Премини към съдържание

Работна температура на Галант 2.5 V6


Препоръчано мнение

Здравейте, Колеги,

 

Сблъсках се с много интересен проблем. Карам Галант, 6 цилиндъра 2.5 мотор. В един прекрасен ден с температури около 30C, колата започна да загрява при по интензивно каране- имам предвид градски условия, задръстване, светофари, изкачване на баири с ниска скорост. След известно време закарах колата при Пламен, като го запознах със случая. Проверихме маслото, нивото на антифриза, но всичко си беше ок. От там по реда на изключването се започна подмяна на основни части, които можеха да бъдат причина за загряването, имам предвид: водна помпа- нова, термостат- нов, подмяна на цялата охладитена течност в системата и пароструйка на радиатора отвътре и отвън. След неизвестен брой километри, промяна не се появи,колата продължи да си загрява, като забравих да спомена, че температурата в извънградски условия дори и над 35C не помръдва. За последно си правих експеримент по Витиня със 180км/ч и нямаше никакъв проблем до момента в който не я вкарам в градски режим. Отново се консултирах с Пламен, като той не изключи възможността да има проблем с глава и до днес бяхме оставили темата отворена, докато не дай си Боже се утежни положението :) Тук е момента да дам и малко по- подробна информация какво точно имам предвид под загряване, нивото на стрелката за температурата се вдига около един см /малко над средата/ над позицията, в която обикновено стои в нормален режим на работа- сиреч малко под средата. Както всички може да предположите този факт продължава да ме дразни и до днес. Поръчах на един приятел да ми вземе OBD2 bluethooth dongle, който поставям в куплунга на компютъра в купето и чрез софтуер за андройд мога да прочета почти всичката информация, която бълва процесора. Устойството работи много адекватно, мери среден разход, напрежение на акумулатора и тн. и тн. глезотийката си заслужава, а струваше нещо от порядъла на 30лв., та чрез тази "джаджавка" успях да видя температурата с цифри, а тя е както следва: на дълъг път м/у 80 и 84C, в градски условия в загряло положение- 94, 95C. Общо взето се бях примирил с положението, но днес открих нещо, което ме озадачи доста. Докато се прибирах от работа реших да подкарам климатика за малко свеж въздух.....колата си беше загряла доволно- около 94C, до момента в който не завъртя и перката на климатика и температурата буквално за една минута спадна до 83, 84C и повече изобщо не загря. Нямам идея какво се случва. Основната перка не се върти много интензивно, а днес ми направи впечатление, че се вклзчва на 90C, а когато работи и тази на климатика и двете се въртят с доста сериозна скорост. Някой може ли да ми даде информация каква е оптималната работна температура на този мотор и какъв е принципа на управлението на перката, има ли степени, въобще каква е идеята там. Започвам да си мисля че няма достатъчно дебит и за това мотора грее, няма логика, особено когато тази на климатика генерира още по- голямо количество топлина работната температура да пада и всичко да е ок. Съжалявам за безкрайния роман, които изписах, но място не мога да си намеря, когато любовницата ми не е наред. Благодаря Ви на всички преварително!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

А в момента в които гледахте тези температури през ОБД-то , какво показваше уреда на таблото ??

 

както съм го описал по- горе, малко над средата, може би см :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

както съм го описал по- горе, малко над средата, може би см :)

 

ОБД`то отговаря много адекватно на позицията на стрелката за температурата, реагират почти едновременно при промяна

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакаи сега.....Когато ОБД-то показва 84гр къде е стрелката на таблото . И съответно когато показва 94 къде е стрелката......

На практика ако всичко е в ред при тази разлика от 10градуса (гледана през ОБД-то), стрелката на таблото няма да мръдне грам. Перките засега ги остави, много са си добре.

Редактирано от Milen_z
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги,

 

...Поръчах на един приятел да ми вземе OBD2 bluethooth dongle, който поставям в куплунга на компютъра в купето и чрез софтуер за андройд мога да прочета почти всичката информация, която бълва процесора....

 

Само да попитам , леко встрани от темата, колата ти е след фейслифта от 99та година,нали ?

Явно те са с ОБД протокол, може ли да видиш Торк-а кой проткол ти полазва, Мерси!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хех, теб те бях забравил, ама ето че ти сам ме откри........... :D

Има вече поне 10 случая с този проблем..........и той е, че ти се е задръстил радиатора на водното и на климатика и от там, перката не засмуква достатъяно дебит сдуден въздух.........свали си радиаторите и си ги измий на пароструйка.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах един колега,който като виждаше,че му работи колата,започваше да я човърка за да разбере,защо аджеба работи тая кола. Не се обиждай,ама и ти натам вървиш. Нищо ти няма на колата,нормално е в тая жега да е на 94 градуса,това си е напълно нормална температура и още повече,че не загрява повече от това,няма какво повече да искаш. Провери си температурния датчик на охладителната система,при 80 градуса съпротивлението му трябва да е 290 +-35 ома,да не би той да показва нещо по-различно и затова да си мислиш,че имаш проблем. Другото,което си мисля е,да нямаш запушване в малкия кръг,но тогава би трябвало да имаш проблем с парното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз предполагам, че проблема ти идва от радиатора, който пароструйката не може да отстрани. Ако можеш тествай с друг радиатор просто за експеримент. Не е изключено обаче перката да не създава необходимия въздушен поток при движение с ниска скорост в задръстванията. Възможно е също затлачен маркуч по охладителната система намаляващ дебита.

 

Извън града, колата не ти прегрява, защото потока студен въздух е достатъчно силен да охлажда течността в радиатора (дори ако системата не е в перфектно състояние) и съответно да държи в нормална температура двигателя. Имаш ли газова уредба, защото съм чел в други форуми от калпаво навързана система се създават проблеми с прегряване.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не, няма проблем в малкия кръг както го обяснява. Най-вероятно едно хубаво измиване на радиатора плюс този на климатика, защото той първи обира пеперудите, ще оправи нещата.

Ако ли не, проблем с управлението на степените на вентилаторите. На климатик въртят и двата на втора степен, а в режим охлаждане първо тръгват на първа степен и по някое време на втора (ако не засмукват достатъчно въздух към радиатора). Затова на климатик ти е паднала температурата - там въртят на втора степен и дърпат въздуха пред колата към радиатора на климатика, а същия въздух минава и през питите на радиатора за охладителна течност.

Иначе обичайното положение на стрелката за Т отговаря на 80 градуса. Толкова ни държат колите по принцип. В жегата и градско с ниска скорост и особено когато си спрял, няма преминаващ въздух през радиатора и няма какво да отнема топлината, а тя доста бързо се генерира при липса на топлообмен с въздуха от околната среда.

Възможно е и да има някакво износване в лопатките на водната помпа и на малки обороти (650-1000) да не върти "водата" ефективно, а вече като се развърти здраво да смогва.

Не знам кой датчик следи температурата в охл. система и управлява включването на степените на вентилаторите, но тук има хора, които знаят.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Възможно е и да има някакво износване в лопатките на водната помпа и на малки обороти (650-1000) да не върти "водата" ефективно, а вече като се развърти здраво да смогва.

 

Не е възможно, :) човека е сложил нова помпа, кога да ги износи тези лопатки, докато я монтират ли ..:D

Според мен си е добре колата, просто датчика за температурата както каза Светльо може да дава леко различни стойности и да го лъже стрелката на таблото ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се на колегата, че ползвам неговата тема, ама и аз имам проблем с темпераурата :icon_crying: В града, каквито и ще задръствания да има, стрелката не помръдва от норм. положение, включен климатик. Но започва да се покачва и стига малко под червената зона, извънградско само като й дам газ по нагорнище. Миналата есен смених водна помпа, направих промивка на радиатора, нов антифриз, нов ОЕМ термостат. Проблема е останал, което го разбрах чак сега, като стана топло. Радиаторите са чисти!

 

п.п. бях я дал на майстор, не помня какво й правиха, но бяха скъсали един маркуч на охлаждането, не дебел, ами има 2 по - тънки...не знам как са го отремонтирали(не вярвам да са сложили нов), но и не съм сигурен след това ли изникна проблема...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали измерва с "джиджавката" - 80-84 градуса при нормално положение на стрелката и 94-95 в града. Като включат двата вентилатора Т спада до нормалната. На дълъг път въобще не го лъже и си стои на 80-84. Не е ли странно да го лъже само градско като изпъва баири и кара бавно плюс престой на светофарите?

 

Промивка на системата и най-вече на радиатора, правена ли е?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Капачката на радиатора не видях да е сменяна...

Ако е от капачката ....... имам една от стария ми Лансера

http://media.snimka.bg/s1/1881/030005333.jpg?r=0

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам , леко встрани от темата, колата ти е след фейслифта от 99та година,нали ?

Явно те са с ОБД протокол, може ли да видиш Торк-а кой проткол ти полазва, Мерси!

 

ще погледна и ще ти пиша :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мисля, че е от температурния датчик, защото както колегата Andy Van Der Drift е написал по- горе при каране извънградско стрелката на температурата стои малко под средата, а ОБДто показва м/у 82-84С. Капачката на радиатора не съм сменял или поне нямам спомен вече, но ще взема нова със сигурност. Има ли вариант управлението на мотора на перката да се е скапало и да не работи адекватно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ли вариант управлението на мотора на перката да се е скапало и да не работи адекватно?

 

Управлението е тоя "таралеж" алуминиев зад перките точно.. Командите кога да се пусне перка или две, както и на коя скорост, се подават от ECU-то на колата обаче.

Пусни климатроника, при студен мотор, на 24 градуса, на AUTO и виж дали ще тръгнат и двете перки на първа скорост. След това като загрее колата, дай 17 градуса AUTO и виж дали ще тръгнат на втора скорост и двете. Ако да - според мен малко вероятно проблема да е в това управление.

 

 

Относно капачката, и аз пазя моята старата, която гаранция работеше като я свалих - колега, от София си, може да минеш да ти я дам за бърз тест.

Редактирано от Емил Димитров
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изключвате буксата на вентилатора и газ на магистралата..... И гледаите какви градуси ще вдигне......Ако стрелката подмине средата аз ще черпя...... :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз не мисля, че е от температурния датчик, защото както колегата Andy Van Der Drift е написал по- горе при каране извънградско стрелката на температурата стои малко под средата, а ОБДто показва м/у 82-84С. Капачката на радиатора не съм сменял или поне нямам спомен вече, но ще взема нова със сигурност. Има ли вариант управлението на мотора на перката да се е скапало и да не работи адекватно?

Просто няма от какво друго да е .. Щом на ОБД-то ти показва нормална работна температура в градски условия, а стрелката отчита повишена температура, единствения заподозрян е датчика, защото компа взема сигнала точно от него ..

Само не разбрах капачката защо ще я сменяш, имаш проблем с изхвърляне на антифриз или просто ей така защото някой ти е казал и нея да смениш ..:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има два датчика, този за показанието на таблото е за смяна. Струва няма и 14лв. не е скъпо да се смени дори и за проба.

Още в първото си мнение казах че при тези показания на ОВД-то стрелката ще седи като закована, т.е. и при 84 и при 94, по принцип тя е доста инертна и се отклонява чак при температура над 104гр.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има два датчика, този за показанието на таблото е за смяна. Струва няма и 14лв. не е скъпо да се смени дори и за проба.

Още в първото си мнение казах че при тези показания на ОВД-то стрелката ще седи като закована, т.е. и при 84 и при 94, по принцип тя е доста инертна и се отклонява чак при температура над 104гр.

Дa попитaм-нa всички коли мърдaт стрелките зa темп. дори и мaлко,a нa гaлaнтa не съм я виждaл никогa дa мърдa и с мм. от тaм където си седи кaто е зaгрялa.Товa е зaщото е инертнa или....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дa попитaм-нa всички коли мърдaт стрелките зa темп. дори и мaлко,a нa гaлaнтa не съм я виждaл никогa дa мърдa и с мм. от тaм където си седи кaто е зaгрялa.Товa е зaщото е инертнa или....

 

Не,това е защото японеца си е свършил работата и котурките ни не загряват,за което можем само да сме благодарни. Сега сериозно,показанията на приборите на таблото се изписват на базата информация през определен интервал,демек не е винаги "онлине" таблото,през определено време опреснява.

Колега lambro,ти откъде мислиш,че взима информация това нЯщо,OBD-то??? От тоя същия датчик,дето ти казваме,той ако показва каквото си иска,винаги ще те излъже,а таблото ти е само за информация,най-точно наистина е през буксата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Просто няма от какво друго да е .. Щом на ОБД-то ти показва нормална работна температура в градски условия, а стрелката отчита повишена температура, единствения заподозрян е датчика, защото компа взема сигнала точно от него ..

Само не разбрах капачката защо ще я сменяш, имаш проблем с изхвърляне на антифриз или просто ей така защото някой ти е казал и нея да смениш ..:)

 

Явно нещо не съм обяснил адекватно, но от написаното по- горе имах предвид, че и ОБД и датчика за температурата отчитат еднакви стойности, когато на ОБД`то вдигне 94С, стрелката се вдига около см над нормалната позиция, която е малко под средата, а когато пусна да завърти и перката на климатика ОБД`то отчита след около минута температура от 82, 83С, а стрелката пада малко под средата, където по принцип би трябвало да стои:)

 

Капачката на този етам няма да сменям, защото нивото в преливника при студена кола не се е променило от както съм сменил антифриза в цялата система :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...