Премини към съдържание

Lancer 2008, 1.5 - смяна на масло


Sir Lancelot

Препоръчано мнение

Здравейте,

Колата е на около 120 000 км и маслото е сменяно преди 14 000 км (7 месеца). По предписание трябва да се сменя на 20 000 или на 12 месеца, но на мен ми се струва прекалено дълъг период и мисля да го сменя преди да направя 15 000 км. Какво ви е мнението по този въпрос, има ли смисъл да го сменя по-рано или да чакам докато направя 20 000? Не съм сигурен какво масло е налято последния път, но трябва да е официалното на Мицубиши, защото колата беше закупена от дилър на Мицубиши и беше напълно обслужена при покупката (преди 7 месеца и 14 000 км)

Редактирано от Sir Lancelot
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега първо честито за придобивката. По принцип желателно е като си закупиш употребяван автомобил да го обслужиш напълно. Ако се поразровиш из форума има няколко теми за смяна на масло за Lancer, където можеш да получиш много полезна информация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Колата е на около 120 000 км и маслото е сменяно преди 14 000 км (7 месеца). По предписание трябва да се сменя на 20 000 или на 12 месеца, но на мен ми се струва прекалено дълъг период и мисля да го сменя преди да направя 15 000 км. Какво ви е мнението по този въпрос, има ли смисъл да го сменя по-рано или да чакам докато направя 20 000? Не съм сигурен какво масло е налято последния път, но трябва да е официалното на Мицубиши, защото колата беше закупена от дилър на Мицубиши и беше напълно обслужена при покупката (преди 7 месеца и 14 000 км)

 

Здравей колега,

Производителя се застрахова и затова дава препоръчителен срок за смяна 20000км/12 месеца (което събитие дойде по-напред). Без лабораторен анализ обаче не може да се каже към днешен момент, техническото състояние на двигателя позволява ли този пробег? На теория ако влиза гориво през сегментите, или охладителна течност, вътре маслото няма да е хомогенна смес вече. Отделно то се окислява в процеса на експлоатация (старее) и пак не е такава. С грижа към възела сменяй го по-често отколкото се очаква в идеални условия. Пробег от 15000 км за мен е по-реалистичен отколкото 20000км, защото забележи моля какво е казал производителя:

 

Engine 4A91

Petrol, 4-stroke, 4 cilinder, Line, 4 valves/cyl, liquid cooled

Cylinder capacity: 1499 cc

Power output: 115 HP/86 kW at 6000 RPM

Capacity 4 liter

Filter capacity: 0.2 liter

 

Use: Normal

Change 20000 km/12 months

 

Use: Severe

Change 10000 km

 

Графата Severe се разтълкува като тежки експлоатационни условия (каране в едната посока под 10км, често стоене на светофарите на празен ход), наситен градски трафик старт-стоп режим, използвано гориво, дърпане на ремаркета, планиснка местност с баири и все такива други криви ситуации...

Ако се замислим, много от шофьорите в градска среда попадаме несъзнателно в този втори раздел. Затова и производителя се застрахова и намаля и километрите...

Поздрави

 

П.С. Полезен документ цък

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ще го сменя на около 15000.

 

Иначе колата не е нова придобивка. Може би не съм се изразил ясно, но аз я закупих преди около 7-8 месеца и навъртях 14000 км. За последно беше обслужвана в момента на закупуване от дилъра, затова сега ще първото сервизиране, от както е моя собственост.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Здравейте, искам малка консултация.

За съжаление не успях да намеря темата за масло, която исках да продължа. Затова използвам тази, поне е по-кратка и за същия двигател.

 

Трябва да сменям маслото, колата е на 195000км . Последното масло което сложих беше Valvoline SynPower MST C3 5W30, но за първи ми се наложи да доливам масло и за 15000км съм долял 1л! Всъщност това е вторият път когато се налага доливане, първият беше на 3-тата гаранционна смяна, тази история съм я разказвал вече и няма да повтарям, но от тогава до сега не съм доливал никога. Струва ми се, че маслото спада основно при каране по магистралата с 140км/ч, морето-София-морето и след това доливам 250мл. ! Маслото Valvoline MST C3 5W30 го взех с намаление и беше препоръчано от селектора на марката.

 

След гаранцията хронологията на използваните масла е: 2г. Castrol EDGE 5W-30 -> 4г. Castrol Magnatec C3 5W-40 -> 1г. StarLine Diamond 5W-40 -> 1г. Valvoline SynPower MST C3 5W30

Като за Edge и Starline не знам други точни спецификации!

 

Под колата не капи масло, около двигателя няма омасляване, не виждам и по-голям пушек от ауспуха!

Вариант 1 - Маслото е кофти;

Вариант 2 - двигателя вече е износен и маслото изгаря малко, по малко.

 

В онлайн селекторите на масло-производителите, сред първите препоръчвани масла имат SAE 5W-30. Обаче тези селектори дават препоръка според данните/спецификациите на хартия от производителя на двигателя и не взимат под внимание изминатите километри и години.

 

Въпросите са :

- Дали пак да сложа 5W-30 и ако отново се налага доливане масло да предприема мерки?

- Или да сменя SAE-то на маслото с такова подобаващо за амортизацията на двигателя?

- При Вас, тези които сте минали 200000км. как стоят нещата? Налагало ли се да доливате и сменили ли сте SAE-то на маслото?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, искам малка консултация.

За съжаление не успях да намеря темата за масло, която исках да продължа. Затова използвам тази, поне е по-кратка и за същия двигател.

 

Трябва да сменям маслото, колата е на 195000км . Последното масло което сложих беше Valvoline SynPower MST C3 5W30, но за първи ми се наложи да доливам масло и за 15000км съм долял 1л! Всъщност това е вторият път когато се налага доливане, първият беше на 3-тата гаранционна смяна, тази история съм я разказвал вече и няма да повтарям, но от тогава до сега не съм доливал никога. Струва ми се, че маслото спада основно при каране по магистралата с 140км/ч, морето-София-морето и след това доливам 250мл. ! Маслото Valvoline MST C3 5W30 го взех с намаление и беше препоръчано от селектора на марката.

 

След гаранцията хронологията на използваните масла е: 2г. Castrol EDGE 5W-30 -> 4г. Castrol Magnatec C3 5W-40 -> 1г. StarLine Diamond 5W-40 -> 1г. Valvoline SynPower MST C3 5W30

Като за Edge и Starline не знам други точни спецификации!

 

Под колата не капи масло, около двигателя няма омасляване, не виждам и по-голям пушек от ауспуха!

Вариант 1 - Маслото е кофти;

Вариант 2 - двигателя вече е износен и маслото изгаря малко, по малко.

 

В онлайн селекторите на масло-производителите, сред първите препоръчвани масла имат SAE 5W-30. Обаче тези селектори дават препоръка според данните/спецификациите на хартия от производителя на двигателя и не взимат под внимание изминатите километри и години.

 

Въпросите са :

- Дали пак да сложа 5W-30 и ако отново се налага доливане масло да предприема мерки?

- Или да сменя SAE-то на маслото с такова подобаващо за амортизацията на двигателя?

- При Вас, тези които сте минали 200000км. как стоят нещата? Налагало ли се да доливате и сменили ли сте SAE-то на маслото?

....на тези км-ри почва вече да си похапва....особено ако нищо не е правено по мотора...обикновенно са гумички на клапаните, но на този мотор често е от сегментите разхода на масло....и защо сменяте маслото на 15 000 км. ,като за БГ , с тези условия трябва да се сменя на 10 000 км....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....на тези км-ри почва вече да си похапва....особено ако нищо не е правено по мотора...обикновенно са гумички на клапаните, но на този мотор често е от сегментите разхода на масло....и защо сменяте маслото на 15 000 км. ,като за БГ , с тези условия трябва да се сменя на 10 000 км....

 

Ами нали това си е стандарният интервал още от магазина, а досега не съм имал проблеми.

Кое точно от условията в БГ бърка нещата за маслото? Не се заяждам, питам сериозно!

А някакъв съвет за вискозитета, преди евентуален ремонт?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами нали това си е стандарният интервал още от магазина, а досега не съм имал проблеми.

Кое точно от условията в БГ бърка нещата за маслото? Не се заяждам, питам сериозно!

А някакъв съвет за вискозитета, преди евентуален ремонт?

....условията ,за които говоря са следните:

1. В западна Европа разстоянията са много по дълги и често западняка пътува 1-2 часа всяка сутрин и вечер до работното си място,т.е. изминава едни 100 -150 км. сутрин с едно запалване на мотора,както и още 100-150 км. вечер,също с едно запалване на мотора....Тук в БГ ,особено в гоилемите градове, изминаваш 4,5-10 км. с едно запалване на мотора, и също така имаш смяна на режимите на работа на мотора постоянно ,като спри-тръгни , и т.н.....Същото става и вечер ,когато се прибираш от работа.....Всеизвестно е ,че за един мотор ,най много се износва при студен старт,особено зимата....сам можеш да си извадиш изводите от това....Освен това при честите интервали "студено-топло " в мотора се получава конденз, който отива в маслото му, а това не е добре...

2. Некачествени горива- в Германия или Австрия, или Италия , моя автомоил харчи средно 12/100,тук обаче харчи средно 15-16/100км......освен това ,във всички горива ,дори и пропан-бутана има примеси, които не отговарят на стандартите и изискванията на производителите на МПС-та.....за това ивсяка 3-та кола ,караща се в Бг има проблемни с горивните системи, най често дизеловите системи....тъй като моотра работи с по лоши горива, съответно маслото става по кофти( с по лоши смазочни физико-химически свойства )разбирай - утайки, нагар, механчни примеси и т.н....дори и разреденост от горивото,и съответно маслото си губи всички свойства,а това пряко влияе на експоатационния срок на всички възли на мотора, в частност и на агр. верига.....

3. Качествата на маслата също не е за подценяване,тъй като в Бг те са съмнителни и не може и никой не може да ти даде гаранция за тях....освен това не изключвам фактора небрежност от страна на собствениците - имам много ,много случай в които покрай разговорите ,разбирам че човека не знае кога и какво трябва да се направи по автомобила,за да е той в нормално техн. състояние....

...и последно - Стандартния интервал е даден за колите, които се карат в Европа,а не в Бг,от горното ,което описах, следва да се разбере ,че не е желателно да следваш "стандартния интервал" зададен от "магазина" поради специфичните особености ,които описах по горе.....

Има още много неща,които мога да кажа ,но няма да ми стигне един ден ....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Под колата не капи масло, около двигателя няма омасляване, не виждам и по-голям пушек от ауспуха!

Вариант 1 - Маслото е кофти;

Вариант 2 - двигателя вече е износен и маслото изгаря малко, по малко.

 

...и още нещо, като видях за кой мотор става дума, и се сещам че имам доста опит с този мотор, и не съм много очарован от него , до сега сме правили поне на 50 мотора основен ремонт и почти при всичките се повтаряше причините, поради което той харчи масло - запекли маслени сегменти.....но не мога да кажа защо все още.....другата причина е ,че има доста повече износване на хонинга на цилиндрите от аналогични други мотори,примерно на Хонда, а това води да голям разход на масло ....

Може да пробвате да сложите добавка на Бардал или друга в новото масло и филтър и да видите какво ще стане.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Съгласен съм с подробните обяснениея, които сте написали горе, за "БГ" условията и за модерното проектиране на автомобилите.

За сега, преди да съм прибегнал до ремонти, смених маслото и ще видя дали ще има промяна. Заложих на Bardahl XTC 5W-40 А3/B4 SN. Смяната е 3в1: марка, вискозитет и формула. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Здрасти.

Какъв тип двигателно масло използвате след 200000км.? Променяте ли вискозитета?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Предвид горенаписаното и от мой личен опит, бих ви посъветвал да сменяте маслото + масления филтър на 7500 - 8000 МАХ. километра. 
Ако има разход над 500/600мл на 7500/8000 тогава можете пак да потърсите съвет.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За сега имам разход само когато карам по магистрала, например Бургас-София-Бургас с постоянни 140км/ч. Само тогава се усеща разход на масло. Рядко карам по магистрала, предимно междуградско пътувам. През останалото време не се забелязва спад.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при тази експлоатация която описвате, мисля че това е съвсем нормално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...