djsnipa Публикувано 6 юни 2016 Сподели Публикувано 6 юни 2016 Колеги, забелязах, че на моменти ми светва ABS-а. Като изгася колата и пак запаля изгазсва и мине не мине врее пак светва. Задните накладки са за смяна. Дали е от това или някой датчик се е пвредил?И друго питане - Като трябва да се сменят накладки, ABS ли трябва да светне или нещо друго ? Благодаря Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 6 юни 2016 Сподели Публикувано 6 юни 2016 Ако споделиш поне годината на производство може и да не се наложи да хвърляме боб. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
djsnipa Публикувано 8 юни 2016 Автор Сподели Публикувано 8 юни 2016 Lancer 1.6, 98hp, 2004 година.Съжалявам Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 9 юни 2016 Сподели Публикувано 9 юни 2016 (редакция) Можеш да направиш сам следната диагностика.На място с повечко пясък, за да има по-малко сцепление, въртиш волана от крайно ляво до крайно дясно положение 2-3 пъти.Ако светне индикацията на ABS-а, то много вероятно имаш прекасване на кабела от предните датчици. По принцип, кабела от датчика влиза в двигателния отсек и там се свързва през конектор за снопа и отива до блока на ABS-а. Не на всички коли обаче може да е направено по този начин. Ако не е, изваждаш конектора от блока на ABS-а и с мултицет и още един помощник мериш съпротивлението на всеки датчик докато другия върти волана от крайно лява до крайно дясно положение. Така ще можеш да определиш кой от двата предни датчика прекъсва. Обикновенно заради "хубавите" ни пътища най-натоварен е кабела на предния десен датчик, но не винаги се оказва той.Ако грешката ти се установи постоянно, то при замерването на конектора ще можеш да разбереш кой е прекъснал. Понякога на самия датчик се събират метални прашинки, които дават на късо магнитната верига на датчика. Това става защото датчика е съставен от постоянен магнит и бобина. Тогава се налага сваляне на датчика, почистване, монтиране и тестване. Принципа на работа е такъв:При затваряне и отваряна на магнитната верига се получава напрежение в намотката и така се получава импулс от датчика, които съобщава на ABS-а, че колелото се върти. Това се случва когато дадчика на Хол е направен по горе описания начин - класически датчик на Хол. Когато датчика на Хол е полупроводников от него излизат 3 жици - захранване, маса и импулси. Тогава дефектният датчик се хваща само с компютърна диагностика, но тъй като колата ти е по-стара е малко вероятно да е оборудвана с полупроводникови датчици на Хол.Естествено може и да греша, като знам първите Лекзуси как бяха натъпкани с електроника, за да конкурират Мерцедес. Редактирано 9 юни 2016 от Николай Николов Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seaman Публикувано 1 юли 2016 Сподели Публикувано 1 юли 2016 Моля за съвет,светва ми аларма АВС+ЕSC "Service Requred".Ходих в Балканстар на диагностикал,изкарва грешка С2116.Колата ми е Лансер 2008-1.8 бензин, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Николай Николов Публикувано 1 юли 2016 Сподели Публикувано 1 юли 2016 Отиди в Ратола да ти го оправят! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav82 Публикувано 14 август 2016 Сподели Публикувано 14 август 2016 (редакция) Здравей колега Seaman, Имам същият проблем от скоро. В началото предупреждението се показваше от време на време, а в момента вече си свети постоянно. От Балканстар ми казаха, че помпата на abs-а прекъсвала за много кратък интервал от време и не било нищо сериозно, но по време на диагностиката предупреждението беше изчезнало от таблото, а вече си свети през цялото време. От тогава си карам така и не съм имал време (желание) да се занимавам.Та въпросът ми е- успя ли да решиш проблема някак си и ако да- как точно?Благодаря предварително! Редактирано 14 август 2016 от Stanislav82 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanislav82 Публикувано 26 януари 2017 Сподели Публикувано 26 януари 2017 Здравейте отново!Да споделя малко инфо, относно проблема с abs/asc- след каране около 8-9 месрца с постоянно прекъсващ (неработещ) abs, най-накрая намерих човек, който реши проблема и от над две седмици не ми е светвало предупреждението на таблото. Накратко- проблемът при мен се оказа в самия abs модул, та модулът трябваше да бъде отворен, след изпразване на спирачната система. Еладжията ми взе символична сума, в сравнение с това, което ми обявиха от БС (4-5 хил. Лв?!), които не се занимавали с ремонти, а сменяли директно целия abs. Та в случай, че някой се интересува, мога да ви дам координати на въпросния майстор, пишете ми на лични съобщения (става дума за Варна). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexxander Публикувано 26 януари 2017 Сподели Публикувано 26 януари 2017 При мене пресветна на 2-3 пъти за по-дълго през лятото, но после само си спря. Имам същия модел Лансер(2004, 1.6) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pgs Публикувано 9 октомври 2017 Сподели Публикувано 9 октомври 2017 Възраждам тази изключително полезна тема.Имам Lancer 2.0 di-d 2008 година. Проблема е абсолютно същия: В началото премигваше ABS, ASC, сега свети постоянно. По съвети в сервиз смених лентов кабел и сензор за позиция на волана. Естественно - нищо. Въпросът ми е дали бепзиновия ABS модул става ? Съответно търся някой сервиз в София. В краен случай ще отскоча до Варна. Благодаря и без-аварийно каране. Колата много ми харесва ! :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
UNNAMED Публикувано 9 октомври 2017 Сподели Публикувано 9 октомври 2017 Детска болест на тази кола (заедно с вентилатора на парното). Модула май беше Бош, така че не е по вина на Митцубиши. Ако не намериш майстор в Сф може да го пратиш по Еконт до Варна. И аз мога да кажа фирма на ЛС, където ги оправят във Варна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pgs Публикувано 10 октомври 2017 Сподели Публикувано 10 октомври 2017 Здравей,Много ти благодаря за отговора ! Информацията е наистина полезна. В момента ще се опитам да купя целия АБС от катастрофирал автомобил. Според теб възможно ли е да се купи ново само управлението ? Ако е така по какво мога да го търся ? Благодаря още веднъж !Поздрави на всички ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
UNNAMED Публикувано 10 октомври 2017 Сподели Публикувано 10 октомври 2017 Може би това ще е временно решение, докато не се повреди и модула втора ръка. Най-добре е ремонт, който не е нищо особено, като цена и усилие. Ако решиш пък да купуваш друг, мисля че модула се намираше до ABS помпата (зад двигателя, под стъклото). Може да погледнеш как изглежда и дали има някакъв номер. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 10 октомври 2017 Сподели Публикувано 10 октомври 2017 (редакция) Скоро минах през това с моя лансер 2.0 di-d 2008. Модулът е на ATE. Във Варна ми казаха, че за него нямат ръководство как се поправя. В сервиз ми развиха историята, че трябва да се намери друг, втора ръка и да се програмира. Като ги знам, щяха да ми искат 1000 лв. Намерих човек в Сф, който е разрешил въпроса и ги поправя. Той поправи моя и работи. Цената за мен беше около 200 лв. Отделно намерих сервиз за демонтаж/монтаж. Редактирано 10 октомври 2017 от СтоянБ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pgs Публикувано 10 октомври 2017 Сподели Публикувано 10 октомври 2017 Скоро минах през това с моя лансер 2.0 di-d 2008. Модулът е на ATE. Във Варна ми казаха, че за него нямат ръководство как се поправя. В сервиз ми развиха историята, че трябва да се намери друг, втора ръка и да се програмира. Като ги знам, щяха да ми искат 1000 лв. Намерих човек в Сф, който е разрешил въпроса и ги поправя. Той поправи моя и работи. Цената за мен беше около 200 лв. Отделно намерих сервиз за демонтаж/монтаж. Супер.Може ли контакти на юнака, който ги поправя ? Благодаря ! Хубав ден ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 10 октомври 2017 Сподели Публикувано 10 октомври 2017 Влади, 0886339978 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pgs Публикувано 16 октомври 2017 Сподели Публикувано 16 октомври 2017 Финално: купих целия модул втора употреба. Смениха го, сега работи. Поздрави на всички, и благодаря за ценната информация ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 16 октомври 2017 Сподели Публикувано 16 октомври 2017 Добре. :mitsu-smiley: Колко лв. излязоха тези работи - модул, смяна? Да сравним, да знаем. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pgs Публикувано 16 октомври 2017 Сподели Публикувано 16 октомври 2017 Купих го за 200 лв. от един пич от Враца. Смяната излезе около 100 лв. в "Рубин". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 16 октомври 2017 Сподели Публикувано 16 октомври 2017 Значи същото като при мен - 200 лв. поправка и 100 лв. демонтаж/монтаж. Дано да издържат по-дълго! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pgs Публикувано 16 октомври 2017 Сподели Публикувано 16 октомври 2017 Да ! Запазих стария, ако се наложи ще го изпратя на ремонт. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
user011 Публикувано 1 декември 2017 Сподели Публикувано 1 декември 2017 Значи същото като при мен - 200 лв. поправка и 100 лв. демонтаж/монтаж. Дано да издържат по-дълго! да достта са калпави тези ел .модули за абс Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivelin.iliev Публикувано 3 декември 2017 Сподели Публикувано 3 декември 2017 За информация на колеги от Варна. Реших същият проблем в сервиз във Варна за 160 лв. Ремонта включваше: демонтаж на блок ABS, ремонт,монтаж на блок ABS, подмяна спирачна течност /от сервиза /, обезвъздушаване спирачна система. Ако, накой се интересува ще му дам телефон за връзка със собственика на сервиза. За връзка с мен: 0896 893 860 Ивелин Илиев Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
СтоянБ Публикувано 7 януари 2018 Сподели Публикувано 7 януари 2018 Доста изгоден ремонт си направил във Варна, дано да е успешен! :mitsu-smiley: Вчера говорих с познат, който ми сподели, че наскоро е имал проблем с друга система, на друга марка автомобил, която уж се включвала, но не работела нормално. И отишъл на сервиз. Там му предложили първо да си смени акумулатора. Той, уж опитен, ги погледнал скептично, но те му дали временно един нов акумулатор. Той покарал малко и системата (старт/стоп) тръгнала да работи нормално. И купил акумулатора. Без да прави ремонт на системата старт/стоп. Тази история ме накара да си припомня моя проблем с ABS-а. Времето, когато започнаха грешките в ABS-a съвпадна с времето, в което вграденият акумулатор в лансера накрая замина след 8,5 години служба. (100К км.) И се замислих дали грешките в ABS-а за ниско напрежение в помпата (Low voltage pump motor) всъщност не са били заради заминаващия си акумулатор и ниското напрежение, подавано от него при стартиране. Далеч съм от мисълта да се съмнявам, че ми е направен изискващия се ремонт на модула. След ремонта, както и след смяната на акумулатора в точно същия момент, всичко работи нормално. Единствено ме е яд, че акумулаторът не се предаде съвсем малко по-рано, за да го сменя, преди ремонта на ABS и така да мога да сверя ситуацията. И още нещо, което е различно между двете истории - в моя случай се изписваше грешка на екрана (тази от по-горе за ниското напрежение), докато при неактивиращата се старт-стоп система на моя познат нямало изписване на грешки, само системата не работела както трябвало. Бих се радвал, ако изпиталите ABS проблеми и писали по-горе споделят, ако имат спомен, на колко години и км. е бил акумулаторът, когато са започнали техните ABS проблеми. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ferrarko Публикувано 28 януари 2018 Сподели Публикувано 28 януари 2018 Да се присъединя към клубът на АВС+ЕSC "Service Requred" !!!Днес на 163500км и на моя Lancer се появи съответното съобщение и оранжевата лампа на ABS. Направих експеримент да спра от 60км/ч до 0 и ABS изобщо не сработи, нямаше насичане на спирачния момент и следата от гумите беше непрекъсната. Цял ден карах със светнали лампа и съобщение, обаче на края на деня проблема изчезна! Но не ми се експериментираше в тъмното да набивам спирачки и да пробвам ABS дали работи.Усещам че и аз ще тръгна да търся в моя район(Слънчев бряг-Бургас), сервиз където да отстранят проблема. Къде мога да отида да открият дали проблема е от датчик или от ABS модула?По-горе колеги от Варна вече са ходили по сервизи, колко време/дни отнема този ремонт?Някой колега наблизо да каже ако е имал този проблем къде е ходил на ремонт?Има ли опасност да се кара в момент когато съобщението е активно? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.