Премини към съдържание

Бях измамен от сервиз Ратола в цената за труд по ремонт.


Препоръчано мнение

Подадох жалба срещу сервиза Ратола ЕООД. За да не се повтарям ще копи пейстна какво съм написл в жалбата. Нямам думи за тия мошеници от Ратола Сервиз.

 

На 05.01.2016г. в 12.30 закарах автомобила си Mitsubishi Lancer 1.8 за ремонт на колектор в сервиз Ратола Сервиз ЕООД на булевард „История славянобългарска, 1. Колата беше приета за установяване на точния проблем. След около 3 часа чакане ми беше съобщено от Александър Госпондинов, че най-вероятно трябва да се смени колектор, чиято цена е 900 лв. и леща чиятно цена е около 200лв. Тотална цена на частите възлизаше на около 1200 лв. като за труд Александър Господинов ми каза, че ще ми вземат около 100-на лева. Той ми каза също така, че ще се свържат с мен да ми кажат точно колко ще струва всичко и дали съм съгласен. На 06.01.2015 в 11.30 ми се обади Александър Господинов да ми каже, че всъщност колектора не е сменен, а са успели да заварят стария и така да оправят проблема. Никой не се свърза с мен за съгласие колата да бъде ремонтирана, както и да ми каже колко ще струва всичко. Александър Господинов просто ми каза, че мога да дойда да си взема колата. В 13.30 пристигнах в сервиза на Ратола Сервиз ЕООД да си взема колата и отидох на касата да платя. Беше ми съобщено, че тоталната цена на ремонта е 384 лв. Аз поисках да видя какво включват това като части и труд, след което платих. Както можете да видите от прикрепения документ цената на сменените части е 47.08 лв., а за труд е начислено 327 лв. с ДДС. Първо поисках да разбера от Александър Господинов защо никой не се е свързал с мен да ме пита дали съм съгласен с цената и дали да продължат с ремонта. В крайна сметка може да нямам толкова пари. Той не можа да ми даде отговор. След това попитах защо е начислена такава огромна сума за една заварка на колектор (327 лв.), което в крайна сметк не е кой знае колко сложен процес, но той отново не успя да ми даде точен отговор. Последно попитах защо има такава разлика от 100-ната лева, който ми беше казано на 05.01.2016 и 327 лв., начислени на 06.01.2015. Александър Господинов отново не успя да ми даде отговор. Никъде в отчета за продажби/фактура, който ми беше даден не е описано каква е цената на труд на час, колко часа е било работено и какво точно е било извършено. Просто е сложено едно елементарно "Труд" и начислена цена от 327 лв., която за предоставената услуга и сменената част (47.08лв.) е абсурдна, неприемлива и скандална. По този начин сервизът може в графата труд да пише каквато и да е сума и много лесно да мами своите клиенти. Никъде по дадения ми документ няма описание на извършената услуга. А схемата на измама е много просто. Казва се на клиента 4 цифрена сума за смяната на съответната част, за да може да се стресне и в по-късен етап му се съобщава доста по-малка сума, но нереална в същото време с оглед на извършената услуга и така клиента мисли, че се е отървал "тънко" без да има каквито и да е претенции към сервиза. Като клиент смятам, че 2 пъти са нарушени моите права. Първо, никой не се свърза с мен да ми каже каква ще е цената на ремонта и дали съм съгласен. И второ, бях излъган с цената за труд по колата като ми беше начислена нереална стойност. Искам от КЗП съдействие да бъде начислена релната цена на ремонта и да ми бъде върната съответната сума. С Уважение, Злати Шалаверов

 

това е линк на който можете да видите фактурата от сервиза: http://gravitydesign.bg/wp-content/uploads/2016/01/Scan.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

......само да вметна, че един сантиметър заварка на такъв тип метал,от който е изработен колектора ( предполагам за дизеловия мотор) варира от 15 до 30 лв......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Става въпрос за бензинов двигател.

 

......само да вметна, че един сантиметър заварка на такъв тип метал,от който е изработен колектора ( предполагам за дизеловия мотор) варира от 15 до 30 лв......

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен след като не сте били съгласни със сумата за ремонт не е трябвало да плащате. Разговор преди плащането с шефа или собственика на въпросната ратола би било по логично решение преди пускането на жалбата.

 

Иначе от тези 330 лева трябва да извадим 100-те за монтаж и демонтаж на колектора(както са ви обещали в първият разговор). Излиза че заварката на самият колектор е струвал 230 лева включващо и ддс. Остава да разберем къде, колко голяма е била пукнтината и от какъв материал е колектора.

 

поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като не платя няма да ми дадат ключовете за колата. Аз там не бих я оставил и за час вече. Кой знае кво могат да ми подменят. Пък все пак сме в България. Едва ли приятелски разговор ще промени нещата. Такива хора и фирмички разбират само от тоягата. Нек КЗП се оправя с тях. Дано има справедливост и им наложи някви глоби поне.

Редактирано от TASSO
Колега ползвай малко главни букви
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега според мен сте сериозно афектиран от цялата случка. Съветът ми е да преспите и да премислите цялата случка и утре сутрин пак да си пишем.

И ако са искали нещо да подмент то е щяло да стане по време на прегледа и ремонта ( 3 часа преглед и незнам колко време ремонт). Със сигурност няма как да стане през пет минутния разговор с шефа..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бях афектиран вчера, сега не съм. Но е безбожно да вземат 330лв. за труд! Това е една минимална заплата, тия хора знаят ли как се изкарват 330лв?! В крайна сметка нито са слагали някаква скъпа част, нито колата е седяла 1 седмица. Не може за няколко часа труд и една заварка да искаш 330лв.

Редактирано от TASSO
Колега ползвай малко главни букви
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си стъпвал в Балкан Стар, но там за същата сума ще ти направят обслужване на колата (масло и филтри) и ще им отнеме 2 часа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като не платя няма да ми дадат ключовете за колата. Аз там не бих я оставил и за час вече. Кой знае кво могат да ми подменят. Пък все пак сме в България. Едва ли приятелски разговор ще промени нещата. Такива хора и фирмички разбират само от тоягата. Нек КЗП се оправя с тях. Дано има справедливост и им наложи някви глоби поне.

Колега, я кажи каква ти е колата (модел, година на производство, гориво, ляв или десен волан) и ще ти кажа дали сумата за труда е реална.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi Lancer 2008, 1.8 бензин, 143 коня, автоматик, ляв волан.

 

Мерси предварително!

 

Колега, я кажи каква ти е колата (модел, година на производство, гориво, ляв или десен волан) и ще ти кажа дали сумата за труда е реална.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Mitsubishi Lancer 2008, 1.8 бензин, 143 коня, автоматик, ляв волан.

Мерси предварително!

Колега, не мисля, че има драма. Хората от Ратола са ти спестили пари, възстановявайки твоя колектор, не мисля и че е трябвало задължително да те информират за по-ниската цена на ремонта. Ако беше по-висока - да, но след като си се съгласил на 1000+ лв за ремонта, хората са очаквали да си доволен, че минаваш по-тънко. Освен заварката, която както написа колега по-горе, че струва от 15 до 30 лв на см, имаш демонтаж и монтаж на колектора, а тази процедура не е никак лесна. Само за информация ще спомена, че колата на сина ми мина през същата процедура, при това без смяна на части и той е платил 280лв, без да му начисляват ДДС, защото е отишъл в малък сервиз. Ратола е голяма фирма и тя на всички части и услуги по закон начислява ДДС. Извади 20% от сумата, която си платил, извади 47 лв за частите и останалата сума е труда. Колкото по-голяма е една фирма, толкова по-скъпи са услугите в нея - не може да не го знаеш. В този ред на мисли - ако беше отишъл в БалканСтар за същата услуга щяха да ти вземат сигурно двойно повече. Колегата LIX написа, че за парите, които си дал, в БалканСтар ще ти сменят маслото и филтрите, вероятно и това не е нормално според теб? И последно, няма връзка между стойноста на труда и тази на сменените части, ако ти бяха написали, че частите са 327 лв, а труда е 47 лв, вероятно нямаше да напишеш тази тема. Всъщност важна е крайната цена, която плащаме за дадена услуга. Ако цената на Ратола за теб е безумно висока, за повечето хора е нормална, иначе фирмата отдавна да е фалирала. Лично аз когато потърся услугите на специализиран сервиз, няма да очаквам цената да е като в кварталния гаражен майстор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм се съглсявал на по-голямата сума от 1000+ лева. Бяхме се разбрали да ми звънне да се уточним каква е сумата и тогава да преценя. Никой не ме усведоми, че може да запой колектора и колко ще струва. Ако знаех, че ще е толкова щях да си намеря друг сервиз. В крайна сметка това може да го направи всеки. В ЕМ Комплект щяда да ми вземат наполовина и качеството щеше да е същото. За смяна на колектор сигурно щях да се съглася те да ми го сменят, защото все пак е смяна на част. Просто некоректно отношение и надути цени...това е. А и предният ден ми каза, че за труд ще искат 100на лева.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм се съглсявал на по-голямата сума от 1000+ лева. Бяхме се разбрали да ми звънне да се уточним каква е сумата и тогава да преценя. Никой не ме усведоми, че може да запой колектора и колко ще струва. Ако знаех, че ще е толкова щях да си намеря друг сервиз. В крайна сметка това може да го направи всеки. В ЕМ Комплект щяда да ми вземат наполовина и качеството щеше да е същото. За смяна на колектор сигурно щях да се съглася те да ми го сменят, защото все пак е смяна на част. Просто некоректно отношение и надути цени...това е. А и предният ден ми каза, че за труд ще искат 100на лева.

 

Проблемът не е в цената, а в липсата на комуникация. И да, съществува, независимо от това много или малко струва заваряването на колектор. Аз ползвам Ратола много често - и за части, и за обслужване на колите ми в оторизиран сервиз. Ратола са далеч, далеч по-добър избор от Балканстар от гледна точка на цени, а Мирослав във форума е изключително добронамерен, компетентен и почтен човек, на когото разчитам и препоръчвам с 2 ръце. В тази ситуация проблемът е, че не са се обадили, останалото е малко или повече емоционална реакция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

За тези, които смятаха, че цената на ремонта е адекватна и реакцията ми е била емоционална: след подадената жалба до КЗП, Ратола се свързаха с мен и ме помолиха да мина през сервиза да се разберем. Днес бях там и ме посрещнаха много мило и любезно. Казаха ми да избера между това да ми върнат 100лв в брой или 150 лв. отстъпка при следващо посещение и 30% постоянна отстъпка от труда при следващи ремонти. Аз избрах второто. Само едно искм да кажа: Хора не бъдете наивни и си търсете правата. Айде със здраве!

 

Злати

Редактирано от zlati84
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво, поздравления!

 

Без да подценявам Комисията, си мисля, че и темата тук също е допринесла за това развитие на нещата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

БЕСЕН СЪМ!!!!! Преди малко се връщам от диагностика на раздатка при тях и оооо-боже не могло да се установи точно кой датчик е проблемния. Препоръчаха ми да оставя колата за да тестват и 5-те физически и след това щели да ми кажат на 100% , боклуци

Най-тъпо похарчените 37,80лв в последно време и убити 45-50 минути в тъпня

Редактирано от nikovas
Главни букви
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да бъдем реалисти. Как се тества нещо, някои си мислят - включва някаква машина/компютър - и казва - преден десен лагер за смяна. Някои неща искат да се свалят, пипнат и дажа тогава не е сигурно дали може да се диагностират на 100%.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Спор няма, но преди теста/диагностиката попитах дали ще засекат проблема и отговра беше ДА. Говрим за електорпроблем, а не за изтъркани накладки или шарнир за гресиране. DJ-а преди година ми изкара някаква грешка, а тези тарикати нищо. То най-лесно да купя от тях 5 датчика за 750лв и да им дам още 200-300 за ремонта и да спим спокойно.

Когато не можеш да направиш нещо казваш: Сори, г-н клиент не съм компетентен и не мога да ти помогна, а не да те зарибяват и като при колегата - ключовете в касиерката докато не дадеш парата.

Редактирано от nikovas
Главни букви
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да бъдем реалисти. Как се тества нещо, някои си мислят - включва някаква машина/компютър - и казва - преден десен лагер за смяна. Някои неща искат да се свалят, пипнат и дажа тогава не е сигурно дали може да се диагностират на 100%.

Еее, ама не може да искаш 37,80лв за диагностика и да кажеш "Ами не разбрах точно кой е..."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е не, предложили са му да я остави,явно за час е нямало как да стане. Не искам да съм адвокат на който и да е, но като майстор, макар и в друга област мога да кажа че някои неща трудно се хващат, отделно губиш време + консумативи, нерви и понякога просто не става. Но това трябва да се казва на клиента - ще струва толкова, има и шанс нищо да не се види - а той да си прецени. Аз лично пари за диагностика на проблеми не вземам, предпочитам да е за моя сметка. Но не навсякъде става така, особенно в големи фирми... да бъдем реалисти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

предложиха ми да оставя колата за да свалят всички датчици и на принципа "проба-грешка" да ми кажат кой не работи.

за пари не сме говорили, но предполагам нямаше да е за 37.80лв?

както обикновено потърсих помощ от DJ-я и май там ще се сменява датчика.

п.с. цената в ратола е само с 25 лв по-ниска от балкан-стар и ги има на склад, БС искат 50% капаро и 10работни дни доставка - и там не ходете: кожодери!!!

Редактирано от chasovnik
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 седмици ...

и аз си изпатих от балканстар за смяна на горивни филтри в бургас http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_crying.gif

8 работни дни колата гниеше в сервиза като отидох да я взема и ми обявиха сума 86 лева всичко хахаха ВИДЯХ СЕ В ЧУДО и пуснах аварийните http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/icon_hmm.gif

в крайна сметка ми казаха че ги били "промили" как точно не знам.

и още нещо резервоара от пълен като я оставих си взех количката с светеща лампа заминаха има няма 45-50 литра бензин................

пасувах си но вече си имам едно на ум понеже няма как да докажа че е имало такава злоупотреба

Редактирано от valkanov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Браво на Вълкана ,че каза кои са калпазаните в бургас,ама аз ще допълня нещо..........всичките до един са такива в целият град...филтърчето седи на бензиновата помпа на резервоара, и струва около 20 лева ,имаш още две малки ,на входа и на изхода на регулатора,говоря за 1.8 гди,..сигурно и при теб е така,....ама друг път не се лъжи в този град ,скъпо е с курортната такса!.....веско от бургас :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...