Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Въпроси за Space Star 1.3


Препоръчано мнение

Здравейте! Моя роднина се сдоби преди няколко дни със Space Star 1.3, 85 коня, производство 2001 мисля. За съжаление, колата има доста проблеми за отстраняване и преди да се започне работата по тях бих искал да се допитам до вас за съвет:

 

1. Във волана има някакъв луфт, не е кой знае колко сериозен, но не е и малък. На какво може да се дължи това - кормилни накрайници или?

2. Предишния собственик е изкорубил старото радио и е успял да накълца и окабеляването към него. Оригиналните букси са все още там, но ще монтираме друг плейър и ми трябва някаква схема, по която да се вържат нещата.

3. Свалихме конзолката с бутоните за фарове за мъгла и пр., за да сменим някои неща и при свалянето видяхме, че там, където по принцип стои бутона за ел-огледата, има пластмасово капаче, а отзад си има букса. Какво значи това? (Също така, ако някой има за продан халогени, кора за багажника и тръбата към въздушния филтър, моля да ми прати цени за тях)

4. Как се сваля плафона? Едната му лампа не свети.

5. И последно - счупена е външната дръжка на задна дясна врата. Само от Space Star ли пасват дръжките или може и от друг модел да паснат?

 

Малко много станаха въпросите, за което се извинявам, но собственичката иска да отстрани по-бързо проблемите и да си кара безпроблемно. Благодаря предварително! :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

2. Предишния собственик е изкорубил старото радио и е успял да накълца и окабеляването към него. Оригиналните букси са все още там, но ще монтираме друг плейър и ми трябва някаква схема, по която да се вържат нещата.

 

Пробвай тая

post-4855-018500400 1373659106_thumb.jpg

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за включването, колега! Колата наистина има такава букса, но не е с 14 пина, а с по-малко, освен това има и една допълнителна буксичка с 4 пина. В тази 4-пинова букса влизат оранжев, син, черен и червен кабел. На голямата бяла букса има доста разноцветни кабелчета. Ще я мъчим все пак, да видим какво ще излезе.

А, да попитам още - плафон от Каризма без шибидах съвпада ли с този на Спейс Стар? Защото чета в нета, че имало такава работа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не пипай другата букса, защото мисля, че е за дисплея. Да не го ошеташ нещо. А на тази с 14-те пина не е задължително да има кабели за всеки пин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, заемам се с въпроса и ще пиша какво е станало.

П.П: Започнах да навързвам нещата по дадената по-горе схема, когато открих, че към основния сноп с кабели имаше намотан и още един, втори сноп с кабелчета - 2 червени, 2 черни, 2 бели и 2 с други цветове. Оттам ще ми трябва ли нещо?

Редактирано от Alexander Belev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, заемам се с въпроса и ще пиша какво е станало.

П.П: Започнах да навързвам нещата по дадената по-горе схема, когато открих, че към основния сноп с кабели имаше намотан и още един, втори сноп с кабелчета - 2 червени, 2 черни, 2 бели и 2 с други цветове. Оттам ще ми трябва ли нещо?

radio-wiring.pdf

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, заемам се с въпроса и ще пиша какво е станало.

П.П: Започнах да навързвам нещата по дадената по-горе схема, когато открих, че към основния сноп с кабели имаше намотан и още един, втори сноп с кабелчета - 2 червени, 2 черни, 2 бели и 2 с други цветове. Оттам ще ми трябва ли нещо?

 

 

Това е комуникацията с дисплея.... ако няма да слагате оригинално радио, тези няма да ви трябват. Изолираите ги.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая успях да го подкарам. Използвах схемата от снимката по-горе и тръгна веднага. :)

Остават обаче другите проблеми - най-важният от които е този с волана - има някакъв странен луфт в него и не е особено прецизен. Не съм я пробвал как е в движение, но дори и на място като го въртя си се усеща и то доста. Възможно ли е да е от рейката или е от нещо друго?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Рейката си има лек луфт да. Огледай добре да не би случайно луфта да е някъде от вътре ... под еарбега има болт ... долу до педалите също има захващане ... малко над него има друго захващане. Може да се е разхлабило нещо. Нищо не ти пречи и да легнеш под колата и да разклатиш с рака кормилните щанги.

 

Буксата под капачето си е нещо нормално ... повечето имат инсталацията до някъде без да имат ел. огледала.

 

Плафона - с отвертка се маха прозрачната пластмаса (МНОГО внимателно се барка под нея и се повдига докато освободят щипките ... и пак МНОГО внимателно защото на повечето са изгорели пластмасите там от нагряването и се чупят много лесно.) Като я махнеш пластмасата от долу ти е крушката.

 

Дръжки от каризма май ставаха... провери в някоя морга.

Редактирано от gak
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Остават обаче другите проблеми - най-важният от които е този с волана - има някакъв странен луфт в него и не е особено прецизен.

Намери си канал и един помощник да ти лашка волана рЕзко в ляво и дясно, а ти с опипване установи дали има луфт в някой от 4-те накрайника .. Ако няма луфт в накрайниците, може да е в самата рейка или в каренцата на кормилния прът, провери ги и тях и все от някъде ще изскочи заека ..;)
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте отново! Мина доста време, откакто за последно писах тук, но има доста развитие по колата - оправени са проблемите с волана, както и някои други дреболии (дръжката на вратата например). Но се появи друг голям проблем - понякога щекерът на първи цилиндър ИЗЛИЗА от мястото си, след като колата е карана на по-високи обороти за по-продължително време - все едно някой със сила го е изкарал оттам. Абсолютно съм сигурен, че не трябва да е така и си признавам, че подобно нещо не бях виждал досега. От какво може да се получава това - скапан кабел или нещо по-сериозно?

 

И още нещо, за което искам да се допитам до вас - лостчето за мигачите не се връща, когато подадеш ляв мигач, само изпуква веднъж и това е. Мога ли да го отремонтирам сам или трябва друго лостче?

Редактирано от Alexander Belev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Аз също имах проблем с лостчето на мигачите.Значи свалянето не е много сложно.След като го свалиш трябва да го отвориш.Това също не е проблем.Капачето го отвори внимателно защото има едни пружинки да не се разфърчат .Значи при мен проблема беше в една бяла пластмаса която изключва лостчето като се връща волана - и по-точно една пружинка която придържа тази пластмаса.Забележи как стои пластмасата защото при сглобяването може да я обърнеш без да искаш и при монтиране на волана влиза трудно и после много стържи/Не че не става но не е по този начин/. Пружинката е много тънка и се закача от двете страни на много малки ушички .При мен едното ушенце беше счупено и я нямаше пружинката -явно някой се е мъчил да отстрани проблема неуспешно. При теб дано само да е откачена пружинката.Успех! :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Аз също имах проблем с лостчето на мигачите.Значи свалянето не е много сложно.След като го свалиш трябва да го отвориш.Това също не е проблем.Капачето го отвори внимателно защото има едни пружинки да не се разфърчат .Значи при мен проблема беше в една бяла пластмаса която изключва лостчето като се връща волана - и по-точно една пружинка която придържа тази пластмаса.Забележи как стои пластмасата защото при сглобяването може да я обърнеш без да искаш и при монтиране на волана влиза трудно и после много стържи/Не че не става но не е по този начин/. Пружинката е много тънка и се закача от двете страни на много малки ушички .При мен едното ушенце беше счупено и я нямаше пружинката -явно някой се е мъчил да отстрани проблема неуспешно. При теб дано само да е откачена пружинката.Успех! :mitsu-smiley:

Дано да си прав, колега! Благодаря ти за отговора, като се добера до колата отново ще разглобя да видя какъв е проблема и ще пиша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 8 месеца ...

И така, доста време мина от последния ми пост, но колата просто не е оставала при мен достатъчно дълго, за да правя каквото и да е по нея. Едва сега мога да работя по нея.

Относно мигачите - свалих лостчето и го разглобих и всичко вътре е здраво. Ако натисна бялата пластинка мога да върна мигача на ръка, но когато монтирам лостчето левият мигач отново отказва да се връща, само десният го прави. Значи е нещо по кормилната колона, но не знам какво.

Монтирах най-накрая и едно радио - пее си без проблеми. За целта ползвах втората схема, която колегата Peter G беше така добър да качи (огромни благодарности към Вас, колега).

Намерихме и щора за багажника само за 40 лв, така че и това е оправено, остават дясното огледало (пукнато стъкло), плафонът, топчето за ск.лост, сенниците и единия датчик за отворена врата като неща, които трябва да се сменят по интериора. Подмених и лампите по таблото и тогава излезе наяве един проблем, за който подозирах вече - SRS свети постоянно. Ще я караме и на диагностика явно. Освен това, оборотите на мотора "шават" постоянно, така че и това трябва да се види.

Ще пиша, когато има развитие. :)

 

П.П: Не знам защо, но колкото повече работя по тази кола, толкова повече започва да ми харесва. Може и аз да си взема една такава накрая, въпреки че съм свикнал с немските машини (имам W124 дизел).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, хич не се притеснявай - и на мен ми се случва същото - колкото повече ръчкам по една кола, толкова повече се запознавам с нея и започва да ми харесва. За SRS-то виж дали не поддържа някаква самодиагностика (не знам дали подддържа, провери).

За лостчето на мигачите - при мен на волана имаше едно като шайба, което бута лостчето и май можеше да се завърта в различни позиции. Провери дали и при теб има такова, и на къде сочи.

А от какво беше проблемът с луфтовете на волана?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах - от доста разбити кормилни накрайници (не съм ги сменял аз, така че не знам дали не е имало и нещо друго). Но в момента е доста по-добре от преди.

За мигачите - сега ще сляза при колата и ще проверя. Мисля,че го видях това черно пръстенче, но не знаех дали е добре да го пипам много-много.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Черното пръстенче си е на мястото (то си има само един-единствен начин, по който може да застане май). Но май пружинката в лостчето е леко разтегната и изкривена, та се чудя дали не е в това проблема...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 11 месеца ...

Здравейте отново, колеги!

 

Въпросната "звездичка" отново се озова при мен за малко и съответно отново ще ви занимая с някои проблеми.

Първият от които е - колата няма никаква ръчна спирачка. Собственичката каза, че са ѝ сменяли заден десен апарат (с барабанни спирачки е отзад) и наистина е така, защото намерих кутийката със старата част вътре. Какво може да са прецакали при смяната, че да изчезне ръчната така и какво може да се направи (доколкото знам ръчната е със самонатягащ се механизъм)?

И друго има - сменена е също и някаква метална тръба по охладителната система, понеже уж имало теч от старата. Обаче гледам, че пак има следи от антифриз. Погледнах прозрачното казанче да видя нивото на течността как е и беше пълно догоре, до капачката, та въпросът ми е пречи ли му да е толкова пълно и дали не е добре да източа малко от течността, за да си дойде нивото докъдето трябва? Антифризът беше зелен, между другото, а аз съм чел по дебелите книги, че за тази кола трябва да е червен, така ли е?

 

Благодаря предварително :)

 

Поздрави,

Александър

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес реших да разбутам казанчето за антифриза - беше пълно с ръжда и някакви кафяви "субстанции" на дъното. Изчистих го до блясък, източих излишното количество антифриз, което беше вътре, монтирах всичко обратно и покарах колата няколко километра. Обаче след като спрях, казанчето пак беше пълно над максимума. Какво означава това и нормално ли е изобщо?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, заповядай изискванията за възела:

 

Cooling system

Capacity 6 liter

Use: Normal

 

Check 30000 km/24 months

Change 60000 km/48 months

 

OEM recommendation

year-round Water with antifreeze (ethylene glycol base)(50%)

 

Антифриза който заварих след като купих Мицку бе зелен, на Esso - Green verde ако не се лъжа. Видях му и технически данни и то много трудно ги намерих, защото е спрян от производство. Той бе стандартен антифриз (на -40С) на базата на етиленгликол.

Ако намериш и сложиш червен антифриз, той ще е органичен и ще е най-добрият избор. Най-високи изисквания има такъв, който в стандартите си съдържа освен другите и VW TL-774D (G12)and TL-774F (G12+)

Аз източних този зеления, промих система и тогава нялях червен. Сега е някакъв микс - оранжево-зелен, но е логично, защото не можа всичко да се източи...

 

Колкото до нивото в разшерителният съд първо се убеди в следното на съвсем студен двигател:

1) Отваряйки капачката върху радиатора, гърловината трябва да е пълна до горе (нищо че макс на разширителният съд се намира доста по-надолу)

2) В разшерителният съд си направи нивото на антифриза да е по средата.

Дай отзиви след като покараш къде ще е.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за любезно предоставената информация, колега!

Та, както обещах, ново включване по въпроса - нивото на антифриза се нормализира, но се наложи да източа още съвсем мъничко. Сега, при студен двигател, нивото стои съвсем леко под маркера FULL на казанчето, а на загрял - малко над маркера. Така че приемам това за добър резултат от цялата гимнастика. Само не разбрах точно докъде трябва да е антифриза като отворя капачката на радиатора - като е студена и при неработещ двигател нивото стои леко над стеснената част на гърловината (не е до най-горния ръб), а като я запаля нивото постепенно си стига до ръба, така ли трябва да е?

А относно типа антифриз - ако няма да навреди на колата да се кара със зеления антифриз по-добре ще е да остане с него, поне за момента. Евентуално преди зимата ако се сменя течността ще се сложи от червения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само не разбрах точно докъде трябва да е антифриза като отворя капачката на радиатора - като е студена и при неработещ двигател нивото стои леко над стеснената част на гърловината (не е до най-горния ръб), а като я запаля нивото постепенно си стига до ръба, така ли трябва да е?

 

Моя майстор такъв съвет ми е дал. Той ми е казвал, че на много от азиатските двигатели, разшерителният съд е много по-надолу от радиатора. И тези охладителни системи работят под налягане и на първо място да се гледа в гърловината на радиатора да е до горе за да няма загряване (сега колко точно ??? ), и чак тогава да се следи нивото в разширителният съд. При мен течността е в горно положение на радиатора и не се виждат надолу ребрата. Нагоре има към 1-1,5 см до капачката. От време навреме отварям и гледам че си е до горе, това ми е достатъчно :icon_bye: .

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така,

днес отново колата беше при мен за малко - поддържа си точно количеството антифриз - в казанчето винаги си е около FULL, а нивото при капачката си стои точно както каза ти, колега. Колата си поддържа и правилната температура, доколкото разбирам също, така че всичко е ОК, поне с това.

Обаче е излязъл друг проблем - гръмнала е кутията на филтъра (колата е с газово, явно обикновено, марка Lovato). Собственичката каза, че е чула нещо вчера докато шофира, но не е разбрала откъде е дошъл трясъка. Колата съответно е станала тромава и не е вървяла много добре. Добре, че се сетих да видя антифриза как е, та видях и кутията. Докато колата беше в мен преди няколко дни почистих кутията на филтъра и изтупах самия филтър, понеже ми се видя прашен (и той наистина беше), а и в кутията имаше доста насъбрани мизерии. После наместих всичко както трябва да е и стегнах хубаво въздуховодите, понеже им бяха разхлабени скобите и това е - друго по двигателя въобще не съм пипал. Възможно ли е все пак аз да съм го причинил това гръмване, като съм пипал по филтъра? Или проблема се корени някъде другаде (кабели, свещи, бедна смес)?

 

Благодаря отново и се извинявам за многото въпроси.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравейте приятели ,

имам едно специално запитване към Вас , понеже имам проблем на колата , който не мога да си обясня от къде е..Става въпрос за следното. Баща ми ми сложи газ на моето мицубиши спейс стар 1.3 и отначало всичко беше наред , колата вървеше перфектно , но след като решихме да сменим свещите , баща ми без да иска счупи една от лулите , които са на свещите. От тогава колата постоянно ми придърпва когато съм на газ и от време на време придърпва и на бензин вече, а до сега на бензин си вървеше безпогрешно. Има ли вариант според вас да е от счупената лула или проблемът е другаде? Благодаря предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...