Премини към съдържание

Светва ми ABS


Препоръчано мнение

Колеги, забелязах, че на моменти ми светва ABS-а. Като изгася колата и пак запаля изгазсва и мине не мине врее пак светва. Задните накладки са за смяна. Дали е от това или някой датчик се е пвредил?

И друго питане - Като трябва да се сменят накладки, ABS ли трябва да светне или нещо друго ?

 

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Ако споделиш поне годината на производство може и да не се наложи да хвърляме боб.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да направиш сам следната диагностика.

На място с повечко пясък, за да има по-малко сцепление, въртиш волана от крайно ляво до крайно дясно положение 2-3 пъти.

Ако светне индикацията на ABS-а, то много вероятно имаш прекасване на кабела от предните датчици. По принцип, кабела от датчика влиза в двигателния отсек и там се свързва през конектор за снопа и отива до блока на ABS-а. Не на всички коли обаче може да е направено по този начин. Ако не е, изваждаш конектора от блока на ABS-а и с мултицет и още един помощник мериш съпротивлението на всеки датчик докато другия върти волана от крайно лява до крайно дясно положение. Така ще можеш да определиш кой от двата предни датчика прекъсва. Обикновенно заради "хубавите" ни пътища най-натоварен е кабела на предния десен датчик, но не винаги се оказва той.

Ако грешката ти се установи постоянно, то при замерването на конектора ще можеш да разбереш кой е прекъснал.

Понякога на самия датчик се събират метални прашинки, които дават на късо магнитната верига на датчика. Това става защото датчика е съставен от постоянен магнит и бобина. Тогава се налага сваляне на датчика, почистване, монтиране и тестване. Принципа на работа е такъв:

При затваряне и отваряна на магнитната верига се получава напрежение в намотката и така се получава импулс от датчика, които съобщава на ABS-а, че колелото се върти. Това се случва когато дадчика на Хол е направен по горе описания начин - класически датчик на Хол.

Когато датчика на Хол е полупроводников от него излизат 3 жици - захранване, маса и импулси. Тогава дефектният датчик се хваща само с компютърна диагностика, но тъй като колата ти е по-стара е малко вероятно да е оборудвана с полупроводникови датчици на Хол.

Естествено може и да греша, като знам първите Лекзуси как бяха натъпкани с електроника, за да конкурират Мерцедес.

Редактирано от Николай Николов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
  • преди 1 месец ...

Здравей колега Seaman,

 

Имам същият проблем от скоро. В началото предупреждението се показваше от време на време, а в момента вече си свети постоянно. От Балканстар ми казаха, че помпата на abs-а прекъсвала за много кратък интервал от време и не било нищо сериозно, но по време на диагностиката предупреждението беше изчезнало от таблото, а вече си свети през цялото време. От тогава си карам така и не съм имал време (желание) да се занимавам.

Та въпросът ми е- успя ли да решиш проблема някак си и ако да- как точно?

Благодаря предварително!

Редактирано от Stanislav82
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Здравейте отново!

Да споделя малко инфо, относно проблема с abs/asc- след каране около 8-9 месрца с постоянно прекъсващ (неработещ) abs, най-накрая намерих човек, който реши проблема и от над две седмици не ми е светвало предупреждението на таблото. Накратко- проблемът при мен се оказа в самия abs модул, та модулът трябваше да бъде отворен, след изпразване на спирачната система. Еладжията ми взе символична сума, в сравнение с това, което ми обявиха от БС (4-5 хил. Лв?!), които не се занимавали с ремонти, а сменяли директно целия abs. Та в случай, че някой се интересува, мога да ви дам координати на въпросния майстор, пишете ми на лични съобщения (става дума за Варна).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

Възраждам тази изключително полезна тема.

Имам Lancer 2.0 di-d 2008 година. Проблема е абсолютно същия: В началото премигваше ABS, ASC, сега свети постоянно. По съвети в сервиз смених лентов кабел и сензор за позиция на волана. Естественно - нищо. Въпросът ми е дали бепзиновия ABS модул става ? Съответно търся някой сервиз в София. В краен случай ще отскоча до Варна.

 

Благодаря и без-аварийно каране. Колата много ми харесва ! :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Детска болест на тази кола (заедно с вентилатора на парното). Модула май беше Бош, така че не е по вина на Митцубиши. Ако не намериш майстор в Сф може да го пратиш по Еконт до Варна. И аз мога да кажа фирма на ЛС, където ги оправят във Варна.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Много ти благодаря за отговора ! Информацията е наистина полезна. В момента ще се опитам да купя целия АБС от катастрофирал автомобил.

Според теб възможно ли е да се купи ново само управлението ? Ако е така по какво мога да го търся ?

 

Благодаря още веднъж !

Поздрави на всички !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би това ще е временно решение, докато не се повреди и модула втора ръка. Най-добре е ремонт, който не е нищо особено, като цена и усилие.

Ако решиш пък да купуваш друг, мисля че модула се намираше до ABS помпата (зад двигателя, под стъклото). Може да погледнеш как изглежда и дали има някакъв номер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоро минах през това с моя лансер 2.0 di-d 2008. Модулът е на ATE. Във Варна ми казаха, че за него нямат ръководство как се поправя.

 

В сервиз ми развиха историята, че трябва да се намери друг, втора ръка и да се програмира. Като ги знам, щяха да ми искат 1000 лв.

 

Намерих човек в Сф, който е разрешил въпроса и ги поправя. Той поправи моя и работи. Цената за мен беше около 200 лв. Отделно намерих сервиз за демонтаж/монтаж.

Редактирано от СтоянБ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоро минах през това с моя лансер 2.0 di-d 2008. Модулът е на ATE. Във Варна ми казаха, че за него нямат ръководство как се поправя.

 

В сервиз ми развиха историята, че трябва да се намери друг, втора ръка и да се програмира. Като ги знам, щяха да ми искат 1000 лв.

 

Намерих човек в Сф, който е разрешил въпроса и ги поправя. Той поправи моя и работи. Цената за мен беше около 200 лв. Отделно намерих сервиз за демонтаж/монтаж.

 

Супер.

Може ли контакти на юнака, който ги поправя ?

 

Благодаря ! :)

Хубав ден !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Финално: купих целия модул втора употреба. Смениха го, сега работи.

Поздрави на всички, и благодаря за ценната информация !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Значи същото като при мен - 200 лв. поправка и 100 лв. демонтаж/монтаж.

 

Дано да издържат по-дълго!

 

 

да достта са калпави тези ел .модули за абс

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За информация на колеги от Варна. Реших същият проблем в сервиз във Варна за 160 лв. Ремонта включваше: демонтаж на блок ABS, ремонт,монтаж на блок ABS, подмяна спирачна течност /от сервиза /, обезвъздушаване спирачна система. Ако, накой се интересува ще му дам телефон за връзка със собственика на сервиза. За връзка с мен: 0896 893 860 Ивелин Илиев

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Доста изгоден ремонт си направил във Варна, дано да е успешен! :mitsu-smiley:

 

Вчера говорих с познат, който ми сподели, че наскоро е имал проблем с друга система, на друга марка автомобил, която уж се включвала, но не работела нормално. И отишъл на сервиз. Там му предложили първо да си смени акумулатора. Той, уж опитен, ги погледнал скептично, но те му дали временно един нов акумулатор. Той покарал малко и системата (старт/стоп) тръгнала да работи нормално. И купил акумулатора. Без да прави ремонт на системата старт/стоп.

 

Тази история ме накара да си припомня моя проблем с ABS-а. Времето, когато започнаха грешките в ABS-a съвпадна с времето, в което вграденият акумулатор в лансера накрая замина след 8,5 години служба. (100К км.) И се замислих дали грешките в ABS-а за ниско напрежение в помпата (Low voltage pump motor) всъщност не са били заради заминаващия си акумулатор и ниското напрежение, подавано от него при стартиране.

 

Далеч съм от мисълта да се съмнявам, че ми е направен изискващия се ремонт на модула. След ремонта, както и след смяната на акумулатора в точно същия момент, всичко работи нормално. Единствено ме е яд, че акумулаторът не се предаде съвсем малко по-рано, за да го сменя, преди ремонта на ABS и така да мога да сверя ситуацията.

 

И още нещо, което е различно между двете истории - в моя случай се изписваше грешка на екрана (тази от по-горе за ниското напрежение), докато при неактивиращата се старт-стоп система на моя познат нямало изписване на грешки, само системата не работела както трябвало.

 

Бих се радвал, ако изпиталите ABS проблеми и писали по-горе споделят, ако имат спомен, на колко години и км. е бил акумулаторът, когато са започнали техните ABS проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да се присъединя към клубът на АВС+ЕSC "Service Requred" !!!

Днес на 163500км и на моя Lancer се появи съответното съобщение и оранжевата лампа на ABS. Направих експеримент да спра от 60км/ч до 0 и ABS изобщо не сработи, нямаше насичане на спирачния момент и следата от гумите беше непрекъсната. Цял ден карах със светнали лампа и съобщение, обаче на края на деня проблема изчезна! Но не ми се експериментираше в тъмното да набивам спирачки и да пробвам ABS дали работи.

Усещам че и аз ще тръгна да търся в моя район(Слънчев бряг-Бургас), сервиз където да отстранят проблема.

 

Къде мога да отида да открият дали проблема е от датчик или от ABS модула?

По-горе колеги от Варна вече са ходили по сервизи, колко време/дни отнема този ремонт?

Някой колега наблизо да каже ако е имал този проблем къде е ходил на ремонт?

Има ли опасност да се кара в момент когато съобщението е активно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...