Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Колт CJ Прекъсва/Гърми във високи


Препоръчано мнение

Привет на всички фенове!

Моля за малко помощ. Имам колт V 1998г. с 4g13 това е двигателя с делко и 75hp.

Проблема е че се появи едно прекъсване/гърмене във високи обороти (при потегляне от място върви до около 4000 rpm след това забива муцуна и почва да гърми в изпускателният колектор)

Сменени:

Свещи;

Горивен филтър;

Дистрибуторна капачка, палец;

Смених кондензатор на делкото.

Компресията е 11 на всеки цилиндър, ъгъла на запалване се държи около 9-11 BTDC (отчетено с evoscan и стробоскоп). Интересно е че при по-високи обороти ъгъла на запалване се мени доста, отчитал съм данни до около 30-40 BTDC.

Свещите имат еднакъв вид на всеки цилиндър. Колата има стабилни обороти на празен ход. Пали лесно. Проверено е зацепването на ангренажа.

Проблема се появи през студеното време. Един ден си тръгвах от работа, запалих, потеглих и минах около 100м. Колата изгасна (без да изтропва) и повече не запали. Установих че е намокрила свещите. От тогава колата почна да прекъсва.

Откачих клапана за за регулиране на горивото с идеята, че може да не и стига гориво, но и това не помага.

 

Моля за някакви насоки.

Благодаря на всички отзовали се!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена, че колата е с по-големи инжектори от 160 cc на 210 cc.

Причината за смяната е че колата е с принудително пълнене.

ПС: поиграх си с аванса, въртейки делкото, но рвзултата е един и същ.

Как мога да тествам налягането на горивото в бензиновата рейка?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тествах и налягането на горивото 3.2 bar. Изглежда е ОК.

Някой може ли да каже как да тествам комутатор? Какво представлява и как работи комутатора?

 

При четене на живи данни с evoscan всичко изглежда наред. Възможно ли е да има проблем с ECU-то?

Редактирано от Lord_options
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, след като ДВГ е модифициран и вече е с принудително пълнене, то ЕКУ-то не е ли заменено с програмируемо такова?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Все още не. За сега се разчита на големите дюзи и 0.5 bar boost. Всичко друго без генерацията си е заводско.

Проблема го има с откачена турбина и вече при всичко проверено незнам на къде да копая за да реша този проблем.

 

ПС: Клоня към скрит проблем със запалителната система (бубина, комутатор, ECU). Комутатора до колкото разбирам е някъв mosfeet транзистор работещ в ключов режим. Поправете ме ако греша!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е от бобината, да не е от датчици колянов/разпределителен вал? - които не знам при теб как са, ама на Галанта ми са натикани в на май..@#си$$

--- ъъ.. на много завряно място: на една обща плочка с комутатора, която е под някакви чаркалаци в делкото.

 

Но пък може да провериш поне дали са им наред захранванията, масите, буксата дали е чиста и т.н.

 

А като пишеш, че проблемът се е появил с изгасване на колата, после как е запалила?

 

p.s. да няма някакъв проблем с налягането на горивото??

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на горивото е ок. Колата след като изгасна, мой приятел ме изтегли до вкъщи. На другия ден свалих свещите и установих че са мокри. Подсуших ги с газова горелка (газов поялник) и колата запали, но почна да прекъсва. В последствие смених свещите с нови но резултата е един и същ.

 

ПС: Сензор за положението на разпределителния вал се намира в делкото заедно с бубина и комутатор. Живите данни прочетени с evoscan и проверени паралелно със стробоскоп изглеждат нормални. При по-високи обороти ъгъла на запалване се мени от нормални 9-11 BTDC до 30-40 BTDC което си е ок.

Всички сензори отчетени с evoscan изглежда, че работят нормално (Ламбда сонда, сензор за температура, сензор за положението на дросела, и МАП-сензор).

 

Как мога да проверя бубината за късо между навивките?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С осцилоскоп.... в сервизното ръководство и в интернет има доста графики на нормално работеща запалителна система. Както и ако има отклонения от нормалната работа се разбира от съответната промяна в осцилограмата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С осцилоскоп, или проба с друга бобина. За тестване на комутатора пишеше по сервизните книжки: май нещо да му се подаде ток с батерия от 1.5V за да се отпуши транзисторът - не си спомням точно, но го пише.

 

Когато започне да прекъсва, подскача ли стрелката на оборотомера?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам оборотомер но когато като влезе във високи обороти започва да глъхне (както при карбуратор когато не му стига горивото) и след това гърми в изпускателния колектор. Но по показания на ламбда сонда не е бедна, че да гърми.

 

ПС: Поръчх си осцилоскоп, че нямам. Ще сваля делкото да премеря бубината в Autodata видях какви стойности трябва да има (лошо е че при този метод да мерене с омметър не може да установи наличие на късо между навивките).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

ПС: Поръчх си осцилоскоп, че нямам.
;) ето това е сериозен човек.

 

Аз пък нямам гараж от където да взема ток за осцилоскопа и пак не мога да си меря нищо по колата.

 

p.s. Имам някаква резервна бобина за Галанта, ако си някъде наблизо мога да ти дам да пробваш с нея. Само не знам дали са 100% същите - сега ги гледах в онзи сайт на Спектроматик и имаше 15 различни вида от тези кръглите бобини в делкото.

 

Абе, имах един проблем навремето - при мен бензиновата помпа в резервоара уплътнява, като натиска с едно пластмасово пръстенче върху силиконов O-ринг. Пръстенчето се беше спукало и голяма част от бензина, след изхода на помпата, се изливаше обратно в резервоара. В ниските обороти си вървеше нормално, но като се натовари двигателят, започваше да не му достига гориво. Ти налягането на празен ход ли го мери, или при различни режими на работа? (също ако е нарушено това уплътнение, след престой колата ще пали трудно - докато успее да подкачи за няколко секунди бензин до рейката)

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на горивото съм го мерил при различни режими на работа. Колата пали нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Делкото се разглобява и почиства. То едва ли някога е било почиствано. Вътре колкото и добре да е изолирано, се получава конденз. Може да има ръждясали пътеки. Малко трябва да се внимава, защото е финна работа. На този мотор след принудителното пълнене трябва и да му се регулират клапаните. 0.15 in 0.20 out на топъл мотор. Ролката на разпределителния вал се прави с екцентрик за да може от там да се дава корекция на вала. Делкото е съвсем отделно нещо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Подналягането в смукателният колектор, преди да надуе турбината, как е, трябва да е около 280-300 HPS! В тези години двигателните контролери ECU на Митсубиши, даваха дефекти, не е лошо да се спретне една профилактика на Контролера! И вземи та я смени тая бобина Или я Закачи на Мотортестер(осцилископа) та да се изясни картинката!

-Казваш че гърми след 4000 RPM , в повечето от случаите това се получава от бедна смес, но понякога, макар и много рядко и от преобогатена,Вижте каква е характерестиката на Изгорелите газове със Газанализатора, в този оборотен режим макар и на място, за да се ориентираш дали всичко е наред със смесообразуване, газоразпределение и горене!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да смениш компа и виж как ще се държи с новия.

Виж на твоя кондензаторите на платката и ги ревизирай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На CJ т.е. колт 5-та генерация...еку-тата не страдат от въпросния проблем с кондензаторите...моделите преди 96-та са с кондензаторите склонни към протичане...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привт!

Искам да благодаря на всичи отзовали се.

Най-накрая получих осцилоскопчето което бях поръчал, резутата е бобина (пробила е към корпус).

ПС: За момента съм присадил една външна бобина. Остана само да сменя съединителя (от тестовете тези дни пробуксува :) ).

Редактирано от Lord_options
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема, някой знае ли как се обучава ел. стъкло на колт 6 (Z30).

Имам колт цзт и десния прозорец отказа, смених ключа за стъклото намиращ се на вратата.

След смяната стъклото слиза до долу но при вдигане се качва на пресекулки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...