Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Задно окачване на Галант.


ibakov

Препоръчано мнение

Здравейте колеги!

Преди 2 седмици ходих на стенд, оправиха ми предницата, но задния мост артиса. Казаха ми, че болтовете били клиясали и имало вероятност да се скъсат. Та тези дни си поиграх и мисля, че ги раздвижих. За съжаление не успях да ги извадя. Докарах ги да правят от четвърт до половин оборот . Сега нз колко съм точен но там някъде.

На стенда където бях не ми вдъхнаха мн мн доверие, понеже нямаха и точния софтуер за Глант след 1997 г. 2.5 163 к.с. и се чудех някой може ли да ми препоръча стенд където ще ми свършат работа в ПЛОВДИВ.

Естествено и Ратола е вариант, но там не ми се ходи, понеже преди съм ходил. Колата я вдигнаха, казаха, че нищо не могат да направят и ми взеха парите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Преди 2 седмици ходих на стенд, оправиха ми предницата, но задния мост артиса. Казаха ми, че болтовете били клиясали и имало вероятност да се скъсат. Та тези дни си поиграх и мисля, че ги раздвижих. За съжаление не успях да ги извадя. Докарах ги да правят от четвърт до половин оборот . Сега нз колко съм точен но там някъде.

На стенда където бях не ми вдъхнаха мн мн доверие, понеже нямаха и точния софтуер за Глант след 1997 г. 2.5 163 к.с. и се чудех някой може ли да ми препоръча стенд където ще ми свършат работа в ПЛОВДИВ.

Естествено и Ратола е вариант, но там не ми се ходи, понеже преди съм ходил. Колата я вдигнаха, казаха, че нищо не могат да направят и ми взеха парите.

.........това че си ги размърдал, не означава че си ги раздвижил,а по скоро си усуквал гумата м/у двете метални втулки/части на съответната втулка........по този начин ,само ще ускориш скъсването им,и после става лошо........ефекта е първо скърцане като на гума, а на по късен етап -лопане тропане, и нестабилна задница.......за това най добре да си вземеш най малко 4-ите реглажни втулки и болтове( те са спациални ) и хващаш някой ,който НАИСТИНА разбира и ги правиш........за тази цел ,най добре е да се свали моста, но пък рискуваш и други болтове/втулки да се наложи да смениш........проблемните детайли се демонтират с оксижен или ел. трион/ножовка........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.........това че си ги размърдал, не означава че си ги раздвижил,а по скоро си усуквал гумата м/у двете метални втулки/части на съответната втулка........по този начин ,само ще ускориш скъсването им,и после става лошо........ефекта е първо скърцане като на гума, а на по късен етап -лопане тропане, и нестабилна задница.......за това най добре да си вземеш най малко 4-ите реглажни втулки и болтове( те са спациални ) и хващаш някой ,който НАИСТИНА разбира и ги правиш........за тази цел ,най добре е да се свали моста, но пък рискуваш и други болтове/втулки да се наложи да смениш........проблемните детайли се демонтират с оксижен или ел. трион/ножовка........

Благодаря, DJ Tymbi!

Явно няма да ходя на стенд, а по нататака я закарам на някой майстор в Пловдив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата, за да попитам знаещите, откъде се купува комплект такива болтове ?

Има ли го по магазините или е специализирана доставка ? И как точно се наричат ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ги търсил като "реглажни болтове за заден мост на галант" и ги намерих. Само болтовете в Ратола са 18-ина лева за 1 брой някъде. Иначе се продават комплект с втулки. В магазина на алекс2511 преди доста време бяха 50 лева за едното задно колело. Значи 100 лева само частите за задницата. Работата по това е ... неприятна за двете страни.

 

Моят десен болт трябва да се врътне, ама нъц. Ще се откъсне, но няма да мръдне където трябва. От много време колата ми тича надясно по малко и карам с леко натискане с лявата ръка надолу да върви направо. С 90 км/ч измества вдясно с ~10 см в секунда. Нещата бяха по зле със 17-цоловите джанти заради по-ниските гуми и различната позиция на шенкела. Там даже видимо колелото седи прибрано към купето в предния си край. Но трябва да се вгледаш да го видиш. Сега изглежда право, ама не е. Когато това търкало бута задницата наляво, на предницата не й остава друго освен да тръгне надясно, но не защото тя е завила, а защото задницата се избутва и така насочва предницата накриво.

 

ibakov, ъгълът на сходимост (прибиране и разкрачване на колелата отзад) е 0 - нула. Плюс-минус 9 минути може да е отклонението, но трябва да е перфектно право. По-горе съм обяснил защо.

А наклонът на колелата по вертикалата (кембър май му викаха на това) - 1 градус плюс-минус 30 минути. Значи и тук трябва да са максимално прави. Тук вече зависи и от пружините доколко са омекнали и провиснали. При мен бяха 1.43` дясно и 1.27` ляво. Откакто съм с новите пружини не съм ходил на стенд щото няма и смисъл докато не сменя болтовете.

На дясното колело като се върти болта (реглажния) надясно - колелото се отваря в посока навън. На лявото като въртиш надясно го насочваш също надясно. Респ. за дясното наляво се прибира към купето, а лявото наляво го отваря вън от идеалната права. То май има деления на самия болт, но без стенд няма да е перфектно.

Редактирано от Andy Van Der Drift
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моите болтове не мръдват, добре поне, че всичко по геометрията ми е в зелените сектори на стенда :good: Че инак бая заигравка ще трябва да се оправи :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И моите болтове не мръдват, добре поне, че всичко по геометрията ми е в зелените сектори на стенда :good: Че инак бая заигравка ще трябва да се оправи :icon_crying:

С флекса се оправят:icon_thumbup:, в 80% от случаите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах през този филм,преди 2г. единия от реглажните болтове се скъса,избиха го заедно със втулката и сложихме обикновен болт, и не съвсем точната втулка.Есента забелязах,че задните гуми се износват неравномерно и си поръчах, двата реглажни болта+щайбите+втулките,както и почти всички втулки за задното окачване,всичко оригинално.След два дни работа здраво блъсканне,избиване,набиване и т.н. всичко е ок и задницата заспа.Някой ако има нужда от два реглажни болта чисто нови,по 15лв.бр.понеже съм ги поръчал повторно,нека да пище за Галант седан 98г.2.0.136к.с.Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Преди 2 седмици ходих на стенд, оправиха ми предницата, но задния мост артиса. Казаха ми, че болтовете били клиясали и имало вероятност да се скъсат. Та тези дни си поиграх и мисля, че ги раздвижих. За съжаление не успях да ги извадя. Докарах ги да правят от четвърт до половин оборот . Сега нз колко съм точен но там някъде.

На стенда където бях не ми вдъхнаха мн мн доверие, понеже нямаха и точния софтуер за Глант след 1997 г. 2.5 163 к.с. и се чудех някой може ли да ми препоръча стенд където ще ми свършат работа в ПЛОВДИВ.

Естествено и Ратола е вариант, но там не ми се ходи, понеже преди съм ходил. Колата я вдигнаха, казаха, че нищо не могат да направят и ми взеха парите.

;

В ;КЮЧУКА ;има стенд от който съм много доволен! Казва се ;Гастрол;.Намира се много близо до ;НАП; Там имат и работилница в която сменят дефектирали части по окачването.

 

Поздрави!

Редактирано от djpolo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да попитам нещо!

Единият ми заден лагер взе да вие:

- мога ли да сменя само лагера? :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз да попитам нещо!

Единият ми заден лагер взе да вие:

- мога ли да сменя само лагера? :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

 

Може,може,всички така ги сменяме :) .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

;

В ;КЮЧУКА ;има стенд от който съм много доволен! Казва се ;Гастрол;.Намира се много близо до ;НАП; Там имат и работилница в която сменят дефектирали части по окачването.

 

Поздрави!

Колега, това СЕРВИЗ CASTROL в Кичука ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах през този филм,преди 2г. единия от реглажните болтове се скъса,избиха го заедно със втулката и сложихме обикновен болт, и не съвсем точната втулка.Есента забелязах,че задните гуми се износват неравномерно и си поръчах, двата реглажни болта+щайбите+втулките,както и почти всички втулки за задното окачване,всичко оригинално.След два дни работа здраво блъсканне,избиване,набиване и т.н. всичко е ок и задницата заспа.Някой ако има нужда от два реглажни болта чисто нови,по 15лв.бр.понеже съм ги поръчал повторно,нека да пище за Галант седан 98г.2.0.136к.с.Поздрави.

Колега, ако болтовете са същите като моите(2.5 мотора) може да направим сделка. :)

Да те питам само нещо ти тампони сменя ли на задните носачи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да обясни от конструктивна гл. т. защо се налага задният мост да може да се регулира? Тези болтове ако се намажат обилно с грес дали пак ще се спечат след 3-4 години?

 

За себе си съм стигнал до извода, че цяла греда отзад (зависимо окачване) далеч не е толкова зле колкото го изкарват. Нито като комфорт, нито като стабилност.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може,може,всички така ги сменяме :) .

 

Бихте ли казали какъв е размера(номера )на лагера,че аз имам за смяна 2бр?

 

Поздрави!

Редактирано от djpolo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Като отидеш да сменяш по номер на рама трябва да ти излязат. номера не помня,имаше ги някъде написани из форума.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да обясни от конструктивна гл. т. защо се налага задният мост да може да се регулира? Тези болтове ако се намажат обилно с грес дали пак ще се спечат след 3-4 години?

 

За себе си съм стигнал до извода, че цяла греда отзад (зависимо окачване) далеч не е толкова зле колкото го изкарват. Нито като комфорт, нито като стабилност.

 

Според мен, ако са намазани с грес за 3-4 г. няма как да се спекат. Мисля, че си има и специлана грес точно за това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах през този филм,преди 2г. единия от реглажните болтове се скъса,избиха го заедно със втулката и сложихме обикновен болт, и не съвсем точната втулка.Есента забелязах,че задните гуми се износват неравномерно и си поръчах, двата реглажни болта+щайбите+втулките,както и почти всички втулки за задното окачване,всичко оригинално.След два дни работа здраво блъсканне,избиване,набиване и т.н. всичко е ок и задницата заспа.Някой ако има нужда от два реглажни болта чисто нови,по 15лв.бр.понеже съм ги поръчал повторно,нека да пище за Галант седан 98г.2.0.136к.с.Поздрави.

Колега, сменял ли си тампони или носачи, освен болтовете? От къде си набави частите, виждат ми се на мн разумни цени. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тези ли са болтовете :

 

http://namaleniavtoc...itsubishi-.html

 

 

или тези :

 

http://namaleniavtochasti.com/dodge-avenger/1675-mb911314-mitsubishi-.html

Редактирано от meltin
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прилича на този MB911314, за да се достигне до него има специални отвори в задния мост(когато се регулира окачването). Левият е много близо до задното гърне. Има ексцентрична и разграфена шайба, кято си има "легло" в задния мост, затегната е с гайка. Всъщност не съм виждал какво представялва болта.

Редактирано от ibakov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Някой може ли да ми каже реглажните болтове, които са заместител на MB911314 (Febest 0429-002 за по 12 лв.) добри ли са, или да си търся OEM?

- питам, защото официалният вносител на Febest (ОувърмайНдАуто) са ми почти на път. Ако кажете, че са ок, предпочитам да си взема от тях, вместо да се разкарвам за оригиналните.

 

/Вчера реших да се мъча и аз да сменя задния реглажен "носач" на E52A. Копах ръждясалия болт 4 часа с дремел, докато махнах всичко, което стърчи от втулката - и излезе без никакви щети по задния мост.

 

Гледам го после (моста) и мисля: - Брейй, то япончетата вярно, че са силно по пЕстенето: ама ламарината, на която се захващат втулките ми се видя тънка като от кутийки за бира!

-- 1.5-макс-2 мм. мисля че е -> Ама като сложим, че втулката контактува с нея на две четвърт-дъги (обща площ 30mm^2) не е ли малко афиф работата?

То наистина няма по-просто решение, което да подлежи на реглаж с едно завъртане на болта + че натоварването е странично, в онези планки, с които е удебелена ламаринката на моста около реглажния болт. И все пак не е ли много тънка ламаринката, на която се захваща болта с втулката? (или тя е от закалена многослойна самурайска стомана и дебелина от 1.5 мм е ок?)

--- За последното питам, защото ми е интересно дали и вие сте си задавали същия въпрос. И дали сте срещали проблеми свързани с тънката ламарина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм чувал някой колега за толкова години да се оплаче от проблем, създаден от конструктивна недомислица по задния мост...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай Фебест.....Шайбите са им набити и превъртат, ако пък не превърти ще се огъне и ще излезе от улея. Голями ядове брах с тях преди да ги спра от употреба....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...