Премини към съдържание

Светва ми ABS


Препоръчано мнение

Може и да е повреда и да е за ремонт, но преди това бих те посъветвал да провериш акумулатора, тъй като имам едни размисли, както се вижда точно над твоя пост. Евентуално да пробваш да караш с нов/друг акумулатор, ако имаш възможност.

 

Зимата не изглежда като най-подходящото време да се кара без ABS. Моите проблеми бяха пролетта/лятото. Посъветваха ме за зимата да съм го оправил и аз така направих.

Редактирано от СтоянБ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ами да, прочетох го това с акумулатора и може да го пробвам, стига пак да се появи съобщението. Тази сутрин направих тест на ABS-са и работеше, имаше ги ритането на педала и накъсаната спирачна следа!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съобщението ще започне да се появява по-често при стартиране на колата. Което за мен е допълнителен признак, че нещо с датчиците по АБС системата не е наред и е вероятно причината за това да е слаб ток.

 

Ако ти е стар акумулаторът, купи си нов и го смени. И без друго ще е за смяна, освен ако не е нов. Иначе АБС все по-често ще дава тези грешки и накрая наистина може да се развали. Ако се бях сетил по-рано, първо щях да сменя акумулатора, а не да барам АБС-а.

 

А аз платих за поправка на АБС и акумулаторът се скапа изцяло в същия ден, без преди това да имаше някакви признаци, че нещо с него не е наред. :icon_n_king:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е VARTA и съм го сложил март 2014. Не е първа младост!

Наскоро пак имах един особен случай, при който алармата ми се активираше от нищото, като сигнализацията беше за отворена врата. Стана така че един ден(2 януари) акумулатора остана без ток! Това също стана еднократно и повече не се е повторило! При замерване на акумулатора показва 12,4V.

Ако пак се появи ABS-а ще пробвам с друг акумулатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е VARTA и съм го сложил март 2014. Не е първа младост!

Наскоро пак имах един особен случай, при който алармата ми се активираше от нищото, като сигнализацията беше за отворена врата. Стана така че един ден(2 януари) акумулатора остана без ток! Това също стана еднократно и повече не се е повторило! При замерване на акумулатора показва 12,4V.

Ако пак се появи ABS-а ще пробвам с друг акумулатор.

 

Това е близо до долната граница за напрежението. Пробвай при запален двигател колко е напрежението между двете клеми на акумулатора. Напрежението трябва да е над 13 -13.2 волта поне. Ако е по малко може да е проблем с генератора или релерегулатора. Поне такива мисли ми се въртят. Нека някой опитен майстор ме коригира ако греша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм го това, ако не се бъркам беше 13,7V . За сега чакам да видя дали ще се повтори !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с този проблем от 4-5 месеца и не мога да се наканя да го сваля за да ми го ремонтират.Първоначално съобщението се появяваше после изчезваше и така докато тази гадна жълта светлинка остана светеща за постоянно.Гледах в YOU tube как свалят,отварят модула и повтарят спойките.След това проблема вече го няма!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така и при мен в рамките на 24ч. се появи и изчезна! При последното появяване се задържа. Сложих друг нов акумулатор и все тая! Съобщението не изчезва.

Прави ми впечатление, че се повява при разклащане на колата, т.е като карам по неравен път, като разкопания път Ахелой-Поморие!

Така че пак се стига до ремонт. Ако има някой от бургаския район да сподели къде е решил проблема.

Колега Conko може ли линк към клипчето което си гледал в Yotube?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно за липсата на ефект при смяна на акумулатора. :icon_n_king:

 

Моят модул беше ремонтиран в Сф., като серзивът на демонтаж и монтаж на модула беше един, а сервизът на самия модул - друг. Неудобно, но това е което намерих и на което се доверих.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

СтоянБ докато ти беше демонтиран ABS-a използваше ли си колата? За колко време го оправиха проблема?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм я ползвал, даже не съм я виждал. Оставих я в сервиз 1, те се свързаха със сервиз 2, после обратно модула в сервиз 1 и аз я взех откъдето я оставих и там платих всичко накуп. За два дни оправиха всичко. Изглежда, че самият ремонт на модула е някаква ел. работа. Като гледам къде се намира в коша по-сложно ми се вижда да се демонтира и монтира обратно. Демонтажът, пренасянето на модула в двете посоки и монтажът са отнели повечето време.

 

Това, което разбрах от ел. техника, който поправи модула е, че повредата е известна, но нейният ремонт не е добре изследван и описан в наръчници. Той сам е открил какво и как трябва да се поправи. Не съм се срещал с него, само по телефона съм говорил. Контактите ми в сервиза бяха с тези, които свалиха и върнаха модула. И накрая ми замериха счупения акумулатор, подадоха ми ток, за да си тръгна и бай-бай.

 

Спрях направо пред магазина за акумулатори.

 

 

Още нещо да споделя, което ми се струва важно. В друг сервиз в Сф., голям сервиз с много направления на дейността, ми изскочиха с теорията, че поправката на тези модули не е препоръчителна, тъй като връзката им със системите за сигурност била много сложна и един вид все нещо щяло да се обърка и аз да се претрепя, та затова те не ги поправяли, а ги... сменяли с "ама абсолютно същите, за да не стават грешки". Което, като се сетя моя опит с въпросния сервиз по друг случай, ми прозвуча като "Остави си колата, ще ти намерим същия модул (разбирай това ще е твоят ремонтиран за 200 лв.), ама ние ще ти го представим за друг и ще ти излезе, а бе като на наш човек, 1000 лв.". Плюх си на петите и избягах. И имам "абсолютно същия" модул като моя, но за 300 лв., а не за 1000. :icon_n_king:

Редактирано от СтоянБ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.При мен има много странен проблем колата е lancer 2004 седан 1.6 98 конски сили и при скорост от 140км светва ABS лампата.Когато намаля скоростта пак продължава да си свети.Когато загася колата с ключа и запаля лампата изгасва и като карам до 130км никакъв проблем не свети, но от 140 нагоре светва лампата за ABS.Пробвал съм да спра рязко при не висока скорост и АBS си работи без проблем.Чел съм в други форуми казват,че е от различни гуми,но аз си ползвам четири еднакви 195/60/15.Не знам от къде идва този странен проблем може би трябва да отида на баланс на гумите,да се види да не би нещо датчика да се бърка.Също усещам колата като не много устойчива при скорост от 150-160км,може би трябва да видя и окачването,но чакам малко да се стопли времето.Ако знаете нещо по-въпроса всякакво инфо ще ми е от полза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

До колегата ferrarko ,

Реши ли проблема някъде в Бургаско , и аз имам същия от 2 г.

Почти навсякъде в Бургас четат грешката " Ниско напрежение на помпата " , проверка на ел. инсталацията и до там .

Митсубишито е Лансел 1.5 бензин -2008 г .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм! :(

По-сигурно може да се намери бяла лястовица, отколкото сервиз на ABS в Бургас !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Да се похваля, че открих бялата лястовица и вече съм с ремонтиран ABS от сервиз в Бургас. Много съм щастлив! Дано да издържи дълго време !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Успя ли да получиш разяснения от сервиза каква е била повередата? Питам, защото моят опит в Сф - два поредни ремонта, сочи че модулът уж се състои от два компонента - механичен и електронен, и всеки от тях може да се повреди и отремонтира. Та на мен ми беше обяснено, че първият път е ремонтиран механичният компонент (200 лв.) а втория път - електронният (180 лв.) Отделно от това - демонтаж и монтаж х 2. Надявам се в този модул и в моя случай да няма какво повече да се поврежда и ремонтира. :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това което ми обясниха, че при моя ABS проблема е бил в механичната част. Но и при мен от сервиза е само монтажа, а самия ABS е бил ремонтиран от външен човек. Дали е правено нещо по електрониката, незнам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Бях отворил тема, в която споделях за че ми изчезва сервото на волана.

 

http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=38182&pid=350448&st=0entry350448

 

Когато ходих да ми ремонтират ABS, споделих за този проблем и ако може да се оправи! Те направиха диагностика, нищо не намериха и предположиха, че проблема е свързан с грешките от ABS! Това ми се стори малко вероятно! Но излязоха прави!

След ремонта на ABS, проблема с волана повече не се е появил! Така че имайте го в предвид, ако не ви работи ABS и понякога се губи сервото на волана.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте колеги, направете малко място, за да седна и аз на пейката до тези от вас със светещия ABS. Колата е Лансър 2008 DI-D без DPF. Екранът с грешката (U0415 ABS module invalid data и U0121 Data bus, ABS control module - no communication) свети и гасне на интервали, обикновено, при маневра на място, но от скоро си го прави, когато си ще. С нов акумулатор съм, но не помогна. Софтелектроник казват да съм бил демонтирал ABS модула (АТЕ мк6) и да съм им го занесял, но 90% не ставали за ремонт. Едновременно с това, други майстори се съмняват за дефектна тандем помпа и/или повредено серво. Педалът на спирачките ставал твърд без да се натиска по време на движение и колата не спирала,както трябва, но ако се подадял газ, нещата се оправяли и колата спирала. Турбото закъснявало и не се надувало, както трябва и всичко това било в следствие на недостатъчен вакуум от тандем помпата. Грешката в турбото е P2563 Boost control position sensor range/performance problem + P0299 (Turbocharger low boost). Може ли всичко това да е в следствие на проблем с вакуума или просто е съвпадение да ми се случат тези неща накуп след 10 години и 180 К км безпроблемна служба?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същата модификация на колата. Моят ABS е поправян два пъти, но грешките бяха различни от твоите - и в двата случая свързани с ниско напрежение в помпата на ABS-а (pump low voltage). Твоите грешки са други и не мога да кажа дали имат общо с другите посочени от теб повреди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същата модификация на колата. Моят ABS е поправян два пъти, но грешките бяха различни от твоите - и в двата случая свързани с ниско напрежение в помпата на ABS-а (pump low voltage). Твоите грешки са други и не мога да кажа дали имат общо с другите посочени от теб повреди.

 

Какво се оказа, прекъснати пътища в ел. частта ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Lancer x 1.5 2008 на 167к км и 12 години - за първи път светна ASC service required. Както при повечето, грешката е c2116 - Abnormality in power supply voltage in pump motor. Номера на abs модула е 4670a265 Ate. Проверих в интернет и модула много прилича на Ate mk61, който се монтира на доста марки от този период. Единият вариант е блокиращи четки в мотора, другият е проблеми с управляващият блок, а може и двете.

 

Нулирах грешката, но при следващото палене пак се появи. Почуках леко по корпуса на мотора, изключих абс буксата и пак я включих. След паленето грешката се появи(не съм я нулирал пак), но докато тръгна изгасна. За жалост мотора не са го закрепили с болтове, а самият алуминиев корпус е ударен в краищата и закрепва като нит. Засега не съм го махал да проверя водачите на четките. Ако проблема зачести ще пробвам.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Ефекта от потропване по корпуса на мотора беше само за 1-2 дни. После пак светна грешката и

почти не е спирало.

 

В събота свалих абс модула и отделих мотора. Пробвах го с мултицет,

показа отворена верига. При подаване на 12в не върти. Отворих, раздвижих

четките и го сглобих. След ремонта показва ~17 ома и при подаване на напрежение

върти. Сглобих всичко, обезвъздушаване и след като запалих пак ме поздрави asc off,

service required.

 

Модула има памет, която не се изтрива при загуба на напрежение. Докато излезна

от паркинга обаче изгасна и повече не е светвало. Електронният блок не съм го

отварял.

 

Снимки на самият модул.

.

 

Оста на мотора влиза в лагерна втулка която движи буталата на помпата. Докато работите

по хидравличният блок внимавайте втулката да не изпадне, защото после е мъка да се вкара

обратно.

 

Правят се 2 дупки на корпуса малко под подбитите части. На корпуса обаче има 4 подбива. Дупчите тези, които са на 90 градуса спрямо буксата. От твърда тел свивате

за да се натисне контрата. Натискате 1-2мм, за да се освободят контрите и дърпате, за да се извади ротора с капака. Той

излиза трудно, защото магнитите го привличат.

 

Ако имате грешка C2116, и сте проверили окабеляването до модула, най-вероятно проблема е в мотора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...

Миналата седмица пак светна ESP service и ABS. Грешката пак е C2116. При предния

ремонт нямах скоба и нов лагер и затова не го свалих, а само разместих ротора спрямо

четките и го сглобих. Мислех, че е достатъчно, защото моторчето започна да върти.

Беше достатъчно за 6 месеца.

 

Днес пак отворих моторчето този път обаче махнах лагера. Едната четка не се движи свободно

във водача. Леко ги разпилих и раздвижих. Може би трябваше да отрежа проводника, за да

извадя четките от водачите, и да изпиля и най-вътрешния край. Сега и двете се движат свободно.

Мотора пак работи и предупрежденията се махнаха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...