Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Двигателя се преохлажда


GalantDream

Препоръчано мнение

Точно от колелата отива да ти загрее двигателя.. извинявам се ама пълни глупости говорите.. спирам, всеки си решава за себе си дали ще си набутва кинтите или не. Лошото е че ви слушат и набутвате и други. На мен в люта зима (-10) ми е падала видимо стрелката при спускане на телевизионната кула (около 1км макс), не знам какво остава за 20+км.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно от колелата отива да ти загрее двигателя.. извинявам се ама пълни глупости говорите.. спирам, всеки си решава за себе си дали ще си набутва кинтите или не. Лошото е че ви слушат и набутвате и други. На мен в люта зима (-10) ми е падала видимо стрелката при спускане на телевизионната кула (около 1км макс), не знам какво остава за 20+км.

.......аз никой не набутвам, просто изказах мнение и съвет следващия път какво да направи за да се разбере случая....това с телевизионната кула при Галант няма как да стане ,освен ако темп. на въздуха е под -30 градуса.....

Освен това ,колегата не каза дали има АГУ.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не визирах теб конкретно, а Milenjs дето в мотора имало разни зъбчатки, които генерирали топлина яко.. луда работа .. отписвам се от темата .. :icon_thumbup:

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз се отписвам докато някой не пробва. Само една сметка да добавя. Предполагаме че от 1200 метра надморска височина се е спуснал автомобила до 200м, т.е. 1000м. разлика. Тежи 1500 кг. Потенциалната енергия която е загубил е 1000х1500х9,8 = 14 700 000 джаула. Или за по-лесно осмисляне 4.083 киловатчаса. Т.е тези 4 киловата са се отделили във вид на топлина. Ако не ползваме спирачки да я разсейваме голяма част от нея отива в трансмисията и двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ех, че не съм близо до шопско да дойда да си мерим антифризите и баирите. Колегата е писал 5-10 минути спускане, не е кой знае колко много. Накрая ако някой има излишен термостат да му даде за проба и да се тества .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз трябва да имам един от колта на жената в гаража...Мисля, че е абсолютно същия като на галанта...Смених го с ОЕМ-ски защото и при нея мотора се преохлажда, но когато се пусне парното на повече от 3-та степен (при всякакви дргуи условия се държи нормално). Бях убеден, че е термостата, но и с новия не се промени нищо. Така, че ако колегата иска мога да му го изпратя без пари..убеден съм, че си работи нормално :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако термостата на колегата не работи коректно, т.е. остава в отворено положение...то освен въпросния проблем, колата му следва да загрява доста по-бавно, особено в студено време....

 

П.С. А термостата спокойно може да си го провери в една тенджера с термометър, дали отваря когато трябва...

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз се отписвам докато някой не пробва. Само една сметка да добавя. Предполагаме че от 1200 метра надморска височина се е спуснал автомобила до 200м, т.е. 1000м. разлика. Тежи 1500 кг. Потенциалната енергия която е загубил е 1000х1500х9,8 = 14 700 000 джаула. Или за по-лесно осмисляне 4.083 киловатчаса. Т.е тези 4 киловата са се отделили във вид на топлина. Ако не ползваме спирачки да я разсейваме голяма част от нея отива в трансмисията и двигателя.

.....сметката е горе долу такава, но чисто теоретично, на практика имаме въздушен поток,преминаващ през горе долу 1 кв.м. площ,освен това имаме и охладен въздух, постъпващ в цилиндрите през смук. клапани( мотора се върти и клапаните се отв и затв.).....и на последно място ,но не и по важност, за 10 мин. няма как да се охлади мотора толкова, че да се вижда стрелката как пада поради прич1ините, които обясних по горе.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....сметката е горе долу такава, но чисто теоретично, на практика имаме въздушен поток,преминаващ през горе долу 1 кв.м. площ,освен това имаме и охладен въздух, постъпващ в цилиндрите през смук. клапани( мотора се върти и клапаните се отв и затв.).....и на последно място ,но не и по важност, за 10 мин. няма как да се охлади мотора толкова, че да се вижда стрелката как пада поради прич1ините, които обясних по горе.....

 

Точно така. Но в горния случай с Банско, независимо, че показанието на температурата на охлаждащата течност е като за работна температура, то тя е не повече от 60-70 градуса, на маслото даже по-ниска. Това е така, защото след запалване и потегляне, спускането на ППХ започва относително скоро.

След това в колектора постъпва въздух с температура 20-ина градуса. Целият този въздух влиза в цилиндрите продължително, да речем 10 минути. Нито охладителната течност, нито маслото са достигнали оптимална температура, като цилиндрите се "проветряват" с въздух от порядъка на макс 20 градуса (външна 10-ина) и още толкова от позатопления кош, откъдето минава въздухът. При тези условия почти или без никакъв товар, инжекторни времена 0 дори при напълно затворен термостат, спадането на температурата е неизбежно. Механичното триене в бутало-цилиндровата група, главата и лагерите е напълно пренебрежимо, особено при челното обдухване с външен въздух на радиатора, картера и цилиндровия блок.

 

 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Т.е тези 4 киловата са се отделили във вид на топлина. Ако не ползваме спирачки да я разсейваме голяма част от нея отива в трансмисията и двигателя.

Дори да са правилни сметките (приемам че е така), извода "тези 4 киловата са се отделили във вид на топлина" е напълно погрешен, а в "Ако не ползваме спирачки да я разсейваме голяма част от нея отива в трансмисията и двигателя" няма никакъв смисъл, но го оставяме на страна . Почти цялата енергия се е реализирала като спирачно усилие, ето това не мога да разбера защо не го отразяваш.. защо приемаш че отделяне като топлина е единствената възможност, освен това като се отдели веднъж като топлина как ще се отдели още веднъж и за нещо друго ?

 

Как да е, SLX добави важния елемент, който и при моята случка с телевизионната кула е бил на лице - всичко това се случва скоро след запалване, т.е. работната температура не е напълно установена..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, единственото в което може да се превърна енергията при това движение е топлина. Във автомобила потенциалната и кинетичната енергия няма къде другаде да се отдели ( е ако премем че не светят спирачките и пренебрегнем зареждането на акумулатора).

Такава енергия като спирачно усилие което казваш няма, точно това е спирачното усилие - преобразува кинетичната енергия на автомобила в топлинна ;)

Не казвам че няма да се охлади въобще двигателя НО за 5-10 мин. не ми се вярва, затова изтъкнах че дори на моторна спирачка има отделяне на топлина в двигателя, не е само охлаждане, още повече че като е изправен термостата ще затвори външния кръг и няма да циркулира в радиатора. Виж парното като е пуснато ще отнема топлината от охлаждащата течност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ние май го по уплашихме човекътс термостата и повече не пише тук 😉😀. Най-добре да си направи проверките и да сподели инфо така ще има още за размишляване 👍 С изправен или с неизправен термостат при определени условия явно може да се охлади всеки двигател. На мен много често ми се случва само, че на хибрида когато е студено и ДВГ не се ползва много се охлажда, дори преди това да е бил много добре загрят. Пример:

Пътувам по магистрала около един час, ДВГ е работил и е загрял добре, стрелката на температурата е по средата, влизам в малък град и карам с около 50км/час като ползвам ДВГ само да ускоря колата от място или ако има наклон да изкача, преминавам през града и тръгвам по второкласен път към близко село, на вън е студено около 0 градуса , аз продължавам да карам повече на ток и от време на време на бензин, колата си избира сама кога и как, стрелката пада надолу. Преминавам през селото и се качвам пак на магистралата, и след 2 Мин стрелката се връща пак по средата . Друг пример с Лансера: Пак студено около -1 Карах по магистрала накъде около 50Км но карах бавно без да съм натискал въобще може би карах с около 80-90км в час, стрелката си беше по средата ( аз съм с нов термостат), като пристигнах реших да проверя маслото и ми направи впечатление, че щеката и маслото не бяха горещи както когато е топло времето , маслото спокойно си го пипах с пръсти, беше само леко се загряло. Същото съм го правил и лятото и маслото беше много горещо.

Редактирано от tonino_g3
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме тест със сменен термостат :) Аз ще ходя в Банко пак през януари и ще тествам за може би 10-ти път с поне 4 различни коли :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се охлади при продължително спускане и ниска температура, маслото, което циркулира в двигателя се охлажда принудително в катртера от студената въздушна струя , която също се удря и в двигателният блок, аз не изключвам охлаждане, едиснствено колегата може да разбере дали е термостат ако покара колата извън града или по магистрала и равен път, или отвори и погледне самият термостат.

 

Не, "може да се охлади", а задължително се охлажда. Над 1300 об/мин при отнета газ (режим на моторно спиране) инжекторните времена са нулеви. Няма гориво, няма топлина, а в същото време през цилиндрите минава студен въздух. С такава вентилация и ада ще замръзне.

При проблем с термостат или ще прегрее, ако е останал затворен, или много трудно ще вдигне нормална температура при движение на колата, ако е останал отворен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

И на мен ми беше омръзнало да споря дали е термостат или не, но ето това му го бях написал на л.с. някъде по средата на първа страница в темата

- да пробва при следващото такова спускане да изключи парното и да види дали толкова бързо ще му пада стрелката.

Виж парното като е пуснато ще отнема топлината от охлаждащата течност.

Също наистина има значение дали колата е добре загряла, защото ако е тръгнала съвсем скоро и температурата ще е по-ниска (по-лесно и по-бързо ще изстине). За да не се стряска юзерът и да търчи в магазина за термостати, обикновено показанието на индикацията е силно нелинейно и в един голям диапазон от градуси стрелката винаги държи средата. Само на много студено и много топло се мести от това положение. (- аз разбира се бих предпочел да ми показва реалната температура на двигателя.) Но са го решили по този начин, защото ако показанията бяха по-реални, щеше да им се наложи да дават същите обяснения, от по три страници, на всеки втори клиент и да го увещават, че термостатът му си работи нормално, а стрелката така си мърда. И най-вероятно пак една част от клиентите нямаше да им повярват и щяха да тръгнат да ръчкат и да сменяват термостати.

 

p.s. Като гледам човекът не се е вясвал тук от 20 дена, може и скоро да не разберем за термостата..

Редактирано от dreadx
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

E, има надежда, чакаме някой колега да ходи на Банско сега по празниците и да пробва ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Поради големият интерес към темата малко да е разбутам от пепелта с нова информация. Смених термостата и преди няколко дни докато беше около 0 градуса направих един спринт в София от светофара на Орлов мост по Цариградско чак до светофара на Горубляне. Поддържах горе долу едно темпо според движението само на пета предавка при пуснато парно и заснех какво се случва с температурата. Цялото видео може да гледате тук:

 

Нормално ли е това понижаване на температурата според вас?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма газова уредба и до колкото ми е известно никога не е имало.

 

Ако на някой колега му е удобно в София да направи подобен експеримент ще е интересно да сравним резултатите. Тези дни се очаква подходящ климат с температури около нулата :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това че го показва, не е задължително да е вярно. Трябва да се гледат живи данни на диагностиката и ако и те са същите като показанието на таблото, да се провери как работи и температурния датчик.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата има достатъчно антифриз и е обезвъздушена, сменете датчика за температурата на таблото.... този с единия кабел който е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето как е при мен след 4 км спускане с моторна спирачка при 0 градуса.

http://media.snimka.bg/s1/6119/038481906.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Никога не ми е падала стрелката на температурата. Но както Светльо каза, на нея не може много да се разчита колко е температурата...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...