СтоянБ Публикувано 29 януари 2018 Сподели Публикувано 29 януари 2018 (редакция) Може и да е повреда и да е за ремонт, но преди това бих те посъветвал да провериш акумулатора, тъй като имам едни размисли, както се вижда точно над твоя пост. Евентуално да пробваш да караш с нов/друг акумулатор, ако имаш възможност. Зимата не изглежда като най-подходящото време да се кара без ABS. Моите проблеми бяха пролетта/лятото. Посъветваха ме за зимата да съм го оправил и аз така направих. Редактирано 29 януари 2018 от СтоянБ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 29 януари 2018 Сподели Публикувано 29 януари 2018 Ами да, прочетох го това с акумулатора и може да го пробвам, стига пак да се появи съобщението. Тази сутрин направих тест на ABS-са и работеше, имаше ги ритането на педала и накъсаната спирачна следа! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 29 януари 2018 Сподели Публикувано 29 януари 2018 Съобщението ще започне да се появява по-често при стартиране на колата. Което за мен е допълнителен признак, че нещо с датчиците по АБС системата не е наред и е вероятно причината за това да е слаб ток. Ако ти е стар акумулаторът, купи си нов и го смени. И без друго ще е за смяна, освен ако не е нов. Иначе АБС все по-често ще дава тези грешки и накрая наистина може да се развали. Ако се бях сетил по-рано, първо щях да сменя акумулатора, а не да барам АБС-а. А аз платих за поправка на АБС и акумулаторът се скапа изцяло в същия ден, без преди това да имаше някакви признаци, че нещо с него не е наред. :icon_n_king: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 29 януари 2018 Сподели Публикувано 29 януари 2018 Акумулатора е VARTA и съм го сложил март 2014. Не е първа младост!Наскоро пак имах един особен случай, при който алармата ми се активираше от нищото, като сигнализацията беше за отворена врата. Стана така че един ден(2 януари) акумулатора остана без ток! Това също стана еднократно и повече не се е повторило! При замерване на акумулатора показва 12,4V.Ако пак се появи ABS-а ще пробвам с друг акумулатор. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mpmuk Публикувано 31 януари 2018 Сподели Публикувано 31 януари 2018 Акумулатора е VARTA и съм го сложил март 2014. Не е първа младост!Наскоро пак имах един особен случай, при който алармата ми се активираше от нищото, като сигнализацията беше за отворена врата. Стана така че един ден(2 януари) акумулатора остана без ток! Това също стана еднократно и повече не се е повторило! При замерване на акумулатора показва 12,4V.Ако пак се появи ABS-а ще пробвам с друг акумулатор. Това е близо до долната граница за напрежението. Пробвай при запален двигател колко е напрежението между двете клеми на акумулатора. Напрежението трябва да е над 13 -13.2 волта поне. Ако е по малко може да е проблем с генератора или релерегулатора. Поне такива мисли ми се въртят. Нека някой опитен майстор ме коригира ако греша. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 31 януари 2018 Сподели Публикувано 31 януари 2018 Пробвал съм го това, ако не се бъркам беше 13,7V . За сега чакам да видя дали ще се повтори ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Conko Публикувано 2 февруари 2018 Сподели Публикувано 2 февруари 2018 И аз съм с този проблем от 4-5 месеца и не мога да се наканя да го сваля за да ми го ремонтират.Първоначално съобщението се появяваше после изчезваше и така докато тази гадна жълта светлинка остана светеща за постоянно.Гледах в YOU tube как свалят,отварят модула и повтарят спойките.След това проблема вече го няма! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 3 февруари 2018 Сподели Публикувано 3 февруари 2018 Така и при мен в рамките на 24ч. се появи и изчезна! При последното появяване се задържа. Сложих друг нов акумулатор и все тая! Съобщението не изчезва. Прави ми впечатление, че се повява при разклащане на колата, т.е като карам по неравен път, като разкопания път Ахелой-Поморие!Така че пак се стига до ремонт. Ако има някой от бургаския район да сподели къде е решил проблема.Колега Conko може ли линк към клипчето което си гледал в Yotube? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 3 февруари 2018 Сподели Публикувано 3 февруари 2018 Ясно за липсата на ефект при смяна на акумулатора. :icon_n_king: Моят модул беше ремонтиран в Сф., като серзивът на демонтаж и монтаж на модула беше един, а сервизът на самия модул - друг. Неудобно, но това е което намерих и на което се доверих. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 3 февруари 2018 Сподели Публикувано 3 февруари 2018 СтоянБ докато ти беше демонтиран ABS-a използваше ли си колата? За колко време го оправиха проблема? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 3 февруари 2018 Сподели Публикувано 3 февруари 2018 (редакция) Не, не съм я ползвал, даже не съм я виждал. Оставих я в сервиз 1, те се свързаха със сервиз 2, после обратно модула в сервиз 1 и аз я взех откъдето я оставих и там платих всичко накуп. За два дни оправиха всичко. Изглежда, че самият ремонт на модула е някаква ел. работа. Като гледам къде се намира в коша по-сложно ми се вижда да се демонтира и монтира обратно. Демонтажът, пренасянето на модула в двете посоки и монтажът са отнели повечето време. Това, което разбрах от ел. техника, който поправи модула е, че повредата е известна, но нейният ремонт не е добре изследван и описан в наръчници. Той сам е открил какво и как трябва да се поправи. Не съм се срещал с него, само по телефона съм говорил. Контактите ми в сервиза бяха с тези, които свалиха и върнаха модула. И накрая ми замериха счупения акумулатор, подадоха ми ток, за да си тръгна и бай-бай. Спрях направо пред магазина за акумулатори. Още нещо да споделя, което ми се струва важно. В друг сервиз в Сф., голям сервиз с много направления на дейността, ми изскочиха с теорията, че поправката на тези модули не е препоръчителна, тъй като връзката им със системите за сигурност била много сложна и един вид все нещо щяло да се обърка и аз да се претрепя, та затова те не ги поправяли, а ги... сменяли с "ама абсолютно същите, за да не стават грешки". Което, като се сетя моя опит с въпросния сервиз по друг случай, ми прозвуча като "Остави си колата, ще ти намерим същия модул (разбирай това ще е твоят ремонтиран за 200 лв.), ама ние ще ти го представим за друг и ще ти излезе, а бе като на наш човек, 1000 лв.". Плюх си на петите и избягах. И имам "абсолютно същия" модул като моя, но за 300 лв., а не за 1000. :icon_n_king: Редактирано 3 февруари 2018 от СтоянБ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бойчо Гери 7 Публикувано 8 февруари 2018 Сподели Публикувано 8 февруари 2018 Здравейте.При мен има много странен проблем колата е lancer 2004 седан 1.6 98 конски сили и при скорост от 140км светва ABS лампата.Когато намаля скоростта пак продължава да си свети.Когато загася колата с ключа и запаля лампата изгасва и като карам до 130км никакъв проблем не свети, но от 140 нагоре светва лампата за ABS.Пробвал съм да спра рязко при не висока скорост и АBS си работи без проблем.Чел съм в други форуми казват,че е от различни гуми,но аз си ползвам четири еднакви 195/60/15.Не знам от къде идва този странен проблем може би трябва да отида на баланс на гумите,да се види да не би нещо датчика да се бърка.Също усещам колата като не много устойчива при скорост от 150-160км,може би трябва да видя и окачването,но чакам малко да се стопли времето.Ако знаете нещо по-въпроса всякакво инфо ще ми е от полза. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RuskoD Публикувано 29 август 2019 Сподели Публикувано 29 август 2019 До колегата ferrarko , Реши ли проблема някъде в Бургаско , и аз имам същия от 2 г. Почти навсякъде в Бургас четат грешката " Ниско напрежение на помпата " , проверка на ел. инсталацията и до там . Митсубишито е Лансел 1.5 бензин -2008 г . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 29 август 2019 Сподели Публикувано 29 август 2019 Не, не съм! :( По-сигурно може да се намери бяла лястовица, отколкото сервиз на ABS в Бургас ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 16 ноември 2019 Сподели Публикувано 16 ноември 2019 Да се похваля, че открих бялата лястовица и вече съм с ремонтиран ABS от сервиз в Бургас. Много съм щастлив! Дано да издържи дълго време ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 17 ноември 2019 Сподели Публикувано 17 ноември 2019 Успя ли да получиш разяснения от сервиза каква е била повередата? Питам, защото моят опит в Сф - два поредни ремонта, сочи че модулът уж се състои от два компонента - механичен и електронен, и всеки от тях може да се повреди и отремонтира. Та на мен ми беше обяснено, че първият път е ремонтиран механичният компонент (200 лв.) а втория път - електронният (180 лв.) Отделно от това - демонтаж и монтаж х 2. Надявам се в този модул и в моя случай да няма какво повече да се поврежда и ремонтира. :icon_angel: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 17 ноември 2019 Сподели Публикувано 17 ноември 2019 Това което ми обясниха, че при моя ABS проблема е бил в механичната част. Но и при мен от сервиза е само монтажа, а самия ABS е бил ремонтиран от външен човек. Дали е правено нещо по електрониката, незнам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 21 декември 2019 Сподели Публикувано 21 декември 2019 Бях отворил тема, в която споделях за че ми изчезва сервото на волана. http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=38182&pid=350448&st=0entry350448 Когато ходих да ми ремонтират ABS, споделих за този проблем и ако може да се оправи! Те направиха диагностика, нищо не намериха и предположиха, че проблема е свързан с грешките от ABS! Това ми се стори малко вероятно! Но излязоха прави! След ремонта на ABS, проблема с волана повече не се е появил! Така че имайте го в предвид, ако не ви работи ABS и понякога се губи сервото на волана. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slow'n'easy Публикувано 4 февруари 2020 Сподели Публикувано 4 февруари 2020 Здравейте колеги, направете малко място, за да седна и аз на пейката до тези от вас със светещия ABS. Колата е Лансър 2008 DI-D без DPF. Екранът с грешката (U0415 ABS module invalid data и U0121 Data bus, ABS control module - no communication) свети и гасне на интервали, обикновено, при маневра на място, но от скоро си го прави, когато си ще. С нов акумулатор съм, но не помогна. Софтелектроник казват да съм бил демонтирал ABS модула (АТЕ мк6) и да съм им го занесял, но 90% не ставали за ремонт. Едновременно с това, други майстори се съмняват за дефектна тандем помпа и/или повредено серво. Педалът на спирачките ставал твърд без да се натиска по време на движение и колата не спирала,както трябва, но ако се подадял газ, нещата се оправяли и колата спирала. Турбото закъснявало и не се надувало, както трябва и всичко това било в следствие на недостатъчен вакуум от тандем помпата. Грешката в турбото е P2563 Boost control position sensor range/performance problem + P0299 (Turbocharger low boost). Може ли всичко това да е в следствие на проблем с вакуума или просто е съвпадение да ми се случат тези неща накуп след 10 години и 180 К км безпроблемна служба? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 4 февруари 2020 Сподели Публикувано 4 февруари 2020 Аз съм със същата модификация на колата. Моят ABS е поправян два пъти, но грешките бяха различни от твоите - и в двата случая свързани с ниско напрежение в помпата на ABS-а (pump low voltage). Твоите грешки са други и не мога да кажа дали имат общо с другите посочени от теб повреди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slow'n'easy Публикувано 4 февруари 2020 Сподели Публикувано 4 февруари 2020 Аз съм със същата модификация на колата. Моят ABS е поправян два пъти, но грешките бяха различни от твоите - и в двата случая свързани с ниско напрежение в помпата на ABS-а (pump low voltage). Твоите грешки са други и не мога да кажа дали имат общо с другите посочени от теб повреди. Какво се оказа, прекъснати пътища в ел. частта ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 4 февруари 2020 Сподели Публикувано 4 февруари 2020 Не съм ремонтирал самият аз, обясняваше ми се през думи. Виж по-горе коментар 41. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 20 февруари 2020 Сподели Публикувано 20 февруари 2020 Lancer x 1.5 2008 на 167к км и 12 години - за първи път светна ASC service required. Както при повечето, грешката е c2116 - Abnormality in power supply voltage in pump motor. Номера на abs модула е 4670a265 Ate. Проверих в интернет и модула много прилича на Ate mk61, който се монтира на доста марки от този период. Единият вариант е блокиращи четки в мотора, другият е проблеми с управляващият блок, а може и двете. Нулирах грешката, но при следващото палене пак се появи. Почуках леко по корпуса на мотора, изключих абс буксата и пак я включих. След паленето грешката се появи(не съм я нулирал пак), но докато тръгна изгасна. За жалост мотора не са го закрепили с болтове, а самият алуминиев корпус е ударен в краищата и закрепва като нит. Засега не съм го махал да проверя водачите на четките. Ако проблема зачести ще пробвам. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 9 март 2020 Сподели Публикувано 9 март 2020 Ефекта от потропване по корпуса на мотора беше само за 1-2 дни. После пак светна грешката ипочти не е спирало. В събота свалих абс модула и отделих мотора. Пробвах го с мултицет,показа отворена верига. При подаване на 12в не върти. Отворих, раздвижихчетките и го сглобих. След ремонта показва ~17 ома и при подаване на напрежениевърти. Сглобих всичко, обезвъздушаване и след като запалих пак ме поздрави asc off,service required. Модула има памет, която не се изтрива при загуба на напрежение. Докато излезнаот паркинга обаче изгасна и повече не е светвало. Електронният блок не съм гоотварял. Снимки на самият модул. . Оста на мотора влиза в лагерна втулка която движи буталата на помпата. Докато работитепо хидравличният блок внимавайте втулката да не изпадне, защото после е мъка да се вкара обратно. Правят се 2 дупки на корпуса малко под подбитите части. На корпуса обаче има 4 подбива. Дупчите тези, които са на 90 градуса спрямо буксата. От твърда тел свивате за да се натисне контрата. Натискате 1-2мм, за да се освободят контрите и дърпате, за да се извади ротора с капака. Тойизлиза трудно, защото магнитите го привличат. Ако имате грешка C2116, и сте проверили окабеляването до модула, най-вероятно проблема е в мотора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kacarski Публикувано 19 септември 2020 Сподели Публикувано 19 септември 2020 Миналата седмица пак светна ESP service и ABS. Грешката пак е C2116. При преднияремонт нямах скоба и нов лагер и затова не го свалих, а само разместих ротора спрямочетките и го сглобих. Мислех, че е достатъчно, защото моторчето започна да върти.Беше достатъчно за 6 месеца. Днес пак отворих моторчето този път обаче махнах лагера. Едната четка не се движи свободновъв водача. Леко ги разпилих и раздвижих. Може би трябваше да отрежа проводника, за даизвадя четките от водачите, и да изпиля и най-вътрешния край. Сега и двете се движат свободно.Мотора пак работи и предупрежденията се махнаха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.