Премини към съдържание

Двигателя се преохлажда


GalantDream

Препоръчано мнение

Колеги, тази събота ходих до Банско и забелязах нещо притеснително. При спускането от Банско по завоите на 3-4 предавка с цел да не товаря спирачките и външна температура от около 1-3 градуса стрелката на температурата на двигателя от нормално загряло положение почти слезе на чертата Cold. Доколкото съм запознат при спускане на предавка (двигателна спирачка) цилиндрите не се възпламеняват понеже не се подава гориво и съответно не се генерира температура. Но все пак за 5-10 минути спускане така да охлади двигателя не знам дали е нормално. Какво е вашето мнение и някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Вероятно повреден термостат?

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тази събота ходих до Банско и забелязах нещо притеснително. При спускането от Банско по завоите на 3-4 предавка с цел да не товаря спирачките и външна температура от около 1-3 градуса стрелката на температурата на двигателя от нормално загряло положение почти слезе на чертата Cold. Доколкото съм запознат при спускане на предавка (двигателна спирачка) цилиндрите не се възпламеняват понеже не се подава гориво и съответно не се генерира температура. Но все пак за 5-10 минути спускане така да охлади двигателя не знам дали е нормално. Какво е вашето мнение и някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Вероятно повреден термостат?

Нормално. Ако е само при продължително спускане. От Банско чак до Симитли се стига без бензин :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тази събота ходих до Банско и забелязах нещо притеснително. При спускането от Банско по завоите на 3-4 предавка с цел да не товаря спирачките и външна температура от около 1-3 градуса стрелката на температурата на двигателя от нормално загряло положение почти слезе на чертата Cold. Доколкото съм запознат при спускане на предавка (двигателна спирачка) цилиндрите не се възпламеняват понеже не се подава гориво и съответно не се генерира температура. Но все пак за 5-10 минути спускане така да охлади двигателя не знам дали е нормално. Какво е вашето мнение и някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Вероятно повреден термостат?

Привет,моето мнение-проблем с термостата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално това да пада температурата така.Най-вероятната причина е термостат.От 3 години карам 2.5 и стрелката на температурата не мърда от средата когато загрее, каквито и да са условията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Определено имаш проблем с термостата, най -добре си го смени. Хубавото само е, че е заял в отворено положение и това което се случва е да ти охлажда двигателят повече от необходимото, а когато заяде в затворено положение стават и големите бели с прегряване на двигателя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали има лесен начин да проверя термостата дали работи нормално или е заял в едно положение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колегата GalantDream има правилната идея; когато колата е на скорост по инерция се впръскват много минимални количества гориво, което пък ще доведе до известна степен увеличаване на температурата възпламеняване. Горивото има охлаждащи свойства в двигателя, все пак. Но това няма да се покаже драстично по датчика за темп. на течността.

 

Съгласен съм с останалите колеги, най-вероятно е проблем с термостата. Аз наскоро имах (и все още имам) подобен проблем. Особено след малко повече 'ряз', температурата пада от средно положение до 1/4, тоест от 105 градуса до близо 60. После се връща обратно. Но при пускане на топъл вентилатор в купето едвам се усеща топлина. Също така долния маркуч за радиатора е осезаемо по-студен от горния. Тези симптоми става когато термостата се 'запецне' в отворено положение.

 

Ако имаш възможност, излез с колата, изчакай да загрее до нормата и й дай малко ряз. Виж дали ще ти падне температурата. След това пусни вентилатора на пълна мощност и максимално топло, и провери двата маркуча за радиатора. Ако имаш същите симптоми, най-вероятно е отворен термостат :).

 

П.П: Искам да добавя, че подобни симптоми се получават при задържане на въздушни балончета в охладителната система. Не пречи на студен двигател да отвориш капачката на резервоара и да 'масажираш' малко маркучите докато излезе малко въздух.

Редактирано от Kryndon
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали има лесен начин да проверя термостата дали работи нормално или е заял в едно положение?

 

Колега, то това е повече от ясно, щом след като при движение температурата спада, означава заял термостат в отворено положение. Може като го свалиш да го погледнеш също, по принцип термостатите са затворени и се отварят само когато се нагреят до висока температура. Може да провериш дали се отваря като го свариш, потопиш във вряла вода, но няма как да направиш обратното да видиш дали се затваря, понеже при изправен термостат би трябвало да се затвори веднага щом температурата спадне малко под определената за отваряне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам следващият който ходи до Банско, да пробва същото продължително спускане на ППХ и да сподели резултата - а през това време колегата да не се филмира за термостата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам следващият който ходи до Банско, да пробва същото продължително спускане на ППХ и да сподели резултата - а през това време колегата да не се филмира за термостата.

Чак до Банско не ми се ходи, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif ама ще споделя опит от подобен маршрут .

Миналата зима при -15 градуса тръгнах от Юндола с подгрят двигател да се прибирам към Пловдив, още на няколко километра от Юндола "термостата заяде",http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif температурата слезе на около 30 градуса и до Белово така и не мръдна нагоре.

После от Белово към Пазарджик само за 2-3 км. каране вече с газ, термостата рЕзко се оправи и до сега си работи перфектно .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drive.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чак до Банско не ми се ходи, http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.gif ама ще споделя опит от подобен маршрут .

Миналата зима при -15 градуса тръгнах от Юндола с подгрят двигател да се прибирам към Пловдив, още на няколко километра от Юндола "термостата заяде",http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif температурата слезе на около 30 градуса и до Белово така и не мръдна нагоре.

После от Белово към Пазарджик само за 2-3 км. каране вече с газ, термостата рЕзко се оправи и до сега си работи перфектно .http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/drive.gif

 

Много добре обяснено👍, Даже ти разбрах и майтапа 😉😀. В случая само ти се сети 👍

За да бъде в термостата проблема това трябва да се случва както надолу така и на равен път . В неговият случай по скоро няма нищо нередно. Двигателят след като не се натоварва се охлажда повече от студената температура на въздуха, нормално. Колегата може да направи следния тест:

Да покара колата да кажем половин час градско, да бъде хубаво загряла и излезе да покара по магистрала да кажем със 100км за около 5 -10 Мин и температурата на охлаждащата течност спадне е 99% заял термостат в отворено положение. В много случаи когато се кара на къси разстояния и за кратко време термостатът може въобще и да не се отваря. Друго, което трябва да забележи колегата е, когато запали колата да не я чака да загрява на място а да тръгне да кара и така трябва бързо да стигне до работна температура, ако неможе значи термостатът си е заминал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това си е ППХ (принудителен празен ход), буквално гориво не се подава в двигателя, няма горене и от там няма какво да генерира топлина. Нормално е при продължително спускане при тези условия двигателят да се охлади.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за много изчерпателните отговори и предложения. Ще се опитам да направя споменатите тестове за проверка близките дни. По принцип зимата сутрин съм свикнал да не тръгвам с колата от място преди стрелката на температурата да достигне чертата на нивото "С". Утре сутрин ще засека и за колко време се случва това ако изобщо е от значение в случая. По общи наблюдения се случва за около 1-2 минути работа на място в тези студени дни. Работата ми по принцип е доста близко до вкъщи и не хващам трафик да стоя по разни светофари или задръствания.

 

При движението по магистрала не съм забелязал да има отклонение в показанието на стрелката, но и това ще изпробвам идните дни. И все пак ако се окаже проблемен термостата някой има ли представа какви пари е за 2,5 V6 1999г :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

7 години карам Галант, досега стрелката не ми е мърдала от средата при никакви условия.

Термостата оригинален беше 40 и няколко лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за термостат. И да няма горене има триене което малко или много генерира топлина. Не би трябвало да мърда. При мен на Вагон-чето като почна да пада така при спускане смяната на термостата закова стрелката на 0.5мм под средата ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

7 години карам Галант, досега стрелката не ми е мърдала от средата при никакви условия.

Термостата оригинален беше 40 и няколко лв.

 

Аз даже от 8 години го карам и не съм я виждал да мърда от средно положение. Колегата що не вярва, че му е заминал термостата, а чака да му го напишем 20 човека, само това не разбирам http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_confused.gif .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз даже от 8 години го карам и не съм я виждал да мърда от средно положение. Колегата що не вярва, че му е заминал термостата, а чака да му го напишем 20 човека, само това не разбирам http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_confused.gif .

Защото нищо му няма на термостата.

Хиляди термостати се повреждат всеки ден по маршрутите:

Банско- Симитли

Боровец- Самоков

Юндола - Белово

Велинград - надолу...

И се оправят веднага след като има малко товар и инжекторни времена по-големи от 0. Но сте прави, за 40 лв. какво му плащаш да отвиеш 3 гайки. А може другия уикенд с новия термостат пак да иде човека до Банско :) и емпирично да докаже, че и новият термостат се е повредил.

ПП. На 26.11 слизах от Банско при външна температура 12 градуса. До Симитли загубих около 70% от температурата по показанието на стрелката. Колата беше 2 годишна, японска :)

 

 

 

Редактирано от SLX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, извън Банско и други места с големи спускания, този ефект проявява ли се. Ако го няма - значи всичко си е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че нищо му няма на термостата - това е нормален ефект от ППХ (принудителен празен ход) - горене няма, антифриза обаче се превърта от помпата, студения въздух обдухва двигателя ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама колегата не казва дали смени термостата или не. Да докладва за проба.

Аз съм 50/50 за повреден термостат. Въпреки че няма горене има сериозно триене което все пак ще генерира топлина. Физически си го обяснявам така - тази енергия която се гаси при спускане къде отива? В спирачките - не, доста се губи в скоростната кутия а по голямата част според мен отива в двигателя.

И за 5-10 мин. не ми се вярва да се охлади двигателя. И то при положителни външни температури.

Редактирано от milenjs
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да се охлади при продължително спускане и ниска температура, маслото, което циркулира в двигателя се охлажда принудително в катртера от студената въздушна струя , която също се удря и в двигателният блок, аз не изключвам охлаждане, едиснствено колегата може да разбере дали е термостат ако покара колата извън града или по магистрала и равен път, или отвори и погледне самият термостат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама колегата не казва дали смени термостата или не. Да докладва за проба.

Аз съм 50/50 за повреден термостат. Въпреки че няма горене има сериозно триене което все пак ще генерира топлина. Физически си го обяснявам така - тази енергия която се гаси при спускане къде отива? В спирачките - не, доста се губи в скоростната кутия а по голямата част според мен отива в двигателя.

И за 5-10 мин. не ми се вярва да се охлади двигателя. И то при положителни външни температури.

 

Това което твърдиш е абсурдно. Двигателя се охлажда със 7 литра антифриз + допълнително 4 литра масло - искаш ли да изчислим каква енергия е необходима за повишаване на температурата на такова количество с, примерно, 10 градуса за да се увериш сам какво точно казваш? Също може ли да споделиш къде според теб е това "сериозно триене", което да води до отделянето на количество енергия, съизмеримо с това при нормална работа с горивен процес, за който именно режим е изчислена охладителната система ?

Това което се гаси отива за намаляване на скоростта - противодейства на инерцията породена от тежеста на колата при спускане по съответния склон - скоростта с която остава да се движи автомобила е следствие от разликата между двете противодействащи си сили. И да се отделя част от енергията като топлина, тя е пренебрежимо малка спрямо възможностите на охлаждащата система. Това е все едно да твърдиш, че ако спусна колата без да я паля по инерция, след 20 км ще съм достигнал работна температура, това ли е което твърдиш ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

SLX Много точно описа,написа,изброй.Къде се повреждат термостатите,на всички марки коли.Само ще допълня,че като се спуснете точно на равното има-магазин за термостати.....НЕ ГИ ПРОПУСКАЙТЕ. :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.....според мен няма наклон в България, който при спускане по него да изтине мотора толкова, че стрелката на темп. да паднде....това разбира се при изправна водна и други ситеми.....стрелката на Галант при загряло положение е на малко под средата, там датчика за стрелката ( защото има и друг датчик)е по спомен около 60-65 ома, за да почне да пада стрелката, трябва датчика да е около 100 ома че и повече,а това значи темп. на водата около 58 градуса......същото е и обратното , при загряване,стрелката за тръгне нагоре след обичайното си място, датчикатрябва да падне на около 40 ома, а това значи темп. на водата -около 106 -109 градуса.....

На колегата с проблема ще го посъветвам да опита следващия път пак да се спуска по този наклон, но вече на нулева предавка, -по инерция.....така мотора ще работи на пр. ход и дюзите ще впръскват малко бензин (2.3 мсек.) и тогава ще се види дали темп. на мотора ще падне, ако падне,значи термостата не ти е наред....ако ли не , значи всичко е ок......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ-я го каза, и според мен не е нормално. Аз ако бях досега да съм го пробвал.

Любо, за 11 литра енергията необходима за загряването и е нищо сравнена с отделената при задържане не тон и нещо по баира надолу. Сега се сещам че има загуби и от триенето в лагерите на колелата. Закона за запазване на енергията няма как да се прескочи, колата горе на баира е имала една енергия, долу на равното друга. Разликата между двете е във вид на топлина. При сгъстяване на въздуха в цилиндрите се генерира топлина, търкането на сегментите в цилиндровия блок, разните зъбни колела...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...