ivd Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 Дам...както се сещате ...дойде и трудния момент ...досега само кеф , но днес ми се прецака автоматичната скоростна кутия и чуствам, че ще проимам доста повече бели коси , докато го оправя.Галанта е произведен 97-ма година, ЕА5А е модификацията, 2.5 V6. Днес както си карам за работа, минавам през някакви трамвайни релси и скачам в някаква , прикрита от локва, дупка ....преминавам с отпусната газ. Стигам следващия светофар по инерция (на 50 метра е) и спирам. Чакам кротко да светне зелено ....зелено ....газ и нищо ...мотора работи и качва оборотите като на нормална кола , която чака да и пуснете съединителя. Правя суматохата в сутрешното задръстване и избутвам колата отстрани. Отварям капака ...мотора работи нормално , но се чува тихо и неравномерно виене (променя се с оборотите) и първоначално (като отворих капака) се усети неприятна миризма. Миризмата изчезна , но скорости няма никакви. Масло има , дръпнаха ме до първия майстор попътен майстор на скоростни кутии. Човека само погледна маслото и каза "Еми има масло и то не е лошо, повече не мога да ви кажа". Паркинга ми работи, както трябва , което ме навежда на мисълта, че вероятно не е полуоска или нещо такова. Сега се чудя ...къде и при кого да отида ? Молбата ми е - ако някой има опит и впечатления от някой сервиз за автоматични скоростни кутии, да сподели някакви координати , даже да не са телефони , ще се разходя с другата кола на място да говоря с хората там , не искам някой да се "учи" на моята кола , затова първо питам. Мерси предварително.Иван Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 Може би съединител.... Добри отзиви имаше за Джемини сервиза, има и други добри... потърси във форума...Препоръчва се обаче да седиш там и да гледаш, защото имат и издънки. Друго добро предложение е Коко - Дългия кв. Малинова долина ул. първа , пряка е на бул. Климент Охридски по посока околовръстното от дясната страна. Доста добри отзиви има и за него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 Може някой куплунг да се е извадил, провери първо това. Провери дали се чуват соленоидите да 'съскат'. Ако електронката е здрава то от удара може да е заминал някой шлиц, например на торк конвертора. Има такава тема в руските сайтове. Ако смърди на АТФ може и да ти е изтекло маслото! При което съединителя (те са много) заминава на момента. Картера е на някакви си 15 см от земята. Кой го знае този майстор как го е видял, на Галанта маслото се гледа по по-особен начин. При мен винаги показва над максимума ако просто дръпна щеката. Освен това ако е проверил след като се е повредила, то маслото надали е равномерно разпределено в отделните камери и сигурно се е отекло на едно място... Проблема на трези скорости е че стане ли белята следват събития едно след друго като на филм и накрая хвърляме колата :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 22 Май 2007 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2007 Ихаааа мерси колеги. Половината неща за които говорите , само съм ги чувал , че съществуват.Не знам дали съска , но вие при работа на място , на която и да е скорост или паркинг/неутрална - еднакво и нещо ново , което случайно разбрах - накарах един приятел да я запали, а аз слухтях - като спре мотора още 1-2 секунди се чува звук от механично движение. Трудно мога да го опиша , но никак не звучи добре :( Всякаш нещо продължава да се трие съвсем малко след като спреш мотра. Ще звъня по телефоните ...Джемини и т.н . Мерси. Ще докладвам после колко кожи съм загубил :) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 Добри отзиви имаше за Джемини сервиза, има и други добри... потърси във форума... Колега това е сервиза...отиваи там !П.С.Малко е скъпичко но поне ще свършат работа. :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 Ихаааа мерси колеги. Половината неща за които говорите , само съм ги чувал , че съществуват.Не знам дали съска , но вие при работа на място , на която и да е скорост или паркинг/неутрална - еднакво и нещо ново , което случайно разбрах - накарах един приятел да я запали, а аз слухтях - като спре мотора още 1-2 секунди се чува звук от механично движение. Трудно мога да го опиша , но никак не звучи добре :( Всякаш нещо продължава да се трие съвсем малко след като спреш мотра. Ще звъня по телефоните ...Джемини и т.н . Мерси. Ще докладвам после колко кожи съм загубил :) Съскането е по-скоро едно кратко 'псст'. При удар в дупка върху трансмисията се прилага за кратко момент в пъти по-висок от нормалния. Ако се претрият зъбите на вала който свързва турбината (това е преди самата трансмисия) тогава тя си се върти свободно и съответно като спре мотора и продължава малко по инерция. Ама това си е само хипотеза, аз не съм специалист по коли. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 22 Май 2007 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2007 aga , Доста вероятно е да си напълно прав. Защото самата скоростна кутия никога не е правила никакви магарии от типа - бавно превключване , непревключване , проплъзване и тем подобни. Другия вариант остава - запушен маслен филтър и от там....трагедията...Между другото , за този фен Коко чух от още две места и все бяха добри отзивите. Утре ще запаля Опела и ще ида да го навестя ..тамън да разходя стария кон Мерси пак. P.S "Маслото си е на място (не е изтекло) - след като не работи 5-6 часа проверих колко е - 0.5 см над позията "HOT", което според два сервиза , е нормалното ниво." Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 P.S "Маслото си е на място (не е изтекло) - след като не работи 5-6 часа проверих колко е - 0.5 см над позията "HOT", което според два сервиза , е нормалното ниво." Именно с това е добре да се внимава, точното ниво не може да се прецени на база опит с други коли. Само специалист по именно тези кутии може да прецени. Всичко е написано в сервизната документация, и метода за мерене. Например за да се премери е нужно двигателят да е работил, маслото затоплено и скоростите да са били изредени от задна до 4та, за да се разпредели течността навсякъде вътре. Това мерене в спряло положение не е валидно. Но ако има течове ти би ги забелязал... Наистина и аз знам че ако има проблем със самата трансмисия, напр. приплъзване, тя си дава оплаквания доста преди да те остави на пътя. Пожелавам ти да се оправи лесно и да не е много скъпо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 22 Май 2007 Автор Сподели Публикувано 22 Май 2007 Ъпдейт: Новина 1 - Намерих човека , който ще я разглоби , но следващата седмица. Новина 2 - Оказа се , че от плуването в една огромна локва е доста вероятно да ми се е прецакал/изгорял компютъра (устройството) управляващ(о) скоростната кутия. Веселбата продължава.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 22 Май 2007 Сподели Публикувано 22 Май 2007 Ъпдейт: Новина 1 - Намерих човека , който ще я разглоби , но следващата седмица. Новина 2 - Оказа се , че от плуването в една огромна локва е доста вероятно да ми се е прецакал/изгорял компютъра (устройството) управляващ(о) скоростната кутия. Веселбата продължава.... Може да е влязла вода в маслото, ако е било чак такова плуване :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 23 Май 2007 Автор Сподели Публикувано 23 Май 2007 Плуването беше безпрецедентно. От Овча Купел (автогарата), тръгвайки към Красна поляна, си карам зад един бус и нищо не виждам. Минаваме трамвайните релси и хоп всичко спира и гледам как всички се влачат с 0.5 км/ч , казвам си "Задръстване рано сутрин ? Може". 10 метра след релсите ....до светофара на Т-образното кръстовище ....локва (поне 40 метра дълга и Бог знае колко дълбока) ....колите се влачат , мястото е тясно ... Минах съвсем бавно , едвам едвам , чак ми се разсвириха разни потни селяци , все едно карам трактор и ме е страх да не си го намокря.... Та стигнах до светофара на К.Величков и Стамболийски....там дупка между трамвайните релси и на следващия светофар , вече бях на "вечна неутрална" Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 4 юни 2007 Сподели Публикувано 4 юни 2007 има ли някакво развитие по темата? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 4 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 4 юни 2007 има ли някакво развитие по темата? Юнаците в сервиза бяха претрупани с работа, но бях закарал колата вече (с пътна помощ) и не ми се разкарваше из София. Оставих я там , би трябвало да са я разглобили вече , но имам някакво предчуствие , че си барат ****** и не са я погледнали още ....след малко отивам без да се обаждам ....съвсем леко съм се изнервил ... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 4 юни 2007 Сподели Публикувано 4 юни 2007 Последно в кои сервиз я остави колега? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 5 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 5 юни 2007 lubenti - В сервиз Маргел я оставих. Вчера я видях ...скоростната кутия е разглобена. Фактите : Шлиците на хидравличния съединител са превъртяли , както и някои от междинните "дискове" (така им викам , защото са доста тънки). Цената - доколкото разбрах ще е доста грубянска ...та в момента се чудя ...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 5 юни 2007 Сподели Публикувано 5 юни 2007 lubenti - В сервиз Маргел я оставих. Вчера я видях ...скоростната кутия е разглобена. Фактите : Шлиците на хидравличния съединител са превъртяли , както и някои от междинните "дискове" (така им викам , защото са доста тънки). Цената - доколкото разбрах ще е доста грубянска ...та в момента се чудя ...... Добре бе човече защо не я закара Джемини. За мене те са най-добрите! Найстина взимат скъпо но имаш гарнция и наистина работят добре :icon_dance: Незнам тези колко ще ти вземат,но в Джемини този ремонт ще ти излезна таван 1500лв и по спомен маи беше по-добрия варянт да ти сменат всичките дискове, Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 5 юни 2007 Сподели Публикувано 5 юни 2007 lubenti - В сервиз Маргел я оставих. Вчера я видях ...скоростната кутия е разглобена. Фактите : Шлиците на хидравличния съединител са превъртяли , както и някои от междинните "дискове" (така им викам , защото са доста тънки). Цената - доколкото разбрах ще е доста грубянска ...та в момента се чудя ...... Значи без да искам познах за шлица. Интересно, каква е твоята кутия? Тази с типтроника или с HOLD бутона??? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 5 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 5 юни 2007 аga, с HOLD Button-а е моята. Споменаха , че се случвало на тези скоростни кутии , които също се слагат в Outlander и Hyndai Sonata. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 5 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 5 юни 2007 Добре бе човече защо не я закара Джемини. За мене те са най-добрите! Найстина взимат скъпо но имаш гарнция и наистина работят добре :icon_dance: Незнам тези колко ще ти вземат,но в Джемини този ремонт ще ти излезна таван 1500лв и по спомен маи беше по-добрия варянт да ти сменат всичките дискове, Всичките дискове + хидравличния съединител в Джемини 100 % ще преминат 2000 .... вероятно и нагоре ще отиде с труда , масла, филтри и т.н.То аз и сега не знам колко ще излезе , но ще се разбере скоро Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 21 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 21 юни 2007 Драмата приключи. След близо 20 дена в сервиза , вече :plane: -a ми е готов. Равносметката - 800 лева за ремонт на турбината на хидравличния съединител + още 800 за смяна на отделни елементи в скоростната кутия (подобни на венци на колело) , смяна на филтри и масло (на скоростната кутия) и труда. На всичкото отгоре от локви и непалене на мотора , зацикли обтяжната ролка на климатика - 175 лв Исках да си купя амортисьори и да си оставя колата за козметични подобрения , но амортисьори KONI само с поръчка и 20 дена чакане , а козметичните подобрения - сервиза претрупан с работа. Като цяло обаче съм :icon_thumbup: защото си имам колата отново Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 21 юни 2007 Сподели Публикувано 21 юни 2007 Драмата приключи. След близо 20 дена в сервиза , вече :plane: -a ми е готов. Равносметката - 800 лева за ремонт на турбината на хидравличния съединител + още 800 за смяна на отделни елементи в скоростната кутия (подобни на венци на колело) , смяна на филтри и масло (на скоростната кутия) и труда. На всичкото отгоре от локви и непалене на мотора , зацикли обтяжната ролка на климатика - 175 лв Исках да си купя амортисьори и да си оставя колата за козметични подобрения , но амортисьори KONI само с поръчка и 20 дена чакане , а козметичните подобрения - сервиза претрупан с работа. Като цяло обаче съм :icon_thumbup: защото си имам колата отново Честито :mitsu-smiley: :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 21 юни 2007 Автор Сподели Публикувано 21 юни 2007 Мерси lubenti, забравих само да добавя към "равносметката" - 20 дена ходене като болен , че ми е счупено :plane: -чето :icon_crying: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 21 юни 2007 Сподели Публикувано 21 юни 2007 Мерси lubenti, забравих само да добавя към "равносметката" - 20 дена ходене като болен , че ми е счупено :plane: -чето :icon_crying: Никои не е застрахован за съжаление :icon_crying: На всеки може да му се случи....дано повече да не ти се налага да оставаш без :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ayri Публикувано 7 ноември 2022 Сподели Публикувано 7 ноември 2022 Здравейте колеги. Прочетох темата и се почудих дали всъщност въпросната кутия с "hold" бутон е заменима с кутията с типтроника? Моята е с типтроник и се развали и обмислям опции и просто се зачудих за това. Всякакво инфо е добре дошло. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.