Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано

За тези от вас, които косвено ме упрекнаха че се отнасям мърлячески с колите си и за тези, които не знаят и им е интересно как се минава ГТП в една европейска (макар и не прекалено) държава.

"Събитието" е с вчерашна дата. Въпреки, че 2 от момчетата работещи там са ми приятели и дума не може да става за някакво по-специално отношение. Започва се със светлините, включително и за заден ход и за мъгла. Чистачки, пръскалки, клаксон. Газове. Излизам от колата и двама проверяват дали всички врати се отварят отвътре и отвън. Този, който е вътре натиска спирачката да види до къде потъва педалът. Проверка на коланите. Следват спирачки. Натиска се плавно, трябва да задържат еднакво т.е. не едното колело по-рано или повече. Отиваме на стенда ходова част, амортисьори и тем подобни. Там е едно клатене и друсане с опасност да си прехапеш езика, ако не си държиш устата затворена. Останаха гумите. Освен грайфер се гледа и годината. Минал ли е "срокът на годност", грайферът няма значение.

Всичко това струва 55 евро и 2 часа заедно с чакането.

В случай на неминаване, неизправността се отстранява и за втория преглед се плащат 20 евро.

Ако не се представи за втори преглед в рамките на един ( не съм сигурен) месец, се спира от движение.

А сега ми кажете колко от вашите коли, които са на и над 15 години ще минат от раз.

Публикувано

А сега ми кажете колко от вашите коли, които са на и над 15 години ще минат от раз.

Мисля всичките. Това, че сме се регистрирали и пишем във форума, според мен значи "по-така" отношение към колата. Което почти изключва компромиси. Специално аз не съм маниак, но си се грижа за колата.

Публикувано

Минавам по всички параметри + аптечка със 17 артикула, светлоотразителна жилетка, триъгълник, пожарогасител с технически преглед, автоаудио система с блутут и камера за заден ход...

Те това е европата, брат :icon_thumbup:

Публикувано

И мен за DOT ще ме върнат. Но нови гуми в тия камънЯци не слагам! По-добре да се нарежат тези. То и парите се изкарват по друг начин в Испания.

Аз имам и протокол от прегледа на пожарогасителя :first:

Публикувано (редакция)

Колко е тая годност на гумите и на всички марки еднаква ли е? :) И аз само там съм на кантар с ДОТ от 2011г. ... :)

 

Иначе в България ако имаш и газово трябва да проверят и него. Първо за коректен монтаж (например дали има тръби до газовата бутилка извеждащи газ при евентуален теч извън колата) после с проверка за изпускаща система и отделно на всеки 5 години трябва проверка на газовата бутилка като се сваля, надува се в резервоар за проверка и пак се монтира...

Може и още неща да има ама само това съм виждал ;)

 

П.С. Светлини, газове, спирачки, луфт във волана, пръскалки и т.н. също се проверява в БГ, само че цената е ~40лв (~20 евро) за прегледа :) Това с проверката на вратите само не съм го виждал хаха .. ;)

Редактирано от zexer
Публикувано

Колко е тая годност на гумите и на всички марки еднаква ли е? :) И аз само там съм на кантар с ДОТ от 2011г. ... :)

 

Иначе в България ако имаш и газово трябва да проверят и него. Първо за коректен монтаж (например дали има тръби до газовата бутилка извеждащи газ при евентуален теч извън колата) после с проверка за изпускаща система и отделно на всеки 5 години трябва проверка на газовата бутилка като се сваля, надува се в резервоар за проверка и пак се монтира...

Може и още неща да има ама само това съм виждал ;)

 

П.С. Светлини, газове, спирачки, луфт във волана, пръскалки и т.н. също се проверява в БГ, само че цената е ~40лв (~20 евро) за прегледа :) Това с проверката на вратите само не съм го виждал хаха .. ;)

 

 

За дот-а се предполага, че имат нормативна уредба, която примерно е определила срок 5 години и след това за хвърляне. А това за вратите мисля, че е мярка за безопастност при авария да може всички да излязят безопастно от автомобила.

Публикувано

За дот-а се предполага, че имат нормативна уредба, която примерно е определила срок 5 години и след това за хвърляне. А това за вратите мисля, че е мярка за безопастност при авария да може всички да излязят безопастно от автомобила.

Мисля 8 години за дот.

Публикувано

zexer, знам как е в БГ, стотина пъти съм минавал.

Пропуснах, че се мери и шумът в двигателния отсек. Не знам колко трябва да е. На машинарията излезе зелен екран с надпис " Приемливо".

И не писах, но мисля че е ясно - двигател, скорости, диференциал, амортисьори - сухи. Никакви течове на никакви течности.

Аптечка и пожарогасител никой и никога не ми е искал и проверявал. При спиране на пътя са ме проверявали само за алкохол, без да искат и книжката даже.

За цяла Испания не знам, но в провинция Валенсия няма нито пропан, нито метан. Само съм чувал, че някъде във Валенсия имало газ станция за такситата. Затова 90% от колите са дизел.

И последно - радвам се, че колите ви са в перфектно състояние. Желая ви и занапред да е така.

Публикувано

Прекалено сме резки и сурови с Макс. Мисля че не е справедливо. Както иска така да си гледа машината. Те и без това не се чупят.

Като казах чупене да питам - момчета, при потегляне напред чувам еднократно леко и глухо пукане отпред вдясно. Кое да погледна? Да не са тампони на предния мост :) Четох че са доста скъпи :icon_hmm:

Публикувано (редакция)

.

:D

Прочетох ти поста още в началото, след първата редакция беше по-добре, но сега вече... просто губи смисъл :)

Аз мисля, че темата е доста информативна, а се забелязва и висок рейтинг, поне засега.

Пиша за да споделя за моята кола - аз ако трябва при такива мерки да мина ГТП, просто няма да отида. Могат да ме върнат за хиляди неща - от ДОТ на гумите (не го знам, но са нацепени, гумите са оригинални истински немски Пирели - така купих колата), през окачването (луфтове и тропане навсякъде...), евентуално спирачки (криви дискове), светлините поне са ми наред (без да броим, че не съм ги регулирал никога), антифриз и спирачна течност не съм сменял, доскоро имах течове на антифриз, само го доливам;... пожарогасител и др. - имам ги, но не съм ги заверил.

 

Може някои колеги да ме обвинят, че само "плюя" марката, други, че съм "мърляч", но... не е нито едно от двете :)

И да ви кажа честно - de4i е прав, щом пишем тук, значи малко или много се грижим за колите си. Аз се слагам в общия кюп, да знаййте!! :)

И пропуснах да кажа следното - колата ми е напълно безопасна за шофиране и возене кола. Возил съм хора и със 120кмч, но предпочитам да се вихря в диапазона 50-80 :). Спокоен шофьор съм в 90% от случаите, в останалите 10% избягвам да съм шофьор.

Редактирано от Арх. Пътко
Публикувано

И мен само за гумите ще ме върнат,но мога да мина със зимните. Иначе приемам предизвикателството за такъв обстоен Евро преглед,за да покажа какво значи добре поддържана кола.

Публикувано (редакция)

Моята ще мине всички от описаните категории, без може би пръскалки, защото едната струя на дясната пръска прекалено нагоре(все забравям да го оправя).

 

Аз лично бих бил за такъв преглед и в България, ако можеще да се елиминира подкупите и минаването при приятел.

Редактирано от Itzo
  • преди 2 седмици ...
Публикувано

И да ви кажа честно - de4i е прав, щом пишем тук, значи малко или много се грижим за колите си. Аз се слагам в общия кюп, да знаййте!! :)

И пропуснах да кажа следното - колата ми е напълно безопасна за шофиране и возене кола.

 

Сам си противоречиш:

 

през окачването (луфтове и тропане навсякъде...)

 

Имаш ли луфтове - отпиши го, не знам и как е възможно да минеш преглед. Например с тази скорост от 120, ако срещнеш една дупка, каквито ги има в изобилие, разглобява се шарнира с големия луфт и после си в черната хроника. Замисли се малко...

 

Съжалявам, че е толкова негативно, но това е положението и трябва да мислим освен за себе си (ако го правим) и за другите на пътя.

Публикувано (редакция)

.........

Имаш ли луфтове - отпиши го, не знам и как е възможно да минеш преглед. Например с тази скорост от 120, ако срещнеш една дупка, каквито ги има в изобилие, разглобява се шарнира с големия луфт и после си в черната хроника. Замисли се малко...

 

Съжалявам, че е толкова негативно, но това е положението и трябва да мислим освен за себе си (ако го правим) и за другите на пътя.

Прав си! Тропането беше сравнително приемливо, но в последните седмици го наблюдавам, че се засилва. Тропа при отпускане на съединителя, при натискане, при даване на газ, при преминаване и през най-малката неравност... Скоро ще се гледа, дано само да не е каре. Шарнир или накрайник по-бих го преглътнал. Замислям се дали не е и нагоре по амортисьора...

 

Но колата ми е действително безопасна, имам предвид, че шофирам внимателно и бавно, спирам от далеч, щадя спирачките, не се засилвам бързо и внимавам за дупки :) Безопасна не колкото вашите, но по-безопасна от 40-50% от талигите по пътя.

Пример: Вчера в Хасково се натиснахме с едно Кадетче, то горкото пред разпад, обаче реши, че може да се пробва... И пробва се, успя на един момент да ми покаже стоповете, но в крайна сметка се разделихме когато бях много пред него :)

 

А, и беше по негова вина :) - реших да го изпреваря, той се беше заврял зад един автобус, и в момента на изпреварване, вместо да намали и да ми даде предимство (аз винаги така правя), той започна да се перчи... накрая намали, щеше да се забие в друго МПС...

Редактирано от Арх. Пътко

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...