Премини към съдържание

Какво е това?


steam

Препоръчано мнение

Здравейте,

днес поразглобих колата в отсраняване на следите от работа на квартални майстори, които са се натрупали през годините. Покрай смелите решения обаче открих и черна кутия с релета, чието предназначение не успях да установя (мога да кажа само че не прилича на нещо произведено от японец). Интересното е, че на един от кабелите излизащи от кутията има гнездо за бушон, за което беше залепен бушон с изолирбанд. Вътре в гнездото обаче нямаше бушон - когато сложих се чу как някое от релетата в кутията щракна (не беше на контакт, дори ключа не беше в колата). Не искам да рискувам и да опитвам да я запаля с поставен бушон и затова реших да попитам дали някой може да ми каже какво е това:

 

http://oi65.tinypic.com/qrlov8.jpg

http://oi66.tinypic.com/mrean9.jpg

http://oi64.tinypic.com/2rgozg2.jpg

http://oi67.tinypic.com/k224ap.jpg

 

Колата е Галант от 91ва с 4G37 двигател и има афтърмаркет аларма и обикновена газова уредба. По метода на изключването остана кутията да има нещо общо с газовата, но не е емулатор (има емулатор, но той е в коша на двигателя). Чека свети, но единствената грешка която изкарва е че има проблем с бензиновата помпа (нищо и няма, работи на бензин). Така си е откакто я купих, като при покупката сложих компютър от друг галант, понеже оригиналния беше изгорял, което беше и причината за продажбата. Имам я от три години и половина и досега не съм имал повод да заподозра, че някой бушон е изваден.

 

Някакви идеи какво е това на снимките? Моите свършиха.

Редактирано от steam
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Три канален имобилаизер, естественно допълнително монтиран....някъде трябва да има и гнездо за поставяне на чип и светодиод, а може и да е безконтактен тип. Черните кабели два по два могат да прекъснат запалването на три места..... проследяваш, замостваш и си възстановяваш оригиналнит кабели и това го изхвърляш щом е излишно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Модула на алармата е отделно, както и релето, което прекъсва запалването (Схемата която се вижда на снимките е точно за алармата). Централното е фабрично - вътре в модула на алармата има само реле което се задейства от дистанционното и подава сигнал за отключване/заключване на оригиналната система. На връзката с ключовете обаче има трансмитер за имобилайзер и явно въпросната черна кутия е точно безконтактен имобилайзер, който е добавен допълнително към алармата и затова го няма на диаграмата с кабелите. Благодаря за бързите отговори! :mitsu-smiley:

Редактирано от steam
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...