer 9 2006;1.6 4G18)


Lubo-Ch

Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

 

Със захладняването тези дни (съответно запотяване на преден прозорец), установих следния проблем- промених позицията на обдухване от Auto към обдухване само на стъклото, но не последва никаква промяна на потока на въздух в купето. Продължи да духа така да се каже в автоматично положение. Въпросът ми е- на някой от вас да се е сблъсквал с този проблем и как го е решил, защото до преди две седмици си работеше абсолютно коректно?

Съответно трябва да отбележа, че парното/климатик е по-различно от повечето, които срещам в България(за продан, а и на живо). А именно, че жабката е между радиото и системата за охлаждане, а не както на повечето- то да е непосредствено под радиото.

Редактирано от Lubo-Ch
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Със захладняването тези дни (съответно запотяване на преден прозорец), установих следния проблем- промених позицията на обдухване от Auto към обдухване само на стъклото, но не последва никаква промяна на потока на въздух в купето. Продължи да духа така да се каже в автоматично положение. Въпросът ми е- на някой от вас да се е сблъсквал с този проблем и как го е решил, защото до преди две седмици си работеше абсолютно коректно?

Съответно трябва да отбележа, че парното/климатик е по-различно от повечето, които срещам в България(за продан, а и на живо). А именно, че жабката е между радиото и системата за охлаждане, а не както на повечето- то да е непосредствено под радиото.

 

 

Това, което описваш се води климатроник. Което пък от своя страна означава че клапата се управлява от електромотор. Нищо не разбирам и не съм го разглобявал, но по пътя на логиката първо бих проверил да не пречи нещо на клапата или тя да се е откачила от мотора. Ако не е (пак по пътя на логиката) ще е нещо по веригата мотор - жици - платка - бутон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На Лансера редовен проблем е пречупване на жилата..... Въртиш си копчетата ама нищо не се променя....сваля се блока с врътките и се вижда всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Отново здравейте колеги,

 

Такаа, проверих нещата... Свалих модула за контрол на обдухването (самият модул не е с жила и т.н.- има три потенциометъра за преместване на съответно желаните-градус,сила,позиция), там всичко изглежда наред. Проблемът, който допълнително установих се състои в това, че когато колата е студена и позицията на обдухване е: към стъклото/краката и стъклото/само краката/само към тялото и т.н., всичко работи и се променят позициите на обдухване безпроблемно. Но когато вече загреее, при преместване на превключвателя да стои на позиция "към предно стъкло" или каквато и да е друга било тя позиция- отново духа само на Auto...

Въпросите ми са:

1.Ако някой от вас се е сблъсквал с такъв проблем- нека сподели :P

2.Проблемът в контролера на самия климатроник ли би бил да бъде?

3.Потенциометрите ги измерих и са ОК, но дали може да бъде лентовия кабел във връзката м/у управляващите превключватели и интегралната схема за управление на клапите?

4.Самите клапи евентуално?

 

Благодаря Ви много колеги ! ===> Предварително :P

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

https://spct2000.files.wordpress.com/2015/01/2005-mitsubishi-lancer-interior.jpg

 

Това е видът на самата козола и типът на климатроника- само за пояснение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С две думи - когато е студена колата, всичко е ОК, но като загрее - започват проблемите?! Нали така?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С две думи - когато е студена колата, всичко е ОК, но като загрее - започват проблемите?! Нали така?!

 

Да колега, до това заключение стигнах и се чудя от къде може да идва проблема...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е електрически. Симптомите са за така наречената студена спойка или нестабилен контакт. Предлагам ти, като начало да огледаш буксите, wd-40 няма да е излишен. Ако няма ефект - ще трябва да ползваш поялник за припояване на някои контакти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е електрически. Симптомите са за така наречената студена спойка или нестабилен контакт. Предлагам ти, като начало да огледаш буксите, wd-40 няма да е излишен. Ако няма ефект - ще трябва да ползваш поялник за припояване на някои контакти.

 

Благодаря за насоката колега! Имам уменията за проверка, но нямам нужната апаратура(останали са ми поялник и мултиметър от гимназията, но те не са толкова прецизни- все пак там правехме доста груби неща...). Възможно ли е да ме насочите ако знаете някой майстор/колега/специалист, който би довел до разрешаването на този казус?

 

Изключителни благодарности отново!!! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещата (надявам се, да е само това) опират до демонтаж и монтаж на панела с врътките. Напълно е възможно и само с това да се оправи (недобър контакт в буксите).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...