lambro Публикувано 12 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 12 Май 2013 Има два датчика, този за показанието на таблото е за смяна. Струва няма и 14лв. не е скъпо да се смени дори и за проба.Още в първото си мнение казах че при тези показания на ОВД-то стрелката ще седи като закована, т.е. и при 84 и при 94, по принцип тя е доста инертна и се отклонява чак при температура над 104гр. Колега, за 14лв. ще си взема със сигурност да пробвам. Кажи ако знаеш от къде може да се купи и къде точно се намира в колата. Дано да се окаже нещо такова, за да приключа най- накрая с тази главоблъсканица Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 12 Май 2013 Сподели Публикувано 12 Май 2013 А нещо по моя въпрос? На предната страница - промивка на охладителната система. Някои направо завират маркуча от чешмата направо на мястото на термостата. Това на празна система и отворени пробки и студен двигател. В краен случай да е минала 1-2 км или бръмчала 2-3 мин на място. Ще стане зле да се сипе студена вода в горещия чугун на блока, главите и радиатора. Тръгне ли чиста вода, изчакваш да се изцеди, завиваш пробките и наливаш новия концентрат с дестилирана вода 1:1 или както го направиш и мислиш че е добре. Не казвам, че това ще свърши работа и че точно това ще реши проблема. Тя би трябвало да грее и в града щом качва на баир на дълъг път, т.е. при товар. Може и датчика за Т на стрелката да лъже и замазва както Милен обяснява. Любо на предната страница казва, че такъв датчик няма и че ЕКУ управлява този сигнал. Предполагам и ти като мен нямаш точна представа как работи това. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Има датчик как да няма номера му е MD091056. За ЕКУ-то е отделен. Таблото е тъпо аналогово, без никакви настроики и адаптации и т.н., и много бавнодеистващо...... При подобен проблем първо си сменете датчика. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 На предната страница - промивка на охладителната система. Някои направо завират маркуча от чешмата направо на мястото на термостата. Това на празна система и отворени пробки и студен двигател. В краен случай да е минала 1-2 км или бръмчала 2-3 мин на място. Ще стане зле да се сипе студена вода в горещия чугун на блока, главите и радиатора. Тръгне ли чиста вода, изчакваш да се изцеди, завиваш пробките и наливаш новия концентрат с дестилирана вода 1:1 или както го направиш и мислиш че е добре. Не казвам, че това ще свърши работа и че точно това ще реши проблема. Тя би трябвало да грее и в града щом качва на баир на дълъг път, т.е. при товар. Може и датчика за Т на стрелката да лъже и замазва както Милен обяснява. Любо на предната страница казва, че такъв датчик няма и че ЕКУ управлява този сигнал. Предполагам и ти като мен нямаш точна представа как работи това.Промил съм я яко, маркучи, добавки, простотии каквито се сетиш! Нов антифриз с дест. вода. В града не мръдва стрелката, 1 час да бръмчи на място, ако щеш, но има ли баир, давам ли газ и се вдига :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Има датчик как да няма номера му е MD091056. За ЕКУ-то е отделен. Таблото е тъпо аналогово, без никакви настроики и адаптации и т.н., и много бавнодеистващо...... При подобен проблем първо си сменете датчика.Мда, има датчик, аз не съм догледал. По този номер в Тех-Ко излизат 2 вида налични, J5622003 18.30лв клиентска и 28265 за 7.80лв. С тези номера автора може да отиде до техен магазин и да си го купи датчика.Така би тр. да изглежда:http://websrv.tech-co.net/tecdocpublic/img/055/J5622003.JPG Илиика, това което описваш е много притеснително, да не излезе гарнитура... :icon_hmm: Я кажи, за да промиваш, да не би да беше кафяв стария антифриз? Щото има вариант радиатора да е задръстен, но само частично и да не му стига дебит за пълно натоварване .. трудно ще го хванеш ако е това но съм го виждал при други коли .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Чекай бе, донт ми са карай ся Да не излезе и при теб датчикЪ за стрелката. На един приятел мерцедеса 300д с максимална газ на последната предавка извираше като чайник и пак не му грееше в града. А другата ми кола в града и на място загрява много бързо, но на дълго можеш да даваш цялата газ и стои на 80-86 градуса. Ще медитирам върху това Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Промил съм я яко, маркучи, добавки, простотии каквито се сетиш! Нов антифриз с дест. вода. В града не мръдва стрелката, 1 час да бръмчи на място, ако щеш, но има ли баир, давам ли газ и се вдига :rolleyes: Хич не звучи добре тая работа. Измил ли си хубаво радиаторите отпред? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Илийка, на климатик ли загрява или с изключен климатик? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Нали не се усеща някакъв грандиозен спад в мощността когато е с включен климатик? Идеята ми в предния въпрос е двигателят да се товари прекомерно от високо налягане в климатичната система, но ти не си споменавал за такова нещо. Причина може да е недокрай отварящ термостат или частични запушвания в каналчетата на радиатора, където циркулира охл. течност. Чувал съм за специални препарати, с които се налива радиатора, седят вътре известно време, разлагат налепите и отпушват миниатюрните каналчета. Така се ползва целия капацитет на радиатора. Такива налепи може да се образуват например от използване на чешмяна вода със съдържание на повечко хлор. Имаше случай да не може да се отпуши, купиха друг радиатор (нов, но по-евтин алтернативен) и пак грееше, но по-слабо. Тогава набедиха калпавата изработка на този радиатор - не можеше достатъчно ефективно да топлообменя. Последва втора употреба радиатор, който си беше чист и се приключи. Между двата радиатора (топлообменника на климатика и радиатора на течното охлаждане) също може да се съберат ла*на. За последствията се досещаш, но казваш че си чистил.Друга възможност е недостатъчен дебит на водната помпа. Сега се сещам че ти вече имаш и ГИ. Това загряване имаше ли го преди да ти монтират романото? Естествено възможни са и комплексни проблемчета с ефекта на наслагване. Например замърсяване между питите на двата радиатора + позапушен катализатор. Тя не ти губи охл. течност, не вдига нивото, държи си цвета, не прави мехурчета, нямаш твърди маркучи, нали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Ся, да кажа, стрелката отчита покачване на температурата, но перките си въртят съвсем лежерно, при вкл. на климатик на минимум стрелката тутакси пада, перките веят мощно. Ще послушам Милен и ще си сменя датчика, от който стрелката взима инфо за темп. щото може да се окаже, че колата НЕ ГРЕЕ, а просто стрелката се покачва От миналата година ги върти тея номера, досега да се е скапала ако редовно прегряваше :rulez: Ще пиша за резултата като ми се навири да го направя :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Това е нормалното поведение на вентилаторите. Сигурно над 102 градуса включват на бързата степен.Греене е когато остане по-малко от един сантиметър догоре на делението на стрелката. Да речем на средата е 80 градуса, а първата долу съответства на 40, значи последната горе е 120 градуса. Някакви 5 мм над средата са примерно 90 градуса. Дори да са 96-98 пак не е греене. То като е жега навън, ще вдига температурата. %7Bstyle_images_url%7D/offtop.gifЕдин приятел преди няколко години ми върна мотора след като го беше карал в една жега. Изрично му казах бавно да не кара. Усетих нагорещената рама и горещината от машината. Тя се нагрява и пАри в жегите, но сега бълваше огън и жупел. Дадох на контакт да паля и да го вкарам вътре и се ококорих - 120 градуса пишеше на таблото. Веднага пуснах 2 тегела по хубавото шосе със 70-80 в града, спадна на 90 и го прибрах. Нашия ходил на абитуриентски бал на центъра да вози "нещо" отзад. А датчика за перката му явно не е работил... При мен не загрява така. Аз откъде да знам че не работи и той къде ми казва че отива, пък къде е ходил. Просто не му позволявам да грее така. Нищо му немА на маторя :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lambro Публикувано 13 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2013 Само да попитам , леко встрани от темата, колата ти е след фейслифта от 99та година,нали ? Явно те са с ОБД протокол, може ли да видиш Торк-а кой проткол ти полазва, Мерси! Колега, колата е 2001г., а обд протокола е: iso 914102 5 baud; adapter version eim327- 1.5 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lambro Публикувано 13 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 13 Май 2013 Ся, да кажа, стрелката отчита покачване на температурата, но перките си въртят съвсем лежерно, при вкл. на климатик на минимум стрелката тутакси пада, перките веят мощно. Ще послушам Милен и ще си сменя датчика, от който стрелката взима инфо за темп. щото може да се окаже, че колата НЕ ГРЕЕ, а просто стрелката се покачва От миналата година ги върти тея номера, досега да се е скапала ако редовно прегряваше :rulez: Ще пиша за резултата като ми се навири да го направя :D Колега, при мен ефектът с пускането на климатика и охлаждането е абсолютно идентично с това, което описваш ти Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Large Публикувано 13 Май 2013 Сподели Публикувано 13 Май 2013 Колега, колата е 2001г., а обд протокола е: iso 914102 5 baud; adapter version eim327- 1.5 Мерси за информацията. Преди известно време гледах един клип в Youtube с един Галант, дето снимаше с телефона така. :plane: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Я кажете къде се намира този датчик, за стрелката, че вчера яко се кьорих и не го видях :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Емил Димитров Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 (редакция) Я кажете къде се намира този датчик, за стрелката, че вчера яко се кьорих и не го видях :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: Номер 10803 или 10801 на картинката ми се чини да е http://ci.catcar.info/mitsubishi/euro/114/114_120500345T.png Редактирано 14 Май 2013 от Емил Димитров Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 (редакция) Браточка, все си мисля че този датчик си работи при теб. Я пробвай като стане пак жега и вдигне стрелката да пуснеш парното на 32 градуса на поне средна степен на перката да видим дали ще се понижи Т по стрелка. Ако се понижава, значи работи. Дотогава не търси нищо.Това с инертността или забавянето на уреда за Т на таблото има логика. Тази стрелка не може да стои все на едно място в жегите. Температурата си се качва, спада, пак се качва .... но това нещо оте%#ва да се премества. Редактирано 14 Май 2013 от Andy Van Der Drift Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 На 10801 по мяза да е, баш там се кьорих бе м@*а му, ама то голяма плетеница :icon_censored: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 На 10801 по мяза да е, баш там се кьорих бе м@*а му, ама то голяма плетеница :icon_censored: Аве кво го търсиш. Милен е дал номера още на предната страница, а аз ви извадих номерата на наличностите в Тех-Ко .. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Търся го зер, на колата го търся де е :icon_doh: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 14 Май 2013 Сподели Публикувано 14 Май 2013 Aaaaaaa :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lambro Публикувано 14 Май 2013 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2013 Мерси за информацията. Преди известно време гледах един клип в Youtube с един Галант, дето снимаше с телефона така. :plane: :mitsu-smiley: Като гледам на тоя пич каква температура му отчита при каране без кой знае какво натоварване, започвам да си мисля, че колата ми дори не загрява достатъчно . Вдигна 90С с близо 90км/ч Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 15 Май 2013 Сподели Публикувано 15 Май 2013 Аз само за протокола да кажа, че видях къде стои "говедото" и ще го сменя при първа възможност :good: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mmotors Публикувано 29 Май 2013 Сподели Публикувано 29 Май 2013 Датчика е сменен, тест е проведен! Колата не грее, просто стрелката показваше така, заради въпросния датчик. Благодарности на Милен Загоров за точната консултация :drinks: :worthy: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 29 Май 2013 Сподели Публикувано 29 Май 2013 Браво!Дайте някакви варианти за гледане на "живи" данни през диагностичната букса. Може ли да се включи лаптоп със специална програма с кабел и да се гледат разни параметри? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.