Премини към съдържание

Замяна на оригинален аудио плеър


Препоръчано мнение

Здравейте. Имам следната идея: на аутлендъра много ме дразни фабричния аудио плеър нищо не се вижда на това екранче от както го взех преди 6 години се псувам що не го поръчах с навигация. Видях в една тема един пайнер вграден. Въпросите ми са два:

1.Мога ли да го махна и да се сложи навигация или плеър. Гледам обаче че този фабричния плеър върви с цялата предна част, а трябва да остане рамката все пак. Не виждам как ще стане.

2.Ако става какво и от къде ще ми препоръчате. Видях в сайта на пайнер за България че има както навигации така и само мултимедийни устройства пак с голям дисплей.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.avitel-bg.com/navitex-hm-8956g_peugeot_citroen

Маха се целия панел и се слага това, 1 км 1.

Ето ти и камера за задно виждане, понеже я поддържа мултимедията.

http://www.toyaga.net/bg-product-details-125.html

 

Тук е доста по-евтино и има снимки преди и след поставянето.

http://gps-6.com/334-%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%B5%D0%BD-%D0%B4%D0%B8%D0%BD-%D0%B7%D0%B0-mitsubishi-%D0%B8-%D0%B4%D1%80..htm

 

Виж и тук, даже са и с телевизия:

http://www.hid.bg/double-din-oem-multimedia-mitsubishi

Редактирано от freaky
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за линковете. Много добре изглежда. Това също е вариант. Само незнам какви са китайски ли ква марка. Пайнера дали не е по качество.

 

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение какво е, нали има гаранция......а и какво вече не е китайско. Един приятел си сложи такова, преди 3 години на Паджеро 4 и е много доволен. Най-малкото е, че картата за навигациата е много по-подробна от оригиналната.

Тези на Pioneer нямат специално за Аутлендър и трябва някакво "побългаряване", докато тези, които съм ти пуснал се слагат само с развиване на няколко болта и става като оригинално.

Редактирано от freaky
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Като цяло и аз правя точно същото упражнение върху моята кола.

След внимателно изследване на пазара у нас и в чужбина, аз реших да се спра на по-бюджетния вариант, а именно:

1. Замяна на таблото с това

2. Мултимедийна система - чакам всеки момент да я получа. Разбира се има и по-евтини варианти от ebay но предпочетох amazon заради сигурността на пазаруване и реакция при проблеми.

3. Разбира се, удачно е да се сложи и камера за задно виждане. Аз избрах аналогична, но ми излезе по-евтино от амазон.

Тук трябва да отбележа че при монтажа не трябва да се използва инструкцията на Мицубиши, тъй като нейния дизайн се разминава значително от фабричната. За да бъде ОК трябва да се монтира върху пластмасовия капак (има отбелязано място за това). Извън това, капака не трябва да се реже по очертанията, а да се изреже квадрат 35 на 35 мм, за да може камерата да се закопчее (а за по-сигурно - можеш след монтажа да се укрепи с малко каноколит)

 

За да избегна окабеляването (дали по инструкциите от out-club.ru или тези на Мицубиши), реших да използвам това за безжично свързване.

 

Като цяло нещата излизат на около 30 до 50% от комбинираното решение, посочено по горе.

 

Разбира се, ако човек е решил да вложи малко повече пари има интересни плеъри с WiFi или мобилен интернет, както и базирани на платформа Андроид (интересно, въпреки, че Андроида е безплатен, а WinCE е лицензионен, устройствата с Андроид са с поне 100 долара по-скъпи от другите), но да не разводняваме темата.

 

Ако има интерес, ще споделя резултатите от упражнението:)

 

Само да предупредя да се внимава при демонтажа на пластмасите, че в тоя студ успях да спукам една от тях.

Редактирано от bbojinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Като цяло и аз правя точно същото упражнение върху моята кола.

След внимателно изследване на пазара у нас и в чужбина, аз реших да се спра на по-бюджетния вариант, а именно:

1. Замяна на таблото с това

2. Мултимедийна система - чакам всеки момент да я получа. Разбира се има и по-евтини варианти от ebay но предпочетох amazon заради сигурността на пазаруване и реакция при проблеми.

3. Разбира се, удачно е да се сложи и камера за задно виждане. Аз избрах аналогична, но ми излезе по-евтино от амазон.

Тук трябва да отбележа че при монтажа не трябва да се използва инструкцията на Мицубиши, тъй като нейния дизайн се разминава значително от фабричната. За да бъде ОК трябва да се монтира върху пластмасовия капак (има отбелязано място за това). Извън това, капака не трябва да се реже по очертанията, а да се изреже квадрат 35 на 35 мм, за да може камерата да се закопчее (а за по-сигурно - можеш след монтажа да се укрепи с малко каноколит)

 

За да избегна окабеляването (дали по инструкциите от out-club.ru или тези на Мицубиши), реших да използвам това за безжично свързване.

 

Като цяло нещата излизат на около 30 до 50% от комбинираното решение, посочено по горе.

 

Разбира се, ако човек е решил да вложи малко повече пари има интересни плеъри с WiFi или мобилен интернет, както и базирани на платформа Андроид (интересно, въпреки, че Андроида е безплатен, а WinCE е лицензионен, устройствата с Андроид са с поне 100 долара по-скъпи от другите), но да не разводняваме темата.

 

Ако има интерес, ще споделя резултатите от упражнението:)

 

Само да предупредя да се внимава при демонтажа на пластмасите, че в тоя студ успях да спукам една от тях.

 

интерес има, така че давай резултатите :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разходи до тук:

 

1. Рамка

Item(s) Subtotal: $21.09

Shipping & Handling: $16.48

-----

Total before tax: $37.57

Sales Tax: $0.00

Import Fees Deposit $7.51

-----

Total for This Shipment:$45.08 (64,91 лв.)

-----

 

Същотоможе да се намери на подобна цена (75 лв.) и в България

 

2. Навигация

Item(s) Subtotal: £150.00

Postage & Packing: £7.79

-----

Total: £157.79

-----

Total for this Delivery: £157.79 (372,38 лв.)

-----

 

3. Камера за задно виждане

Item(s) Subtotal: £17.99

Postage & Packing: £16.99

-----

Total: £34.98

-----

Total for this Delivery: £34.98 (82,55 лв.)

-----

 

4. Безжичен трансмитер

Цена - 28,00 лв.

Доставка - 6,00 лв.

Общо - 36,00 лв.

 

5. Предполагам, че ще трябва и този адаптер

Цена - 13,00 лв.

Доставка - 6,00 лв.

Общо - 19,00 лв.

 

В най-лошия случай, може да се наложи да се закупи и това за подключване на управлението от волана

Items - £24.99

Estimated Postage & Packaging - £4.99

Estimated Order Total - £29.98 (70,75 лв.)

 

Или като цяло около 645,79 лв.

 

След монтажа ще пусна и малко снимки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес пристигна навигацията и утре ще я монтирам.

Като цяло в многото гледане не съм обърнал внимание че точно този модел е без интерфейс за контрол от волана, което ме изправя пред дилемата - да я продам и да поръчам коректна (почти на същите пари) или да я инсталирам с още една малка допълнителна инвестиция за програмируем адаптер

 

Ако някой колега (с Аутлендър 1 или друга кола, позволяваща инсталация на 2 дин устройство) реши да ме улесни с решението, като се навие да я купи, съм склонен да я дам на цената на която съм я взел.

 

Иначе живот и здраве - тия дни почвам монтажа.

 

ПС. От по-горната сметка отпада последния адаптер, така че проекта се получава към 575 лв.

Редактирано от bbojinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След малко главоболия и експерименти, монтажа приключи успешно. Днес ще кача снимки и ще споделя потенциалните проблеми и особености.

Само да спомена че същата навигация в момента се продава по-изгодно в американския амазон (тук) на доста по-изгодна цена (около 336 лв. без транспорт)

 

ПС. Колега Трайчев, с твоите стажове и практики изпусна участието в монтажа :) Тия дни ела да ти я покажа :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След малко главоболия и експерименти, монтажа приключи успешно. Днес ще кача снимки и ще споделя потенциалните проблеми и особености.

Само да спомена че същата навигация в момента се продава по-изгодно в американския амазон (тук) на доста по-изгодна цена (около 336 лв. без транспорт)

 

ПС. Колега Трайчев, с твоите стажове и практики изпусна участието в монтажа :) Тия дни ела да ти я покажа :)

 

този ДИН със функция за управление от волана ли си е? Че и аз замислям подобна гимнастика да правя и събирам инфо. :)

аз съм се нацелил на този:

http://www.ebay.co.uk/itm/XTRONS-TD714G-DOUBLE-DIN-GPS-HD-IN-DASH-CAR-DVD-PAYER-STEREO-SAT-NAV-BLUETOOTH-/321295211427?pt=UK_Audio_TV_Electronics_In_Car_Entertainment_GPS_In_Car_Audio_Players_PP&hash=item4aceafdba3

Редактирано от The Ram
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес успешно приключих всички последни настройки и тестове и ето резултата: тук

 

На кратко стъпка по стъпка с потенциалните проблеми:

(картинки са налични тук)

 

1. Изключване на масата на акумулатора

С известен риск не го направих (по-лесно се тестват нещата)

 

2. Демонтаж на въздуховодите

Принципно няма проблеми - демонтират се с натиск и придърпване от долната част. Може да се помогне с отверка или друг плосък предмет. Препоръчвам да е мека пластмаса и да се вклинява внимателно, тъй като е възможно да се оставят следи

 

3. Демонтаж на панела на радиото

Принципно се махат само двата крепящи болта и се издърпва до откопчаване на щипките.

Не трябва да се дърпа много рязко тъй като панела е закачен с конектор в долната част (около бутона за аварийни).

Изключване на конектора.

 

4. Откачане на платката с бутона за аварийни

Първо се откача лентовия кабел, който води към другите платки на панела. Това става като се повдигат нагоре двете крачета на куплинга за лентовия кабел, а самия кабел леко се издърпва.

Развиват се първо 3-те големи видии, а след това и 4-те малки. За правилното разположение на малките видии можете да се ориентирате по панела за смяна.

Отлепяне на пластините за еърбега и за коланите на дясната седалка и преместването им на новия панел, ако не съществуват такива (поне при мен нямаше.

 

5. Подготовка за новия панел

Панела който поръчах се води 1/2 ДИН и де факто имаше тънък разделите по средата (реално малко се различаваше от посочената снимка). С помощта на лист за ножовка този разделите се отстранява.

Към комплекта има монтажни китове за 1 и 2 дин, като този за 2 дин е направен да се вклинява в получения след рязането профил. макар на пръв поглед да ми изглеждаше нестабилно, конструкцията се оказа доста устойчива. Малък минус на монтажните китове е че са пластмасови (можеха да ги направят метално, но за толкова пари - толкова)

 

6. Демонтаж на СД плеъра

Тялото на плеъра се държи на 4 болта, които след отстраняването позволяват да се изтегли заедно с монтажния кит (крепежните планки). Спокойно можете да ги оставите към него, тъй като после те няма да ви трябват.

След като издърпате плеъра, откачете двете букси, прикрепени към него.

 

7. Демонтаж на горната жабка

За да се монтира правилно антената на GPS-а е необходимо да се демонтира горната жабка. Тя се държи на 4 болта - двата в предната част на панела, и двата - вътре в самата жабка. След демонтажа им с малко повдигане от долу се откачат и крепящите елементи.

 

8. Монтаж на антената за GPS-a

Лично аз монтирах антената в лявата вдлъбнатина, която се вижда след демонтажа на горната жабка. За да нямам проблеми с разместването, използвах двойно лепящо тиксо на 3М (от по-дебелото)

 

9. Монтаж на горната жабка

По-обратния ред - вмъкване на жлебовете към стъклото, натискане да хванат клипсовете и завиване на видиите.

 

10. Подготовка на електрическата част

Тук като цяло препоръчвам да не се премахват оригиналните букси (знае ли някой ден каква идея ще ни дойде в главата :) )

За целта използвах преходник Mitsubishi-ISO.

Разбира се, не мина без малки корекции по системата, а именно:

- създаване на допълнителни връзки за управлението от волана

- вземане на сигнал за управление на камерата за заден ход

 

11. Създаване на допълнителни връзки за управлението от волана

Решението на Мицубиши за управление от волана се базира на 2 кабела (активен и маса), които се намират на по-големия конектор (букса C16/C18), който откачихме от радиото.

Кабелите, които ни трябват са син със сиво (пин 22) и четно със сиво (пин 32). Иначе казано това е съседната двойка до жълтия кабел. Естествено синия е активното управление, а черния - масата.

 

12. Вземане на сигнал за управление на камерата за заден ход

Тук трябва да се закачим за другия голям конектор, който обикновено е вързан за снопа кабели и се използва за фабричната навигация. Тук търсим белия краен кабел, към който се вързваме.

 

13. Осигуряване на захранване на безжичния трансмитер за задната камера (ако се използва такъв) - алтернатива - пускане на кабел от камерата до навигацията - виж тук

Лично аз свързах трансмитера към захранването на мултимедията с риск да работи постоянно.

Тъй като не съм специалист по автомобилна електроника реших да не рискувам.

В интерес на експеримента би могло той да използва захранването на сигнала за заден ход (точка 12), ако сигнала подава 12 волта или по друг сходен начин (нека по-знаещите кажат)

 

14. Монтаж на тялото на навигацията на новия панел

Като цяло монтажа си е стандартен. Мога да препоръчам да внимавате като вкарвате навигацията, защото успях да си одера панела (пластмасата е много мека).

Освен това, специално моя модел е с моторизиран панел, което изисква малко свободно място и монтирането на навигацията малко по-напред, с оглед свободното движение на екрана.

Друга особеност на монтажа при мен беше, че специално тази навигация не позволява монтажа на декоративната рамка, която идва с новия панел (и определено подобрява визията), пак поради изискването за свободно място за движението на предния панел.

 

15. Подготовка на конекторите към навигацията

Тук всичко зависи какъв късмет ще извадите. Старата ми навигация дойде с фабричен преходник към женско ISO, докато като гледам повечето нови ги предлагат с набор свободно висящи кабели (какъвто бе и моя случай). Това налага закупуването на женски ISO конектор (3,50 лв.) и свързването му с конектора на навигацията.

При "създаването" на този конектор, използвах случая да захраня и безжичния трансмитер на камерата за задно виждане.

 

Проблеми по точка 15 с моята навигация

= извън стандартните кабели за ISO конекторите, навигацията би трябвало да има кабел за сигнал за камера за задно виждане, кабели за управление от волана и някой други функции. При мен остана само кабел за управление на сигнала за заден ход. Не знам защо китайщите бяха поставили допълнителни аудио чинчове на първите 5 пина, вместо напр. управление от волана.

 

= След редица експерименти (поради разминаване на схемите в ръководството и схемата върху самата навигация) се оказа, че аудио изходите на основния конектор НЕ СА АУДИО ИЗХОДИ, а разбивката им отговаря на схемата върху навигацията.

Това ми реши проблема с управлението от волана. Оказа се че пинове 3 и 5 (3 - маса, 5 - активен) са именно за тази цел (говоря отново за моя модел)

Връзката, която на правих стана, като преправих един кабел с чинч и го включих в съответния "аудио" изход на конектора (алтернативата бе разглабяне на конектора и пускане на нови кабели, което не ми се рискуваше)

 

= Свързване на камерата. Тук ме чакаше следващата изненада. При свързване на камерата с видео входа системата казваше "няма видео сигнал". След като бях се опарил с предходното "алтернативно" китайско решение, по метода на пробата и грешката се оказа, че видео входа за камера е отбелязан като "аудио вход от камера"

 

16. Свързване на конекторите

Преди да включим навигацията е нужно да вземем маса за Mitsubishi-ISO конектора. Това става като свържем специалния кабел с обувка някъде към корпуса. Аз го свързан на една от дупките за шасито на стария плеър.

Остава да се включат двата преходника и да стискаме палци да не сме оплескали кабелите ;)

Ако всичко е ОК, след подаване на контакт навигацията ще заработи.

 

Внимание! Ако не сте свързали модула за аварийни светлини с малкия конектор, компютъра ще регистрира грешка с еърбега!!! проблема се решава като включите куплунга.

 

17. Включване на други конектори

Тук става дума за видео сигнал от камерата за задно виждане, допълнително окабеляване за телевизори за задните пасажери, извеждане на допълнителен AUX вход, конектор за iPod, а при някой навигации - USB удължител, GPS, радио и телевизионна антени.

Лично аз за момента не съм извършвал допълнително окабеляване, въпреки, че се изкушавам да поставя два телевизора за децата отзад (въпрос за допълнителна преценка и решение срещу таблети за занимавка ;) )

Ако решите да правите подобни упражнения, можете да вкарате кабелите в централната конзола между двете седалки.

Единственото което съм закачил е антената за радиото и GPS-a

 

18. Монтаж на новия панел с навигацията

По-обратния ред: - щипване на клипсовете (на мен ми се наложи да преместя белите пластини от стария на новия панел) и след това хващане с двете видии в основата.

 

19. Монтаж на въздуховодите

По-обратния ред: - щипване на клипсовете

 

Ако всичко е ОК - имате нова работеща навигация.

Честито! :)

Редактирано от bbojinov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Навигацията е тествана с Igo Primo 2.4 и работи без проблем.

Ако се сетя - ще тествам и с Гармин (въпреки че не съм му фен)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няколко думи и за камерата за задно виждане:

 

Стандартната камера, която ще ви предложат търговците за нашия модел е от този тип

 

Както вече посочих, при монтажа не трябва да се използва инструкцията на Мицубиши, тъй като нейния дизайн се разминава значително от фабричната. За да бъде ОК трябва да се монтира върху пластмасовия капак (има отбелязано място за това). Извън това, капака не трябва да се реже по очертанията, а да се изреже квадрат 35 на 35 мм, за да може камерата да се закопчее (а за по-сигурно - можеш след монтажа да се укрепи с малко каноколит).

 

За съжаление днес установих известен проблем при монтажа на фабричното място, а именно - картината е изместена (т.е. камерата няма компенсация за асиметричното си монтиране), което е проблем, ако някой реши да се осланя само на нея при заден ход, без използване на огледала.

Това е особено важно, тъй като джаджата подвежда, а нашите половинки (а и някой от нас) могат да се подлъжат да я използват - резултата в най-добрия случай ще е ожулена или огъната кола.

 

Поради тази причина ако сега трябваше да правя упражнението, определено щях да се спра на един от следните модели: модел 1, модел 2, като определено предпочитанията ми клонят към втория модел. Единствения недостатък за който се сещам, е че задните ни номера са пломбирани, а да се смени планката за номера според мен ще трябва да се премахне пломбата (нека кажат по-знаещите)

 

С тях определено би могъл да се избегне проблема с изместената картина и неволното подвеждане от това.

 

Както вече споменах, определено препоръчвам подхода с безжичния трансмитер, отколкото с цялото разпарчедосване на колата, но решението е индивидуално.

 

Ако се сещате за още нещо - питайте!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 години ...

Споделете мнения и как се развиват нещата,понеже и аз искам да сменя мултимедиата.

Гледам че се е напълнило със различни китайски (хубави надявам се) мултимедии с различна големина и функции на прилични цени.

Забелязва ли се промяна в звукът когато се подмени оригиналната музика?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...