Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Моля компетентните електричари да споделят


Препоръчано мнение

Като са запотени стъклата и пуснеш обдухването или ако просто цъкнеш 'Ауто',компресора се пуска и независимо от околната температура, пише го и в книжката на колата.. вярно е че не тръгва перката на втора скорост ако е студено навън... обаче в случая по-големия проблем е, че веднъж паднало под 13 волта, напрежението НЕ СЕ възстановява повече независимо дали спираме консуматори, докато не се загаси и пак запали мотора. Това никой не може да ме убеди че е нормално.

 

Съжалявам, че се опитах да помогна и да ви спестя смяна на диоди, на алтернатори и не знам още на какво. Надявам се ако откриете този "масов" проблем да напишете какъв е бил той.

П.П. Не съм прочел някой да се оплаква от невъзстановяване на заряда след изключване на консуматорите. При мен напрежението беше паднало на 12,20 волта, но с изключването на консуматорите един по един, напрежението се покачваше, докато стигна 14,2 волта.

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Сложиха ми две газови и двете ги махнаха. При втората производителя на BSM ми каза, че не ми е в ред алтернатора и като го оправя, тогава да отида да ми я настроят.

Бъркала била обороти газовата и за това не работела добре.

От там тръгна всичко с изследването на напрежението и отстраняване на евентуални проблеми.

След което, последната газова от моята кола беше монтирана на един Нисан Микра, който при включени всички консумативи+климатик не прави никакви спадове на напрежението. И колата била работела перфектно.

Майсторите заключиха, че моята кола не е в ред и че проблема е в мен, а не в тях.

Така газаджиите може да спят спокойно.

Темата за газта и преживяванията с настройките ще я опиша в друга тема.

Относно темата в момента се оказва, че по заводски спецификации има ли зареждане под 13 Волта, колата не е в ред.

Проблема обаче е много интересен, защото доста коли в клуба работят така.

На мен продължава да не ми се вярва, че от Мицубиши са конструирали Галант така, а от друга, че меко казано озадачаващо е толкова много Галант-и да не са в ред.

Ами ние ще си направим доста опашки пред алтернаторджиите тогава, освен рязкото повишаване на закупени мултицети по магазините. :D

 

Проверено е, специално на Галанта на Светльо .. то всичко е и разкачано и пак закачано при него без разлика преди след, не е това проблема ..

 

И още нещо интересно, нали мерихме на твоята кола и няма никакъв спад?

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

П.П. Не съм прочел някой да се оплаква от невъзстановяване на заряда след изключване на консуматорите. При мен напрежението беше паднало на 12,20 волта, но с изключването на консуматорите един по един, напрежението се покачваше, докато стигна 14,2 волта.

 

Ами прочети пак. На автора на темата не му се възстановява заряда след изключването на консуматорите. И не, няма как да призная, че дърпането от акумулатора при каквито и да е обстоятелства освен авария е нормално ..

П.С. Далеч съм от мисълта да се заяждам, ако си се засегнал нещо се извинявам..

 

И още нещо интересно, нали мерихме на твоята кола и няма никакъв спад?

При мен нали се съмнявахте че не сме били пуснали фаровете и теста бил непълен .. сложил съм си мултицета в багажника, следващия път в който съм с колата ще измеря да видим така ли е или не е ..

 

%7Bstyle_images_url%7D/offtop.gif

Не мога да се сдържа и ще разкажа подобна случка .. значи при 90% от голфове, пасат комбита и полота от различни поколения им е спекла задната пръскалка в оста на чистачката и струята като пръскаш се върти с чистачката .. е имаше тема във техния форум как това било нормално, понеже виждаш ли на всички им било така .. а си е проблем който се остранява с почистване на ръждата.. това че се повтаря от Голф1 до сега и кратуните от VAG продължават така да ги правят е друга тема

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След поредния тест днес със същия уред (моя) на Галанта на Tunay,опасенията ми започват да се засилват.На неговата кола също има лек спад на напрежението,с всички включени консуматори,НО доста по-малко в сравнение с моя и след като се изфорсира двигателя до около 2000 оборота,зареждането влиза във нормата 13,8-14,00 V. Днес техниците,които оправят алтернатори ми провериха колата,да на обороти при тях не е толкова малко зарежаднето,но диагнозата е -карай така,още не е за ремонт.Съмнява ме,че гори по един диод и хем работи,ама не както трябва. Следват още тестове и на други коли.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

При мен нали се съмнявахте че не сме били пуснали фаровете и теста бил непълен .. сложил съм си мултицета в багажника, следващия път в който съм с колата ще измеря да видим така ли е или не е ..

 

Не съм се съмнявал. Нали бяхме заедно? И да не си включил фаровете пак не ти помръдваше под 14.2 Волта.

Освен това DRl -то няма как да не ти е било включено.

Тезата на майстора беше, че 6 цилиндровия бил с по-мощен алтернатор и това било причината при двулитрвия така да работи. При мен е 90А при теб е 110А. Сега съм със 100А и пак прави така.

Всъщност при мен възстановява след изключване на консуматорите, но при включени пада под 13Волта. Или аз нещо се бъркам. :wacko:

Редактирано от Светльо Ангелов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, всъщност съм убеден, че при теб не ги вдигаше след като спрем климата и фаровете .. оставаха си на 12-7-12.8 ..

 

Между другото при алтернаторите това което е написано далеч не се постига на празен ход, ами примерно при 2-2500 оборота, така си спомням че съм чел .. тр. да видим графика на харектиристиките за нашите алтернатори за да се разбере как точно се очаква да се държат ..

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Мисля, всъщност съм убеден, че при теб не ги вдигаше след като спрем климата и фаровете .. оставаха си на 12-7-12.8 ..

 

Ако е така ще изтощя акумулатора за 20 минути с това мое градско всеки ден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

12.0-12.8V ето това открих като диапазон за стойности на алтернатора. Сигурни ли сте че замервате алтернатора правилно?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами прочети пак. На автора на темата не му се възстановява заряда след изключването на консуматорите. И не, няма как да призная, че дърпането от акумулатора при каквито и да е обстоятелства освен авария е нормално ..

П.С. Далеч съм от мисълта да се заяждам, ако си се засегнал нещо се извинявам..

 

Няма проблем, но продължавам да си мисля, че не можем да очакваме алтернатора да даде пълната си мощност, когато двигателя работи на празни обороти. Особено при включването на всички консуматори е екстрена ситуация, която спокойно може да бъде пренебрегната, защото се случва рядко, особено пък когато колата е на място. Галанта, който карам в момента се държи по същия начин (напрежението варира според броя на консуматорите, но се възстановява само), имам го от 2 години, а акумулатор не съм сменял, още си е с немския. Може би вината е у мен, защото съм на принципа, че когато едно нещо работи - то не бива да се пипа. В случая става дума само за временен разряд (или недозареждане) на акумулатора когато има включени много консуматори, а двигателя е на ПРАЗЕН ХОД.

Основната разлика в мненията ни с теб е тази, че за теб: "И не, няма как да призная, че дърпането от акумулатора при каквито и да е обстоятелства освен авария е нормално .."

Докато за мен е нормално в единични екстрени случаи да се черпи ток от акумулатора, неговата роля е на "балансьор" в ел. системата на автомобилите, когато има излишък на ток - се зарежда, а когато не достига - отдава. Много ми е любопитно да разбера дали ще се открие някакъв проблем и какъв точно ще е той.

На различни мнения сме, но това не е проблем, важното е в акумулатора да има достатъчно ток, за да може винаги колата да се стартира.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я които разполага с диагностична апаратура да си закачи колата и да види какво е захранващото напрежение което вижда примерно ECU-то. Аз днес си играх с два Галанта и моита Каризма.......резултата е че когато меря с мултицет напрежението пада на 12,6в. Гледано през компютъра обаче непада под 13,8в. Сетих се затова от следния факт, преди време мои клиент с Галант 2.0 си взе нов акумулатор, нещяха да му заверят гаранцията защото на празен ход с консуматори незареждал. Взехме компютъра за диагностика, отидохме в сервиза , закачихме го .......и ги изкарах че немогат да мерят с мултицет. :D

 

Ето ви нова тема за размисъл.....Има ли някакъв пад на напрежение или друга причина, поради която един обикновен мултицет да ни хвърли на черешата. :icon_hmm:

Аз лично вярвам повече на Launch-a и на ECU-то си. Утре ако ми остане време ще го погледна и с осцилоскопа за по-сигурно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А стои и с пълна сила въпроса и с какъв мултицет се мери, с тези от по 10-20-30-на лв. даже и щерката която е на 2+ години не ги признава за играчки и все на флюк-ето налита :)

Да обобщя и аз в тон с колегата Mitsubishi - нормално е при 600-700 оборота алтернатора да не може да отдаде пълната си мощност и напрежението да спада, при качване на оборотите обаче трябва да се оправят нещата и напрежението да заспива на 14-на волта. Ако не става така проблема е в алтернатора.

Утре ще направя клипче на моя, държи на 14.2 и не мърда с всички консуматори :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Климатика на автомобила основно черпи механична енергия от двигателя, а не ел.енергия от алтернатора (ел.системата на автомобила). Ел.консуматорите свързани с климатика са ел.магнитния съединител и двата вентилатора (в купето и външния). Двата вентилатора не работят постоянно, а и когато работят не са постоянно на максимум. Ел.магнитния съединител е пуснат през предпазител 15А, и като електромагнит е учетен големия пусков ток, реално след затварянето на веригата, консумацията е в пъти по-ниска. Когато включиш климатика ЕКУ-то на двигателя вдига оборотите на празен ход и ги стабилизира, не виждам връзка с ел.натоварването. С каква стойност са главните предпазители на ел.системата на Галант - при 2000MPI мисля, че централния е 100А, значи при претоварване над тази стойност ще изгори централния предпазител и цялата система ще остане без ел.захранване. Фарове - черпят - 110W и 20W габарити (предни и задни), това прави около 10А. Отопление огледала седалки и т.н, обикновенно са пуснати през предпазител 30А, не знам колко реално консумират, но едва ли са над 20А. Управление на двигателя - колко консумира?, така като ги смятам заедно със зареждането на акумулатора (което трябва да става и при празен ход на двигателя) едва ли превишава сумарно 50-60А. По тези сметки, алтернатор 70А трябва да е достатъчен, монтиран е 90А, аз мисля че е предостатъчен (и не е важно какво мисля аз, инжинерите са го пресметнали) за да работи и да отдава необходимия заряден ток. Имайте в предвид, че има автомобили със същите консуматори и с алтернатори по 75А, те как смогват? Освен всичките тези разсъждения има ръководства за ремонт на тези автомобили, там хората са написали какви трябва да са стойностите.

Това го знаеме Миро.....аз само разсъждавам грешно ,та някой да ме поправи ........... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще от 10 лева да е мултицет, демек мръсен китаец, чак 1,2V разлика, включен до 20V да мери, не може да даде. Може, ама ако е претоварен от "калповщина" и се е повредил. Тогава показва каквото си иска.

Бай дъ уей, моторетката ми набива най-много ток на тихи обороти - 14,2V и на 5000 оборота на фарове беше 13,6V. В мануала дават мереното на напрежението да става на фарове и на 5000 об/мин и трябва да показва 14,2-14,9V. На idle speed нищо не пише. Ако не е в границата, има алгоритъм от 4-5 стъпки - неща за проверяване. Хем е мотоциклет, а като видях схемата на зареждането, ме втресе, а на галанта ме е страх и да я погледна.

 

Щом не изхвърляме акумулатори поголовно, значи зарежданията са ни Ок.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се че всички мултицети в Бг мерят грешно.........Лаунча мери през ЕКУ-то , аз пък в този случай вярвам на мултицета и осциолоскопа повече.......

Алтернатора се мери на някакви обороти, както каза Слави........или на 2000-2500 об. /мин..........т.е. не на празен ход .......Колата на автора на тази тема в началото имаше проблем единствено след като падне напрежението на 12В , като изкл. едно по едно консуматорите, напрежението си оставяше 12В ,а би трябвало да се вдигнат до нормалните........след смяна на релето, този проблем го няма вече........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Я които разполага с диагностична апаратура да си закачи колата и да види какво е захранващото напрежение което вижда примерно ECU-то. Аз днес си играх с два Галанта и моита Каризма.......резултата е че когато меря с мултицет напрежението пада на 12,6в. Гледано през компютъра обаче непада под 13,8в. Сетих се затова от следния факт, преди време мои клиент с Галант 2.0 си взе нов акумулатор, нещяха да му заверят гаранцията защото на празен ход с консуматори незареждал. Взехме компютъра за диагностика, отидохме в сервиза , закачихме го .......и ги изкарах че немогат да мерят с мултицет. :D

 

Ето ви нова тема за размисъл.....Има ли някакъв пад на напрежение или друга причина, поради която един обикновен мултицет да ни хвърли на черешата. :icon_hmm:

Аз лично вярвам повече на Launch-a и на ECU-то си. Утре ако ми остане време ще го погледна и с осцилоскопа за по-сигурно.

 

Приятел с доста опит по ел., днес му споделих за проблема, та рече да пуснем един 6-8 квадрата кабел от минуса на акумулатора до болт на алтернатора и да измерим пак, нищо че без товар мерим твърда нула на тая връзка...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се че всички мултицети в Бг мерят грешно.........Лаунча мери през ЕКУ-то , аз пък в този случай вярвам на мултицета и осциолоскопа повече.......

Алтернатора се мери на някакви обороти, както каза Слави........или на 2000-2500 об. /мин..........т.е. не на празен ход .......Колата на автора на тази тема в началото имаше проблем единствено след като падне напрежението на 12В , като изкл. едно по едно консуматорите, напрежението си оставяше 12В ,а би трябвало да се вдигнат до нормалните........след смяна на релето, този проблем го няма вече........

+ 1 :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Единия извод на уреда - на минуса на акумулатора, другия - на корпуса на алтернатора и се мери. След това второ измерване - единия край на уреда на плюса на акумулатора, а другия на плюса на алтернатора. Така се вижда пада на напрежение.

Мери се директно от самият оловен извод, не на клемата.

Също така има разлика между топъл двигател (загрял регулатор на напрежението) и студен - студен дава по-високи стойности.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колата на автора на тази тема в началото имаше проблем единствено след като падне напрежението на 12В , като изкл. едно по едно консуматорите, напрежението си оставяше 12В ,а би трябвало да се вдигнат до нормалните........след смяна на релето, този проблем го няма вече........

И аз това казвам, не е нормално да не реагира след намаляне на консумацията, трябва да си подържа заданието. Добре е че всичко се е оправило но ми е по интересно Светльо да сподели какви са тези газови уредби или майстори че да не може да не работят добре на хавтомобила му ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е,моята поне си връща нормалните стойности след като се изключат консуматорите,а ако не ги връща,е тогава вече е притеснително. За различното мерене на мултицетите съм съгласен,на скъпите,спокойно може да се вярва,но наистина чак волт и нещо да лъжат другите :icon_hmm:......?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казвал че уредите мерят грешно. Казвам че според мен има фактор които създава грешка при меренето с обикновен уред.

Затова според мен напрежението което се вижда през диагностиката е най-вярно....... По простата причина че ЕКУ-то е вързано на най-доброто място по инсталацията.

Все ми се струва че при максимално натоварване, клемите на акумулатора не са най-вярното място за мерене.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

Тезата на майстора беше, че 6 цилиндровия бил с по-мощен алтернатор и това било причината при двулитрвия така да работи. При мен е 90А при теб е 110А. Сега съм със 100А и пак прави така.

Всъщност при мен възстановява след изключване на консуматорите, но при включени пада под 13Волта. Или аз нещо се бъркам. :wacko:

Доколкото разбирам си сменил алтернатора и пак е същото положението .:icon_hmm:

Ако е така, причината ще да е в някой от консуматорите или новия акумулатор нещо не е читав, защото при мен след смяна на алтернатора всичко се оправи и изобщо не мърдаше под 13.8 V ..

Каквито и консуматори да се пускат, напрежението не трябва да слиза под 13 волта, че те акумулаторджиите при 13.7 не искат да заверяват гаранцията ..:)

Интересна работа с тези генератори, на дизеловия ми галант кове 14.2волта и дори да включа всички възможни консуматори наведнъж, оборотите падат та чак започва волана и таблото да подскачат, :D ама под 14 волта не слиза, а уж и неговия алтернатор го правят Мицубиши ..

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм казвал че уредите мерят грешно. Казвам че според мен има фактор които създава грешка при меренето с обикновен уред.

Затова според мен напрежението което се вижда през диагностиката е най-вярно....... По простата причина че ЕКУ-то е вързано на най-доброто място по инсталацията.

Все ми се струва че при максимално натоварване, клемите на акумулатора не са най-вярното място за мерене.

Най правилното мерене на алтернатора е на клемата му за +12В и корпуса му........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пропускате момента че алтернатора се управлява чрез четворната букса, която е закачена към него.

- "L" - извод Лампа, който е за индикация на таблото

- "S" - сигнал +12В от инсталацията на автомобила, по който се определя колко е напрежението на инсталацията, тъй като ако има проблем в силовия кабел напрежението на алтернатора и инсталацията(акумулатора) е различно

- "F" - (Field) - Импулсен сигнал от ротора на алтернатора, който показва на ECU-то колко е натоварен алтернатора

- "G" - импулсен сигнал от ECU-то чрез който то регулира напрежението

 

Така се получава че алтернатора може да си работи, но проблем в инсталацията или кофти управление от ECU-то(по някаква причина) може да доведе до тези проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пропускате момента че алтернатора се управлява чрез четворната букса, която е закачена към него.

- "L" - извод Лампа, който е за индикация на таблото

- "S" - сигнал +12В от инсталацията на автомобила, по който се определя колко е напрежението на инсталацията, тъй като ако има проблем в силовия кабел напрежението на алтернатора и инсталацията(акумулатора) е различно

- "F" - (Field) - Импулсен сигнал от ротора на алтернатора, който показва на ECU-то колко е натоварен алтернатора

- "G" - импулсен сигнал от ECU-то чрез който то регулира напрежението

 

Така се получава че алтернатора може да си работи, но проблем в инсталацията или кофти управление от ECU-то(по някаква причина) може да доведе до тези проблеми.

Привет на всички,проблема на колегата с ниското напрежение и след като падне не се възстановява,стана ясно от къде е-алтернатор.Аз искам да напиша няколко принципа който са писани нееднократно:няколко пъти в годината дозареждане с токоизправител/защо ли?/,ако нямаше нужда от това би означавало,че алтернатора и на ниски обороти ще си върши работата,но уви.Обърнете внимание при проверка на гаранционен акумулатор,че никога не мерят с пуснати всички консуматори,т.е процент от тях.Проверката с мултицет никога не е излишна,но не трябва да става при екстремални условия-тъй като алтернатора при ниски обороти е с ниски възможности.Извинявам се за елементарните изводи,но когато се тръгне в грешна посока се берат много ядове.Всичко това което съм писал е плод на учене по химия-акумулатори и електротехника,разбира се през претенции.Дано съм бил полезен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Колата беше в Ратола. Два дена мерене, тестове, пълни диагностики, сравнения. Носен е алтернатора на 3-ма майстори и заключението е:

 

"Няма какво да правим по здрава кола".

 

Замерване в Ратола - под 13Волта не пада с всички включени консуматори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...