Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Съвет за автоматична скоростна кутия на Галант?


ivd

Препоръчано мнение

Дам...както се сещате ...дойде и трудния момент ...досега само кеф , но днес ми се прецака автоматичната скоростна кутия и чуствам, че ще проимам доста повече бели коси , докато го оправя.

Галанта е произведен 97-ма година, ЕА5А е модификацията, 2.5 V6. Днес както си карам за работа, минавам през някакви трамвайни релси и скачам в някаква , прикрита от локва, дупка ....преминавам с отпусната газ. Стигам следващия светофар по инерция (на 50 метра е) и спирам. Чакам кротко да светне зелено ....зелено ....газ и нищо ...мотора работи и качва оборотите като на нормална кола , която чака да и пуснете съединителя. Правя суматохата в сутрешното задръстване и избутвам колата отстрани. Отварям капака ...мотора работи нормално , но се чува тихо и неравномерно виене (променя се с оборотите) и първоначално (като отворих капака) се усети неприятна миризма. Миризмата изчезна , но скорости няма никакви. Масло има , дръпнаха ме до първия майстор попътен майстор на скоростни кутии. Човека само погледна маслото и каза "Еми има масло и то не е лошо, повече не мога да ви кажа". Паркинга ми работи, както трябва , което ме навежда на мисълта, че вероятно не е полуоска или нещо такова. Сега се чудя ...къде и при кого да отида ? Молбата ми е - ако някой има опит и впечатления от някой сервиз за автоматични скоростни кутии, да сподели някакви координати , даже да не са телефони , ще се разходя с другата кола на място да говоря с хората там , не искам някой да се "учи" на моята кола , затова първо питам. Мерси предварително.

Иван

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би съединител....

 

Добри отзиви имаше за Джемини сервиза, има и други добри... потърси във форума...

Препоръчва се обаче да седиш там и да гледаш, защото имат и издънки.

 

Друго добро предложение е

Коко - Дългия кв. Малинова долина ул. първа , пряка е на бул. Климент Охридски по посока околовръстното от дясната страна.

 

Доста добри отзиви има и за него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може някой куплунг да се е извадил, провери първо това. Провери дали се чуват соленоидите да 'съскат'. Ако електронката е здрава то от удара може да е заминал някой шлиц, например на торк конвертора. Има такава тема в руските сайтове. Ако смърди на АТФ може и да ти е изтекло маслото! При което съединителя (те са много) заминава на момента. Картера е на някакви си 15 см от земята. Кой го знае този майстор как го е видял, на Галанта маслото се гледа по по-особен начин. При мен винаги показва над максимума ако просто дръпна щеката. Освен това ако е проверил след като се е повредила, то маслото надали е равномерно разпределено в отделните камери и сигурно се е отекло на едно място... Проблема на трези скорости е че стане ли белята следват събития едно след друго като на филм и накрая хвърляме колата :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ихаааа мерси колеги. Половината неща за които говорите , само съм ги чувал , че съществуват.

Не знам дали съска , но вие при работа на място , на която и да е скорост или паркинг/неутрална - еднакво и нещо ново , което случайно разбрах - накарах един приятел да я запали, а аз слухтях - като спре мотора още 1-2 секунди се чува звук от механично движение. Трудно мога да го опиша , но никак не звучи добре :( Всякаш нещо продължава да се трие съвсем малко след като спреш мотра. Ще звъня по телефоните ...Джемини и т.н . Мерси. Ще докладвам после колко кожи съм загубил :) :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Добри отзиви имаше за Джемини сервиза, има и други добри... потърси във форума...

 

 

Колега това е сервиза...отиваи там !

П.С.Малко е скъпичко но поне ще свършат работа. :good:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ихаааа мерси колеги. Половината неща за които говорите , само съм ги чувал , че съществуват.

Не знам дали съска , но вие при работа на място , на която и да е скорост или паркинг/неутрална - еднакво и нещо ново , което случайно разбрах - накарах един приятел да я запали, а аз слухтях - като спре мотора още 1-2 секунди се чува звук от механично движение. Трудно мога да го опиша , но никак не звучи добре :( Всякаш нещо продължава да се трие съвсем малко след като спреш мотра. Ще звъня по телефоните ...Джемини и т.н . Мерси. Ще докладвам после колко кожи съм загубил :) :)

 

Съскането е по-скоро едно кратко 'псст'.

При удар в дупка върху трансмисията се прилага за кратко момент в пъти по-висок от нормалния. Ако се претрият зъбите на вала който свързва турбината (това е преди самата трансмисия) тогава тя си се върти свободно и съответно като спре мотора и продължава малко по инерция.

Ама това си е само хипотеза, аз не съм специалист по коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

aga ,

 

Доста вероятно е да си напълно прав. Защото самата скоростна кутия никога не е правила никакви магарии от типа - бавно превключване , непревключване , проплъзване и тем подобни. Другия вариант остава - запушен маслен филтър и от там....трагедията...

Между другото , за този фен Коко чух от още две места и все бяха добри отзивите. Утре ще запаля Опела и ще ида да го навестя ..тамън да разходя стария кон :)

Мерси пак.

 

P.S "Маслото си е на място (не е изтекло) - след като не работи 5-6 часа проверих колко е - 0.5 см над позията "HOT", което според два сервиза , е нормалното ниво."

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

 

P.S "Маслото си е на място (не е изтекло) - след като не работи 5-6 часа проверих колко е - 0.5 см над позията "HOT", което според два сервиза , е нормалното ниво."

 

 

Именно с това е добре да се внимава, точното ниво не може да се прецени на база опит с други коли. Само специалист по именно тези кутии може да прецени. Всичко е написано в сервизната документация, и метода за мерене. Например за да се премери е нужно двигателят да е работил, маслото затоплено и скоростите да са били изредени от задна до 4та, за да се разпредели течността навсякъде вътре. Това мерене в спряло положение не е валидно. Но ако има течове ти би ги забелязал... Наистина и аз знам че ако има проблем със самата трансмисия, напр. приплъзване, тя си дава оплаквания доста преди да те остави на пътя. Пожелавам ти да се оправи лесно и да не е много скъпо.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт:

Новина 1 - Намерих човека , който ще я разглоби , но следващата седмица.

 

Новина 2 - Оказа се , че от плуването в една огромна локва е доста вероятно да ми се е прецакал/изгорял компютъра (устройството) управляващ(о) скоростната кутия.

 

Веселбата продължава....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейт:

Новина 1 - Намерих човека , който ще я разглоби , но следващата седмица.

 

Новина 2 - Оказа се , че от плуването в една огромна локва е доста вероятно да ми се е прецакал/изгорял компютъра (устройството) управляващ(о) скоростната кутия.

 

Веселбата продължава....

 

Може да е влязла вода в маслото, ако е било чак такова плуване :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Плуването беше безпрецедентно. От Овча Купел (автогарата), тръгвайки към Красна поляна, си карам зад един бус и нищо не виждам. Минаваме трамвайните релси и хоп всичко спира и гледам как всички се влачат с 0.5 км/ч , казвам си "Задръстване рано сутрин ? Може". 10 метра след релсите ....до светофара на Т-образното кръстовище ....локва (поне 40 метра дълга и Бог знае колко дълбока) ....колите се влачат , мястото е тясно ... Минах съвсем бавно , едвам едвам , чак ми се разсвириха разни потни селяци , все едно карам трактор и ме е страх да не си го намокря.... Та стигнах до светофара на К.Величков и Стамболийски....там дупка между трамвайните релси и на следващия светофар , вече бях на "вечна неутрална" :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...
има ли някакво развитие по темата?

 

Юнаците в сервиза бяха претрупани с работа, но бях закарал колата вече (с пътна помощ) и не ми се разкарваше из София. Оставих я там , би трябвало да са я разглобили вече , но имам някакво предчуствие , че си барат ****** и не са я погледнали още ....след малко отивам без да се обаждам ....съвсем леко съм се изнервил ...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

lubenti - В сервиз Маргел я оставих. Вчера я видях ...скоростната кутия е разглобена. Фактите : Шлиците на хидравличния съединител са превъртяли , както и някои от междинните "дискове" (така им викам , защото са доста тънки). Цената - доколкото разбрах ще е доста грубянска ...та в момента се чудя ......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

lubenti - В сервиз Маргел я оставих. Вчера я видях ...скоростната кутия е разглобена. Фактите : Шлиците на хидравличния съединител са превъртяли , както и някои от междинните "дискове" (така им викам , защото са доста тънки). Цената - доколкото разбрах ще е доста грубянска ...та в момента се чудя ......

 

 

Добре бе човече защо не я закара Джемини. За мене те са най-добрите! Найстина взимат скъпо но имаш гарнция и наистина работят добре :icon_dance:

 

Незнам тези колко ще ти вземат,но в Джемини този ремонт ще ти излезна таван 1500лв и по спомен маи беше по-добрия варянт да ти сменат всичките дискове,:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

lubenti - В сервиз Маргел я оставих. Вчера я видях ...скоростната кутия е разглобена. Фактите : Шлиците на хидравличния съединител са превъртяли , както и някои от междинните "дискове" (така им викам , защото са доста тънки). Цената - доколкото разбрах ще е доста грубянска ...та в момента се чудя ......

 

 

Значи без да искам познах за шлица. Интересно, каква е твоята кутия? Тази с типтроника или с HOLD бутона???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

аga, с HOLD Button-а е моята. Споменаха , че се случвало на тези скоростни кутии , които също се слагат в Outlander и Hyndai Sonata.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре бе човече защо не я закара Джемини. За мене те са най-добрите! Найстина взимат скъпо но имаш гарнция и наистина работят добре :icon_dance:

 

Незнам тези колко ще ти вземат,но в Джемини този ремонт ще ти излезна таван 1500лв и по спомен маи беше по-добрия варянт да ти сменат всичките дискове,:)

 

Всичките дискове + хидравличния съединител в Джемини 100 % ще преминат 2000 .... вероятно и нагоре ще отиде с труда , масла, филтри и т.н.

То аз и сега не знам колко ще излезе , но ще се разбере скоро :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Драмата приключи. След близо 20 дена в сервиза , вече :plane: -a ми е готов. Равносметката - 800 лева за ремонт на турбината на хидравличния съединител + още 800 за смяна на отделни елементи в скоростната кутия (подобни на венци на колело) , смяна на филтри и масло (на скоростната кутия) и труда. На всичкото отгоре от локви и непалене на мотора , зацикли обтяжната ролка на климатика - 175 лв :) Исках да си купя амортисьори и да си оставя колата за козметични подобрения , но амортисьори KONI само с поръчка и 20 дена чакане , а козметичните подобрения - сервиза претрупан с работа. Като цяло обаче съм :icon_thumbup: защото си имам колата отново :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Драмата приключи. След близо 20 дена в сервиза , вече :plane: -a ми е готов. Равносметката - 800 лева за ремонт на турбината на хидравличния съединител + още 800 за смяна на отделни елементи в скоростната кутия (подобни на венци на колело) , смяна на филтри и масло (на скоростната кутия) и труда. На всичкото отгоре от локви и непалене на мотора , зацикли обтяжната ролка на климатика - 175 лв :) Исках да си купя амортисьори и да си оставя колата за козметични подобрения , но амортисьори KONI само с поръчка и 20 дена чакане , а козметичните подобрения - сервиза претрупан с работа. Като цяло обаче съм :icon_thumbup: защото си имам колата отново :)

Честито :mitsu-smiley: :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси lubenti,

 

забравих само да добавя към "равносметката" - 20 дена ходене като болен , че ми е счупено :plane: -чето :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси lubenti,

 

забравих само да добавя към "равносметката" - 20 дена ходене като болен , че ми е счупено :plane: -чето :icon_crying:

 

Никои не е застрахован за съжаление :icon_crying: На всеки може да му се случи....дано повече да не ти се налага да оставаш без :mitsu-smiley: :drag:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 15 години ...

Здравейте колеги. Прочетох темата и се почудих дали всъщност въпросната кутия с "hold" бутон е заменима с кутията с типтроника? Моята е с типтроник и се развали и обмислям опции и просто се зачудих за това. Всякакво инфо е добре дошло. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...