Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Инсталиране на DRL


Препоръчано мнение

Колеги,

 

Вече го реших, ще слагам DRL на моя Галант. Позицията на фаровете е вече избрана: външният чифт светлини от авансовата броня:

 

http://aceinsport.com/img/uploads/fkfdu_1369658037.jpg

 

Някой да знае от къде мога да закупя кръгли диодни фарчета в този размер с необходимата маркировка по разните му там директиви за DRL?

 

Днес ходих до една фирма в София (avitel-bg), която се занимава с инсталиране на афтърмаркет DRL и ми казаха, че този тип кръгли светлини вече не ги предлагат понеже КАТ не ги приемали за DRL, защото хората масово ги слагали вместо халогени. При мен обаче халогените са си отделно и полицайчетата от КАТ може да ме хванат само за .... пък ако случайно се решат да ми пишат измислен акт ще обжалвам до дупка. Предлаганите на пазара масово DRL са само тези правоъгълните ленти с диоди, а аз от тях не искам, защото няма да паснат на избраната от мен позиция.

 

Всички идеи за този вид доработка на авансовата броня към DRL ги приветствам. Тук е добре да кажа за модулите, които се предлагат за намален процент от дългите светлини, че също не ми харесват, защото те даже са дори повече извън закона от диодните алтернативи...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

 

Вече го реших, ще слагам DRL на моя Галант. Позицията на фаровете е вече избрана: външният чифт светлини от авансовата броня:

 

http://aceinsport.com/img/uploads/fkfdu_1369658037.jpg

 

Някой да знае от къде мога да закупя кръгли диодни фарчета в този размер с необходимата маркировка по разните му там директиви за DRL?

 

Днес ходих до една фирма в София (avitel-bg), която се занимава с инсталиране на афтърмаркет DRL и ми казаха, че този тип кръгли светлини вече не ги предлагат понеже КАТ не ги приемали за DRL, защото хората масово ги слагали вместо халогени. При мен обаче халогените са си отделно и полицайчетата от КАТ може да ме хванат само за .... пък ако случайно се решат да ми пишат измислен акт ще обжалвам до дупка. Предлаганите на пазара масово DRL са само тези правоъгълните ленти с диоди, а аз от тях не искам, защото няма да паснат на избраната от мен позиция.

 

Всички идеи за този вид доработка на авансовата броня към DRL ги приветствам. Тук е добре да кажа за модулите, които се предлагат за намален процент от дългите светлини, че също не ми харесват, защото те даже са дори повече извън закона от диодните алтернативи...

Ето от този тип ли искаше да кажеш под кръгли ? :)

Редактирано от Traychev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да точно от този тип осветителни тела ми трябват, но диаметър 90mm няма да се вмъкне в бронята на галанта.

Трябва да е нещо приблизително 80mm в диаметър (поне така измерих оригиналните фарчета) така че да влезнат свободно без да се преправят/изрязват пластмасите по бронята.

Намерих едни, които ми се струват добре, но са чак в Пловдив (Кръгли DRL)

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Показвам ти каква крушка съм монтирал аз цък . Но за да се монтират този тип крушки има не малко работа,те не влизат в халогена нормално,защото са много широки. За целта се отваря пластмасовата капачка отпред на халогена и отпред се монтира,като взимаш една стара крушка с жичка и я чупиш,за да можеш да и използваш само цокъла. Изрязва се цокъла,така че да може да мине кабелчето през него и диодната крушка влиза отпред,а цокъла отзад,добавяш силикон за да не мърдат. Залепяш пластмасовата капачка със силикон и монтажа ти е готов. Интересния момент настъпва със свързването на светлините като DRL. Първо напиши оригинално ли ти е колата с авансова броня или ти си я слагал,в смисъл имаш ли окабеляване до външните халогени или не.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Бронята си е оригинално на колата и окабеляване има към всички фарчета. В момента при пускане на дългите се включват и допълнителните фарчета.

Аз също съм мислил просто да сложа една диодна крушка в халогена, но ме спира факта, че без правилната маркировка на осветителното тяло (стъклото отпред) няма как да минат фаровете ми за DRL пред ченгетата. Ще почнат едни въпроси и разсъждения върху закона с гладния полицай.... Теб спирали ли са те с тези крушки, ако да имало ли е неудобни въпроси?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.... за модулите, които се предлагат за намален процент от дългите светлини, че също не ми харесват, защото те даже са дори повече извън закона от диодните алтернативи...

Мога да ти кажа, че:

- от около година /не помня вече колко/ съм с DLR, който запуска дългите светлини с намален процент /мисля около 30/

- по два пъти дневно минавам покрай полицейски патрул

Досега:

никой не ме е спирал и да ме пита защо ги съм сложил там, фабрично ли е, отговарят ли на стандарти и т.н. Отделно, на дългия фар на галанта я има маркировката, която се изисква по стандарт, така че ако някой ме спре, показвам маркиравката на фара и сертификата на DLR-a и "съм в час със закона".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

+1. Ти от около година, аз от 2007!

Закон имаше и преди, макар и не целогодишно а само зимата беше задължително. Никога никакъв въпрос от никой. Само че процентите се гласят на 20 макс за Галант за да не заслепява.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Бронята си е оригинално на колата и окабеляване има към всички фарчета. В момента при пускане на дългите се включват и допълнителните фарчета.

Аз също съм мислил просто да сложа една диодна крушка в халогена, но ме спира факта, че без правилната маркировка на осветителното тяло (стъклото отпред) няма как да минат фаровете ми за DRL пред ченгетата. Ще почнат едни въпроси и разсъждения върху закона с гладния полицай.... Теб спирали ли са те с тези крушки, ако да имало ли е неудобни въпроси?

 

Още не съм завършил проекта,защото се чудя дали да слагам Smart DRL модул или да го оставя само с купеното от мен копче с диод и като извадя ключа и всичко да изгасва,а това,че ще се включват преди да съм запалил,еми няма проблем,консумацията е под 1А,така че не ме притеснява. Мен също ме притесняват полицаите дали няма да се заяждат за тях,все още карам на къси и отново да отбележа,не са ми изгорели ксеноновите крушки и не съм обеднял от уж "завишения разход".

В кутийката с бушоните и релетата при двигателя,трябва да имаш общ предпазител за тези фарове и отделно реле,според мен модула може да се монтира в долната капачка на кутийката,за по естетичен вид.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И сега малко забавен offtopic...

 

Ще ви споделя разни допълнения към закона, които ми дойдоха на прима виста докато си пиех биричката тази вечер :) :drinks:

 

Започвам с моите предложения за допълнения към закона за движени по пътищата и в частност DRL:

 

1. Да се монтират задължително 4 броя неонови светлини под автомобила във всеки един негов край. Така автомобила ще стане безупречно забележим по целия си габарит през нощта, а не някаква блуждаеща сянка с разни фарчета отпред и отзад.

 

2. Да се монтират задължително сигнални лампи в предната част на всяко едно от двете външни огледала на автомобила(там където разни производители слагат мигачи). Лявата лапма трябва да мига очестено в зелен цвят, а дясната в червено, така винаги ще знаеш автомобила срещу теб на къде се е засилил (взаимствано от самолетите).

 

3. При движение звуковия сигнал на автомобила да се активира автоматично на всеки 5 секунди: все пак трябва да помислим за слепите участниците в движението, както и останали по някаква нелепа случайност с гръб към автомобила.

 

4. Всички автомобилни гиганти да бъдат задължени да произвеждат колите си в един и същи цвят, който ще бъде избран след внимателно проучване на редица европейски специалисти, по окачествяване кой цвят е най-лесно откроим за човешкото око при всевъзможни атмосферни условия в денонощието. Докато тече проучването веднага да се забранят: черните (трудно забележими в сянка и сумрак), белите (зимно време се сливат с пейзажа) и зелените (сливат се с околната среда от треви и дървета) автомобили.

 

5. След избора на този един единствен цвят, боята на автомобила да се направи флуоресцентна.

 

6. В автомобилите да бъде забранено поставянето на копчета, дисплей, касетофони и др. по централната конзола за да не се отвлича вниманието на водача. Допуска се единствено поставяне на климатроник с гласови команди :)

 

7. Всеки един паркиран или спрял автомобил задължително да се оставя с включени аварийни светлини и пуснати неони по желание (веднъж спрял автомобила става опасно невидим, разбирай изключен DRL, за останалите участници в движението). Изключение от това правило се допуска единствено за МПС паркирано в личен гараж.

 

Сега малко предложения и към републиканската пътна мрежа и инфраструктура:

 

1. Да бъдат премахнати всички легнали полицаи от пешеходните зони. На тяхно място да се постави високо технологична електроника, която при засичане на обект тръгнал да пресича (разбирай сложил крак на платното), стартира червена холограмна стена с височина 3 метра изобразяваща пресичащ човек. Това е адаптация от едно предложение мисля в Япония.

 

2. Добавка към правило 1, всеки един пътен светофар да бъде оборудва със същата електроника, която при червен сигнал на светофарната уредба да пуска по цялата дължина на пътя 3 метра висока холограма с огромен надпис "STOP".

 

След тези добавки към закона мисля, че ПТП ще намалеят драстично и даже ще изчезнат като понятие. Предварително представително проучване дори показва, че ще има предпоставки за положителен прираст на населението по време на път. Всичко ще е толкова спокойно и безопасно, че младите влюбени двойки ще могат да правят любов на задната седалка, докато МПС-то круизва на автопилот :)

 

Поздрави и наздраве :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...и отново да отбележа,не са ми изгорели ксеноновите крушки и не съм обеднял от уж "завишения разход".

 

А климатроника, таблото и радиото потъмняват ли си подсветката като пуснеш късите и как се отразява това в слънчев ден, еле ако караш с очила особено ?

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А климатроника, таблото и радиото потъмняват ли си подсветката като пуснеш късите и как се отразява това в слънчев ден, еле ако караш с очила особено ?

 

Моето DRL, си е моя изработка и се пуска малко след като запаля, но се пускат само късите светлини, габаритните НЕ, и ми е арно че си виждам перфектно дисплея на климата :)

Обаче пък мога да си пускам и дългите заедно с късите, без да си пускам габарита ;) това заради хората дето карат на дълги или са с ксенони но без лупи. Заради такива направо ми идва да

си монтирам 4 фара по 20см диаметъра от горе на покрива :) и с 200W крушки които ползват във WRC ралитата.

Сори за офтопика :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А климатроника, таблото и радиото потъмняват ли си подсветката като пуснеш късите и как се отразява това в слънчев ден, еле ако караш с очила особено ?

 

Таблото ми е оптитронно,така че не потъмнява,а осветлява,ако мога да го нарека така :icon_blush:,а останалото осветление си е по-слабо,но все още нямам проблем с очите и го виждам,а с очила карам изключително рядко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Светлината на оптитронното табло намалява интензитета си при включване на фаровете от врътката само ако не е усилено докрай. Аз моето така го държа - докрай, за да не ми премигва. А дали съм пуснал фаровете ми напомня дисплея на плеъра ("навигация") - свети ли в бяло значи съм за глоба, свети ли в нощен режим - аха, не съм забравил да ги включа. Климатроника го не гледам. Той се вижда на дневна светлина. Специално моят не се вижда нощем, но това е защото трябва да сменя 2-3 крушки. Ориентирам се по дисплея и горе-долу знам кой бутон къде е.

 

Нали има изискване за височината на ДРЛ? Силно се съмнявам тези халогенни кръгли фарчета да са нужната височина :icon_hmm: . Като разстояние е екстра и покрива изискванията със сигурност. Тук виждам разни солови изпълнения за ДРЛ - от "на дълги" през кръгли лупички отстрани на радиаторната решетка, до едни мижави лентички от светодиоди. Фабричните ДРЛ на аудитата нещо пО не се забелязват на фона на каращите на къси. Плюс това те обикновено карат много бързо и като цяло това някакъв вид отбиване на номера с дневните светлини. Ама пък са фабрични... А ние тук мъдрим как да се виждаме без да светят излишни лампи по колата. Според мен тези кръгли фарове на аванса ще станат перфектен ДРЛ. Въпросът е как да се узакони, ако не отговаря на съответния закон.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Позицията на фарчетата върху бронята вече е старателно измерена и покрива всички изисквания от наредбата съгласно монтажа: съответства за отстоянието от земята, както и отстоянието спрямо външния ръб на автомобила. Разбира се покривам и изискванията за светещата площ. По тези параграфи от монтажа няма как де ме пипнат. Единствено остава да си намеря осветително тяло със съответната маркировка по стъклото за DRL и тогава всичко ще заспи.

 

Доколко тази преработка е законна не ми се спори. Ако трябва стриктно да следим закона 80% от автопарка на България трябва да бъде спрян от движение моментално, защото всеки е правил нещо по автомобила си. Дали е сложил трети стоп, дали е сложил неподходящ размер гуми извън спецификация на колата, дали е преработил нещо по спирачките, дали е наточил малко двигателя, преправяне на окачването чрез слагане на спортни пружини и снижаване на автомобила.....мисля няма нужда да продължавам всекидневно се вижда автопарка в БГ.

 

Директивите съм ги чел старателно, както и нашият роден закон. Освен това никъде в закона не пише, че DRL трябва да е фабричен, тук КАТ допускат голяма грешка ако се хванат за тази сламка. Има си точно определени изисквания какво представлява DRL от разните му там директиви и ако ги покриваш изцяло си караш спокойно.

Редактирано от GalantDream
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да точно от този тип осветителни тела ми трябват, но диаметър 90mm няма да се вмъкне в бронята на галанта.

Трябва да е нещо приблизително 80mm в диаметър (поне така измерих оригиналните фарчета) така че да влезнат свободно без да се преправят/изрязват пластмасите по бронята.

Намерих едни, които ми се струват добре, но са чак в Пловдив (Кръгли DRL)

Привет,вчера като се рових,видях такива кръгли DRL -бяха с диаметър 65мм.Фирмата е в София-rudimex.Виж на място как светят,че и мен ме интересуват.Лек ден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги, днес направих една бърза разходка до Пловдив и си взех 2бр. осветителни тела кръгли 70мм диаметър, точно каквито ми трябват. В комплекта влиза и модул за управление с доста интересни функции: изпрати ме до вкъщи, примигване заедно с пускане на мигач и т.н, както и приспособления за монтаж. Всичко това на цената от 115лв. На стъклата има нужната маркировка обозначаващи ги като сертифицирани DRL, което също беше много важно. Сега остава да направя монтажа и после ще кача снимки. Така, като гледам най-трудното ще е да ги поставя в гнездото на оригиналните фарчета. Дано всичко стане без много преправяне :plane:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моя ако му сложа такива фарчета мигом ще замяза отпред на ВР-4 след фейса....ама само до там с приликите :hysterical:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колеги днес приключих с инсталацията на DRL :) Ето малко снимки... :icon_rock:

http://aceinsport.com/img/uploads/skenq_1370542435.jpg

http://aceinsport.com/img/uploads/ijwkq_1370542444.jpg

http://aceinsport.com/img/uploads/dsvvf_1370542450.jpg

http://aceinsport.com/img/uploads/jfhdx_1370542455.jpg

 

Кажете как ви се струват, дали съм развалил визията на самолета с тях.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер изглеждат !!! :icon_clap:

Дано нямаш проблеми с КАТ, че мисля все още е забранено халогени без къси светлини, каквото вероятно ще си мислят, че си пуснал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Супер е станало .. дай координати от къде си ги купил и за колко, понеже наистина е много добре!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз искрено се надявам заради фарчетата да не стана апетитна спирка за катаджийте :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тряя ти кажа, че с тез измислени закони и толкоз много светлини на всевъзможни места по автомобилите, катаЖийте изобщо вече не знаят за какво иде реч :D Тъй, че - лабаво!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тряя ти кажа, че с тез измислени закони и толкоз много светлини на всевъзможни места по автомобилите, катаЖийте изобщо вече не знаят за какво иде реч :D Тъй, че - лабаво!

Мани ти лабаво. Всъщност ако при включване на късите, ДЛР-ът угасва, сигурно няма да има проблеми. Но ако светят ведно с късите, нищо чудно да има пазарлъци.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...