Премини към съдържание

Правила за движение в кръгово кръстовище


Препоръчано мнение

Значи ако в кръговото има 5 автомобила, те трябва да чакат един бастун който навлиза в кръговото, само защото е дясностоящ.

То и заради това на едно кръгово в Габрово ставаха задръствания , допреди време.

Само в Бг е тази глупост.

 

Без да се обиждате но това мнение е много под нивото на модератор! И въоще как си позволявате да наречете "БАСТУН" човек ползващ си предимството в не регулирано кръстовище?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако човека с червения Опел, който е за надясно даде ляв мигач ще образува голям смут в останалите шофьори, както и страстни български реплики по родствените му връзки.

 

Вики не съм съгласен с теб, добре че в повечето случаи се возим в една кола, че иначе ще се смутим един друг :D

 

Та сериозно - влизането в кръговото е задължително с ляв мигач. Другите участници не трябва да разбират лeвия мигач на червения Опел, като опит за престрояване преди кръговото. Той реално няма право (не помня колко метра) преди кръстовище да се престроява. Виж, че линията е непрекъсната и при кръстовище със светофари е така. Друг е въпросът, че всеки се престроява където му скимне. Единствената опция Опела да не включва ляв мигач е ако излиза на първия изход, тогава спокойно може да си подаде десен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За мен най-страшни са онези бутикови кръстовища с по 3-4 метра радиус плъзнали напоследък навсякъде. Не знам каква е тази мания и кой ги мисли тези неща. Например по Черноморието, пътя Бургас - Слъчев бряг, или в много други населени места в България. А относно мигачите - аз лично, само когато излизам, пускам десен мигач. Но в някои случаи нямам възможност, защото завоят в кръговото е толкова остър и кратък, че ако пусна волана, ще излетя от пътя (въпросните малки кръгови). Някой път пък, ако излизам от трети изход, пускам ляв мигач, за да знаят че завивам. Абе според пътната обстановка и участниците :icon_thumbup: А примерът на TASSO е много показателен че правилника не винаги е най-меродавен в случаите. Но това за предимството в неуреголирано кръгово не го знаех, надали някой го знае и ще го спази на практика.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да не ни се налага да ползваме такова кръгово, че ще настане шаш и паника :icon_drive:

Намира се в Англия, където освен всичко друго движението е на обратно :D

Забравих да спомена, че там няма табели за пропускане на движещите се по пътя с предимство, пунктираната линия перпендикулярно на пътя играе роля на триъгълния знак Б1, ако не го знаеш става още по-весело :)

 

 

http://s5.postimg.org/jmmtss1o7/rotatoriamagica.jpg

Редактирано от iskrenkrustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вики не съм съгласен с теб, добре че в повечето случаи се возим в една кола, че иначе ще се смутим един друг :D

 

Та сериозно - влизането в кръговото е задължително с ляв мигач. Другите участници не трябва да разбират лeвия мигач на червения Опел, като опит за престрояване преди кръговото. Той реално няма право (не помня колко метра) преди кръстовище да се престроява. Виж, че линията е непрекъсната и при кръстовище със светофари е така. Друг е въпросът, че всеки се престроява където му скимне. Единствената опция Опела да не включва ляв мигач е ако излиза на първия изход, тогава спокойно може да си подаде десен.

 

Маркировката по 3-те ленти е следната:

Лява лента - направо и наляво

Средна лента - направо

Дясна лента - направо и надясно

 

Влезеш ли в кръговото с ляв мигач от дясна лента, всички ще очакват престрояване от теб в самото кръгово :)

Редактирано от TASSO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ице, кръговите преди всичко ги правят за избягване на ПТП- та, а не на задръствания .;)

И като гледам как тълкувате закона за движение половината от писалите в темата, пожелавам ви никога да не се срещате на едно кръгово движение всичките .:D

Така е и дано не ги срещаме на кръговото на Васил Априлов защото когато влезнат и са без предимство ....и ако са отворени шофери..знаещи ще се ударим.Колеги гледат се ЗНАЦИТЕ няма правила за кръгово движение!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството че ще се счупят зъбчетата в ръчката за мигачите. Не знам на другите мицубишита как е, но при галант и по-специално при моя, лостчето "умира" да се върне в изключена позиция при най-малкото мръдване на волана в другата посока. В тези "модерни" кръгови от по 5-6 метра диаметър трябва да държа лоста нагоре за десен мигач докато правя ляв завой. Трябва да подпирам лоста с поне един пръст и да въртя волана докато вътре нещо се бунтува и може би ще се строши. Все пак е пластмаса...

На излизане е почти същото - докато релето успее да затвори 2 пъти и крушките за десния мигач светнат при изхода и аз съм ... преминал кръговото. Кой видял - видял :rolleyes:

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Маркировката по 3-те ленти е следната:

Лява лента - направо и наляво

Средна лента - направо

Дясна лента - направо и надясно

 

Влезеш ли в кръговото с ляв мигач от дясна лента, всички ще очакват престрояване от теб в самото кръгово :)

 

 

Абсолютно съм съгласен за маркировката на лентите.

Тоест от дясна лента не можеш да се престрояваш във вътрешния кръг, а трябва да излезеш на изхода вдясно или изхода направо, тоест левия мигач не би значил престрояване. Левия мигач за мен би показал, че подминаваш най-близкия изход, така са ме учили. А когато изходите вдясно са повече от един и изхода направо е трети по ред, както на снимката с елипсата по-горе, добре е идващите откъм втори изход да не ти четат мислите, а да знаят, че ще се завъртиш още малко и чак тогава ще излезеш. Още повече, те не знаят от кой вход си влязал и кое ти се води направо идвайки без мигач. В елипсата няма и маркировка за да преценят в коя лента на кръга се движиш и като съм си в Търново винаги гадая кой къде ще излиза.

Съгласен съм с теб и за това, че на повечето кръгови (които реално са с три или даже два изхода) навлизайки от дясна лента левия мигач се обезмисля. Лошото е, че като си изгради човек навик си остава един и същ независимо от кръговото :)

Редактирано от iskrenkrustev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен за маркировката на лентите.

Тоест от дясна лента не можеш да се престрояваш във вътрешния кръг, а трябва да излезеш на изхода вдясно или изхода направо, тоест левия мигач не би значил престрояване. Левия мигач за мен би показал, че подминаваш най-близкия изход, така са ме учили. А когато изходите вдясно са повече от един и изхода направо е трети по ред, както на снимката с елипсата по-горе, добре е идващите откъм втори изход да не ти четат мислите, а да знаят, че ще се завъртиш още малко и чак тогава ще излезеш. Още повече, те не знаят от кой вход си влязал и кое ти се води направо идвайки без мигач. В елипсата няма и маркировка за да преценят в коя лента на кръга се движиш и като съм си в Търново винаги гадая кой къде ще излиза.

Съгласен съм с теб и за това, че на повечето кръгови (които реално са с три или даже два изхода) навлизайки от дясна лента левия мигач се обезмисля. Лошото е, че като си изгради човек навик си остава един и същ независимо от кръговото :)

 

Точно това имах в предвид в началото, да се има в предвид за какво кръгово става въпрос. Затова дадох пример това кръгово, защото десния изход е веднага след входа и нямаш разстояние в което да варираш с мигачите и е по-добре директно да подадеш десен мигач, тези на следващия вход да видят, че няма да ходиш към тях.

Иначе за продължително въртене в кръговото съм напълно съгласен, че трябва да е с ляв мигач и десен при излизане. Аз това не го оспорвам, идеята ми беше да покажа особен случай, който за мен се явява изключение :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Съгласен съм с теб и за това, че на повечето кръгови (които реално са с три или даже два изхода) навлизайки от дясна лента левия мигач се обезмисля. Лошото е, че като си изгради човек навик си остава един и същ независимо от кръговото :)

То на кръгово с 3 ленти и навлизането в средна лента и продължаването направо обезсмисля сигнализацията, защото всички останали участници ще мислят, че искаш да минаваш в крайна лява лента, ако влезеш с ляв мигач .;)

Преди самото кръгово, както сам каза, маркировката не позволява да се правят маневри, така че подаване на ляв мигач преди навлизане в кръговото дори и от крайна лява лента, може да се тълкува като намерение да се шибнеш малко в насрещното движение .:)

Сигнализацията се подава в самото кръгово, където и маркировката на лентата позволява маневри, преди кръговото си седиш в лентата и нищо не правиш, просто чакаш да ти дойде реда за преминаване, всяка сигнализация преди навлизане в кръговото може да подведе останалите участници .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...