Премини към съдържание

"Тънките" места при покупка на EVO X MR


scratch

Препоръчано мнение

Привет колеги.

 

Предстои ми евентуално да си закупя едно EVO X MR, та в тоя ред на мисли

може ли няколко съвета къде да гледа човек за евентуални проблеми.

Ясно е, че не всичко може да се види, но все пак.

Едно от местата може би е TC-SSC. Има ли начин да се определи евентуален

проблем и на каква цена приблизително се отремонтира това чудо, както

и на колко километра принципно се обслужва?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Търси колкото се може да е по-заводска и на малко километри, по възможност с пластмасовия капак на клапаните, за да е с новия дизайн на ангренажната верига. SST кутията е голям каприз и не държи на повишен въртящ момент. За ремонт... много зависи какъв проблем ще ти излезе, може да минеш с 2000 може и с 5000 или повече, да не ти се налага :)

Слабо място е помпата на AWC системата. Моята е ремонтирана 2 пъти, около 1800 разход. За нова помпа не питай цената. Един колега с Ралиарт са му я сменили гаранционно.

Такава кола трудно се държи в заводски вид... така че кесийката трябва да ти е дълбока.

Ако ще я купуваш от БГ я закарай при някой кадърен сервиз за оглед.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре си е кутията, стига да не я мапва някой неграмотен :)

 

Бих качил моята дино графика, ама на 50к няма да се вижда нищо. Иначе: 416Нм на колела за повече от година без проблеми ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията.

Какви са симптомите на една "отиваща" си помпа за AWC? Малко съм обезпокоен от факта, че "...за повече от година без проблеми...".

Лансера дето карам сега за 8год. само 2 aмортисьора съм сменил (тук не включвам задължителното обслужване - масла, филтри)

Принципно идеята ми не е да напрягам автомобила до някакви крайни предели, но не и да го държа в гаража и само да му чистя праха от време на време ;)

Мисля да му се радвам ежедневно.

Редактирано от scratch
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мненията.

Какви са симптомите на една "отиваща" си помпа за AWC? Малко съм обезпокоен от факта, че "...за повече от година без проблеми...".

Лансера дето карам сега за 8год. само 2 мортисьора съм сменил (тук не включвам задължителното обслужване - масла, филтри)

Принципно идеята ми не е да напрягам автомобила до някакви крайни предели, но не и да го държа в гаража и да му чистя праха само от време на време ;)

Мисля да му се радвам ежедневно.

Няма симптоми. Светва ти AWD Service Required и се деактивират режимите на системата. Караш с отворени диференциали.

 

В завимост от проблема може преди това да започне да мига надписа за режима на системата (Tarmac/Gravel/Snow).

 

Не си прави изводи от поведението на Лансера ти. Евото е много по-капризна кола.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти един пример, кола за продан със сменена ангренажна верига, съединители на SST кутията и преместена в багажника AWC помпа - http://www.ebay.co.uk/itm/282402756994

Хроничните проблеми за които говоря събрани в една кола.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А кое налага изместването на AWC помпата в багажника?

На колко км и какво включва обслужването на скоростната кутия? Примерно на моя Лансер на 60000 мили трябваше

да му сменя флуида и филтрите. Как стои въпроса и с ангренажната верига, в смисъл на колко км се сменя

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А кое налага изместването на AWC помпата в багажника?

На колко км и какво включва обслужването на скоростната кутия? Примерно на моя Лансер на 60000 мили трябваше

да му сменя флуида и филтрите. Как стои въпроса и с ангренажната верига, в смисъл на колко км се сменя

 

Помпата не е задължително да се мести. Някои хора при подмяна на помпата се застраховат и я местят в багажника. Главния плюс е, че не се цапа от всичко по пътя и най-вече от солите през зимата. Най-честия проблем с помпата е корозия в следствие от лошите уплътнения в устройството на помпата и галванична корозия на вътрешната планка, която се раздробява. Преместването на помпата предпазва от външни влияния.

 

Сервизните интервали можеш да ги провериш в някое сервизно ръководство, има много в нета.

 

За веригата, ако си прочел внимателно, те посъветвах да търсиш кола с пластмасов капак на клапаните, защото те са с променен дизайн на ангренажната верига. Някъде от 2011-2012 е промяната. По принцип Евото има метод за следене на разтягането и светва грешка за разтегната верига, но това не е гаранция. Препоръчвал съм на приятели с Евота да си подменят веригите ако са от стария дизайн при удобен момент - примерно смяна на разпределителни валове. Аз имам един комплект вкъщи, който ще го подменя при ъпгрейда на валовете.

 

Има и ръчен метод за проверка, като се отвори капака на клапаните има един репер който се гледа отгоре и се вижда положението на веригата. При всички положения ако е от стария дизайн е препоръчително да се замени с верига с новия дизайн - по-здрава е.

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Помпата не е задължително да се мести. Някои хора при подмяна на помпата се застраховат и я местят в багажника. Главния плюс е, че не се цапа от всичко по пътя и най-вече от солите през зимата. Най-честия проблем с помпата е корозия в следствие от лошите уплътнения в устройството на помпата и галванична корозия на вътрешната планка, която се раздробява. Преместването на помпата предпазва от външни влияния.

 

Сервизните интервали можеш да ги провериш в някое сервизно ръководство, има много в нета.

 

За веригата, ако си прочел внимателно, те посъветвах да търсиш кола с пластмасов капак на клапаните, защото те са с променен дизайн на ангренажната верига. Някъде от 2011-2012 е промяната. По принцип Евото има метод за следене на разтягането и светва грешка за разтегната верига, но това не е гаранция. Препоръчвал съм на приятели с Евота да си подменят веригите ако са от стария дизайн при удобен момент - примерно смяна на разпределителни валове. Аз имам един комплект вкъщи, който ще го подменя при ъпгрейда на валовете.

 

Има и ръчен метод за проверка, като се отвори капака на клапаните има един репер който се гледа отгоре и се вижда положението на веригата. При всички положения ако е от стария дизайн е препоръчително да се замени с верига с новия дизайн - по-здрава е.

 

 

 

 

Мицубиши не се научиха повече от 10 години, че помпата на AYC ръждясва там където я слагат на 5 поколения ЕВО. Кутията е доста капризна, а ъпгрейдът, за да носи повече торк и мощност струва над 5000 долара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...